**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Nyt olis muutto takana ja nettiki saatiin vihdoinkin tänne uuteen asuntoon :)
Neuvolassa tuli käytyä perjantaina, painoa tullut reilu 11 kiloa 330g/vk :D
Tarjonta: RT, syke:150+, liikkeet ++ eli kaikki ihan hyvin :) verenpaine on laskenu kokoajan, vissiin alkavat seuraamaan jos se tuosta vielä laskee.
vauvalle olis kaikki tarvittava hommattu, paitsi että vaatteita sais vielä vähä ostaa lisää :)

k-ati ja vaavi 25+1

tänään sit vihdoin 'pääs' käymään neuvolassa, ma piti olla mut siirrettiin ku joku kipeenä..
oli kyllä taas niin turha käynti et onpa kiva nyt alkaa viel käynnit tiivistyy 2x/kk |O noin 10min meni ja varmaan ehkä 5 sanaa sano mulle silleen et katto silmiin ja kuulin mitä se puhu..
- paino +950g/vko :kieh: :kieh: kappas ku arvasin ku joensuu reissu meni syödessä ja shoppaillessa....
- rr 117/75 -ihan normi linjaa mulle.
- pissa puhdas
- hb- 110, tippunu siis ihan nätisti mut tuskin jaksan viel alkaa rautaa syömään -kattellaa 2viikon päästä mikä tilanne.
- sf-mitta 26cm - eka kerran mennään käyrällä :D
- tarjonta rto
- sykkeet 145
- liikkeett ++.

et nyt ku sais ton painon nousun hidastuu ni kaikki ois ok -tosin kyllähän masukilleki nyt tulee painoo enempi ku aiemmin mut seli seli...herkut maistuu :D

pikkumökö+ elmo 29 (nla 28+5)

Heipat vaan pitkästä aikaa :wave:
Kaikenmoista tässä olevinaan ollut kun ei ole kerennyt kirjottelemaan =) . Lämmintä on piisannut ja oloki sen takia ollut ehkä vähän kurja. Tai ei se lämmöstä johdu, vaan ilmankosteudesta.

Ihania masukuvia ootte laitellut. Oma pömppäkin alkaa pikkuhiljaa kasvamaan, ihanaa!
Sokerirasitus oli tänään ja olipas aikamoista litkua :$ . Oon ennenki kyllä ollut, mutta silloin oon saanu sitä colan makuista ja nyt oli pelkkää erittäin vahvaa sokerivettä. Selvisin kuitenki kunnialla ja huomenna saan tulokset.

Mukavaa loppuviikkoa!
Asukas kulkee jo viikoilla 25+2 :heart:

Raskaana ollessa todellakin ruskettuu helpommin. Iän myötä mulla tuo ruskettuminen on tuntunu vaan vaikeutuvan, ja ennemmin palan ku rusketun. En oo etes hirveesti ollu ulkona näitten helteitten aikana, ja kyllä huomaa että on väriä tarttunu pintaan :) Viittis vaan bikinit päällä hillua tuolla takapihalla niin sais vähän enempi sitä väriä :D

Ensiksi [/b]Onnea uuteen kotiin kaikille muuttaneille :flower: :flower: :flower:

Tänään poksuu 28+0.Aika menee kuin siivillä...

Alkaa nää mun herkistymis kohtaukset tarttuun tohon isäntäänkin,kun oltiin eilen Prismassa niin tää kiikutti ostoskärryihin sellaisen Hello Kitty pehmon ja sanoi,että tää menee sitten sairaalakassiin. =)
Siinä taas sitten taistelin kyyneleitä vastaan.Tää raskaus on ollut yhtä pillitystä,mitä ihmeellisimmistä asioista.Alku vuodesta noi taitoluistelijatkin luisteli kisoissa niin kauniisti,että piti pillittää.

Tein muuten ihanan löydön ihan tavallisesta pienestä k-kaupasta,sellainen 5 harson paketti,jossa ihania eläinaiheisia harsoja.Ennestään kun mulla ei oo muuta kun noita tavallisia valkoisia,joita poikien äitiyspakkauksissa oli.

Huomenna oli taas sitten Tayssiin meno.Jänskää nähdä paljonko tää typykkä painaa huomenna 28+1 kun esikoinen oli 28+2 viikolla 1400g ultran mukaan.

Tää päivä on mennyt melkein kokonaan ulkona ollessa.Pojat lotrasivat omassa uima-altaassaan ja isännän kanssa laitettiin kesäkalusteita kuntoon,kyllä siellä oli kuuma,mutta en valita B)

mimosa 73 ja Typykkä 28+0

Suppis76 oon ottanut tähän asti magnesiumin ja monivitamiinin aamuisin ,mutta ei oo auttanut , nyt oon ottanut magnessiumia aamulla yhden ja illalla 2 ! ja molemmilla kerroilla kalkkia kans .... mut jatkuu edelleen toi veto ja illemmalla on vaan pahentunut ja meinaa alkaa kokoaika kramppaamaan ! :(

neitim+ tytsy 28+4

Auttakaa ihanat nettimammat ja ehdotelkaa meidän neidille nimeä... Mulla on vain yks nimi mielessä, josta en oo ihan varma ja muuta en osaa ajatellakkaan. Mies ei keksi senkään vertaa. Vai jättäisköhän taas täyttämättä tuon kohdan NIMI tuosta odottava äiti kaavakkeesta.

Meillä siis on poika Väinö Sakari ja tyttö Fanni Matilda. Mutta mikäs sitten tää toinen tyttö, ehdotuksia?

meillä tuu nimestä varmaan ikinä selvyyttä et älä upsydaisy viel stressaa :D :D mä oon siihen kaavakkeesseen ekan aikaan kirjottanu onni ja enni ja tokan aikaan oskari ja en muista laitoinko tyttöö ollenkaan ku tiedettiin kumpi tulee. mut kyllä mäkin tavallaan tahtois jos jonkun lähes varman vaihtoehto nimen..
mut millasta nimee sä etit? kriteereitä? friida, wiona, vilma, vanda, sohvi...

vipii...sain sit kuulla äsken et miks ei kelan päätöstä kuulu.. kela on lähettäny 4.5 lapun palkanlaskijalle jossa pyytää toimittamaan tulotiedot kesäkuun loppuun asti, mut mulle ei oo kukaan sit mitään kertonu.. ja kela toimii taas!! ja näinollen saan päätöksen joskus heinäkuun puolivälissä...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051911695117_uu.shtml

Ihan kamala juttu,on siinä taas yhdellä perheellä suuri suru :((

Lämmintä piisaa,mahtavaa!! :) Toisaalta taas tuskailua ku hiki tullee jo pelkästä istumisesta,plääh! Tänään ois neuvola,sitten lisää kuulumisia.

sirri81 ja typy 29+2

Huomenta!
Ihana ku aurinko paistaa.. viikon jo kestäny tää helleaalto =) Mieli on paljon virkeämpi ku ulkona noin kaunis ja ihana ilma mutta tuo kuumuus kyllä aiheuttaa kauheeta turvotusta jalkoihin ja sormiin ja joka puolelle. Eilen kävin tytön kans puistossa kävellen, tai tyttö siis pyöräili ja minä kävelin ja jouduin kävellä paljain varpain sieltä takas kotiin ku jalat yhtäkkiä turpos niin että kengät ei mahtunu jalkaan :(
Täälläki alkanu toi typerä suonenveto, pitäis käydä ostaan magnesiumia kans noitten monivitamiinien lisäks.

Oon tässä miettiny et minkälaiset mahdollisuudet vauvalla olisi nyt jos se nyt syntyisi eli tässä noin rv 30? mua on supistellu parina yönä nyt tosi kipeesti ja oon alkanu miettiin kaikenlaista :ashamed:
Kuinka usien te muut käytte nyt neuvolassa? Täällä käynnit on nyt alkanu tihenemään ja noin. 2 viikon välein alan käymään!

Jonetta ja pikku-veeti 29+4 :)

AnQ
Jonetta, samoja fiiliksiä täällä - eilen illalla iski niin outo olo, tuntu että vauva tipahtaa samantien mahasta ulos (eikä noi jatkuvat supparit auta varmasti asiaa) ja painaa itseensä koko ajan alemmas. Myönnetään, oon haaveillut että tää tajuais lähteä tulemaan itsekseen ja vähän aiemmin kuin siskonsa (42+0), mut ei nyt ihan vielä! |O Eilen tuli jokin pakottava tarve järjestellä vauvan kamppeita, eli varmaan se miun häärääminen vaikutti tohon oloon - tietysti käänsin sen niin, et alitajusesti laitan kaiken valmiiksi ajoissa, heh!

k-atille onnea uuteen kotiin :flower:

Täällä olis tänään neuvolalääkäri, mielenkiinnolla odotan.. Kelan sivuilta bongasin ä-pakkauspäätöksen (se siitä "otan ihan varmasti rahana sen!!" -päätöksestä ), eilen oli lähetetty. Jee, pääsee penkomaan ja pesemään kaikki vaatteet valmiiksi - esikoisen vaatteet silitin sen yhden kerran, ekan pesun jälkeen, sen jälkeen ei oo niille paljoo silitysrautaa näytetty :xmas: Tuntu, että esikoisen jäljiltä olevan valkoiset vaatteet on kellastunut ihan älyttömästi, siis niihin on ilmestynyt ihan keltaisia tahroja, vaikka pitäis olla puhtaita! En mee vannomaan, mut tuntuu uskomattomalta että olisin niitä sen näkösenä pistänyt sivuun. Uskaltaakohan niitä pestä Kloriten kanssa vai onko kellään hyvää vinkkiä, miten saan ne taas puhtaaksi?

AnQ + tyyppi 27+1

Alkuperäinen kirjoittaja pikkumökö:
meillä tuu nimestä varmaan ikinä selvyyttä et älä upsydaisy viel stressaa :D :D mä oon siihen kaavakkeesseen ekan aikaan kirjottanu onni ja enni ja tokan aikaan oskari ja en muista laitoinko tyttöö ollenkaan ku tiedettiin kumpi tulee. mut kyllä mäkin tavallaan tahtois jos jonkun lähes varman vaihtoehto nimen..
mut millasta nimee sä etit? kriteereitä? friida, wiona, vilma, vanda, sohvi...
juu, ois se kiva jos olis yhtään kartalla nimestä..
Tollasta vanhaa linjaa sais se nimi olla, mutta en halua sen alkavan S eikä E kirjaimella. Itsellä on vain nimi Fiina mielessä, mutta en sitte tiiä ko on kuitenkin tosi harvinainen :/ En kuitenkaan mitään suosikki nimeäkään tahdo.

jonetta,
kyllä lapsella olis jo nyt hyvät mahdollisuudet. Mulle lääkäri sanoin että rv 28 jälkeen mahdollisuudet on hyvät. Luinkin jostain että rv 28 syntyneistä 90% jää eloon. Itsellä siis tilanne että synnytysajankohta varmaan määräytyy sen mukaan alkaako mun maksa-arvot taas nousta :( Toistaseksi ei ainakaan, joten en jaksa murehtia. Tosin tänään taas verikokeisiin.

UpsyDaisy ja vasta 26+5

Tiqustiina
vauvahaaveita Ei ollut mullakaan oikeestaan mitään ongelmia esikoista odottaessa, tokassa oli jotain ja nyt tuntuu että tää kolmas vie voiton. Koko ajan jotain.
Aamulla tuli niin kova suppari että meinas taju lähtee. Sattu niiin saakelisti. Yksi pitkä ja kipeä |O Töissä koitan nyt kituuttaa tän ja huomisen,sit mä luovutan. Istumisesta kyllä saa niin kauheet liitoskivut etten meinaa pystyy duunipäivän jälkeen edes kävellä autolle työpaikalta. Ihan törkeet kivut :ashamed:

Tiqustiina & Tiqu Rv 28+6 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sirri81:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051911695117_uu.shtml

Ihan kamala juttu,on siinä taas yhdellä perheellä suuri suru :((

Lämmintä piisaa,mahtavaa!! :) Toisaalta taas tuskailua ku hiki tullee jo pelkästä istumisesta,plääh! Tänään ois neuvola,sitten lisää kuulumisia.

sirri81 ja typy 29+2
samaa juttua oli satakunnan kansassa tänään aamulla :'(

neitim+ tytsy 28+5

Alkuperäinen kirjoittaja AnQ:
Jonetta
Tuntu, että esikoisen jäljiltä olevan valkoiset vaatteet on kellastunut ihan älyttömästi, siis niihin on ilmestynyt ihan keltaisia tahroja, vaikka pitäis olla puhtaita! En mee vannomaan, mut tuntuu uskomattomalta että olisin niitä sen näkösenä pistänyt sivuun. Uskaltaakohan niitä pestä Kloriten kanssa vai onko kellään hyvää vinkkiä, miten saan ne taas puhtaaksi?

AnQ + tyyppi 27+1
Mulla oli kans osa vaatteista kellastuneet kun oli päässyt valon kanssa tekemisiin :(
Voi koittaa tahran poistoa ja aurinkoa ja sitten vielä pesu allergiavapaalla pesuaineella .. jos ei auta niin ... :headwall:

neitim

Huomeniaa :wave:

Aah mikä hiljaisuus pitkästä aikaa, tyttökin pääs tarhaan ja sinne se lähti heti juoksenteleen kavereiden kanssa..

Sirri81 Mä kans luin ton jutun eilen, aika karmeeta.. juuri tuon vuoksi en halua, että otetaan vauva viereen nukkumaan koko yöksi. Meillä ei tyttö tainnut juurikaan vauvana vieressä nukkua, joskus nukutuksen aikana kyllä, mutta aina siirrettiin omaan sänkyyn. Tai sitten meidän sänkyyn otettiin pehmytkoppa, jossa vauva nukkui. Eikä varmasti tää tulevakaan tuu nukkumaan meidän vieressä, paitsi imetyksen aikana jos koko imetys lähtee edes sujumaan.. Ja sitä en varsinkaan halua että molemmat lapset sitten änkee meidän sänkyyn! Miten siinäkin sais sitten nukuttua...

Mä kait olisin jo ihan valmis synnyttään |O Tuntuu et tää maha vaan paisuu ja hirvittää toi painnonnousukin, vaikka 6 kilolla päässy tähän mennessä. Viimeksikkin se paino lähti kunnon nousuun vasta rv 30... Mullakin on jo vauvan vaatteet kaapissa valmiina, vielä pitäis ostaa seisomateline kärryyn ja sit sitä pientä tavaraa, tutteja, vaippoja.... Miehen siskolta pitäis hakea turvaistuin ja hoitoalusta, ja lainassa olleet tuttipullot ja harsot. Sit alkaakin kaikki olemaan valmiina. Mäkin TODELLA siis toivon ettei tarttis oottaa yhtään 40 rv enempää!!!

Voimia kipuileville :flower: Itellä on nuo lantion löystymisestö aiheutuneet kivut helpottanu, mutta edelleen vaivaa jos touhuaa kauheesti. Iltaisin vähän supistelee, tai niin ainakin epäilen.. sohvalla kun istun tai makaan tulee aaltomaisesti sellaista menkkamaista jomotusta, luulen että se on sitä supistelua... Ei mitenkään kipeetä onneksi käy..

Nyt tarvis lähtee kauppaan ostaan lisää ruokaa... Nautitaan nyt näistä lämpimistä päivistä, kun se on ens viikolla ainakin tänne oulun suunnille luvannut taas vähän viilenevää :)

vauvan syntymästä .. 32-> eteenpäin on parhaimmat mahdollisuudet noiden komplikaatioiden suhteen ja tietty parempi mitä pidempään pysyy matkassa .. koskakohan mahtaa meidän pinon ensimmäinen vauva syntyä ?

neitim

Yhteistyössä