**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tervehdys! :wave:
Kylläpä on ollut mukava lueskella noita teidän juttuja, vaikka en oo ite ehtiny kirjottelemaan. Aika samojen asioiden kanssahan tässä kaikki oikeestaan painitaan, niin mukava saada vähän vertailukohtaa.

Vauvan liikkeistä oon kans miettinyt, että mitenköhän päin se meidän pikkupirpana siellä milloinkin on, kun tuntuu nuo potkut aikalailla joka puolella vuoron perään. Eli vissiin heittää vielä aika kuperkeikkaa. Tuntuu kyllä välillä semmoinen muljuminen, että huhhuh! Ja takapuolta tuntuu välillä tunkevan ulos mun mahasta ja kovaa. Mielessä käyny myös toi napanuoraan kuristuminen, vaikka tiedänkin ettei sitä kannattaisi pelätä. Kai sitä kuitenkin on hiukan neuroottinen tämän kallisarvoisen asian suhteen, että pelkää vähän olemattomiakin...

Välillä aina hiukan pelottaa myös, että jotenkin vahingossa murjon vauvaa kun esim nukun jotenkin puolittain mahallaan, tai töissä kun joudun vielä nostelemaan jonkin verran ja maha joutuu tavallaan puristuksiin siinä hetkellisesti. Kuinkahan paljon sitä pitäisi jo varoa, vai stressaanko liikaa?!

Valkovuoto vaivaa täälläkin, pikkuhousunsuojat on nyt kullan arvoisia... Samoin suonenvetoja on ollut välillä, sekä selkäkin jo meinaa jumittaa ajoittain. Kivuttomat supparit jatkuu edelleen aina jos enempi rehkii. Ja kaikenlisäksi tänään alkoi töissä sattua tuonne häpyluuhun tosi ilkeästi, semmoista vihlontaa, mutta se onneksi meni ohi. Nytkö ne vaivat sitten alkoi, pläääh! :/

Mutta tosi iloinen asia tapahtui tänään: Meille tarjottiin ihanaa asuntoa, joka sitten heti tietysti varattiin, ja muuttamaan päästäänkin jo kuukauden päästä! :D Me ollaan koko ajan etsitty uutta kotia ja melkein jo ehdin luopua toivosta, kun tuntui että kaikki menee sivu suun, mutta nyt sitten tärppäsi ja kunnolla!! Sitten voikin toden teolla alkaa järjestellä kotia vauvaa varten, ja myös hankkia kaikki isommat jutut, mitä on juuri tuon uuden kodin toivossa lykätty. Tosi helpottava tunne, kun tietää että kohta pääsee oikeasti valmistautumaan vauvan tuloon. :heart:

Hyviä neuvolakuulumisia tuntuu kaikilla onneksi olevan, toivottavasti sama linja jatkuu edelleen koko porukalla! :)

Taidampa taas kerran tutkia tuon äitiyspakkauksen läpi, ettei vaan olis jääny mitään huomaamatta... ;)

ainiin ja huomenna poksuu 29 täyteen!
 
täällä kanssa alkanut juilimiset alakerrassa :D inhottavaa on kyllä ja tänään työpäivän aikana alkoi ihan hirveä nivussärky :$ menin silti jumpalle poistelee nesteitä ja ihme kyllä auttoi ihan suht hyvin kun paikat sai muuta hommaa...

pidin taukoa sen äippäpolin jälkeen viime viikon lopun sitten kokonaan , ehkä torstaina sitten uusiksi taas :)

täällä liikkeet tuntuu kanssa aikalailla joka puolella ja vaikea sanoa miten päin yksiössä asutaan :D

painoa on tullut tähän menessä koti vaa´an mukaan 6 kg , onkohan paljon jo?

ihanaa kun helteet jatkuu, mä tykkään vaikka yöllä on ollut jo vaikea saada asentoa ja unta välillä :p

muksaa viikkoa kaikille masuille ja kantajille :heart:

huisi ja pikkuinen 1100 g rv 28 tasan :heart:
 
Huomenta vaan!
Näin ne aamut alkaa,aikaisin =)
No mut herätti noi koiranpennut,kamala meno aamusta alkaen pentulaatikossa :D Ajattelin jo että onko niillä joku hätä,mutta leikkiä vain....

Napa senku paisuu paisumistaan,niinkuin pitääkin.Mutta hiukan hirvittää tää kasvutahti :eek:

Huisin 6 kg painoa kuulostaa ihanteelliselta!
Ituhipille onnea uuteen kotiin!
Vauvis kai ne sukkapuikkotuntemukset on ihan normaaleja,paikkojen valmistautumista tulevaan synnytykseen.Inhottavaa mutta vaaratonta!
 
ON Nyt kaipaan kyllä neuvoja/vinkkejä näihin suonenvetoihin ....
Otin eilen 3 tablettia magnesiumia ja tossa monivitamiinissakin on magnessiumia ja viimeyö meni hieroessa 2 tuntia pohjetta ja kipeää teki ! Siis mulla jäi toi kestoveto päälle edellsiyön suonenvedon jälkeen ja eilenkin koko päivän koitti vetää suonta jos vaan hiemankin "väärä" asento ja autoa ajaessa meinasia suonenveto vallata toisen jalan ja sitten tää yö .... ennen klo 2 alkoi kipu ja yritys suonenvetoon ja siitä alkoi rumba millä saisin nukuttua ... vasta 2 tunnin hieromisen jälkeen painoin toisella polvella tuota kipeää kohtaa pohkeessa ja niin sain uudelleen unenpäästä kiinni ... mutta kipu jatkui aamulla ja laitoin pohkeisiin kylmägeeliä , otin luontaistuotetta ( tapaturmatippoja ) ja magnesiumia 1 tabletin ja monivitamiinia .... mutta pohje on edelleen kipeä ja hankalaa kävellä !!!!!!!!!

neitim + tytsy 28+4
 
Neitim noiden kaikkien lisäksi,juo vettä vettä vettä ja taas vettä(mielellään kivennäisvettä jossa suolat ja magnesium mukana)!!!
Mun äidillä joka nyt tietty on paljon sua vanhempi,on tälläisiä pitkäkestoisia suonenvetoja ja on oikeen lääkäriltä saanut kehoituksen juoda suuret määrät vettä,magnesiumin oton lisäksi.
Itsellä on nyt pysyneet vedot poissa kun oon juonut ihan hirmuisesti,liioitellenkin.
 
^^ joo. vesi vois auttaa... mut sit saa rampata vessas. mulla on onneksi viä menny ohi mankulla; eilen aloin ottamaan hiukan kaliumia mankun lisäksi. jos vaikka se ennaltaehkäisis noita vetoja.

muoks. joo, luin muualta että kaliumia ja kalsiumia kannattaa ottaa magnesiumin seurana.
 
Ihan totta,kalsium tukee magnesiumin imeytymistä =) Ja tossa veden juomisessa on tosiaan tuo haittapuolensa,wc:ssä juoksu mut mielummin se kun kipeät pohkeet,karseiden vetojen jäljiltä ;)
Nimimerkillä kokemusta on...
 
kalkkitabletteja en olekaan ottanut pitkään aikaan !!! ja taitaa tuolla olla muutama pullo viccyvettä ja tavallista hiilihapotettua vettä , mut mahtaako siinä olla suoloja ....

tyttömme 1v5kk .. vihdoin eilen hieman enemmän askelia !!!!! jospa nyt sitten jaksaisi harjotella ja lähtisi kävelemään ,pääsisi äiti hieman helpommalla :ashamed:

mutta nyt rohdos kaapille ! ja kiskasen nyt vielä suolaa paljaaltaankin ja vettä päälle

neitim
 
Aurinkoista huomenta!

Ituhipille onnea uuteen kotiin :heart: Ihanaa kun saat alkaa sitä suunnitteleen ja sisustamaan uudelle tulokkaalle!
Ja minä myös nukun puolittain mahallaan ja luotan siihen että vauvalla kuitenki hyvä olla. Kyllä se tuolla mahassa liikkuu sinne missä on eniten tilaa :) Ja aika hyvä suojahan sillä on tuolla muutenkin :heart:

Täällä on pidetty vähän taukoa lenkkeilystä, osittain noitten kuumien ilmojen takia.. Viikonlopun jälkeenhän se on luvannu viileempää ilmaa, jospa sillon huvittais enemmän lähtä lenkillekin. Tänään kuitenkin lähetään tytön kans pyöräileen, vielä kun tällä mahalla pystyy.. Voisin muuten minäkin ottaa kuvaa ja laitella tänne. Ukko jo tuossa nauranu mulle monta kertaa että joko sääki oot tänne kuvas laittanu, ku aluksi niin varmana sanoin etten laita :LOL:

Meillä on menny tosi hyvin tuo tytön siirtyminen omaan huoneeseen.. eka yönä kävin yhden kerran silitteleen ja viime yönä kolme kertaa.. Viime yönä se muutenkin jotain uneksi kun oli melkonen päivä meillä pitkästä aikaa.. Se on niin isoa tyttöä nyt :heart:

Mulla kans meinaa välillä suonta vetää, mutta kertaakaan ei oo vielä kunnolla vetäny jumiin.. Eilen illallakin maltoin olal syömättä ja joinkin vaan vettä ja hyvin pärjäs. Mun pahe on kyllä tuo iltasyöpöttely :ashamed:

Nyt laitteleen vähän tukkaa ja valmisteleen lähtöä, hauskaa päivää kaikille!
 
Ituhipille onnea uuteen kotiin =) :flower: Se on kyllä ihanaa, kun pääsee uutta kotia sisustamaan mieleisekseen.

Jotenkin nyt tuntuu, että viikot matelee. Mitään ihmeellistä muutosta ei oo muuta, kuin, että maha tietty kasvaa. :heart: Rauhallista edelleen masussa ollut ja liikkeitä ei niin kauheesti tunnu.
Pitäs noi vaatteetkin tuonne kaappiin laittaa valmiiksi, mutta pitäis se aika jostain ottaa sitten. Meillä pojat nyt jatkuvasti toistensa kimpussa, niin saa olla erotuomarina koko ajan ja keksiä tekemistä, jotta ees vähän sopu täällä säilyis. :whistle: Nytkin taas kauhee meso, kun tätä pientä pätkää yrittää kirjoittaa. :kieh:

Mutta tää jatkaa täällä erotuomarin roolissa ja toivoo, että jotain muutosta tilanteeseen tulis ennen elokuuta. Muuten voi olla tiukkoja tilanteita edessä, kun pitäs imettää ja sovitella riitoja samalla. :xmas:

Katjuska ja sintti 27+4 :heart:
 
Huomentapäivää ja kiitti vaan kaikille onnitteluista, oon kyllä ihan huumassa tuosta uudesta kodista! :D
Perhevalmennusta tänään luvassa, taitaa olla viimeinen kerta meillä nyt, mielestäni niitä oli vaan kolme ellen ihan väärin muista...

Mutta siis tulin vaan sanomaan, että POKS 29+0!! B)
Aurinkoista päivää kaikille jo nykyisille ja tuleville äideille!
 
POKS 30 :flower:
Huimaa, että ollaan raskauksissa jo näin pitkällä. H-hetki vaan koko ajan lähenee.......
Sokerit käyty aamulla juomassa, hyi h.... nla pe joten tuloksia varmasti silloin.

Ihanan aurinkoista päivää. Jotenkin onnellinen olo
=)
 
Neuvolassa käyty taas pitkästä aikaa.. Kaikki periaatteessa ok, sokeri oli yhdellä plussalla. Rasituksessa en oo käyny.. Ens neuvolakäynnillä otetaan paastoarvo ja jos seki on plussalla ni sit rasitukseen :snotty: Ihmeellistä, että vauva oli raivotarjonnassa, mulla ei nimittäin oo aikaisempaa kokemusta siitä. Esikoinen oli perätilassa rv 25 lähtien ja oli loppuun asti kääntöyrityksestä huolimatta ja suunniteltu sektio tehtiin. Tuntu vaan niin hassulle, että miten voi olla mahdollista, että vauva on "oikein" päin :xmas: Toivottavasti pysyy kans! Sykkeet oli 150 hujakoilla. Hb oli 119, mutta anto silti rautaa mukaan. Mulla ollu semmosta ihme lihasten voimattomuutta ja hengenahdistusta. Esimerkiksi jos nousen raput 2. kerrokseen, menee jalat ihan maitohapoille ja mustenee silmissä? Ihan outoa ja ihan normitilassakin, lihakset (kädet, jalat, selkä, maha) semmoset inhottavan voimattoman tuntoset. Ei kiva :| Meinas terkka, että kokeillaan tuota rautaa, josko se auttais.

Miinuliinu ja nyyti 30+0 (ihanaa, kun viikot vihdoinkin alkaa kolmosella :heart: )
 
neitim mulle sanoi jo josku raskauden alussa vanhempi apteekkari että magnesiumia aamulla ja kalkkia illalla.. auttaa estämään suonenvedot, auttaa vauvaa saamaan kalsiumia öisin kasvuunsa ja auttaa kuulema myös siihen ettei maito jää tisseihin tukokseen vaan heruu hyvin..
tätä oon itse noudattanut tässä raskaudessa eli aamusta magnesium, fooli, kalaöljy ja monivitamiini ja illalla kalkki.
eikä ole yhtään kertaa vetänyt suonta jalassa vaikka edellisissa kahdessa raskaudessa se oli aivan mahdotonta ja juuri noita "kestovetoja" oli myös edellisissä sellasia 1-2h pituisia..

kokeile..

hui jännittää huomenna olisi se 4d.. mutta se tarkoitaa 125km matkan ajoa jyväskylään ja takaisin..
 

Yhteistyössä