Elokuiset 2010 tammikuussa !

evi-ta Mulla on viimeiset 2 raskautta supistellut ennen h-hetkeä 3 vuorokautta , mutta kummistakaan ei ole ollut mitään hyötyä ! Viimeisimmästä meni vedet kun pääsin sairaalaan , mutta vaan muutaman centin auki ja kanavaa jäljellä .. eikä meinannut laskeutua millään ... Nyt ajattelin koittaa kärvistellä kivuissa niin pitkään kuin vain voin , josko paikat sitten hieman avautuisivat , tuntuu että toi viimekerran ajoissa otettu selkäydin puudute vei voimat niistäkin suppareista ! Ja oli tosiaan hieman hankalaa kun olin vaan sängyssä ja sitten kun vielä toisesta jalasta meni täysin tunto , ei mitään hallintaa omaan jalkaan ja puudute kestikin vielä n. 12 h lopettamisen jälkeen ... ei ollut kivaa :(

neitim
 
Huomenia :wave:

Täällä tukkonen olo jatkuu ja tänään on siivouspäivä. Aamut ihan hirveitä kun ei meinaa millään herätä ja pää on täynnä räkää... Jospa se tästä alkais helpottamaan.

Voimia kaikille sairastaville, alakuloisille, hermoilijoille ja muuten vain sitä tarvitseville! Kyllä tää raskausaika on rankkaa ja toivottavasti se vähän helpottais kun päästään tuonne seesteiseen keskiraskauteen :D

Täällä puhuttiin raskausoireista... Mulle on tullu hirvee närästys, tai en tiiä mitä se sitten on.. Maha ei oo kipee eikä polttele, mutta röyhtely on aivana kamalaa aamusta iltaan. Ja just jos juo kahvia tms. niin se pahenee. Siitä olen päätelly että se ois närästystä. Välillä pitää röyhtellä niin että alkaa oksettaan.. Tämmöstä mulla ei viime raskaudessa ollut ja tyttö tuli..

Ongelmia kans tuossa syömisessä.. ei tehnyt eilenkään sitten mitään mieli :ashamed: Pinaattikeiton söin päivän aikana ja tietenkin jotain muuta pientä, leipää ja hedelmää... Välillä tulee näitä päiviä ettei saa paljon mitään alas, kaikki ällöttää ja röyhtäyttää... Kaikki epäterveellinen kyllä menis alas, karkit, mehut, mehujäät ja pizza :p Ranskalaisetkin on sellasia, jotka menee alas jos ei mikään muu.

Tämmöstä tänne, nyt mattoja viemään ulos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Täällä puhuttiin raskausoireista... Mulle on tullu hirvee närästys, tai en tiiä mitä se sitten on.. Maha ei oo kipee eikä polttele, mutta röyhtely on aivana kamalaa aamusta iltaan. Ja just jos juo kahvia tms. niin se pahenee. Siitä olen päätelly että se ois närästystä. Välillä pitää röyhtellä niin että alkaa oksettaan.. Tämmöstä mulla ei viime raskaudessa ollut ja tyttö tuli..
Jospa sitten tulee poika (tai tyttö ;) ) mutta paksulla tukalla :D
Eikös se amerikkailaistutkimus sanonut että närästys tarkoittaa paljon hiuksia vauvalla :whistle:

 
Huomenia!

Mulla on esikoinen ollut perätilassa ja ei saanut synnyttää niin päin, niin se sektioitiin vkolla 39+1. Eli alatiesynnyttämisestä ei hajuakaan, kaikki paikatkin oli vielä tuolloin kiinni ja tiukasti kun menin sektioon.

Miten mä en jotenkaan muista tytön raskaudesta oikein mitään? Siis muuta kuin että kaikki meni tosi hyvin ja ilman suurempia vaivoja, mutten siis muista oliko mulla esim. tämmöstä kiukkua ja tuliko näitä halvatun patteja näin paljon naamaan, hiuspohjaan ja jopa selkäänkin??? pitäis varmaan kelata noita vanhoja odotusajan tekstejä, sieltähän ne löytys tietysti..

Joop, ne lemonkidsin housut tuli ja hain eilen postista - ne on muuten hyvät, mutta lahkeet olikin yllätys - liian lyhyet! Ja siinä regular-koossa ei näytä olevan kokoa m, eli palautan nuo ja ostan sitten sieltä bebesiltä jotkut farkut, makso mitä makso. Jos ens viikolla vaikka ottas projektiksi lähteä Kamppiin... Kokeilin eilen vanhoja mammavaatteita, siis housuja ja ne kaikki on niin järkyn isoja nyt, etten voi pitää. Pitänee laittaa huutikseen, vai mitä luulette, MLL:n lastentarvikekirppiskin on tulossa, voiskohan siellä niitä myydä?

Joop, tänään pitäis soittaa parturille ja varata aikaa ja kosmetologiakin pitäis vaivata ripsien ja kulmien osalta.. alan näyttää enemmän peikolle kuin ihmiselle täällä niin syytä olis jotain tehdä.

Onneks huomenna on perjantai, tosin mies lähtee lauantaina äijäporukalla jo päivällä liikenteeseen ja on sitten tietysti koko sunnuntain ihan mursuna sohvalla krapuloissaan, tai niin se ainakin toivoo.. :whistle: Eli viikonloppuna ei siis kauheasti ehdi lepäilemään... No, kaipa sitä jaksaa.

=) runttis ja sytkylä 11+1
 
Raskausien erosta Miten muka en voi muistaa enää? Kaikista oon oksentanut, ekasta tosin vaan kai automatkoilla, muistaakseni. Tokasta koko ajan, tästä en vielä kertaakaan (mutta mulla on rannekkeet..) Tosin mun lähipiirissä yhdellä äidillä on kolme lasta samaa sukupuolta ja äidin oksentaminen on eronnut kaikissa maltillisesta tiputukseen asti... että se siitä sit kai?
Tämmöstä röyhtäilyä en muista muilta, mutta jos rannekkeet päästää ylivuotoventtiilien tavoin vaan röyskyt läpi? :D
valvonut oon kaikista, nyt alko taas finnit sinne selkään ilmestyyn niinku viimeks. yög. kärttynen oon niinku viimeks, ekasta en muista. Hedelmistä oon tykännyt kaikilta, nyt maistuu myös liha, viimeks teki tosi pahaa edes haistaa se haju..
jaa-a, ajoituksen perusteella vois olla otollisempi pojan tulla. Oirevertailu ei kallistu kummankaan suuntaan ( ja varsinkin kun vertailijana on ihan vähän puolueellinen eli tyttöä tekevä äiti.... ) :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

*muoks* mulla siis yks molempia ennestään


Runttipulla
: ok, kiitos. Tarvii kattoo tarkemmin uudestaan. Malttaiskohan oottaa kuitenkin vielä ultran yli..

Selmiina: multahan tsekattiin alkuraskaudessa parvorokon vasta-aineet. Kiva, että ovat tarkkana näiden kanssa.
Toivotaan, että vältyt siltä nytkin jos et oo sitä aiemmin jo sairastanut!!

Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Miten saisin hillittyä kauheaa vauvanvaateostos-himoa! :eek: Eilen mies joutu väkisin raahaamaan mut pois Lindexiltä, kun olin aivan hurmiossa niitten vaatteitten kans! :D Onneksi ehin napata yhen ihanan paksuhkon kokopuvun (jossa nallekorvat hupussa:heart: ) ja parit pienet sukat ennenku mua vietiin ;)
nään sieluni silmin kuinka roikut vaaterekissä ja oven karmeissa kiinni... :LOL:



Elli Etikka: mulla lähtis kuopus eskariin syksyllä ja sit vielä kouluvuoden ajattelin jos kotona voisin olla.. Suunnitelma, teilläkin, on kieltämättä oikein hyvä. :D :flower:

evi-talle, wallaylle, Tirliinalle ja Vilivetille onskut kivoista ultranäkymistä!
miks mulla on vasta niin pitkän ajan päästä...ei ees ens viikollakaan...

Mites toi syke muilla? Onko huidellut kuinka korkeella?
Mulle se kone näytti (ilman ääntä) 197!!!
No tyhmänä menin tietty ettiin netistä noita sykejuttuja ja kaks vaihtoehtoo. Häikkää tai on korkea kun toinen on niin pieni vielä ja voi olla vaan hetken pyrähdyskin..
No huolihan siitäkin on jo tulossa


Matilda84
: no problem, hyvä että sattu silmiin


Onks toi babybelt sama ku masutuubi? Semmosen ajattelin hankkia, niin vois käyttää omiakin paitoja surutta imetyspaitoina ilman että hyllyvä maharölli näkyy kaikelle kansalle..

M&M 10+5
 
Runttis: oon nähny MLL:n kirpillä mammavaatteita kans. Pääsis kokeileen ja hypisteleen livenä eikä ostaa kuvien varassa. tykkään.

Semmonen tuli tossa mieleen vielä lueskellessa juttuja, kun mulla kans aikasessa vaiheessa aukes paikat, niin jos tekee niin taas, niin eipä taida tää hylje/valas sit päästä nauttimaan lämpösistä järvivesistä :'(
 
vauvan Sykket meillä on ainakin ollut nyt kaikki kerrat yli 170 krt/min :whistle: Joku sanoi että korkeet,mut muistelen edellisistäkin samanmoisia ja meinaan kyllä että on tyttö ;) näillä korkeillä sykkeillä kun molemmista pojista oli tasaseen 140krt/min ;)
Mut nähtäväksi jää :D
 
Hips, meillä oli tytön sykkeet taas enimmillään sen 140 ja suurimmaksi osaksi neuvolakorttiin laitettiin aina 125-135, ja pojaksi neuvolatäti tuolloin veikkaili vielä rakenneultran jälkeenkin. Tiedä sitten, en eilenkään saanu sitä jumputusta omaa sydäntä ja istuken viuhkeelta kiinni, toivottavasti siellä vielä sytkylä kuitenkin jumputtelee.
Onneks maanantaina on iltamenoa niin en ehdi panikoimaan kuin sen yön sitten...
 
runttis Kuinkas isoja housuja sulla on jemmassa ??? Mulla olisi taas ihan liian pieniä housuja , kun nyt oon paljon isompi kuin muista raskauksista oon ollut , äippävaatteita tosin ostin vasta 2 edellisessä raskaudessa ... Mulla olis äippähousuja kokoja 34-36 ja joku 38 . Itselle kaipaan nyt jo äippähousuja koossa 40-42 .

Tai jos jollain muulla on liian isoja housuja , vois vaikka tehdä vaihtereita ??? :)

neitim
 
Neitim:mulla ei oo tarjota mitään vastineeksi mut voisin muuten olla kiinnostunut ostamaan niitä pienempiä ä-vaatteita :D Jos vaikka pystyisit laittaa yksärinä kuvia tai jotain niin voisin katsoa ellei ole liian hankalaa :D
 
Ulkona on ihan sietämättömän kylmä ja järkyttävä viima :| Tää ei kyllä ole enää kivaa.En saanut tota 2v8kk puistoon ja nyt ihmettelen mitä sitten aamupäivän tekis neljän seinän sisällä.Vielä noi 2 pientä leikkii ihan kivasti yhdessä mut kohta alkaa parku ja mulla on ideat jotenkin vähissä ja pyykitkin rästissä.No kai tässä jotain keksii :D
 
neitim, muistaakseni ne on kokoa 42-44 about, mulle menis nyt 38 koko tai jos on pienempää kokoa niin 40. Mä voin vilkasta kun meen kotios, että minkäs kokosia ne nyt olikaan. mamalicious tai mikä se ny on, niin ne on kaikki sen merkkisiä.
 
Heips!
Terveisiä lääkärineuvolasta.
Olen ollut viime päivät vähän hermona kun on välillä tuntunut että ollanko sitä raskaana ollenkaan. Meille siis kaksoset tulossa eikä ole ollut minkäänlaista pahoinvointia saatikka oksentelua. Päänsärky on ainoa oire. Paino oli vähän laskenut ja masu on ihan lituska joten vielä ei täällä tarvita äippävaatteita. Tarvis varmaan mennä muutamien viikkojen päästä mammavaate ostoksille mutta odotellaan että tulis edes jonkunlainen pömpykkä esiin. Meillä siis esikoisvauvat tulossa niin sen takia tuo masu ei ole vielä kasvanut. Mutta toisaalta ei pitäisi kauaa kestää kun masu kasvaa kun kaksi vauvaa sitä masua kasvattamassa.
Mutta siis eilen neuvola ja paljon asioita juteltiin mutta myös kuunneltiin kavereiden sydämensykkeitä. Neuvolantäti oli kyllä tosi taitava ja laittoi tietylle kohtaa masua dobblerin ja saman tien alkoi melkoinen syke ja oli niiiin ihanaa kuulla ainakin toisen pikkuisen sykkeet :heart: Sitten dobbleri siirrettiin toiselle puolen masua ja taas sai kuuluviin vahvat ja nopeat sykkeet joten myös toisen vaavin äänet saatiin kuuluviin :heart:

Ihanaa!!! Siellä on elämää, viikon päästä on np-ultra mutta nyt huokasin helpotuksesta :)
Neuvolantäti sanoi että oli oikein voimakkaat sykkeet ja hämmästeli että meitä kaksosäitejä käy hänen luonaan niin harvoin että aina tuntuu niin mukavalta ja erilaiselta.

Oli kyllä niin ihanaa kun kuulin masusta elämänäänet :heart: :heart:

Katriina77 + kaksoset rv 11+4
 
Heissan!

Nyt voisin haluta tänne listoille, jos käy? =) Eli tietoni olis seuraavat

Ruuth81 * 15.8.2010 * Toinen lapsi * 28 vuotta * Synnytyssairaala vielä hakusissa

Meillä on -07 syntynyt aivan valloittava pieni poika , jonka raskausaikana voin paremmin kuin koskaan :) Tämä raskaus ei olekaan mennyt ihan niin hienosti. Huonoa oloa ollut lähes koko ajan, kaikenmaailman kipuja, unettomuutta, vilua, väsymystä, hengitysvaikeuksia (astman takia) ja aivan hirveätä kärttyisyyttä havaittavissa :whistle: Nyt alkaa jo olo helpottaa ja pikkuhiljaa voi huokaista kun ensiviikolla alkaa 4. kuukausi.

[/b]sikapiikistä Otin sen ennen raskautta, kun sain sen astmani takia ja haaveiltiin jo toisesta vauvasta (tärppäsi siis heti ) =) :heart:

seuloista osallistuin veriseulaan ja niskaturvotus oli vaan 0,7mm...ens viikolla tulee ne verikoe tulokset ja jos niissä on jotain, niin se on sitten sen ajan murhe

belly beltistä mulla on sellainen (viimeraskaudesta) ja se ei oo samanlainen kuin masutuubi, mutta sitä kannattaa käyttää masutuubin alla, muuten on vähän rivon näköinen :LOL: Eli sellainen kumminauha, johon on laitettu kangaslärpyke :D (kuulostaa houkuttelevalta) Toimii niin, että normihousuista jätetään vetoketju ja napit auki ja se tulee siihen tilalle!! Kankaita on eri värejä (musta, sininen, valkoinen) ja sitä voi muutella housujen värin mukaan!! On ihan kätevä, en viime raskaudessa ostanut äippäfarkkuja vaan ihan normeja....käytin myös synnytyksen jälkeen välillä, ennen turvotuksen katoamista :D

Ollaan naimisissa, oltu kohta kolme vuotta! Mieheni on työnarkomaani, mut muuten ihan mukava :heart: :heart: :D Oli viime raskaudessa kaikki ultrat (varhais, np, rakenne, 4d, tarjonnantarkastus) , neuvolakäynnit, valmennukset ym. mukana, eikä koskaan tarvinnut kahta kertaa kehoittaa. Nyt ollaan käyty kahdesti ultrassa ja kerran neuvolassa, mielellään on mukaan lähtenyt, ainakin vielä!

Opiskelen tällä hetkellä ja tarkoitus olisi saada paperit ulos ennen vauvan syntymää!
Kerrottu on kaikille läheisille ja ens viikolla julkistan tämän varmaan facessa :D :D :D tai ehkä vaan kerron parille tyypille ja siitähän se tieto leviää :D :D

Sori tais tulla aikamoinen romaani, mut oon niin innoissani :D :D :D
Ihanaa olla raskaana ja ihanaa että on selvinnyt tänne asti, elokuisilla on tainnut olla huono tuuri, pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Isoveikka on innoissaan vauvasta ja neuvolassa sanoivat, että on ihan hyvä avoimesti hänelle tästä puhua! Hän hoitelee nukkea ja pehmoleluja, ihmettelee äitin "isoa" vatsaa ja höpöttää kaikille vauvasta :heart: :heart:

Eipä muuta tällä kertaa, johan tätä tässä olikin

Ruuth ja "muru" 11+4 :heart: :D
 
Tervetuloa ruuth81 :flower:


Belly belt mulla oli jossain raskaudessa ja huomasin että ihan turhake.Saman asian ajaa froteinen hiuskumilenkki ja masutuubi päälle ja niin menee hyvin raskaus omissa housuissa :LOL:

Huomanette että olen palstaterroristina tänään.... :ashamed:
 
Hei taas ja tervetuloa ruuth81!

Äitiysvaatteet on mulla sellainen etten millään raaski käyttää rahaa niihin. Niitä käytetään vain muutamia kuukausia, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin taitaa käydä osalle muistakin vaatteista. En harrasta kovin kalliita merkkejä ja suurin osa perusvaatteista ei kuitenkaan vuosiakausia kestä hyvännäköisinä. Ja mä kyllästynkin niihin ennen sitä. Edellisessä raskaudessa ostin yhdet harmaat vakosamettiäitiyshousut ja kuljin niissä melkein puoli vuotta. Maha oli suurimmillaan talvella, joten ei oikein hameitakaan tullut käytettyä. Nyt toivon, että kesällä voi kulkea mekoissa ja rennoissa housuissa. Nyt jalassa on H&M:n slim-äitiysfarkut, jotka on tarkoitus olla lopputalven ja kevään päävaate. Ei toivoakaan, että vanhat vaatteet menisi vielä päälle. Ennen esikoista housukoko oli 38-40 ja nyt 44 :ashamed:

Raskauksien eroa ei vielä tunnu kauheasti olevan. Toisaalta olen autuaasti unohtanut osan vaivoista ja vaivaviikot onkin nyt vielä edessä. Samanlainen paha olo on ollut mutta nyt olen saanut pidettyä syömisen paremmin kurissa.

Veriseulan tulokset tulivat tämän viikon maanantaina ja verikoe otettiin viime viikon maanantaina. Tuloksissa kesti siis tasan viikko. Paperissa luki vain, että ei kohonnutta riskiä 21-trisomiassa (down). Tuosta saisi sellaisen käsityksen ettei muita trisomioita tutkittukaan.

Häät on ensi vuoden heinäkuussa. Nyt lauantaina mennään miehen kanssa tutkiskelemaan häämessuja. Tai lähinnä mä tutkin ja mies laahautuu mukana :D Mies on ihan tyytyväinen naimisiinmenosta, muttei ole niin innoissaan kaikkeen häslinkiin, jota siihen liittyy. YYritän säästää raukan hermoja mahdollisimman paljon ja hoidan itse kaiken mahdollisen. Ja häät pyritään pitämään mahdollisimman rentoina.

Melita ja nöyhtä 13+2
 

Yhteistyössä