**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tänään oli pelkopolin lääkärin kanssa keskustelu.. nooh :$
eipä tullut hulluahurskaammaksi.. |O

uusi aika varattiin 38+2 ja jos kohdunkaula on kypsä silloin ja auki niin on paremmat mahdollisuudet saada käynnistysaika.

Ja löysin yhdet uudet puolipotkari.. pitää käydä sitten torstaina henkalla ja anttilassa jyväskylässä niistä varmaan löytyy jotain mukavaa

Ja tänään ultrasi lääkäri ja koska sukupuoli on myös vaikuttava tekijä kokoon niin sitä tarkasteltiin myös ja yhä näyttää tyttöä :heart: :heart:
voi miten mä osaan olla ostamatta kaikkee ihanaa härpäkettä ??!! rahapula tietty mutta kevään eka jättikirppiskin on tulossa.. :D
 
Ihanaa , soitin tänään terpparille ja hän kysyi lääkäriltä joska pääsisin ylimääräiselle ajalle ...
No pääsen heti huomenna viimeiseksi , ylimääräisenä , muuten oli ajat jo täynnä !!!!
Jes , huomenna tietää taas alapäänkin tilanteen ... :)

neitim+ tytsy 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Selmiina saatto johtua hyvinki joistain noista ruuista...oliko iitä kauaa kun olit syöny? ennenku menit antaa näytteen?


Se neuvola aika oli aamulla klo 9, ja aamupalan söin siinä 8 aikaan. Ja sen keksin nappasin suuhun vähän ennen kuin lähdin kävelemään neuvolaan...
En oo ennen ajatellutkaan, että vois nuinki vaikuttaa. En siis oo vältellu aikaisemmin mitään sokerisia ruokia, vaikka neuvolaan oon ollu menossa.

Toivottavasti siis johtu nuista syömisistä :)


Me ostettiin eilen ihana sitteri vauvalle! :) Tommonen ruskea- vaalean limen värinen. Tuossa on kiinni tuommonen ruskean värinen lelukaari jossa on kiinni kolme ihanaa pientä valkoista pehmolelua (hiiri,norsu ja pupu) :heart:
Laitoin sen tähän olohuoneen lattialle jo odottelemaan, että saan ihailla sitä aina välillä :)

Kelalla kävin tänään viemässä äitiysrahaa varten palkkanauhat, sekä neuvolan todistuksen raskaudesta. Äippäpakkausta ja lapsilisää hain viime viikolla netissä. Ihanaa kun nyt nämäkin murheet on ohi! Niin helpottunut olo. Se nainen vain sanoi, että nyt on asiat kunnossa eikä muuta kuin päätöksiä odottelemaan :) Jes!

Alan sitten vasta pesemään vauvanvaatteet, kun pakkaus tullut. Tänään kävin H&M:llä ja ostin vauvalle kahdet ihanat puuvillaiset "kalsarit" sekä pienen sammakko helistimen.


Nyt tuntuu taas siltä (pitkästä aikaa) että on tämä raskaus ihanaa aikaa! :heart:
 
Hieno homma neitm=) :hug:

Mä täällä huolestuneena kuuntelen tuon pojan yskimistä:( Käytiin lääkärissä, mutta ei saatu mitään yskänlääkettä ainoastaan se antibiottikuuri. Täytyy toivoa että alkais pikku hiljaa helppaamaan
 
Puolipotkareita täälläkin suositaan :wave: yleensä marketeista on tullu niitä osteltua. Sukkahousuja sitte vähän isompana.

Onpa monella meistä tää kiusallinen runsas valkovuoto-vaiva, alussa piti ihan vessaan juosta katsoon että onko keskenmeno. Eipä tämmöistä ollut esikoisesta.

Laitettiin pihalle lasten uima-allas, ja tyttö on monta kertaa päivän aikana uinu ja nyt on jo ihan väsynyt joten puuron keittoon..

Marsa & Nyytti 24+4
 
AINIIN... olen ihan unohtanut poksua... eli POKS 27 :eek:

On meillä aivan ihuna tyttö... Oli niiiin isoa tyttöä kun meni ekaa kertaa nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen :heart: Ja hienosti nukahti, on äiti nyt ylpee... Saas nähä miten äiti nukahtaa kun toinen ei enää tuhise siinä metrin päässä :whistle:
 
Huomenta! POKS 29+0!!

Täälä herätty 5ltä pirteenä ylös ku ei vaan väsytä.
Ulkona on tullut oltua joka päivä aamusta iltaan melkein ja väsy kans tulee tosi helposti ja pitää puhista kun on niin kuumaa ja tuskaisaa mutta silti on ihanaa kun on lämmintä eikä tartte pukea paljon päälle tän masun kanssa.

Pikkusista vaatteista ollu teillä puhetta,mulla on vaan ihan muutama 50-56cm body sekä puolipotkareita muutama kappale,tykkään kans,ovat niin käytännöllisiä vauvalla.
Sitte on niitä 60cm ja siitä ylöspäin varmaan vähän liikaakin taas tullu haalittua ystäviltä :)
En ole ostanut yhtään uutta vaatetta vauvalle,kirpparilta olen ostanu vaatetta vauvelille ja sitte loput saanu/saan. Pessyt olen kans kaikki ja laittanut lipaston laatikkoon.

Vauva potkii kovasti masussa joka päivä ja möyrii,välillä sattuu oikein kunnolla,yks yö tuo masu oli semmonen kolmion muotoinen ku olin mahallaan,mitenpäin lie sielä vauva oli mutta se kävi kipeää,piti töniä vähän,että menis pois se möykky :D Hassua.

Pääkipua ollu ja tuota laskimovaivaa,muutempa voinut ihan hyvin. Torstaina ois taas neuvola ja ens vkolla sokerirasitus ja kasvukontrolli ultra.

sirri81 ja typy 29+0
 
puolipotkareista ... oon kans niitä napannut milloin mistäkin kaupasta ,e nkä oo nyt edes kiinnittänyt huomiota että onko joistain kaupoista kadonneet ....
Tässä vauva ajassa ollaan enemmän käytetty sukkahousuja!

ON lääkäriä odotellessa kolmena aikaan ..
Ja taas yöllä suonenveto , tai aamuyöstä , sain sen loppumaan ettei tullut kunnon vetoa , mutta nyt siihen jäi toi jatkuva veto :headwall: , ei auta vaikka mitä tekisin , otin aamulla monivitamiinit ja 2 tablettia magnesiumia ja vielä suolaa ja vettäkin .... huoh .... pelkään vaan koska on jalka väärässä asennossa ja sitten toi veto jatkuu :kieh:

neitim+ tytsy 28+3
 
neitim: mä heräsin kans klo 5 kun meinas alkaa kramppaamaan. 1 magnesium ei sit vaan riitä, ku illalla otin. otin sit 5ltä 2 eikä nyt tunnu mitään. tais olla eilen aika rankka päivä, kun olin kaverin kans kaupungilla muutaman tunnin ja tuli käveltyy. ja sit viä kävin ruokakaupas ja Terras ja Etolas. :eek: :eek:

(.) varmaan tuosta edellä mainitusta johtuen mua supisteli toooosi paljon ku menin nukkumaan, enkä heti tajunnut sitä. olis pitänyt mennä juomaan ja ottamaan ne magnesiumit heti!! sitten 01 aikaan nousin kun oli reilu 2 tuntia muka nukkunut; pyörinyt vaan ja haukkonut happee... sit sainkin nukuttuu sinne 05 asti. ja sit oli siirryttävä sohvalle, kun alkoi kylkeä polttamaan. sohvalla sain sit nukuttuu 7.30 asti, josta viimiset puol tuntii yritin viä etsiä parempaa asentoo siinä onnistumatta.
 
Huomenta!

Minäkin nukuin viime yön sohvalla kun tuli niin järkyttävä närästys, että meinas taju lähteä ja pakko oli mennä sohvalle istuma-asentoon nukkumaan. Siinä sainkin sit nukuttua aamuun saakka jotakuinkin. Vitsit kun tämä vauva tykkää olla poikittain, kyljellään nukkumisesta ei tule mitään kun alkaa niin järkyttävä potkiminen ja mahassa tuntuu muutenkin pahalle.. muistan tytön odotuksesta ihan saman jutun, ja sekös vaan lisää mun huolta, että taas mentäis perätilassa tms.. ääääh.

Töitä pitäis vissiin tässä alkaa tekemään mut nappaa taas ihan hirveesti.. taidan eka käydä hakemassa kaakaot ja sitten miettiä mistä alkais perkaamaan tän päivän töitä.

Se perhevelmannus, meillä tyttöä odottaessa järkättiin yksi tunnin sessio jossa katottiin vaan video, mietin että pitäiskö semmoseen nyt ängätä vai jättääkö väliin... kun tavallaanhan tässä ekaa kertaa on synnyttämään menossa JOS tämä poju nyt sit on oikeinpäin....

runttis ja sytkylä 27+
 
AnQ
Argh, miulla menee hermo ihan totaalisesti, kun en saa enää nukuttua kunnolla!! Taas jomottaa päätä, kun on heräillyt pitkin yötä ja olo muutenkin ihan kuin krapulassa olis. Mie en jaksa tätä seuraavaa kolmea kuukautta |O Ei se haittaa, että päivällä on lämmin/kuuma, mut yöllä vois olla vähän inhimillisemmät nukkumisolosuhteet. Aamulla kun herää, kaikki pienetkin lakanan rypyt on painanut nätit jäljet ympäri kehoa, huoh. Eli turvotusta on täälläkin, sormuksien kanssa saa tehdä kunnolla töitä että lähtee irti!

Torstaina olis neuvolalääkäri ja mielenkiinnolla odotan, onko supparit saanut mitään aikaan alapäässä. Toivottavasti ei, en ainakaan olisi kovin valmis jäämään sairauslomalle vielä. Kesäkuun 7. päivän jälkeen ei ole enää sit mitään väliä, mut sitä ennen ei kykene :xmas: Supistukset on välillä "kipeitä", eli alkaa juilimaan ihan menkkamaisesti ja kiristää.

Täällä kans valkkari lorisee ihan hirveitä määriä. Välillä on itsekin tullut mietittyä, voiko se olla lapsivettä, mut muistelin esikoisen odotusajalla olleen saman vaivan. Yök, ällöttävää.

Liikeiden suhteen on täälläkin vilkkaampia ja hiljaisempia päiviä. Kyllä päivittäin jotain tuntuu, mutta esim. vielä en oo tän aamun monotuksia huomannut. En ota kuitenkaan stressia, vauvalla on varmasti kaikki ihan kunnossa - jos koko päivänä ei tunnu mitään, sit voisin viipottaa tarkistukseen. Kai nassikka pääsee vielä aika hyvin syvälle piiloon, joten ei niin liikkeitä huomaakaan.

Lopuksi vielä masupäivitystä, kuvassa rv 26+5 :)



AnQ + tyyppi 26+6 (huomenna poksutaan, jee)
 
Tiqustiina
Onpa kostea ilma, huh huh :whistle: Kiva istuu täällä töissä, ei tunnu toi ilmastointikaan toimivan kunnolla.
Mikä siinä on että jos oot raskaana pitäis vissiin pukeutua säkkiin,koska laitoin lyhyen farkkuhameen tänään ja topin päälle ja kauheesti ihmiset tuijotteli. Eiks hamettakaan saa pitää ilman pitkää pituuutta tai leginssejä? :kieh: :D
 
Tänään olin neuvola lääkärissä... poika on sitten kääntyny ja on tulossa jalat edellä :| höh. tieto ainakaan yhtään helpota mun synnytys pelkoa. 4D ultrassa poika oli vielä pää alhaalla mutta eipä ollu enää. Toivottavasti kääntyy vielä oikein päin!

n11na ja Urho 28+4
 
Tiqustiina
Soittelin tossa polille peruuttakseni sen poliajan minkä sain neuvolan lähetteellä,koska kävin perjantaina siellä päivystyspolilla. Kätilö oli nyt sitä mieltä että mun pitäis kuitenkin mennä huomenna vielä sinne polille ,että tutkitaan kunnolla.Päivystyslääkäri kuitenkaan ei ole ehtinyt kunnolla perehtyä asiaan. :|
 
Meillä nuita 56cm bodyja on muutamat ja 62cm on sitten reippaasti yli 20. Puolipotkareita löytyy 7 kappaletta ja sukkiksia 3.

Täälläkään ei kuumuus kyllä haittaa yhtään, saas vaan nähä mikä se on tilanne sitten heinäkuussa jos kauheet helteet sillon pukkaa.

Ootteko muuten ottanu laitokselle omia vaatteita vauvalle? Esikoisen aikaan ainaki tuntu olevan ongelmana löytää kunnon vaatteita nuista sairaalan vaatteista, ja mietin että ottasko tytölle nyt omat vaatteet sitten sinne.

Kävin eilen diabeteshoitajalla, ja nyt sitten pitää mittailla nuita sokereita kahtena päivänä viikossa. Kuinka tarkkaan muut joilla rd, laskette nuo aterian hiilarit? Esikoisen aikaan en niitä laskenu, mutta nyt tuntuu että pitää syynätä kunnolla ettei vaan saa liikaa yhelle aterialle. Ois se kuitenki niin ihana jos neiti ei pääsis kasvamaan saman kokoseks ku veljensä oli.

Ja taas poksutaan, tänään 29 viikkoa täynnä. Hurjan nopeeta kyllä menee tämä aika, ei voi muuta sanoa.

Marlin ja Justiina 29+0
 
Tiqustiina
Marlin Mä meinasin ottaa vauvalle vaan kotiintulovaatteet mukaan.
Musta ne on ollut naikkarilla ainakin ihan näppärii vaatteita mitä siellä saa lainata. ja jos kaikki menee hyvin ,mä aijon vinkua kotiin mahd pian. MAX 2vrk mä siellä sairaalassa olen :D
 

Yhteistyössä