**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Mulla oli tytöllä omat vaatteet mukana kättärillä kun ne sairaalan vaatteet oli niin jättimäisen isoja... ja 50 cm vaatteetkin tuntu meidän pikkuselle olevan ihan jättimäisiä, vaikka pituutta melkein sen 50 cm olikin tytsyllä. Eli otan omat jälleen mukaan.

hei mimmosia kantokassiratkaisuja teillä on tuplarattaisiin? Se brion oma double wave -kantokassi maksaa 79 euroa uutena ja on aika suolanen hinta mun mielestä... mietin et sopisko joku muu, emman tms kassi tupliin?

 
mulle tuli varmaan eilen n.40-50 hiilarii koko päivänä(pyrin reilusti alle 100/pv). niinpä sokerit oli alle 6 joka(4) aterialla.
jos sitten herkuttelen niin jäätelöä menee helposti kerralla 10-20-30hh. niillä pääsen viä hyvin alle 7, mut 50g hh aterialla on sit jo liikaa, ja sokerit on yli rajan. - tai no 2 kertaa ollu, mut en oo laskenut hiilareita niistä ). (aamusokereista en nyt puhu, kun ne nyt on hiukan yli rajan joka toinen pv, mut aterian jälkeiset on tärkeimmät saada kuriin; ellei ne aamusokerit oo lähemmäs 7 - sit huolettas)
voisin nyt tosin käydä laskemassa ne maksalaatikon hiilarit joilla kerran sain yli 10 arvon... hetkonen... ja maksalaatikossa huono on tietty se, että siinä on siirappia eli sitä nopeinta sokerii. jotain hidasta/hyvää hh voi syödäkin enemmän.

*muokkaus - joo - siitä maksalaatikosta (½ pakettii) tuli n. 50g hh, joten se on liikaa kerralla.

*muokkaus 2: mulle ei oo annettu mitään ohjeita hiilarien laskemiselle. oon ollu VHH:lla yli 3 vuotta, joten tuttua huttua sitä kautta. mulla on v.-98 todettu PCO, johon siis liittyy insuliiniresistentti ja kasvanut diabetes riski, jonka oon nyt tiennyt sit vasta sen 2-3 vuotta. (olisimpa aiemmin jo tiennyt, niin olisin hiukan katsonut etten vetele hiilareita surutta!! )
 
wou, näköjään kelan sivuilla oli jo päätökset mammaloman aikasista rahoista yms. Kiva kiva, tuleekin mukavasti rahaa =) Pitää vielä kattoa muutanko sitä veroprossaa, jäis kyllä käteen paaaljon enemmän jos vaihtas sen sosetuuden prosenttiin, mutta toisaalta sitten sais taas takasin jossain vaiheessa enempi jos siihen ei puuttuis.. ä-pakkauksen osalta päätöstä vielä ei oltukaan tehty, mutta sekin tullee tuossa lähipäivinä sit varmaan =)
 
Aamulla käväsin lääkärineuvolassa:
* rv 26+4
* painoa +800 g /vko (hups!)
* hb 131
* kohdunkaulaa n. 2,5 cm ja kohdunsuu hiukka pehmentynyt niinkuin ensimmäisellä lääkärikäynnillä myös
* syke 140 luokkaa
* sf 24 cm

Lääkäri kirjoitti mulle todistuksen Turkin matkaa varten, jos alkavat kentällä kyselemään.
Kaikki siis kunnossa.

Neitosen 3-v. neuvola oli myös ja reipas tyttönen oli. Rokottaakin antoi kiltisti ja teki kaikki pyydetyt tehtävät mallikkaasti. Pituutta neidillä oli 104 cm eli pitkä tyttö.
:)

Mutta kohta pitää tästä suunnata vielä koululle käymään ja sen jälkeen iltavuoroon. Saa nähdä kuinka sitä jaksaa töitä vielä tehdä.

-mennis ja lyly 26+4-
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
marlin mä sain TH:lta vihkosen missä on ne kuinka monta grammaa hiilareita saa olla milläki aterialla.
Minäkin sain eilen siltä hoitajalta. Kyllä se viime raskaudessakin ne mainitti että paljonko suunnilleen sais yhellä aterialla olla, mutta ei tosiaan sen tarkemmin tullu niitä kuitenkaan laskettua.
 
Pojan kanssa kotona, lääkärin mukaan on hengitystie infektio:( Toivotaan et tuo antibiotti alkais auttamaan nopsaan. tosin nyt ei oo ihan kauheesti tänään vielä yskinyt.

Laitoin tuossa äskön äippäpakkuksesta hakemuksen netin kautta, huomenna pitäis muistaa käydä viemässä tuo hakemus kelaan, jotta sais sit jotain rahaakin.. Ai niin ja sit muistin tänään tehdä sähköisesti tuon veroilmoituksen, lisäks sit hain muutosverokorttia, jotta nää loput tulot mitä saan tuolta töistä ei menis lisäprosentilla, samalla sit luonas se muutosverokortti sinne kelaankin päin:)

Maijamehi ja Toukka rv 29+2
 
dreamer78 laitoin viime viikolla tiistaina postilla meidän kassaan, ja keskiviikkona ne oli jo nakannu sen hakemuksen nettiin. Meillä työpaikkakassa kun hoitaa näitä, niin sujuu aika nopsaan.... =)

Mä mietin vielä sitä veroprossahommaa, kun onhan tässä aikaa vielä elokuulle saakka ennenkuin ne rahat sieltä kelan kautta alkaa rullaamaan =)

 
moikkelis

oon käynyt lueskelemassa vähintään kolmen päivän välein, mutten oo ikuna saanut/ehtinyt/jaksanut/yms kirjoittaa

Maha kasvaa kohisemalla, sf silti keskikäyrällä (no himpun yli)
painonnousu maltillista. noin 5 kg plussasta
Valkovuotoa riittää juu kans ihan tarpeeks ja enemmänkin
pieniä vaatteita on hamstrattu jo jonkun verran
Hemppa ja verenpaine matalalla
töitä tehdään vielä pari viikkoa ja sit eka kesäloma vuosiiin
sokerirasitus selvitetty puhtain paperein. Se musta litku meni aika haipakkaa alas, ei ollut niin pahaa ku muistin. Unihan meinas taas käytävällä tulla. Sain sellasen petipaikan niinku viimekskin.
4D-ultra varattu. 130e jää maksettavaa ja sano niitten suositusviikojen olevan 25-30. Mennään 28+4. Kuvia ja DVD tulee mukaan
liikkeet on melkoisia ja mahankaari heiluu ja tutisee :heart:

Vauvan asennosta: Just olin eilen neuvolassa ja se täti "paasas" harkkarilleen, että näillä viikoilla vauvan asennolla ei oo mitään merkitystä ja hän ei sitä tohon korttiin edes kirjota. mahtuu kuulemma kääntymään ja pyörimään sen tuhannet kerrat vielä. Tältä pohjalta, nou hätä tytöt.. ;)

aurinkoisia päiviä kaikille täältä takavasemmalta
Månsku ja Iivari?? 26+3
 
Juu, mulla oli kans vielä vkolla 36 sitä mieltä että kääntyyhän se tyttö. Vaan eipä sitä mihinkään käännytä jos napanuora on 4 krt kropan ympärillä...
Toisilla sit taas kääntyy, niinkuin kaverilla käänty 2 päivää ennen laskettua aikaa, rumpsista vaan :LOL:
 
Mä kans ultrassa kysyin tuota asiaa kun oli perätilassa sillo,että mitenkä kun näyttää tuo napanuora olevan tuossa vartalon ympärillä ja kainaloiden ali,että estääkö kääntymisen.Mut tää lääkäri ilmeisesti luuli että meinaan onko siitä napanuoran paikasta vaaraa ja sanoi vaan että leffoissa kuristuvat napanuoraan,ei tosielämässä :kieh:
No on tää meidän kääntyillyt ja on nytkin taas pää alas päin.Vaan kuinka kauan.... :D
 
Neuvola takana:

(Suluissa edelliset tulokset rv 22+0)

26+1

Paino : +314g/vko (+574g/vko)
Turvotus : + (+/-)
RR : 137/80 (136/75)
Pissa puhdas (sama)
HB : 118 ( 121)
SF : 25cm (21cm)
Vedenmäärä : N (N)
Tarjonta : RT (RT)
Syke : +140 (+)
Liikkeet : ++ (++)

Kaikki ok, paikat kiinteet ja kiinni :)
 
Lääkärineuvolassa kans käyty ... jospa jatkan vauviksen kanssa samaa linjaa noissa tiedoissa :)

Nyt rv 28+3 , suluissa rv 22+4

Paino : +324g/vko (+461g/vko)
Turvotus : - (-)
RR : 106/72 (102/64) Nyt tuli "juostua" neuvolaan
Pissa puhdas (sama)
HB : 107 ( 119)
SF : 29cm (22cm) Yläkäyrän yläpuolella mennään
Tarjonta : poikittain .. ei löytänyt kokeilemalla missä pää on ja ehtii kääntyä miten vaan vielä !
Liikkeet : ++ (++)

Paikat oli kiinteät ja kiinni ja kanavaakin jäljellä edelleenkin 3cm :)

Ja muisti lääkäri kysellä vielä että mitenkäs selkä on jaksellut kun muisti että jossain raskaudessa olin todella huonossa kunnossa ... Sanoin , että kiitos hyvin. nyt ei ole kyllä ollut sellaisia selkäkipuja lainkaan .. en edes muistanut että niitähän muuten ei oo ollut vaan sen puolesta oon ollut todella onnellinen !!!!!!!!!!!!!!!


"muoks" kokonaan painoa tullut n.5kg siitä mihin laski raskauden alussa ja aloituspainosta kilo !


neitim+ tytsy 28+3
 
Täällä kans vauva vielä poikittain, neuvolatäti oli kanssa sitä mieltä että kerkiää hyvin kääntymään oikeeseen suuntaan. Siskolta sitten taas kuulin, ettei täälläpäin enään mielellään niitä ulkokäännöksiä tehdä. Mut tosiaan onhan tässä aikaa, kun viikkoja on vasta 29+2
 
Tiqustiina
Muistan kun odotin kakkosta ja neiti oli muka vielä rv33 peppualaspäin, kyllä ne heti pisti neuvolasta ultraan jo noilla viikoilla ja selvitettiin onko nyt varmasti pylly edellä tulossa. Ilmeisesti se kääntäminen oltais tehty sitten mahd.pian.mutta onneks sillo sitten selvis että nuppi alespäin oli. Sama nyt tän kanssa, koko ajan sanottu että poikittain on mutta olikin raivotarjonnassa jo.

Huomenna sitten sinne polille, toisaalta erittäin hyvä että se aika pidettiin. Tuli tässä illalla yks kaks taas todella kauhea sydämen tykytys kohtaus ,mikä kesti ja kesti ja kesti...alko hengityskin menee taas sellaiseks huokailuks kun paino jotenkin. Koitin levätä että menis ohi mutta ei. Varmaan reilu tunnin oli ihan mahdoton olo. Tuskailin täällä ja mies taas pudisteli päätänsä mun kanssa. Mä oon aika vaivanen B)
 
Ihana tämä meidän pikkuveli. Sanoin sille äsken nimen jota ollaan hänelle suunniteltu ja sanoin, että potkaise jos tykkäät nimestä. Kunnon potkuhan sieltä tuli :LOL: Eli nimi ilmeisesti nyt lopullisesti päätetty :D
 

Yhteistyössä