***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

K-ati ja Oinas, onnea vauvoista! Oinas tekikin kunnon jässikän!

Joo, maanantaita tosiaan odotellessa =)
Meillä tytöllä räkä valuu nenästä ja on aika tukkonen, mun nenä on ollu kans viikkokaupalla silleen omituisen "tukossa", et henki kulkee, mut tuntuu, et on jotenkin kaikki röörit turvoksissa ja ei saa happee riitävästi. Yöllä huomaan aina kun torkahtelen, et tulee hengitettyä suun kautta. Liekö sit limakalvot turvoksissa tms.. mut ärsyttää sekin. Mulle ei vielä pahemmin räkätauti ole iskeny päälle,mut kerkeenhän mä vielä senkin tässä saamaan...

Nyt lohi uuniin ja tyttökin jo kalkattaa tuolla,pitänee mennä "pelastamaan" pinniksestä =)
 
kukkuu! minäkin oon viellä täällä! :wave:

K-ati ja Oinas, Onnea paljon vauvoista! =) :flower:

Jotenkin pettynyt olo itteeni.. :ashamed: tuskin tää tulee täältä itestää pois nyt oon jotenki niin varma siitä.
mulla myös maanantaina se ya -kontrolli, sillo tosiaan viikkoja jo 42, pakkohan niitten sitte jo käynnistää lähipäivinä...?
Ajattelin kyl valittaa niin paljo et ne saa samantien pistää käynnistykseen, mut tuskin mun tuurilla heti käynnistetää..

voimia kaikille ! :hug:

-jensspa ja vaavi 41+5
 
Onnea k-ati ja oinas74 :flower:

Kasassa vielä:
Peppi78
Tiinuz
Runttipulla
pikku3nen
vauvahaaveita
Red Dragon
Mennis
Hepetius
Marsa22
jensspa
giraffe

Maanantaina sit varmaan taas tulee roppakaupalla vauvoja kun monella on ya-kontrolli :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Kiitos kaikille onnitteluista! =) Ja onnea jälleen kaikille uusille vauvoille perheineen! Sekä jaksamista odottelijoille!

Tässä viimein lupaamani synnytyskertomus:

Toissa viikon sunnuntaina bongasin ekat supparit. Su-ma yö tuli nukuttua melko huonosti ja aamulla laskeskelin, että suppareita tuli jopa 10 min välein. Ne kuitenkin harvenivat lepäiltyäni sängyllä. Aamupäivällä jotain nestettä lorahti hieman pöksyihin ja pohdiskelin, että onkohan tämä nyt lapsivettä. Sitä ei kuitenkaan tullut kovin paljon ja ajattelin, että katsellaan tuleeko lisää. Puolen neljän aikaan iltapäivällä nestettä tuli taas ja tuolloin olin aivan varman, että kyseessä on tosiaan lapsivesi eikä mikään muu neste. ;-) Soitin sitten Kättärille, jossa pyydettiin menemään näytille ennen iltaa.

Joskus puolen kahdeksan aikaan menimme sairaalaan, jossa neste varmistui lapsivedeksi. Mulla olisi vielä ollut mahis mennä kotiin odottelemaan, mutta päädyin varmuuden vuoksi jäämään Kättärille. Yö meni jälleen superhuonosti ja joskus neljän aikaan pyysin särkylääkettä, jonka avulla sain unta pari tuntia.

Aamuun mennessä ei synnytys ollut edistynyt ja päädyttiin puhkaisemaan kalvot kunnolla. (Vuotanut lapsivesi oli tullut jostain "ylempää"). Synnytysosastolle pääsimme klo 11, jolloin hommaa alettiin vauhdittaa myös oksitosiinitipalla. Supparit oli melkoisen epäsäännöllisiä ja epältiin, että ennen kuin vauva tulee maailmaan, voi kestää pitkäänkin. Iltapäivällä touhu alkoi käydä kivuliaaksi ja ensimmäisenä mulle tarjotiin ilokaasua. Heti ensimmäisten henkosten jälkeen oksensin rajusti ilman, että edes ehti paha olo tulemaan. Totesin, että "tämä ei ole mun juttu". KÄtilöt kuitenkin rohkaisivat ottamaan uudet henkoset, kun paha olo ei välttämättä tule kuin ekasta imaisusta. Niin siinä sitten kävikin ja sain kaasusta jonkin verran apua. Ennen viittä totesin, et nyt tarvin epiduraalin ja sainkin sen tosi nopeasti. Laitto sujui mallikkaasti, enkä saanut siitä mitään sivuvaikutuksia. Epiduraali tuntui aivan taivaan lahjalta viedessään kaikki kivut pois ja jäljelle jäi vain paineen tunne. Rentouduin jopa niin, että nukuin lähes kaksi tuntia kesken varsinaisen synnytyksen, jonka laskettiin alkaneen klo 14 :).

Unieni jälkeen totesin, että epiduraalin laitosta on jo 2 tuntia ja sen vaikutusajaksi oli sanottu juuri tämä aika. Kysyinkin, että voisinko saada sitä lisää, vaikka mitään kipuja ei ollut takas tullutkaan ;-). Tässä vaiheessa tarkistettiin kohdunsuun tilanne ja todettiin paikkojen olevan 10cm auki ja että enää ei epiduraalia tipu. Mun epäsäännöllisten suppareiden teho yllätti kokeneenkin kätilön :). Mietitytti hieman, jotta mitenköhän loppuvaihe sujuu, mutta se meni yllättävän helposti. Sain ponnistettua pojan maailmaan 7 minuutissa, eikä ponnistus tehnyt sen kipeampää kuin yhden kirosanan jouduin hartioiden ulostullessa päästämään.

Poika tuli maailmaan käsi poskella, mutta selvisin silti kahdella tikillä. Pystyin nousemaan pikapuolin omille jaloille ja kävelimme synnyttäneiden osastolle, jossa pystyi jopa istumaan saman tien. Koko homma meni siis todella mukavasti ja koko perhe selvisi ilman traumoja :).

Nyt ollaan opeteltu kotielämää jo viikon verran ja ihan mukavasti sujuu. Ainoa ongelma on ollut syömisen kanssa. Poika ei oikein saanut tisseistä tarpeeksi ruokaa irti ja verensokerit laski sairaalassa liian alas. Siksi jouduttiin turvautumaan lisäravintoon ja pulloon. Nyt poika vaatii heti ruokaa, kun nälkä tulee ja pääasiassa hän syö pullosta. Imettäminen olisi kyllä ollut paljon helpompaa, kun ei olisi tarvinnut pulloja keitellä. Mutta näillä eväillä mennään nyt... : / Onneksi poika kuitenkin voi muuten hyvin. :)

Lion73 ja Ekso 11 vrk
 
Oinas ja k-ATI: oikein paljon onnea!

En olis uskonut että omaa nimeä listassa näen. En ole koskaan joutunut odottaa näin pitkään.. pieniä vihlasuja on välillä ja käveleminen tekee kipeää. Alavatsalla välillä jokin ihme kipuvyö. Silloin sattuu.
 
Tällä hetkellä ainakin supistukset ovat loppuneet. Meillä isäntä on niin hädissään kun sanoin että muutamia supistuksia tullut. Koko ajan että joko nyt lähdet. Taidan lähteä. Sit taksilla ku en halua olla toista rauhoittelemassa. Väsyttää.
 
Täälläkin ollaan kasassa edelleen :wave:

Tänään ollut jotenkin erikoisen energinen olo, jaksoin jopa puolukoita käydä poimimassa :O
Huomenna tulee sitten mun äiti meille että on valmiina maanantaille hoitamassa esikoista.

Onnea vauvautuneille :flower: ens viikolla meitä vauvautuneita on sitten varmasti suuri määrä ;)

Rd:lle suppari tuulia kovasti :whistle:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä