**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tiqustiina
neitim Mäkin tossa itekseni oon miettinyt koska joku elokuisista ottaa varaslähdön,kun muiden pinoissa on aina joku synnyttänyt jo 2kk etuajassa.Tosin ei sitä kellekkään toivo,koska vauvan on hyvä kasvaa se 40raskausviikkoa masun turvassa.

Rrraaah mun närästys on jotain tajuttoman uskomatonta :headwall: :headwall: Puren kohta vastaantulijoitakin, niin perk-leen inhottava olotila on! Grrr... eilen olin osan päivää pois töistäkin kun alko huimaamaan niin että tähtiä vaan näkyi, kävin näytillä työterveyshoitajalla joka totesi että mitäs jos vähän pistäisit jo hitaammalle vaihteelle ja alkaisit lepäämään. No joo, kai se niinkin on, tuntuu vaan ettei tässä oikein edes pysty vaan makoilemaan... Kai se tuo närästyskin väsyttää kun ei oikein saa nukutuksi - kuin torkkuen puoli-istuavassa asennossa.

Pitäis vissiin alkaa valmistelemaan palaveerausta, jotta pääsis sitten joskus täältä töistäkin pois... 36 työpäivää olis vielä jäljellä...
runttis ja sytkylä 27+6

niin mulle tuli eilen kotiinkin jo kelan laput niistä mammarahoista yms, kuoret jälkitarkastusilmotusta varten.. ja näköjään äitiyspakkaushakemuskin on kirjattu ja lapsilisät laitettu kans jo kuosiin. Eli nyt vaan pakkausta odottelemaan ja ja loman alkua odottelemaan, kun kelan kanssa kaikki on kunnossa =)

ja merkkistä taas vaan.. olisin nyt vihdoin ryhtyny kirjotteleen pidemmästi, mut ei toi poika anna äitin olla koneella, kiljuu vaan että tuuuu äiti leikkimään tuuuu , että kai se on taas mentävä :wave:

aurinkoista päivää kaikille B)

Neuvolareissu takana ja kaikki hyvin. Poju on RT:ssä (Jee!!) ja toivottavasti niin myös pysyisi loppuun asti. Painoa oli tullut +500g/vko ja nyt pitäis vähän alkaa tsemppaamaan sen suhteen ettei loppuajasta enään nousisi niin paljon. Sf mitta oli 26 ja ihan keskikäyrää menee.

Iso helpotus oli, kun kuuli että on jo asettunut pääalaspäin, vaikka onhan se vielä mahdollista, että kääntyisikin. Pojun peppu painaa tuossa vähän oikean puolen kylkiluiden alla. Ja helpotus oli myös, että ei nyt ainakaan pitäis näiden mittauksien perusteella olla mikään jätti iso. Edellisen lääkärikäynnin jälkeen jäi sellanen käsitys, että on odotettavissa kasvavan isoksikin.

Mä vielä odottelen Kelan päätöksiä, mutta eipä tässä kiire ole niiden suhteen. Ja noita vaatehankintojakin ajattelin tehdä vasta kesän alennusmyynneistä. Nytkin kun vähän tietää tuota kokoarviota että tarviiko ostaa ihan pienimpiä 50-52 cm vaatteita. Edellisen pojan kanssa kun oli niin, että aloitti suoraan 56 cm vaatteilla, kun oli syntyessään 54 cm pitkä. Pinnasänky on nyt seuraavana ostoslistalla ja niitä on tullut nyt kateltua.

Ihana ilma taasen ulkona ja harmittaa istua sisällä töissä. Mutta onneksi enään 12 työaamuherätystä jäljellä!

sintyli ja sälli 29+2

Täällä kans mietitty että millon ensimmäinen elokuinen syntyy. Toivotaan kuitenki kovasti että jokaisen pieni jaksais yksiössään tarpeeksi pitkään asustella.

Jee, oli tullu mullekkin päätökset kelan verkkopalveluun. Äitiyspvraha on pari kymppiä isompi mitä esikoisen aikaan, ja rahat äitiysavustuksesta on tilillä viikon päästä torstaina. Pääsee sitten tuhlaileen ne :) Välillä tulee ihan kylmätväree ku kävelyllä supistaa.

Rupesin eilen murehtiin että mitenköhän kauan sitä nyt pitää olla laitoksella. Pojan kans ku oltiin 5 vuorokautta. Ei kyllä yhtään haluttas olla yhtä kauaa. Pitää toivoo että tytöllä ei ois sokereitten kans ongelmia eikä tulis sitä keltasuutta.

Mulla on tää raskaus oikeestaan suht samanlainen mitä esikosta. Ainoastaan ne supparit rupes töissä vaivaan, mutta ei niitäkään enään oo sen jälkeen ollu. Tai no pitempiä kävely lenkkejä ei voi tehä ilman suppareita, mutta näin niinku kotona ollessa ne on vähentyny :)

Tässäpä vielä masukuvaa

Marlin ja Justiina 29+2

Plaah...mä en vaan saa vietyä noita kelan lappuja. :ashamed: Ois valmiina täytettynäkin jo ja vois kai ne netissäkin täyttää. muuten jo tiedänkin, että mitä sieltä tulee, kun minimin saan, mutta sitte pitäs jaksaa viel kotihoidontukeakin hakea ja kattoo jos jotain sais ja ainakin ehkä sitä lisäosaa sais, mutta siihen tarvii sitte ne ukon tulotkin. Yhtään jaksa innostaa. :kieh:

Jotenkin muutenkin nyt tällaista ihmeen saamattomuutta mulla. :ashamed:

Sentään toinen koneellinen pyykkiä jo pyörimässä tälle päivälle, mutta tekemistä ois vaikka mitä kun sais innostuksen jostain. Liekö sitte tää kuumuus kun aiheuttaa tällaista.

Katjuska ja sintti 27+5 :heart:

Voi olla ettei mene enää montaa viikkoa, kun ensimmäinen elokuun vauva syntyy... Toivotaan kuitenkin että kaikki jaksaisivat pysyä mahassa ainakin sinne 36-38 viikkoihin asti :)

En oikein ole saanut mitään vielä aikaseksi, kaupassa kävin... Pitäis kämppää vähän järkätä ja kaappien järjestystä muuttaa.

Ja tässä mun ihka ensimmäinen masukuva tältä päivältä!

Niin ja viikkoja kasassa 27+3

Murske Onko sulla muuten ollut jotain oiretta? Että jos ois pissatulehdus.
Antibioottikuuri tuohon sitte auttais.
Pystytkö soittamaan jollekin lääkärille, jolta voisit neuvoa kysyä, jos vaikka haluavat näytille?
:hug: sinne... toivottavasti saisit jotain selvyyttä asiaan.

Toivottavasti se eka synnyttäjä en ole minä....
Ihan omaa napaa vain,olo on kurja.Eilen isojen tyttöjen kanssa kaupungilla kävi alapäähän niin kipeästi että hyvä etten huutanut.Painaa kamalasti tonne pepun puolelle,mikä ei oo hyvä asia :eek: Yö oli kivulias ja eikä aamu sen paremmin alkanut.Vauva painaa ja taas painaa,alapäähän ja vihloo.Suoranaisia supistuksia ei ole paljoa mutta huolettaa nyt kyllä.
Mä oon kuitenkin nyt täällä töissä ja ihmettelen omaa napaa.Pelkään soittaa neuvolaan,tunnen itseni hölmöksi uudelleen synnyttäjäksi joka ei tiedä mistään mitää ja pelottaa että joudun osastolle ennemmin tai myöhemmin;olenhan kotona korvaamaton :whistle:
Toisaalta tässä jarruttelen soittoa juuri siksikin kun kaikki kuitenkin ollut hyvin...
Kaunako tässä uskaltaa katsoa tilannetta?
Mulla ei yksikään lapsi oo syntynyt ennen aikojaan,neljäs kovin koitti mutta saivat estettyä.
Siltikin pelko hiipii mieleen ja kun oon niin naurettavan pieneillä viikoilla,edes 6 tähän lisää...

Hitsin vitsit!

Murske toivottavasti saat apua ja tietoa jostain :hug:
Me9 rv 27+6

Täällä jännäillään tän päivän seuranta ultraa.. Toivottavasti on pikkasella kaikki hyvin..

Nyt saakin jo lähteä eka koiran kans lenkille, sit eläinkaupan kautta hakemaan kissanpennuille babysapuskaa, apteekista hakemaan närästyslääkettä ja sitte sinne ultraan..

rv 25+3

Pitkästä aikaa kirjoittelen.. Meillä muuton jälkeinen remppa on vienyt kaikki ajatukset jo monta viikkoa. Täytyy alkaa kahlailemaan mitä täällä on juteltu. Ihan hyvin oon jaksanut remppatouhuissa mukana, mutta välillä saa mennä kunnolla lepäilemään, että jaksaa. :)

Tsemppiä Murske ja Me9, toivottavasti kaikki on hyvin!!

ansuli

Me9jaBonus aika herkästi ehkä kuitenkin näytille menisin, jos aikaisemmin yksi on ennen aikojaan meinannut putkahtaa. :whistle: Ois tosiaan hyvä vielä niitä viikkoja muutama saada lisää meille kaikille ennen kuin ensimmäiset syntyy.
Jokainen raskaus on kuitenkin aina omanlaisensa ja sullakin monta synnytystä takana, niin varmasti paikat on joka synnytyksen jälkeen eri kunnossa, että rohkeesti vaan soittoa sinne neuvolaan ja kysymään. =) Ei tyhmiä kysymyksiä näin tärkeässä asiassa olekaan. :heart:

Minusta taas tuntuu, että mä oon vielä elokuun lopullakin yhdessä kasassa ja sellanen mammutin kokoinen. :kieh: Vaikka kaikki muut onkin syntyneet sen viikon etuajassa, mutta tää on eka raskaus, jossa ei laskettua aikaa oo muutettu missään vaiheessa ja kahdessa edellisessä oli niitä vuotoja ja supisteluja ja nyt ei mitään. Ja edelleen tää raskaus on vaan niin erillainen edellisiin verrattuna.

Murske, veri siinä liuskassa näkyy tosi helposti. Esim. jos limakalvot on tosi kuivat ja rikki. Sitten tosiaan pissatulehduksessa voi olla nuin.

Itse kävin tänään lääkärissä ja niinhän siinä kävi että saikulla oon kun tuo verenpainekkin tahtoo heitellä. Labrojen tulokset saan varmaan huomenna.

Vasta kattelin säätiedotusta ja alkuviikosta on tänne luvattu vain noin 10 astetta lämmintä :eek: Seuraavaks pääsen sitten valittaan liian kylmää ;)

Jokohan itekki alkas niitä kelan lappusia täyttämään..
UpsyDaisy

Eilen sain aikaiseks viedä kelaan ne paprut, nyt sitten vaan odotellaan koskas sieltä tulee päätöksiä. Tosin ne on työnantajaan jossain välissä yhteydessä noista palkoista, joten niitä päätöksiä varmaankin saa odotella aikas kauan.

Tarvis yrittää kehitellä jotain syömistä, mutta pää lyö ihan tyhjää enkä keksi mitään mitä vois syödä. eipä mulla silti nyt edes pahemmin oo nälkä.

Maijamehi ja Toukka rv 29+4

Noniin, poika kattoo nyt hetken aikaa rauhassa Tikua ja Takua, jospa mä ehtisin nyt kirjotteleen :)

Murske :hug: tosiaan se veri näkyy siinä helposti, toivottavasti kyse vaan jostain harmittomasta jutusta tai sitte voi toisaan olla se virtsatulehdus!

Me9jaBonus :hug: kyllä sitä aika herkästi kannattaa sinne neuvolaan soitella ja käydä näytillä synnärillä jos itellä semmoinen olo ettei kaikki oo niinku pitäis. Sullakin niin monta synnytystä jo takana, että eikö silloin ole vähä suurempi riski siihenki et vauva voi tulla hieman ennenaikaisena..? Kannattaa mielummin katsoa kuin katua. Toivottavasti kuitenki vauva malttais siellä masussa pysytellä vielä monta viikkoa, meillä kaikilla :heart:

Ihania masukuvia olitte laittanu kaikki :heart: Mun uusin masukuva maanantailta löytyy sieltä loppupuoliskon masukuvapinosta.

Huh hellettä tosiaan.. B) mä kyllä tykkään ku on lämpöiset ilmat, mut kyllä sitä tuolla pihalla pojan kans ollessa meinaa ihan voimat lähtee tosta kuumuudesta. Lähinnä mä ite istuskelen vaan penkillä ja poika kaivelee hiekkiksellä. Mut harmi ku ilmat viilenee niin paljon sit ensviikolla, sais kyllä mun puolesta siinä kahdessakympissä pysyä lämpö.

(.): Parina päivänä ollut TOSI paljo rytmihäiriöitä, erityisesti toissapäivänä tuli ihan kamalasti, ja meni voimat täysin. Ja ne tykyttelyt alko kun oltiin pyörälenkillä, eli rasituksessa ja jatkui sen jälkeen koko illan :| Mutta just hetki sitte olin sydänfilmissä ja kaikki oli siinä ainaski hyvin. Ja kuitenkin ku raskaus niitä lisää ja siihen päälle vielä nää helteet niin kai niitä vaan nyt tulee normaalia enempi..
Supistuksia mulla tulee melkein päivittäin, tai semmosta menkkamaista jomotusta selässä ja masussa, ja masu kiristyy usein. Mut en oo enää ollu huolissaan ku viimevkon lääkärineuvolassaki oli vielä kohdunsuu pysyny samanlaisena ku alkuraskaudessaki.

Mua on ruvennu melkein huolestuttaan, et jos meille tuleeki poika :ashamed: älkää siis ymmärtäkö väärin, yhtä ihana, rakas ja haluttu olis toinen poikakin!! Meille vaan rakenneultrassa sitä tyttöä lupailtiin, ja oon kyl huoletta ostellu (lähinnä kirppikseltä ) kaikkia ihania tyttövauvan vaatteita jne. Ja nyt kaikki on mulle sanonu, et mulla on selkee poikamaha ja että poika sieltä tulee! Se piti ekanki kohdalla paikkansa. Mutta, sen näkee sit synnärillä kumpi sieltä nyt sitten tulee :)

Voikun nyt muistais mihin kaikkeen sitä piti kommentoida.. Mulla ainaski niin paha RADE, ettei tosikaan. Unohdan usein kesken lauseen et mitä olin sanomassa, ja sit jos mulle tulee mieleen joku juttu minkä sanoisin esim. miehelle niin unohdan sen samalla sekunnilla eikä enää ookkaan mitään hajua mitä mielessä oli :whistle: Toivottavasti muisti palautuu synnytyksen jälkeen!

Pläh, nyt kattelemaan jotain reseptejä netistä ja sit kirjottaan kauppalappua.. omppupiirakkaa ainaskin aattelin leipoa tänään :p

mmiilia ja hubbis-typy(?) 27+öööööö vissiinkin 3.

Lääkärineuvolassa käyty. Kaikki muuten hyvin, mutta hiivatulehdushan se on minulla tuota runsasta vuotoa aiheuttanut, eli nyt sitten 3pv:n canesten kuurille :/ Niin ja pissassa oli proteiinit +, mutta ei kuulemma merkkaa mitään. Tuli tosi niukka näyte ja luultavasti johtuu siitä tuo +. Paino noussut nyt n.4kg yhteensä ekasta punnituksesta. Sf-mitta 24, menee nyt nätisti keskikäyrällä =) Kohdunsuu napakasti kiinni ja n. 3cm pitkä. Ultrallakin katsoi ja edelleen siellä poika oli :D Niin ja RT:hen oli jo itsensä kääntänyt. Ensi viikolla pääsee taas ihastelemaan poitsua kun on äitipolilla ultra =)

Tänään olis illalla tytön päiväkodin kevätjuhlat. Käytiin just ostamassa hoitotädeille kukkaset.

jonna ja pikkuveli 27+3

heis, mulla oli poikamaha, poikasykkeet ja vaikka mitkä poikaoireet tytöstä, vaan eipä siellä tyttöä ollut. Ja oli kyllä mulle silloin ihana asia, jotenkin olin niin tyttöön asennoitunut, että voi jos olisi poika ollutkin. Nyt kun taas on poika tuloillaan, niin on jotenkin tosi kivaa sekin. Vaikka tietysti mikä tahansa on oma lapsi, ei siitä pääse yli eikä ympäri =)

Me9ja bonus, mä luulisin taas että kun olet monta raskautta kokenut niin neuvolassakin ymmärretään ottaa sun huoli tosissaan --> kun ikäänkuin taatusti tiedät jos jotain on häikkää. Soita sinne vain, sitä vartenhan se neuvola on olemassa =)

Murskeen liuskeet ei ole laisinkaan tuttuja, toivottavasti saat ja pääset lääkäriin vaikka pitkä matka onkin :hug:

Mä muuten herkistelin tuossa tytön pienten vaatteiden kanssa, ja käsittämätön haikeus iski, kun tiedän etten enää ikuna pue niitä tytölle (tai varmaan toisellekaan tytölle, kun varmaan meidän lapsukaiset on tässä), ja ne kaikki pitsileggarit ja mekot yms on vaan niiiiin ihania. Uuh, pitää kesän alemyynneistä varmaan hamstrata kaikkea ihanuutta sit tälle pojallekin, vaikka jotenkin musta tuntuu et vaatekaupat on pullollaan tytöille kaikkea ja pojille paljon vähempi??? Mutta jep, pitäis alkaa tekemään vissiin taas töitä, eikä lorvia täällä netissä....

Kiitos tsempeistä kaikille!!! :heart:

Kyllä mulla itse asiassa on ollu pikkusen kirvelyä, ja supistuksiakin enemmän, joten voisi olla se pissatulehdus.. :(
Harmi ku nyt on viikon vika päivä (pe = pyhäpv) ja seuraavan kerran "terveyskeskus" on auki sunnuntaina. Sit pitää varmaan mennä ottaan pissaviljely.

Onko ne antibiootit virtsatietulehdukseen ihan turvallisia raskaudessa?

Pikaiseen ultrakuulumiset..

Mun huoli vauvan liian nopeetas kasvuts aoli täysin turhaa, vauveli oli jopa viikon nyt pienempi muitsa paitsi pään mitasta katottuna. Elikkä hyvin siro isopäinen vauveli tällä hetkellä.. ;) paino 700g. Paljos muilla on näillä viikoilla se paino nyt ollut? Eli viikkoja siis nyt 25+3.. Mutta kaikki kunnossa ja edelleen pystyasenossa, pylly alaspäin oli.. Istukka, napanuora ja lapsiveden määrä kaikki erinomaiset.

Seuraava ultra heinäkuun eka päivä. :)

- 25+3

Yhteistyössä