Hei kaikille! Täällä vielä ollaan eli minutkin voi laittaa siihen yhdessä koossa olevien listaan
Olo on kyllä todella kärsimätön.Itkuinen,kärttyinen ja ehkä vähän pelokaskin.Väsynytkin olen kun ei enään tuu nukuttua kunnolla.Kokoajan oottaa vaan että millon lähtö tulee ja sitten kun tulee nuita supistuksiakin niin toivoo ja luulee et ne siitä alkas koveneen niin sitten ne loppuukin :| Öisin herään vessaan AINAKIN yhdesti ja samalla reissulla syljen verta lavuaariin(ikenet alkanu vuotaan) ja välillä myös niistelen tukkoista nenääni josta usein myös tulee verta paperiin.Muistan muissakin raskauksissa käyneen nuin loppuvaiheessa ainakin.Sit täytyy myös käydä juomassa että saa veren maun pois suusta ja peittelemässä lapset joilta yleensä on jo peitto tuossa vaiheessa yötä lähtenyt pois.Sitten kuulostelen vauvan liikkeitä ja nukahan jos saan unta.
Päivisin ei jaksa oikein enään mitään.Lasten kans ulkoilu ei "kiinnosta" koska kun saan esikoisen vietyä aamurumban(aamupesut,aamupala,hiusten laitot,pukemiset)jälkeen nuiden 2vuotiaan ja 4vuotiaan kans kouluun niin yleensä on jo niin huono olo et pitää tulla takas sisälle syömään.Tytön haen kyllä kävelemällä kun 2v nukkuu sillon rattaissa,mut siinä ei saa ulkoilua muuta kuin minä,esikoinen ja 4vuotias joka myös kävelee sen 4km yhteensä.Ton jälkeen on taas nälkä ja välipala ja sen jälkeen koitan tehä sisällä jotain kun pienimmäinen nukkuu.Sit alkaakin olla jo iltaruuan valmistus.No onneksi mies yleensä jaksaa illalla ulkoilla lasten kans kun tulee töistä.
Otin muuten toissailtana yhden rautatabletin kun niitä suositeltiin ostaan ku hemppa oli huono ja yhen päivän mua pyörryttikin ihan kauheesti.No nyt ei oo sit kahteen päivään toiminu maha ollenkaan ja olo on senkin takia tosi hankala :| Eilen illalla en rautaa ottanu enkä ota tänäänkään jos vatsa ei ala toimiin.Tosi ahistavaa.
Synnytys pyörii mielessä jatkuvasti.Ei pelota mut tiedän et ku tiistai ohittuu(oon jotenki varma et ohittuu) niin pelottaan alkaa se vauvan koko joka oli jo joskus 38+ arvion mukaan 3300g ja jotenki tuntuu et tuo arvio meni alakantiin.
Tahtoo tän vauvan heti mahasta ulos
Kirjotin yks päivä kamalan litannian omasta olosta, neuvola käynnistä ja kommentoin teidän muiden kirjotuksia niin sitten se kirjotus hävisi johonkin ja sekin otti päähän kamalasti enkä jaksanu uudelleen heti kirjottaa.
Niin tuolla neuvolassa oli kaikki ok.Vauvan pää tosi tosi alhaalla kun neuvolantäti sitä yritti liikutella.Sekin kävi tosi kipeetä kun vihlo se liikuttelu yrityskin.
Maha on kyllä selvästi tipahtamassa just että vauva kyllä täytyy olla tosi alhaalla.
Sain ruinattua itelle ens torstaiksi lääkäri ajan et kattoo kohdunsuun tilanteen jos vielä vauva on mahassa,mut toivon niin paljo ettei oo!!! Sillonhan mulla on rv.40+2 Jotenki vaan tuntuu et tää syntyy vasta 6 tai 7.9 Mut jos siitäki eteenpäin menee niin mää kyllä räjähdän.
Ostin vauvalle kaupunki reissulta sen ruskovillan silkkimyssyn ja pari pientä bodya ja ihanat housut+sen syksy haalarin mistä haaveilin.Ihanaa kun on vauvallekkin jotain uutta vaatetta.Ettei oo kaikki nuiden muiden muksujen vanhoja.Vaikkakin niitäkin on kyllä paljon ja aivan ihania vaatteita esim meidän 2vuotiaalta odottamassa vauvaa.Sellasia joita piti jatkuvasti niin kauan kun ne mahtu mut eivät silti kerenneet olla montaa kertaa päällä ku poika asvo niin nopeeta.
Nyt vaan alkaa tuntua että eikö meille tuukkaan vauvaa kun ei se ala tulla.Ihan pöhkö olo vaik tiedänhän minä että nuo muutkin lapsemme on loppujen lopuks mahasta ulos tulleet vaik kahesti on yli mennytkin.
lion73 kiitos synnytys kertomuksesta:flower:
elovena79 Onnea tytöstä :heart:
mennis Onnea matkaan! Oi ihanaa taas pian uusi vauva:heart:
Sandeelini Kiitos synnytys kertomuksesta :flower:
K-ati Onnea pojasta :heart:
Suppis76 Kiitos synnytys kertomuksesta ja kivan kuvan olit laittanut.Ihana pikku tyttönen :heart:
Tiinuz Onnea eräpäivästä! Mullakin se ois tiistaina edessä ja luulen että se päivä ei paljo muista poikkea.Vaik kovat on toiveet et viimestään sillon vauva syntys
Korvapuusti Onnea pojasta :heart:
pikku3nen Meiltä kestää synnärille noin puoli tuntia tai vajaa(riippuu vauhdistakin
) ja moottoritietä suoraan saa ajaa suurimman osan matkaa.
hepetius toivottavasti käynnistelevät jo sitten ellei yön aikana lähe itestään syntyyn. Mullakin huolettaa tän vauvan koko vaikka kätilö rauhotteli et loppuaikana kasvavat hitaammin.Mutta ei tuo paljoo lohuta ku tiedän et tää vauva saattaa kasvaa jopa yli nelikiloseksi jos paljon yli mennee tai saattaapa olla jo nytkin nelikiloinen.
Oinas74 Onnea pojasta :heart:
Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 39+5