***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Se ois nyt sitten POKS 40+0.

Tänään on siivottu (pesty, tampattu, tuuletettu, kontattu sienen kans nurkat....), saunottu ja rakettejakin pari ammuttu. Nyt sitten vaan kotona yksinäisenä iltaa istun, kun mieskin vaihteeks töissä. Ja sitä vähän toivoo, josko nyt sitten jo tänä yönä ehkä.....

Mut onnea taas uusista vauvoista!! Kyllä niitä sieltä edelleen vaan maailmaan pukkaa. :flower:

Ja tsemppiä synnytyksiin!!!

Tiinuz, joka menee puhtaaseen petiin ja lukee vielä hetken kirjaa... ja odottaa.
 
meille syntyi 25.8 40+5 poika 4180g/52cm. synnytys käynnistettiin vauvan sykkeen takia (190-200), lapsivesi vihreä, imukupilla vedettiin maailmaan sydämen korkean sykkeen takia (220) ja on nyt lastenosastolla infektiohoidossa, itse synnärillä. dramaattinen synnytys joka loppui kuitenkin hyvin. ihana poika <3

näin käy kun ä-polilla todetaan että kaikki mahtuu tulemaan kun 2 lasta jo synnyttänyt... tämä synnytys päätti lopullisesti meidän mahd kasvavan perheen, ei enää ikinä.

korvapuusti & poika 3vrk
 
Onnea k-ati, oinas, elovena ja korvapuusti! :flower:

Menniskin on varmaan saanut jo oman nyytin syliin. :heart: Voi, että kun tulis jo meidän muidenkin aika...

Eilen illalla kävin sadesäästä huolimatta pienellä kävelyllä ja kyllä oli maha pinkeenä alusta loppuun saakka! Tuntui, että vauva tulee pihalle ihan justiinsa, kun painoi niin kovasti alaspäin. Tuntemukset meni kuitenkin ohi aika pian kävelyn jälkeen ja saunomisen sekä sohvalla pötköttelyn aikaan ei tullut sitten enää yhtään supistusta, ei myöskään yöllä. : / Päätin kuitenkin, että käyn tänäänkin kävelyllä pariin otteeseen, jos siitä vaikka olis jotain hyötyä.

Onko teillä muilla muuten millasia matkoja synnärille? Meiltä on tunnin ajomatka, niin mietityttää vähän, että osaako sitä sopivaan aikaan lähteä, JOS lähtö tulis ennen käynnistystä.

-pikku3nen 40+2
 
Paljon onnea korvapuusti :heart:

Ja suokaa anteeksi te kanssa odottajat joita ei siinä mun nopeesti kyhätyssä listassa ole, kun se ekan sivun lista on vajaa tämän muutoksen takia enkä millään voi muistaa kaikkia jotka on jo synnyttänyt kun se lista on kuitenkin aikasta pitkä :)

pikku3nen Mulla on kans tunnin matka synnärille. Sinne pääsee kahta tietä joko ajamalla ihan lahden keskustan läpi tai sellaista pientä mutkaista kinttutietä et mukava ei kumpainenkaan ole JOS siis kävisi niin et synnytys lähtisikin käyntiin.
Ja täytyy sanoa et mulla ei ois mitään hajua siitä milloin lähtee jos tarvis vaatisi... :confused:

Täällä ei ON mitään. Tämä on niin turhaa :( No, mut eipä tässä ole kyse kuin päivistä enää ja mulla ois tekemistä vielä vaikka kuinka et aion nyt pyyhkiä koko synnytyksen mielestäni ja teen hommat kotiin :)

Menniksellä varmaan tuhisee jo pieni nyytti kainalossa :heart:

Eipä tässä taas muuta kuin voikaa mammat hyvin :)

Peppi ja Hertta 39+5
 
Huomenia!

Olipas korvapuustilla rajun kuuloista. :( Voimia ja tsemppiä sinne!! :hug: Ja oikein paljon onnea vauvasta!!! :)

Täällä ei sen kummempia tullut viime yönäkään. Nytkin vaan sellasta pienen pientä polttelua, ei mitää suppareita sen kummemmin. Nukuttuakaan en kyllä saanut ja nyt väsyttää... Aamupuurot syöty ja jottain tarvis varmaan alkaa tänäänkin taas tekemään.

Tiinuz ja vaavi 40+0
 
mennis: Tsempit!

korvapuusti: Oikein paljon onnea! :heart:

--

Minua väsyttää ihan sikana, vaikka yö nukuttu erittäin hyvin. Nyt on oikeastaan sellainen olo, että alkaa olemaan ihan plääh. Ei vaan enää jaksais odottaa, vaan haluaisi päästä tositoimiin.

Supistuksia tulee aina silloin tällöin ja niiden kesto on jotain 20-30s, mutta ei aina.. Ei ne hirveän kivuliaita ole. Tai no jaa, kyllä sitä välillä hammastakin puree =).

Tylsääkin tylsempää.

RD & Pörriäinen 41+4 :heart:
 
Voi menniksellä tosiaan varmaan vauva tuhisee jo maailmassa. :heart:

Onnea valtavasti kaikille vauvaantuneille! :heart: :flower:

Korvapuusti :hug: onneksi kaikki nyt hyvin. :)

Kaikille masun kans oleville vielä :hug:

Täällä kaikki vauvan kans hyvin...voiko noin kilttiä vauvaa olla? Vaikka ei poijatkaan oo mitään "tinttaasia" ollu. :heart:

Elli Ja Justiina 1vko 5 pvä
 
tuosta matkasta.. meillä kanssa tunnin reissu synnärille, kasi tietä suurin osa matkaa, ettei tarvi kihnutella pienimmillä teillä mutta tunti siinä kuitenkin menee..

peppi78 täs olis toinen jolla ei mitään hajuu koska pitäis lähtee synnärille... vaikee alkaa miettii sellasta, aina kun tulee supistuksia, ne tulee säännöllisesti max 10min välein ja on kipeitä, mutta ne loppuu kun nukahdan tai muuttuu löyhemmiksi, parhaimmillaan tulee tunteja.
kai mä sit seuraavien supistusten kohdal lähen synnärille päin, alan oleen niin väsynyt kaikkeen, hyvä kun välillä pääsee sängystä ylös saati jaksaa tehdä mitään...
oon nyt muutaman kerran viikon sisään heränny aamu yöstä siihen että itken, vaihdan kylkee ja käperryn tiukemmin murun kylkeen niin tulee sen verran turva olo että nukahtaa uudestaan...

oon nähnyt kaameita painajaisia pitkän aikaa jo ja kaikki liittyy jollain tapaa jonkun menettämiseen, se siinä ärsyttää että muistan vielä ne unet kun herään aamulla..

alkaa nukkuminen stressaamaan..

joo-o... mä siirryn supisteleen muualle vähäks aikaa... alkaa itkettää (mä kohta muuta teekään enää, prkl)

giraffe 39+5
 
niin ja täälläkin on sellaiset vähä päälle tunti menee, että ollaan KYS:issä. Eikä mullakaan ole yhtää hajua, että milloin pitäisi lähteä.. Milkan kohdalla (viime synnytys) lähdin liian aikaisin.. En ollut kuin 3 cm auki, ku saavuin KYS:iin.

Mutta nyt käymään kaupassa hakemassa maitoa, banaania ja joghurttia, jonka jälkeen lähdetään käymään mökillä. Pitää ottaa käsityöt matkaan.


Giraffe:
Voimia! :hug:
 
Onnea elovena ja korvapuusti!! Korvapuustilla oliki hurjan kuulosta menoa,mutta nyt onneksi kaikki hyvin!!:hug::flower::flower:

Yö meni täällä nukkuessa :saint: nukuin ku pieni porsas,johtu varmaan eilisestä siivoamisesta. Tein kotiimme oikein suursiivouksen ja illalla vielä saunankin jynssäsin :whistle: Muutaman supistuksen sai aikaan ku ylälaudetta jynssäsin ja hiki virtas. Mut illalla ei mitään,ei myöskään nyt aamulla.

Huominen jännittää vähän..Ehkä eniten se,ku ei oo tehty minkäänlaista kokoarviota koko raskausaikana,ja huomenna on kuitenki jo kaks viikkoa yli..Mikähän köriläs tuolla masussa on..?!?:'(
Täytyy yrittää saada tää päivä kulumaan reippaasti,voi olla ettei illalla meinaa uni tulla..Mulla on "aamulla" vasta klo 12 se äpoli,epäilyttää kyllä ettei ne ala enää siihen aikaan päivästä käynnistelemään..:headwall: Mutta yritän kaikkeni!!!

Sairaalamatka meillä on n.20km,eli tarpeen vaatiessa se ajetaan vartissa :LOL: Jos oikeen kiire tulee..:p ei taida olla tässä vaiheessa enää semmosta pelkoa!

Mutta leppoisaa sunnuntaita kaikille, Mennis varmaan nautiskelee vauvasta!!:heart:

hepetius ja masukki rv 41+5
 
Onnea korvapuustille vauvasta ja mennikselle myöhäiset tsempit!

Tänne ei mitään uutta, pari supistusta bongattu ja siinä kaikki. Huomista äpolia odotellessa, saa nähdä käynnistetäänkö sit jo. Nyt touhuilemaan jotain, tyttö on unillaan ja meinasin pyöräyttää juustosarvet....

runttis ja sytkylä 41+5
 
Giraffe, mä ainakin sitä vielä juon. Ajattelin ton paketin loppuun nakkasta, kun ei sitä varmaan sit myöhemmin niin paljoa tule nautiskeltua. Mulla ei kyllä mitään vaikutusta ole ollut, ellei se sitten vahvista sitä kohtua noin salakavalasti.. :confused:
 
Hei kaikille! Täällä vielä ollaan eli minutkin voi laittaa siihen yhdessä koossa olevien listaan :)

Olo on kyllä todella kärsimätön.Itkuinen,kärttyinen ja ehkä vähän pelokaskin.Väsynytkin olen kun ei enään tuu nukuttua kunnolla.Kokoajan oottaa vaan että millon lähtö tulee ja sitten kun tulee nuita supistuksiakin niin toivoo ja luulee et ne siitä alkas koveneen niin sitten ne loppuukin :| Öisin herään vessaan AINAKIN yhdesti ja samalla reissulla syljen verta lavuaariin(ikenet alkanu vuotaan) ja välillä myös niistelen tukkoista nenääni josta usein myös tulee verta paperiin.Muistan muissakin raskauksissa käyneen nuin loppuvaiheessa ainakin.Sit täytyy myös käydä juomassa että saa veren maun pois suusta ja peittelemässä lapset joilta yleensä on jo peitto tuossa vaiheessa yötä lähtenyt pois.Sitten kuulostelen vauvan liikkeitä ja nukahan jos saan unta.

Päivisin ei jaksa oikein enään mitään.Lasten kans ulkoilu ei "kiinnosta" koska kun saan esikoisen vietyä aamurumban(aamupesut,aamupala,hiusten laitot,pukemiset)jälkeen nuiden 2vuotiaan ja 4vuotiaan kans kouluun niin yleensä on jo niin huono olo et pitää tulla takas sisälle syömään.Tytön haen kyllä kävelemällä kun 2v nukkuu sillon rattaissa,mut siinä ei saa ulkoilua muuta kuin minä,esikoinen ja 4vuotias joka myös kävelee sen 4km yhteensä.Ton jälkeen on taas nälkä ja välipala ja sen jälkeen koitan tehä sisällä jotain kun pienimmäinen nukkuu.Sit alkaakin olla jo iltaruuan valmistus.No onneksi mies yleensä jaksaa illalla ulkoilla lasten kans kun tulee töistä.

Otin muuten toissailtana yhden rautatabletin kun niitä suositeltiin ostaan ku hemppa oli huono ja yhen päivän mua pyörryttikin ihan kauheesti.No nyt ei oo sit kahteen päivään toiminu maha ollenkaan ja olo on senkin takia tosi hankala :| Eilen illalla en rautaa ottanu enkä ota tänäänkään jos vatsa ei ala toimiin.Tosi ahistavaa.

Synnytys pyörii mielessä jatkuvasti.Ei pelota mut tiedän et ku tiistai ohittuu(oon jotenki varma et ohittuu) niin pelottaan alkaa se vauvan koko joka oli jo joskus 38+ arvion mukaan 3300g ja jotenki tuntuu et tuo arvio meni alakantiin.
Tahtoo tän vauvan heti mahasta ulos

Kirjotin yks päivä kamalan litannian omasta olosta, neuvola käynnistä ja kommentoin teidän muiden kirjotuksia niin sitten se kirjotus hävisi johonkin ja sekin otti päähän kamalasti enkä jaksanu uudelleen heti kirjottaa.

Niin tuolla neuvolassa oli kaikki ok.Vauvan pää tosi tosi alhaalla kun neuvolantäti sitä yritti liikutella.Sekin kävi tosi kipeetä kun vihlo se liikuttelu yrityskin.
Maha on kyllä selvästi tipahtamassa just että vauva kyllä täytyy olla tosi alhaalla.

Sain ruinattua itelle ens torstaiksi lääkäri ajan et kattoo kohdunsuun tilanteen jos vielä vauva on mahassa,mut toivon niin paljo ettei oo!!! Sillonhan mulla on rv.40+2 Jotenki vaan tuntuu et tää syntyy vasta 6 tai 7.9 Mut jos siitäki eteenpäin menee niin mää kyllä räjähdän.

Ostin vauvalle kaupunki reissulta sen ruskovillan silkkimyssyn ja pari pientä bodya ja ihanat housut+sen syksy haalarin mistä haaveilin.Ihanaa kun on vauvallekkin jotain uutta vaatetta.Ettei oo kaikki nuiden muiden muksujen vanhoja.Vaikkakin niitäkin on kyllä paljon ja aivan ihania vaatteita esim meidän 2vuotiaalta odottamassa vauvaa.Sellasia joita piti jatkuvasti niin kauan kun ne mahtu mut eivät silti kerenneet olla montaa kertaa päällä ku poika asvo niin nopeeta.

Nyt vaan alkaa tuntua että eikö meille tuukkaan vauvaa kun ei se ala tulla.Ihan pöhkö olo vaik tiedänhän minä että nuo muutkin lapsemme on loppujen lopuks mahasta ulos tulleet vaik kahesti on yli mennytkin.

lion73 kiitos synnytys kertomuksesta:flower:

elovena79 Onnea tytöstä :heart:

mennis Onnea matkaan! Oi ihanaa taas pian uusi vauva:heart:

Sandeelini Kiitos synnytys kertomuksesta :flower:

K-ati Onnea pojasta :heart:

Suppis76 Kiitos synnytys kertomuksesta ja kivan kuvan olit laittanut.Ihana pikku tyttönen :heart:

Tiinuz Onnea eräpäivästä! Mullakin se ois tiistaina edessä ja luulen että se päivä ei paljo muista poikkea.Vaik kovat on toiveet et viimestään sillon vauva syntys:)
Korvapuusti Onnea pojasta :heart:

pikku3nen Meiltä kestää synnärille noin puoli tuntia tai vajaa(riippuu vauhdistakin:) ) ja moottoritietä suoraan saa ajaa suurimman osan matkaa.

hepetius toivottavasti käynnistelevät jo sitten ellei yön aikana lähe itestään syntyyn. Mullakin huolettaa tän vauvan koko vaikka kätilö rauhotteli et loppuaikana kasvavat hitaammin.Mutta ei tuo paljoo lohuta ku tiedän et tää vauva saattaa kasvaa jopa yli nelikiloseksi jos paljon yli mennee tai saattaapa olla jo nytkin nelikiloinen.

Oinas74 Onnea pojasta :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 39+5
 
tänkiu runttis :)
mä tos sitä teetä sitten keittelin ja join kupillisen, mikä sinänsä ihme kun yleensä en pysty esm nuita kaupan teetä juomaan yhtään kun meinaa ekan kulauksen jälkeen tulla heti ylös, niin tuo meni ihan helposti, ihan hyvän makuista, jätin jäähtymään osan, en sitä paljoa tehnytkään kun ajattelin et käy taas perinteiset yökit.

mä en kyl jaksais men huomenna neuvolaan... täytyy varmaa yrittää ottaa joku ihme spurtti tekemiseen tänään, jos vaikka tulis tuo nassikka ulos..
 
Jälleen onnittelut vauvan saaneille :flower:
Ja kovasti jaksamisia vauva mahassa oleville :flower: Ei mee enään montaa viikkoa niin kaikilla nyytti tuhisee kainalossa :heart:

Kauhee ku menee nopeeta tää aika. Tuntuu että vastahan sitä teki plussatestin, ja tiistaina neiti on "jo" 2 viikkoa vanha.

Marlin ja Justiina 1vko5pv
 

Yhteistyössä