**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Onpas taas luettavaa :)

Katjuska-78 Just eilen laiton netissä kotihoidontuet ja kirosin sitä kun pitää aina selvitellä toisenkin tuloja :) mut nyt sovittiin niin, että mieheni itse toimittaa ne liitteet sinne kelan postiluukkuun tai vaihtoehtoisesti alkaa antaa kuukausirahaa :D :D eli todellakin toimittaa ne!

Mulle oli tullut nuo päätökset jo alkuviikolla, vaikka vasta viime viikolla hain niitä. Tällä tai viimeistään ens viikolla tulee pakkauskin :)

Elonjäämisprosenteista rv 32 jälkeen voi synnyttää omassa sairaalassa, eikä tarvitse lähteä yliopistolliseen. Aika suuri todennäköisyys on selvitä hengissä, mutta ainahan voi tulla komplikaatioita. Meidän lähisuvussa on pieni keskonen menehtynyt kuukauden ikäisenä, vaikka kaikki näytti olevan kunnossa :(

Meidän vauva on tainnut kääntyä raivotarjontaan. Tosin hän on niin pikkuinen, että taitaa heitää kuperkeikkaa vielä lähes päivittäin. Nyt on kuitenkin parina päivänä tuntunut pylly ihan tuossa omien kylkiluiden alla :heart:

Painoarviosta joku kyseli. Meillä oli 26+5 884g. Päästä mitattuna 1,5 viikkoa pienempi kuin normivauvat, mutta niin oli tuo isovelikin tosi pienipäinen :D

Mullekin on monta kertaa sanottu, että on ihan selkeä poikamaha :D :D varmaan alkais epäilyttää, jollei hän olisi niin selkeästi itseänsä 4D:ssä esitellyt :D

Oon ihan innoissani kun vihdoin on lämmintä!!Mä inhoan talvea ja voisin ihan hyvin muuttaa jonnekin etelään, jos saisin kaikki rakkaat mukaani :D Näköjään sitä kyllä väsähtää vähän nopeammin nyt, mut toisaalta onhan nyt lupa vähän ottaakin iisimmin :D

Eilen tajusin että maha on aika suuri, kun jouduin lähes sokkona sheivailemaan.
Muuten mulla ei ole mitään raskausoireita. Paniikki meinas iskeä, kun luin jostain että turvotus kertoo siitä että istukka toimii hyvin. Mulla ei ole vielä yhtään turvotusta, kait se silti toimii ihan hyvin. ainakin pari viikkoa sitten virtaukset oli kunnossa ja istukka hyvässä paikassa .)

Nyt vasta olen alkanut tehdä hankintoja ja kohta pitäis kaivella ompelukonetta ja ruveta tekemään kaikkia "prinsessaröhellyksiä" :) Hankinnat on jo ihan hyvällä mallilla suunniteltu, mut vielä pitäis ostaa ne! 2 viikkoa ja sitten alkaa loma-> vihdoin aikaa keskittyä vauvajuttuihin oikein kunnolla :D

Toivottavasti Me9jabonus jaMurske saatte selvyyden. Elokuisista ei kenenkään tarvis synnyttää ennen 38 rv:a tai joutua vuodelepoon.

Aurinkoista päivää kaikille, tää alkaa nyt siivoilemaan :D

ruuth ja muru 27+4 :heart:

Murske, tokihan sellaisia antibiootteja löytyy, joita myös raskaana oleville annetaan :hug: Kotikonstein voi yrittää niin virtsatieinfektion oireita helpottaa kuten juoda paljon ihan vettäkin, meilläpäin neuvottas puolukkamehua mutta sulta ei taida sitä löytyä :ashamed: Nuin saa virtsarakkoa huuhdeltua, c-vitamiini auttaa myös.

Näin tosiaan toivotaan,ei ennenaikaisia synnytyksiä(itse kuitenkin kärvistelen jättiläisvauvan kanssa täällä rv 41+6 elokuun lopussa :LOL: )
Olo on nyt aamua parempi,onneksi töissä ollut hiljaista ja oon saanut istuksia rauhassa ;)
Ja kun ei mulla oo vuotoa tms ajattelin nyt seurailla rauhassa.Jotenkin on vaan niin suuri tuo kynnys soittaa nlaan....

tuo 32 viikkoa on jo hyvät mahikset vauvalla,mutta tosiaan yllätyksiä voi tulla kuten ruuth sanoikin.
Nelosesta makasin supistuksen estoissa viikon juuri rv 32 ja silloin haastattelin kätilöitä ja lääkäriä huolestuneena mahdollisuuksista ja lohduttelivat että ihan on hyvät viikot meneillään!
Onneksi kuitenkin pysyi mahassa loppuun asti vaikka olikin aika tuskaa.Kun ensin sai pelätä liian aikaista synnytystä ja sitten kun saa luvan syntyä,ei tapahdu mitään... :|

Mulla ehkä näissä mun olotiloissa on suurin pelkomörkö se että 2 edellistä synnytystä oli niin kivuttomia.Vain tyyliin 2 viimeistä supistusta ennen ponnistusta tuntui siltä että nyt synnytetään,eli avautumisvaiheen supistukset olivat vain lievää painon tunnetta ja vatsan kiristymistä:miehen kanssa juteltiin ja naurettiin ja täyteltiin ristikoita tyyliin"ei tässä mitään tapahdu" ja kuitenkin kohdunsuu auennut näin lyhyessä ajassa(1h)täysin auki.
Onneksi näissä olin sairaalassa valmiiksi,sillä muuten olisivat kotiin syntyneet :eek: :eek:

Eli ymmärtänette miksi hermostun jo pienistä nippailuista =) Toki mulla on kanssa tuo kipukynnys kasvanut!!!Ettei ihan kaikesta siis hätkähdä kuitenkaan :D

Pitipä siitä vielä mainita erikseen,että voiko tosiaan vauva olla kamalan iso jo tässä vaiheessa?
Kun musta tää tuntuu tosi isolta,tosi tosi isolta.vauvaa on masussa joka puolella,oon jo miettinytkin onko sielä jokutoinen piilossa,mutta kyllä on tarkaan syynätty että vain yksi :LOL:

Toisaalta taas vauvan runsas pyöriminen ja liikkuminen kielisi siitä että tilaa on hyvin,eikä välttis oliskaan niin suuri...
Mutta kun tuntuu jättiläiseltä :eek:
Täytyy seuraavassa nlassa pyytää lähete painoarvioon näiden tuntemusten perusteella.Mä en suostu paljon yli 4kg kuitenkaan synnyttään.... :ashamed: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Murske, tokihan sellaisia antibiootteja löytyy, joita myös raskaana oleville annetaan :hug: Kotikonstein voi yrittää niin virtsatieinfektion oireita helpottaa kuten juoda paljon ihan vettäkin, meilläpäin neuvottas puolukkamehua mutta sulta ei taida sitä löytyä :ashamed: Nuin saa virtsarakkoa huuhdeltua, c-vitamiini auttaa myös.
Kiitos vinkistä! Itse asiassa oon ostanu Dubain Ikeasta puolukkamehutiivistettä. Siitähän voi sekoittaa oikein tujun, vain vähän laimennetun mehun, nami nam :p

Chevanne Meillä oli painoarvio viikolla 26+1 968g.

Me9 Eilen tuossa muistelin että sillon ku esikoista oottelin, niin tais näillä viikoilla jo ihan kivasti pylly painaa tuonne kylkiluihin. Nyt taas ei oo semmosta tuntemusta ollenkaan. Mutta liekkö siihenkin sitten vaikuttaa vauvan asento, en tiiä :)

Tayssissa käyty B)

Typykkänä vauveli edelleen pysyi,nyt oli vaan sitten päättänyt kiepauttaa itsensä istualleen :/
No toivottavasti vielä kääntyy takaisin,en ala vielä sitä murehtimaan.
Typykän paino arvio oli 1267g (esikoinen samalla viikolla 1400g).Lääkäri sanoi,ettei mikään sokeri vauva,että samaan tahtiin jatkan syömisiäni.
Kahden viikon päästä sitten taas uudestaan....
Jostakin kummasta syystä tuo uraatti arvo hieman koholla,mutta kaikki muut arvot ihan normaaleja.Nyt sitten rampataan neuvolassakin katsomassa,ettei proteiiniä ilmesty pissaan ja samoin verikokeisiin taas,jostain kumman syystä piikkikammo kadonnut =)
Moneskohan verikoe tämän raskauden aikana.
No hyvä vaan ,että pitävät silmällä tarkkaan.
Olen myös miettinyt,että koskahan eka vauva tupsahtaa.Pysyisivät nyt kuitenkin siellä masuissa.

mimosa 73+ Typykkä 28+1

mä en ainakaan synnytä ennen heinäkuuta, mä oon töissä sinne asti piste. :LOL: :LOL: meillä ei oo tiettävästi kukaan ollu töissä äippälomaan asti ja mä aion olla eka.. voi olla pienen kova pala jos tulee jotai ku oon päättäny et mä jään äipälle 2.7 ja siihen asti täysillä töissä..

hei viisaammat, osaako joku kertoo mikä mun jalassa voi olla, tän päivän ollu ihan turta tai sellanen 'melkein puutunu' sit jos pitää paikoillaan minuutinki ni heti puutuu. koko aika täytyy liikutella ja heilutella. tohon polven yläpuolelle asti sellanen outo. ei oikeestaan satu mihinkään mut en ois yllättyny jos lähtis alta, ja vaan toinen jalka. turvotusta ei oo ollenkaan.

pikkumökö+ elmo

Heipsan!

Kirjottelin eilen tänne omat neuvolakuulumiset ja yhtäkkiä läppäristä loppu akku,JES! :headwall:

Kirjottelen nyt sitten kuulumiset uudestaan.

Rv 29+2
Paino 58,8kg (vähän yli 4kg tullut tähän mennessä eka käynnistä)
Painonmuutos/vko +560
Turvotus -
RR 138/93
Sf-mitta 26cm
Tarjonta RT
Syke 140-150 välillä
Liikkeet ++

Että tällaset kuulumiset,kaikki hyvin :)
Sitte vain odotellaan maanantaita,sillon ois se sokerirasitus.

sirri81 ja typy 29+3

Huomenia taas!

Me ei olla saatu minkäänlaista painoarvioo :( höh... Toisaalta mulla kun tää maha oli viimeksikin tosi iso, painoarvio oli yliaikaiskontrollissa jopa 4,3 kiloa mut tyty syntyi kuitenkin 3.7 kiloisena :D Pitää vaan ite seurata mitä laittaa suuhunsa ettei pääse kovin paisumaan, niinkuin viimeksi synnärin puntari näytti hirveät 82 kiloa :'(

Murskeelle tsemppiä! Kohtahan onneksi pääset tänne kotosuomeen :)

Me9 ihana massu :heart: mahtavasti on kasvanu, mitä oon tuolla loppuraskauden masukuvista seuraillu!

Täälläkin oli sellaisia tuntemuksi eilen, et ois pylly tuossa kylkiluiden alla.. En malta oottaa ens viikon lääkärikäyntiä, sielläpä se sitten selviää. Tosin voihan se vielä kääntyillä, mutta muistaakseni viimeksikin tyttö oli jo tässä vaiheessa RT ja pysyi loppuun asti. Mututenkin ois kiva tietää tuo alakerran tilanne, suppailee kuitenkin päivittäin ja viimeksikin siellä oli jotain tapahtunut ja sairaslomalle jouduin. Nyt me päästään koko perheen voimin heti ens kuun alussa kylpylälomalle, joten toivottavasti alakerrassakin on kaikki kunnossa!

Nyt kahvetta ja puuroo.. siivotakki pitäs TAAS, mut ei kiinnosta kyllä pätkääkään..

ihana massu me9 :heart:
Sirrille onnet hyvistä kuulumisista! :flower:

Tänne ei erikoisempaa...Tytön 1.5.v neuvolakäynti olis tossa kesäkuun alussa.
Lomareissua odotellessa...Matka käy Oulu-Helsinki(3yötä)-Turku(2yötä)-Vaasa(1yö)-Oulu :D

vauvis ja poju 26+4

Ihania masuja taas :heart:

Saimpas mä sentään jotain eilen aikaiseksi. En niitä kelan lappuja, mutta pienet vaatteet sain kaappiin laitettua. :D Johan niitä onkin kertynyt. :whistle: Niitä 50-56 cm ei mulla kauheen montaa ole, mutta sitte 60 cm, 62 cm ja 68 cm vaatteita onkin varmaan vähän liikaakin. No mut kaapissa ovat nyt kuitenkin kaikki. B)

Jos sitte maanantaina ne Kelan liput ja laput, kun ukollakin on vapaata, niin pääsee rauhassa asioimaan. =)

Kyllä alkaa olemaan hankalaa toi yöllä vessaan meno, kun ei meinaa liikkeelle päästä ja sit ku pääsee niin liitokset vaan rutisee ja kipu on sen mukaista kans. :kieh:

Aurinkoista viikonlopun alkua kaikille B)

Katjuska ja sintti 27+6 :heart:

AnQ
Iiiiiiihania masuja :heart:

Eilisestä neuvolalääkäristä selvitty, kohdusuulla ei muutoksia - paikat kiinni ja kaulaa 3 cm. Supparit ei siis oo onneks vielä saanut mitään aikaan - seuraavassa lääkärineuvolassa voi olla jo toinen ääni kellossa :D Muutenkin kaikki oli kunnossa;

Rv 27+1
Painon muutos +218 g/vko (kokonaisnousu on nyt siis vaan 8,5 kiloa! Wau!)
Turvotus -
RR 122/81
Pissa puhdas
Hb 139 (ei siis tarvetta vielä rautavalmisteille, heh!)
Sf-mitta 23
Sydänäänet 153
Liikkeet ++.

Positiivinen järkytys oli toi painonnousu, miun paino ei oo esikoisen odotusaikanakaan noussut noin vähää neuvolakäyntien välillä :LOL: Sf-mitan kanssa pääsin melkein keskikäyrälle, tekis kyllä mieli tietää, minkä kokonen vauva mahtaa jo olla. Tuntuu, että nassikka majailee vielä poikittain, esikoinen muistaakseni viikon 30 jälkeen kääntyi raivotarjontaan.

Huh, tänään on onneksi PERJANTAI! Viikonloppusuunnitelmat koostuu syömisestä ja lepäilystä, toivottavasti ilmat ei vaan heittäytyis ihan hirveiksi - pihalla on niin kiva olla! Tänään olis yhdeltä koulun suhteen arvointikeskustelu 1/2, joten vähän jänskättää - osaanko mie mitään, huh! No, rohkeasti vaan eteenpäin, nopeasti se on kai ohi :D

AnQ + tyyppi 27+2

Tulipahan testattua, että mahdun nukkumaan vielä sohvalla. Neiti alkoi yöllä valittelemaan huonoa oloa ja päänsärkyä. Oksensi kertaalleen ja sen jälkeen vielä valvoskeli pari tuntia valitellen päätään. Ei auttanut vissiin edes lääke. Auringonpistosta epäilen.

Joten täällä valvottiin tuossa kahdesta viiteen. Nyt neiti tuhisee isin kanssa sängyssä.

No tulipahan huomattua että poju on aikasta vilkas öiseen aikaan. Mukse kävi koko sen ajan kun valvoin neidin vointia kuunnellen.

No jospa neiti voisi paremmin jahka herää, ja oppisi vihdoin että hattua on todella tarkoitus käyttää ulkona.

Moona ja poju 25+5

no niin, maksa-arvot taas nousussa :headwall: :headwall: :headwall: just kysyin tuloksia neuvolasta. Tätä kyllä tiesi oottaakki, mutta silti ei kiva :'( Itsellä varmaan taas sitten käynnistys edessä, toivotavasti päästään kuitenkin taas sinne viikolle 37.
No, itsepähän päätöksen teimme että haluamme vielä yhden muksun vaikka tiedossa oli että mitenkään helppo raskausaika ei varmasti ole luvassa. Voi kun viikot kuluisivat nopsaan ja sais oman tuhisijan syliin. Sitten meillä on kolme mussukkaa ja eiköhän se lapsiluku ole sitten täynnä :heart: :heart: :heart: Pitää yrittää pysytellä näissä onnellisissa ajatuksissa.

UpsyDaisy ja 26+6

Tänne ei erikoisempia, tulin vaan tuulettelemaan uusia kymmeniä alkavaksi =)
Kyllä on nopeesti aika mennyt!

Ihanaa, kun kesä tullut, rakastan hellettä ja aurinkoa :heart: vielä ei ole isommin ahdistanut kuumuus, paitsi yöllä. Tänään täytyykin pysytellä sisätiloissa, kun pojalle nousi yöllä kuume :/

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Äitivaan 30+0 :heart:

Yhteistyössä