** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Leppäkerttu :hug: ja paljon voimia!!

Leo81 Mä olen perhepäivähoitaja,joka hoitaa lapsia niiden omassa kodissa. Niitä kun on kolme sisarusta niin saa hoitajan kotiinsa.. Joten siellä ei oo väliä,onko kuumeessa vaiko ei. Ainut ehto,minkä mä äidille oon sanonu,että jos mahatauti tulee niin sitten mulle täytyy ilmoittaa etukäteen ja en välttämättä siis edes mene töihin. :) Se on sellanen tauti,mitä ei halua sairastaa..
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, eritoten Eveliinalle, joka jo luuli muuta, ihana ylläri, että siellä pieni vielä vilkutteli. :heart:

Leppäkertulle suuren suuret pahoittelut! :'( Voimia ja toivottavasti hoidot eivät siirry kovin kauas ja niistä olisi nopeasti teille apua! :hug:

Raitis: Olen pahoillani kaksosen menetyksestä. :( Ja tottakai suret, olisithan niin mielellään ottanut kummatkin vastaan. Onneksi toisella pienellä ei ole hätää ja se lohduttaa sua varmasti surussasi. :hug:

Mä hommasin sen kotidopplerin ja sain sen toissapäivänä (9+6) ja löysin pienen etsimisen jälkeen pikku puksutuksen. :heart: Ai että kun oli sulosointu korvilleni. Nyt voin rauhallisemmin mielin odottaa np-ultraa. =) Sain ajan np-ultraan viikon päähän torstaille, mut soittelen sinne tänään ja koitan vähän vaihtaa päivää töiden takia, mut jos ei onnistu niin pitänee sit vaan töissä kertoa pomolle mihin olisin menossa.

Meillä otetaan veriseula samalla käynnillä kuin ultra, joten on aika tarkkaa millä päivillä sinne voi mennä, 11+6 on vissiin takaraja, eikä liian aikaisinkaan voi mennä, olisiko se alaraja sit sen 11+0.

Koralli & Tähkä 10+1
 
Mä ilmoittaudun uudelleen, en huomannu aiemmin tehä tätä päivitysjuttua punaisella :) Elikkäs tähän hullunmyllyyn ryhdyn uudelleen, vaikka edellisestä synnytyksestä on aikaa reilu 5 kuukautta. Olen 30 vuotias ja neljättä odotan. Laskettu aika olis siinä 31.8, tarkentuu jahka ekan kerran menen neuvolaan. Sairaalana on SatKs. Tunnelmat ovat vielä hieman sekavat, mutta alkaa pikkuhiljaa kääntymään jo iloksi :)
 
:hug: Leppis ja raitikselle pahoittelut toisen pienen huonosta onnesta.

Jouduttekos muut käymään yöllä veskissä? Vitsit ku mä käyn ainakin 2 kertaa yössä. Kaikkien raskauksien aikaan oon käyny 2-5 kertaa yössä vessassa ja tietenkin loppua kohden on aina vaan lisääntynyt, taas tää juokseminen alkaa :|

Mun maha kasvaa silmissä, eilisestä ihan selvästi suurentunut, painoa kuitenkin pudonnut n 3 kg, mikä ei tosiaan haittaa kun sitä löytyy vaikka muille jakaa :headwall:

Niin ja pahaolo on hävinnyt kokonaan, mut jatkuva näläntunne on edelleen tallella...

karvis rv 11+2 (11+4) :wave:
 
Eea
Nyt uskallan itsekin ilmottautua listalle. Jo aiemminkin kirjoittelin tänne. Elikkäs Toista lasta odottelen, välissä ollut kaksi keskenmenoa. Ikää minulla on 23 vuotta ja laskettuaika on 25.8. Synnytyssairaalana toimii PKKS. Tyttö- tai poikaoloa ei vielä ole. Nyt odotellaan sairaalasta kutsua ultraan. Saisi varmuuden onko masussa elämää vai ei. Jännittää!! :)
 
Leppäkerttu Voi ei :'( paljon voimia ja hali! miks näin....

karvatonkoira Mä en oo ikinä heränny yöllä vessaan, enkä toistaseks nytkään mut nyt on ollu viikon ajan että joka hemmetin aamuyöstä pakkomennä vessaan tai rakko räjähtää, ihan kamalaa :D

Tääkin haluis kotidopplerin... :) mutta taitaapi olla niin että en hanki... rahallisista syistä ja että jos en sykettä löydäkkään niin oon paniikissa.. :D

Mut mua jännnittää ihan kamalasti!! tänään on lääkärineuvola, enkä yhtään tiedä mitä ne tekee siellä... mies tulee onneks mukaan <3 mutta, onkohan siellä ne perus paino ja pissinäytejutut? tai onkohan terkkakin siellä vai vaan lääkäri.. hmm.. no kai se selviää :D

Hyppy hermorauniona ja kirppu (varmaan stressaantuneena kun äippäkin) 9+0 (9+6)
 
voimia ja haleja niille jotka ovat suru uutisen kohdanneet <3

otin pahoinvointi rannekkeet pois ja laatta lens sen kahden päivän edestä ja nyt voi sanoa että huonosti voidaan tukka lähtee ja verenpurkautumia joka paikassa kun palleaansa käyttäny..

himot ovat tuleet ja ´ne on samat kuin esikoisessa eli tomaattikeitto ja tabasco :D
iltasin tekee mieli ceasar salaattia ja parma kinkkua:D

koskakohan pahoinvointi loppuu,ainakin meidän asunto alkaa näyttämään siltä että siitä olisi kärsitty enenmmän kuin 2viikkoa:D

järki sanoo että meille on tyttö tulossa mutta jossain takaraivon sopukoissa on pieni poika olo mitäen todellakaan miehelleni kerro ettei sitten harmita niin paljoa..: /

eipä muuta kun voidaan paksusti
miimii10 ja pieni ihme rv 7+3
 
Leppäkertulle kovasti voimia! :hug: Ja Raitapaitainen - sinullekin pahoittelut toisen pienen menetyksestä, mutta onneksi siellä toinen näyttää voivan hienosti! Jenni Vartiaista täälläkin tuli kuunneltua runsaasti syksyllä. Hieno kappale.

Voi että kun munkin tekisi mieli hommata se kotidoppler, mutta miehen mielestä se on "liioittelua" ja entä jos ei sydänääniä kuulukaan, niin sit ollaan molemmat hermoraunioina... Reilut kaksi viikkoa vielä np-ultraan, joten se doppler kyllä varmaan ehtisi sitä ennen tulla, jos nyt tilaisi. Mutta jospa sitä malttaisi odotella tuonne ultraan...

Mulla on nyt pahin turvotus laskenut ja olo ehkä hiukan parempi kuin vielä muutama päivä sitten, joten jospa tää tästä helpottaisi ja pääsisi nyt edes vähän nauttimaan tästä raskaudesta! ;) Ja etenkin sen np-ultran jälkeen varmaan helpottaa myös henkisesti, jos siellä on kaikki hyvin.

Blanco + Öttiäinen 9+6
 
Heipparallaa mammat! Saiskos liittyä joukkoonne? Mulla sellanen tilanne täällä et oon 21-vuotias ja kolmatta odottelen. Aikasemmat lapset tyttö -07 (4-v.) ja poika -10 (5kk) Tämä raskaus oli meille täysi yllätys, ei suunniteltu, mutta alkujärkytyksen jälkeen todella iloinen juttu! Synnytyssairaala mulla tulee oleen KPKS. Laskettuaika olis kuukautisten mukaan 20.7 MUTTA jouduin käydään ennen joulua äitipolilla jossa ultrattiin ja laskettuaika sen mukaan olisi 14.8 joten pidetään nyt se siihen saakka kunnes meen np-ultraan jos se siellä vielä muuttuu. Np-ultraan tuli aika ja se on 26.1. Ekassa neuvolassa oon jo käyny. Kyllä mua vähän hirvittää tuleva miten tullaan pärjään kolmen pienen kans. ja ku näitten kahden nuorimman väliin ei tuu ku max 1-v. mut kai sitä muutki on pärjänny jotenki. Onko teillä jollain muulla pieniä ikäeroja? Millon muut on ajatellut kertoa lähipiirille raskaudesta? Mä yritän peitellä kyl varmaan viimiseen asti, ku tiedän et monilla tulee oleen niin paljon sanottavaa tähän ku niin pieni ikäero lapsille tulee :/ mut mitäpä tuo muille kuuluu.

Jonetta ja rv 9+4
 
Heipparallaa mammat! Saiskos liittyä joukkoonne? Mulla sellanen tilanne täällä et oon 21-vuotias ja kolmatta odottelen. Aikasemmat lapset tyttö -07 (4-v.) ja poika -10 (5kk) Tämä raskaus oli meille täysi yllätys, ei suunniteltu, mutta alkujärkytyksen jälkeen todella iloinen juttu! Synnytyssairaala mulla tulee oleen KPKS. Laskettuaika olis kuukautisten mukaan 20.7 MUTTA jouduin käydään ennen joulua äitipolilla jossa ultrattiin ja laskettuaika sen mukaan olisi 14.8 joten pidetään nyt se siihen saakka kunnes meen np-ultraan jos se siellä vielä muuttuu. Np-ultraan tuli aika ja se on 26.1. Ekassa neuvolassa oon jo käyny. Kyllä mua vähän hirvittää tuleva miten tullaan pärjään kolmen pienen kans. ja ku näitten kahden nuorimman väliin ei tuu ku max 1-v. mut kai sitä muutki on pärjänny jotenki. Onko teillä jollain muulla pieniä ikäeroja? Millon muut on ajatellut kertoa lähipiirille raskaudesta? Mä yritän peitellä kyl varmaan viimiseen asti, ku tiedän et monilla tulee oleen niin paljon sanottavaa tähän ku niin pieni ikäero lapsille tulee :/ mut mitäpä tuo muille kuuluu.

Jonetta ja rv 9+4
 
Leppis: Olen pahoillani teidän puolesta. :hug:

Raitis: Sulla on kyllä mahtava asenne. Lapsettomuudenkin kärsineenä jaksat silti etsiä positiivisen kannan, vaikka raskauden alkamisenkin jälkeen joudutte suremaan. Onneksi kaikki on hyvin toisella vauvalla.

Onnea kaikille joilla on hyviä ultra- tai sydänäänikuulumisia! Itsekin mietin kotidopplerin tilaamista, mutta olen lähdössä viikoksi työmatkalle, enkä ehtisi saada uutta laitetta kuitenkaan ennen kuin palaan ja sitten parin päivän päästä onkin jo ultra.

ON: En saanut illalla unta, kun alamaha kramppaili niin pahasti. Hikoilin (kivusta ja paniikista) sängyssä ja mies kuorsasi. Tiesin että miehellä menee yöunet, jos herätän ja huolestutan, niin kärsin sitten yksineni. Yritin etsiä asennon että kipuja on mahdollisimman vähän. Kipua en osannut paikallistaa, olikohan joku pieru mikä jäi kiertämään, tai kohdun kasvu(?)kipuja kenties..
Oletteko muut kokeneet samaa? Meni noin tunnissa ohi, eikä ole nyt kuin ihan vähän juilinut (samanlaista lähes joka päivä). Jännää tämä ensiodottajan arki...

 
Pahoitteluni leppis ja Raitis.:hug:

Eveliinalle onnittelut! Hienoa että kaikki oli kuitenkin hyvin.

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista.:heart:

Ihanaa hemari että kaikki oli hyvin!

Mulle tehtiin np-ultra alakautta pääosin ja vatsanpäältä yritti myös katsoa.

Mua ottaa nyt niin rankasti päähän kun olla ja voi. Meni yksi kämppä ihan hitusen ohi kun mun mies on niin toivoton jahkailija!:(

Päksäkkä 11+6:heart:
 
Voi itku Leppis! Tuo on kyllä ihan kauheaa, paljon voimia sinulle! :hug:

Raitis yhdyn muihin, sulla on tosiaan hieno asenne! Harmillista, että toinen ei selvinny, mutta onneksi toinen on vielä kyydissä!

Mulla on maanantaina eka neuvola. Saas nähdä, mitä siellä tehdään muuta kuin kirjataan jutut ylös ja joristaan joutavia. :p Peruin polille varatun ultran, kun noi vuodotkin loppuivat. Ajattelin, että turha tuolla on jatkuvasti juosta, joka kerta kuitenkin maksaa. Olo on ollut hyvä, väsymystä edelleen iltapäivällä, tissit arat ja repäisykipuja alavatsassa. Ja vessassa saa todellakin juosta, yöllä ainakin kerran.

Saatiin tänään hyviä uutisia. Mies sai vihdoin töitä! On ollut vuoden työttömänä. Kyllä nyt alkaa helpottamaan rahatilanne. =)
 
Hei kaikille! Ilmoittautuisin mukaan joukkoon! Jos kaikki sujuu hyvin, meille on tulossa 21.8 toinen lapsi, synnytyssairaalana KOS.

Kävimme eilen yksityisellä alkuraskauden ultrassa, ja kaikki näytti olevan hyvin, joten nyt odotellaan elokuuta sitten toiveikkaina!

Alan pian lukea pinoa tarkemmin läpi ja kommentoin teidän juttujanne sitten myöhemmin.

T. Jokos
 
Viimeksi muokattu:
Hei!! Lääkärissä käyty ja valtakunnassa kaikki hyvin!! :) En ymmärrä miten ihmiset osaa lukee sitä ultraruutua?. Tai siis varmaan sit kun se on isompi,ni ihan jees,mutta nyt en osannu ees aatella,että missä kohtaa se on :D Lääkäri vain tuumas,että"täytyy se uskoo,että siellä se on,ja sydänkin näkyy" (jotenkin vaikutti se lause siltä,että se olis epäilly jostain syystä mun raskautumista :D) No mut oon tyytyväinen,että se sano,että sen sydän pomppii! Nyt oottelemaan np-ultraa joka onkin jo 24pv :)
 
Tää on kyllä kivaa aikaa kun alkaa hyviä ultrakuulumisia tiputella :)

Päksäkkä kiitos :) Ja muuten, meillä on myös asunnonhaku meneillään ja sama tilanne, mies on avuton jahkailija. Ja siis sovittiin jo että myydään Turusta asunto pois ja ostetaan pk-seudulta asunto, mut nyt hän on ruvennu taas katsomaan vuokra-asuntoja ja mä en kyllä todellakaan halua enää vuokralle! Haluan vihdoin päästä tekemään asunnosta oman näköistä, pistää lastenhuone kuntoon seiniä myöten. Ja mulla on tosi huonoja kokemuksia vuokra-asumisesta. Tässäkin kämpässä kärsittiin melkein vuosi sitä ettei tullu lämmintä vettä! Ja hometta on suihkutilassa. Haluan lapset pois tästä homemörskästä mahd. pian. Pistää kiehumaan kun ajattelenkin tätä asuntoa. Mur.

Tervetuloa taas uusille :)

joosulle pikaista paranemista!

Jonetta tosiaan, mitäpä lasten ikäero muille kuuluu, samaa mieltä. Meilläkin mun oma äiti sanoi raskausuutisen kuultuaan että " siinäpä sulla sitten riittää hommaa kun on kaksi pientä". Rasittavaa. Miksi ihmeessä ei vaan voi olla iloinen toisen puolesta, vaan pakko heti alkaa pelotella. Tiesin kyllä että äitini ei vielä olisi halunnut että hankin ollenkaan lapsia, esikoinen siis syntyi kun olin 20v, mutta esikoistakin ihan yritettiin puoli vuotta, et todellakin oli toivottu. Ja vaikka ei olisi yritetty niin toivottu olis silti! Mitä se kenellekään kuuluu.

miimii Oon kärsiny nyt pahoinvointia yli 2kk, ja meillä on sen aikana imuroitu tasan kaks kertaa... :ashamed: tää on ihan tautinen läävä, mutta en vaan pysty imuroimaan tai mitään muutakaan tekemään. Ja mies on, noh, mies :) Eli hänelle riittää kun on ns järjestystä, mut puhtaus ei merkkaa hänelle mitään.

Mites Hypyn neuvolalääkäri? :) Mitä siellä tehtiin?

pahoinvoiva hemari 11+5
 
En oo vähään aikaan kirjotellut, kun ei oo ollu mitään kerrottavaa.:D
Nyt piti tulla antamaan leppikselle ja raitikselle virtuaalihali :hug:
Mä oon saikulla loppuviikon, kun molemmat pojat sairaana,ihana oli kun sai aamulla nukkua pitkään.:)
Eka neuvola on maanantaina, meillä ultrataan joka kerta alkuraskauden aikana ja sit kun sydänäänet kuuluu kunnolla ja varmasti niin kuunnellaan vaan dopplerilla.
nyt täytyy mennä, tuun kommentoimaan paremmin kun on enenpi aikaa.

niin ja tervetuloa uusille.
Tuulis ja ipana 9+0:heart:
 
Moikka!

Ultrassa käyty... eli, oli varmaankin jotain huolenaihetta mennä koska sain tietää että näillä viikoilla ei käydä lääkärineuvolassa, eli multa tarkistettiin viikot koska heitti niin paljon ekassa ultrassa menkoista laskettuina... Mutta, siis, siellä se pikkunen loikoili ja sydän sykki :heart: Mutta ei se mun huolta vienyt kuitenkaan pois..koska Mulla pitäs olla menossa 9+6, mutta lääkäri sai mitaksi 23,6mm eli vastaa viikkoja 9+1... :'( en tiedä. Kirppu ei liikkunut paljoa, vaan vilkutti meille... ja neuvolaan korttiin tuli merkintä: liikkeet + (=liike vähäinen) kaks plussaa ois normaalit... eli en tiedä.. Huolen sekainen olo...

Millaisia mittoja teillä on ollut?
 
meillä on näköjään kuopus sollu rv 9 1,7cm,,,oli viikkoja pienempi mut hyvin tasoittui sit lopulta :)


Ku tään epävarmuuden sais pois?????oireita on,,,mut pelko kuolleesta sikiöstä puskee jatkuvasti päälle :(
 
mammy-: Mulla kans on koko ajan sellainen olo,et kaikki ei ole niinkuin pitäisi.vaikka oireita on (vähän,mutta kuitenkin) silti koko ajan pelko persiissä et kaikki ei oo hyvin. Aiemmissa raskauksissa ei oo ollu mitään tällästä,oon ajatellut että ehkä tieto lisää tuskaa?? nyt on enemmän selvillä siitä mitä kaikkea voi olla vinossa ja se aiheuttaa epävarmuutta. Tai sitten jokin on oikeasti vialla. Toivotaan että kaikki on hyvin.:)'
hyppy: mulla edellisessä raskaudessa oli suunnilleen 9+ viikkoja kun ekan kerran ultrattiin, th ei saanu mitattua edes kunnolla sikiötä ja antoi seuraavalle viikolle ajan jossa tarkistettiin viikot. Tokassa ultrassa sitten vastasi viikkoja 10+ ja th sanoi et ollu aiemmin sellasessa asennossa ettei saanu kunnon kuvaa.
Ja toisekseen näin aikasilla viikoilla millinkin heitto mitassa aiheuttaa jo päivän kokoeron, en olisi sinusta huolissani kun heitto kuitenkin noin pieni.:) ja voithan sä aina pyytää tarkastuskäyntiä jos tuntuu siltä.
 

Yhteistyössä