***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Täällä vielä!!!|O...Ens viikolla yliaikaiskontrolliin, ja maanantaina neuvolaan:ashamed:

Paikat parille sormelle auki, lääkäri sanoi että sais olla kypsemmät ( viittas vissii käynnistykseen)...
Vauvalla kaikki hyvin, ja painoarvio nyt 3,8kg...
 
Heipä hei pitkästä aikaa, ja Onnea kaikille jotka ovat taas tässä välissä pienokaisensa saaneet!!:flower:

Flunssa vaivaa täälläkin,maanantaina on yliaikakontrolli,silloin aion ruikuttaa ja valittaa niin että eivät laita enää kotiin!!Ihan oon asennoitunu siihen että ennen sitä tämä pikkumies ei ulos tule..Paikat on iltasin niin kipeenä,että tuntuu ettei voi edes olla niin raihnanen :ashamed: Mutta muuten mieli on kyllä pysyny yllättävän rauhallisena ja tyytyväisenä..Mitä nyt eilen illalla piti vähän pillittää ku toisaalta tuntuu etteu jaksais enää yhtään..varsinkaan ku on niin kipee olo,siis flunssanen.Kuumetta ei kuitenkaa oo..:'(

Mutta tsempit kaikille jotka vielä mahaansa kantaa..!!:heart: onhan meitä vielä muutama.: /

hepetius ja pikkuisin rv 41+3
 
Hepetius , mulla nyös flunssanen olo ja ma ya-kontrolli. Oon kanssa asennoitunut, että ennen sitä ei tää pihalle tule. Tosin paraikaa on kamala punkeeminen alas käynnissä, joten mistäs sen tietää. Keskiviikkona neuvolassahan terkka sano, että ei tää vauveli paljoa alemmaksi voi mennä tulematta pihalle, kun ei päästä saanut enää ollenkaan kiinni näpeillä. Niin oli syvällä lantiossa. Mut toisaalta, kun ei odotakaan että tulis nyt viikonloppuna niin eipähän sitten tuu pettymystä. Miehellä loppuu loma tähän viikkoon eli hänen kannalta ois hyvä, että syntyis viikonloppuna, niin sais mies jatkaa isyyslomaa suoraan.

-mennis ja aukusti 41 poks-
 
Hepetius ja Mennis, ya-kontrolli kans maanantaina. Ei tämäkään tule vkl ulos, en uskokaan. Kipeenä on kyllä koko kroppa kipeenä, vatsa on ihan niin kipee että suihkussakin kun käy, niin sattuu. Siis et hieroo esim. suihkusaippuaa. Varmaan repee kohta koko vatsa :vampire: No, jospa maanantaina otettas jo käynnistykseen, mihinkään seuranta-odotuslinjalle sinne en kyllä halua, vaan jos jään niin sit tositoimiin.

Tyttö oli tänään vikaa päivää hoidossa, huomenna sit on hoitajakin paikalla ihan omasta takaa. Eli sitä ei tarvii sit stressata, et ei pääsis ukkosein mukaan.

runttis ja sytkylä 41+3
 
Että nuo vaunut on aivan ihanat!! :heart: Mie tykkään. Ja eikä tuota yhdistelmän kantokoppaa tarvitse yhtään modifoida. Milkakin tykkäsi jo istua niissä :D. Ei olisi halunnut millään tulla pois. Toivottavasti mahtuuvat kaupan porteista menemään.

Mutta pitää ruveta kyl sit vaunuilemaankin, koska turhaan kai mä noita muuten hankin. Missä mie säilytän noita?

Muutamia supistuksia on tullut tänään.. Alkaisi vaan tulemaan kunnolla. Milkallakin lähti niin, että niitä tuli muutamia ja sitten jossain vaiheessa huomasinkin, että alkoivat tulla 10 min välein, mutta ei niin kivuliaasti.

RD & Pörriäinen 41+2 :heart:
 
Onnea taas vauvansa saaneille:heart::flower: ja kiitos synnytyskertomuksista=)

Ja voimia teille jotka yliajalla menee:hug: teitä onkin aika monta. Mutta kohta se on teilläkin jokaisella palkinto sylissä, vaikka nyt varmaan tuntuu siltä, että päivät ei kulu millään.

Ja tulkaahan kaikki vauvautuneet sitte tonne vauvat osioon jatkamaan keskustelua mukavalla tutulla porukalla.=)

katjuska ja sintti 2 vkoa:heart: :confused: miten se aika näin nopeeta on mennytkin nyt
 
Synntyskertomusta täältäkin :)

21.8 40+6 Olen koko päivän kani-ja jyrsijänäyttelyissä touhuamassa. Kantelen pöytiä, siivoan lattiaa...yms. Eli jalkojen päällä melkeen koko päivä 9-18. Eikä mitään tuntemuksia illalla.

22.8 41+0 Laimeat, selkään kuitenkin tuntuvat supistukset alkaa heti aamusta. Kellottelen, tulevat n. vartin välein. Voin kuitenkin touhuta ihan normaalisti. Välillä tuntuu olevan pitempiäkin taukoja. Kyläilemme molemmissa mummuloissa ja haetaan kiinalaista ruokaa kotiin. Iltapäivällä huomaan pissalla käydessä että paperiin jää kirkasta verta ja pieniä verihyytymiä. Soitan synnärille, kerran verta ei tuu paljon pitäs olla normaalia, johtuu kohdunsuun avautumisesta. Kätilö sanoo kuitenkin että voin käydä näytillä jos vuoto jatkuu tai muutenkin.
Mahan puolelle rupee käymään kipeää vaikka ei supistakaan. Päätämme illalla lähteä kuitenkin synnärille näytille. Ollan n. klo. 21 synnärillä. Otetaan käyrää, käyrälle piirtyy laimeita suppareita 15 minuutin välein edelleen. Kätilö sanoo että lääkäri haluaa kuitenkin ultrata. Joten jäämme odottelemaan lääkäriä joka on jossain toimenpiteessä osastolla. Odottelemme reilun tunnin. Lääkäri ultraa ja kaikki on kunnossa. Sisätutkimuksessa olen kahdelle sormelle auki ja kanava on lyhentynyt 1,5 senttiin. Lääkäri pyörittelee kohdunsuuta, käy aivan sairaan kipeää. Lähdemme kotiin. Kello on niin paljon että isommat lapset ovat mummulassa nukkumassa joten ajelemme miehen kanssa kahdestaan kotiin. Katselemme CSI:tä ja koitan syödä iltapalaa. Supparit ovat selvästi kipeämpiä lääkärin "käsittelyn jälkeen". Mies laittaa TENS-laitteen selkääni. Kai se vähän auttaa. CSI:n jälkeen otan pari panadolia ja lähdemme kokeileen nukkumista. Ei tullut nukkumisesta mitään. Supparit tulevat jo viiden minuutin välein ja kippuroin kivusta. Jossain vaiheessa päätetään että lähdetään takaisin.

23.8 41+1 Olemme synnärillä klo. 1.30. Kätilö tutkii kohdunsuun. Edelleen sama tilanne, ei ole siis edistynyt. Supistuksia tulee silti 5:n minuutin välein. Kätilön mielestä ovat liian epäsäännöllisiä ja lyhyitä. Kysyy pärjäisinkö vielä kotona. Kai minä sit pärjään. Mietityttää että kuinka tiuhaan niitä pitäis tulla että olisivat säännöllisiä. Kätilö lähtee käymään jossain ja tulee n. vartin päästä. Päättä kokeilla vielä kerran kohdunsuun tilannetta, ja sanoo että vauva on laskeutunut paljon vartissa, että pääsette kuitenkin saliin. Huh.
klo. 2.15 Siirrytään saliin. Otetaan käyrää ja kätilö ohjaa ilokaasun käytössä. Aikaisemmissa synnytyksissä siitä ei ole ollut hyötyä, mutta nyt se tuntuu vievän kipeimmän supparihuipun pois. Ja kyllähän siitä pienoiset kännitkin saa, meinaa välillä hihityttää. Koitan miehellekin tarjota mutta ei halua ottaa huikkaa. TENS-laitteen otin pois jo synnärin vastaanotossa, jotenkin ei toiminut mulla, valmiiksi kipeään selkään sähköä, auts. Kätilö tarkistaa jossain vaiheessa tilanteen, kanava kadonnut ja 3cm auki, eli etenee ihan hyvin. Kätilö kysyy myös kivunlievitystoiveita ja mulla on toiveena saada spinaali.
Joskus puoli neljän maissa kätilö tulee kertomaan että anestesialääkäri on tulossa viereiseen huoneeseen, voi laittaa samalla puudutuksen minullekin. Sanon että en oo vielä niin kipeä että välttämättä tarvisin. Oon siinä vaiheessa n.5cm auki. Pitää valita otanko spinaalin nyt, koska todennäköisesti anestesialääkäri ei kerkeä sitten tämän jälkeen niin nopeasti sitä pistämään, koska synnytys on edennyt hyvää vauhtia. Päätän kuitenkin sen ottaa, siitä oli viimeksi niin iso apu ponnistusvaiheessa. Spinaali laitetaan ja kaikki kivut katoavat, tilalle tulee vaan järjetön kutina! Joka paikkaa kutittaa eikä auta yhtään vaikka kuinka raapii. Miehen kanssa ollaan ihan ihmeissään, että pitäskö tän muka jo kahen tunnin sisällä syntyä, vastahan me tultiin?
Puoli viiden aikoihin kätilö tulee lääkärin kanssa että puhkaistaan kalvot vauhdittamaan synnytystä. On muuten sama lääkäri joka pyöritteli kohdunsuuta illalla, naureskelee että sehän lähti helposti sit käyntiin. Yllätykseksi kalvot onkin puhjenneet itekseen, enkä oo huomannut mitään. Eli ilmeisesti lapsivettä on ollut enää vähän. Lääkäri kiinnittää pinnin vauvan päähän. Tuossa vaiheessa olen reilut 7cm auki.
Saan jonkun aikaa nukuttuakin kun spinaali vaikuttaa niin hyvin. Mieskin kuorsaa sohvalla ;) Puoli kuuden maissa heräilen, tuntuu että supistuksen huiput rupeaa taas tuntumaan paineen tunteena alhaalla. Sanon tästä kätilölle joka tutkii tilanteen ja olenkin jo täysin auki. Saan kuulemma ponnistaa kun paineen tunne tulee. Papereihin oli ponnistuvaiheen pituudeksi merkitty 2minuuttia, ponnistinkohan kolme kertaa ennen kuin pää syntyi. Siitä sitten pari ponnistusta niin syntyi loputkin. Katselemme ihmeissämme sinistä rääpälettä, meidän pikkutyttö!
Synnytys oli kokonaisuudessaan tosi helppo, yhtä helppo kuin siskonsakin. Hirveän kipeä en kokenut olevani koko aikana. Kätilö sanookin että vauva on tullut äitiinsä, ei turhia valita kun hän ei edes kunnolla itkenyt, pari kertaa vain parkaisi. Ja spinaali toimi taas tosi hyvin, en kokenut mitään kipua koko ponnistusvaiheessa, mikä toivomukseni olikin :)

Mitat oli 3380g ja 49cm, itelle tuli muutama tikki 1. asteen repeämään.

-Sande & pikkuneiti 4vrk
 
hei .. kivistävistä rinnoista ja jos maito pakkaantuu..
mulla oli sellaista siis maito jäi jumiin tisseihin, olivat kovat pallot ja punoittavia kohtia iholla.
mun homeopaatti hoitaja neuvoi ottamaan bryoniaa d12 3x5helmeä päivässä.. en tiiä mutta jo kahden oton jälkeen mulla on helpottanut nuo vaivat.
jos haluja on niin suosittelen kokeilemaan jos mieli antaa myöten vaihtoehtoisille hoidoille..
itselläni antaa kun ajattelen että ne on parempia kuin antibiootit ja jumalaton kuume..
Mistä noita vois ostaa, voisin kyllä mielelläni kokeilla, samaa vaivaa nimittäin!
 
Ehtoota! :wave:

En oo tänään ihan niin masentuneella tuulella kuin eilen, vaikka onkin ollut erittäin hermoja raastava päivä ja kiukku päällä. Nyt helpottaa, kun saa jo istua itsekseen. :) Koko päivä taisteltu levottoman uhmaikäisen lapsen kanssa... Oikein harmittaa, kun itselläkin väkisin palaa pinna hänen kanssaan ja tulee komennettua huutamalla sen rauhallisen selittämisen sijaan.... :(

En edes muista, että kirjoitinko tänne jo joskus aamulla.... : / mutta en varmaan. :D

Mä heräsin tänään aamulla viiden aikaan ERITTÄIN kipeään supistukseen. Olin niin sikeässä unessa, että kesti pitkän aikaa tajuta, mitä oikein tapahtuu. Kipu tuli ensin vaan uneen ja ihmettelin vielä hereilläkin, että miten nyt noin teen, että sattuu... En tajunnut vähään aikaan, että supisti. :whistle: Sitten oli vaan pakko nousta ylös, kun ei saanut maattua ja aloin tajuta, että okei....supistaa. :D Täällä sitten tepastelin ympäri kämppää ja lämmitin kaurapussia. Tuli todella repiviä ja kokonaisvaltaisia supistuksia noin viiden minuutin välein. Olin polvista kainaloihin asti ihan turta ja kipeä kroppa, minkä lisäksi teki ihan hirveän paljon pahaa. Sitten vaan tuli jo ihan hirveä väsymyskin ja menin kaurapussin kanssa sohvalle huilaamaan, johon sitten nukahdin varmaan vähän ennen seitsemää. Puoli kasin jälkeen sitten heräsin esikoisen herätessä todetakseni, ettei enää supistellut. Olin jo ihan varma, että saan lähteä synnärille.... Tässä nyt kuitenkin koko päivä jo mennyt ilman sen kummempia supistuksia. Vihlontaa ja painetta kyllä tuntuu, mutta en nyt juuri ainakaan synnytä. Väsy on ollut, pää kipeä ja hermot riekaleina. Josko sitten ensi yönä jo...? ;)

Mielenkiintoisia synnytystarinoita olikin taas. Kiitos niistä!!! :) Niitä on kiva lueskella. Omaa odotellessa... On se vaan niin hassua, että sitä ei kyllä yhtään tiedä mitä tapahtuu, milloin ja miten. Jännityksellä odotellaan ja niin tuntuu kaikki muutkin odottavan.... Vaikka niin hyvin tienkin, että ihmiset hyvää tarkoittaen asioita kyselee, niin silti ottaa päähän ne "eikö vielä mitään sellasta tunnetta että synnyttäisit??". Koittaisivat nyt tajuta, että tässä voi supistella vielä vaikka kaksi viikkoa ilman synnytystä tai sitten voi tulla ilman mitään ennakkovaroitusta vauva yhtäkkiä maailmaan. Luulis nyt aikuisten (synnyttäneiden) ihmisten sen verran tajuavan. En jaksa enkä edes halua sanoa, että joo, nyt on supistellut, koska sitä ei tosiaan tie kauanko vielä menee.. Vaikka itekin toiveikkaana. On se muuten kamalaa, kun ihmisestä tulee näin kiukkuinen.... :ashamed: Toivon, että se menee ohi tossa joskus synnytyksen jälkeen.......

Tsemppiä kaikille muillekin jäljellä oleville (harvoille :LOL: ) vauvamasuille ja jaksamisia niiden pienten ihanien uusien vauvojen hoitoon. :heart: Ja onnea käynnistystä odottaville kans! Kyllä mä täällä varmaan vielä tänä yönä tai sitte huomenna aamulla taas höpöttelen aikani kuluksi.. Jotenkin kun nuo ajatukset tuntuu pyörivän samaa rataa tasan yhden asian ympärillä. :whistle:

Tiinuz ja vaavi 39+5 (onhan tässä vielä aikaa ennen laskettua päivää.... :D)
 
Jospa sitä nyt ois vihdoin aikaa istahtaa alas ja kirjoitella päivän kuulumiset. Ensin kuitenkin kiitokset synnytystarinoita kirjoittaneille, niitä on kiva lukea!

Kävin siis tänään äitipolilla, jossa toinenkin lääkäri oli sitä mieltä, että häntäluun ei pitäis haitata synnytystä. Poitsun painoarvioksi saatiin 3,4-3,5 kg eli ihan normaaleissa mitoissa ollaan. Kiva yllätys oli, että kohdun ulkosuu oli kahdelle ja sisäsuu yhdelle sormelle auki. Olin nimittäin varautunut siihen, että paikat on niin kiinni kuin vaan voi olla. Kohdunkaulaa on kuulemma vielä vähän jäljellä, mutta lääkärin mukaan uudelleensynnyttäjille on ihan tavallista, et paikat alkaa ensin avautua ja lyhentyy sit vasta synnytyksen tosissaan käynnistyessä.

Lisäksi sain minäkin sitten eräpäivän tälle odotukselle, sillä mikäli pikkumies ei ala itsestään syntyä, niin 8.9 käynnistetään (silloin 41+5). Mä tosiaan luulen, että sinne asti mennään - onneksi aika menee kuitenkin aika nopsaan kun on kaksi lasta jo kotona hääräämässä ja pystyy vielä tekemään vaikka mitä. Harmi vaan, että oon varmaan viimeinen elokuinen synnyttäjä ja joudun kenties itsekseni viimeiset päivät täällä pyörimään...

-pikku3nen 40+0
 
Et sä pikku3nen ihan viimeiseksi jää, etkä jää yksin tänne kirjoittelemaan. Minä olen täällä vielä hamaan tappiin asti. Mulla on käynnistys vasta 14 päivän jälkeen... et hyvä kun mä syyskuussa kerkeen jakaantumaan :D :D
 
Hep, joo nuo "onko mitään tuntemuksia" -kyselyt mä olen jättäny ihan omaan arvoonsa... sanonu vaan et tulee kun on tullakseen tai sit käynnistetään. En jaksa jokaiselle selittää mihin koskee tai ei koske ja montako supistusta on tullu millonkin........
Tänä aamuna mä olin kans tosi kipeenä, mut nyt taas se on menny ohi. Jos vaikka sais nukuttua ens yönä hiukan, olis kyllä aika mahtavaa.
Huomenna olis uintia tytölle, sielläkin yks ohjaaja odottelee jo kovasti et millon tapahtuis jotain.. se ei varmaan usko silmiään kun huomenna menen sinne altaan reunalle kökkimään seuraksi.. :vampire:

Jepujep, mä taidan ladata dvd:n täyteen jotain katseltavaa ja koitan sit jossain välissä vähän torkkuakin.:popcorn: Nyt on taas parempi mieli, iltapäivästä vaan lähinnä itketti tämä olo ja se, ettei mitään tapahdu. Kummallista näiden hormonien kanssa pelata, kun ei pysty kontrolloimaan yhtään... :whistle:

Noista Suppiksen mainitsemista tabuista mäkin olisin kiinnostunu, tytön imetyksen ohessa kolmesti oli kova rintatulehdus päällä ja monta kertaa meni myös just laikku-tukkoon, ja kuumaa suihkua tuli paljon suosittua. Eli mistä semmosia saa ja mitähän ne maksaa?? :attn:
 
Huomenta kaikille :)

Täällä valvottu jo puol 6 asti. Ihan silleen mukava aika herätä näin lauantai aamuna :D

Joo, mä en kans jaksa ihmisille ja ihmettelijöille selitellä mitään. Mä nyt olen muutenkin saanut jo puolesta välistä kommentteja et joko se kohta syntyy... Ja lähipiiri tietää muutenkin et mä ruukaan kantaa nämä lapsoseni käynnistykseen saakka :)

Taas ihan mälsä sää. Ei pitäs kyl valittaa kun kerrankin oli näin ihana kesä (vaikkakin välillä oli jo liian kuuma) mut tuntuu et kokoajan vaan sataa tai on ainakin sen näköistä et kohta sataa. Inhaa kun ei pyykkiäkään viitsi ulos viedä kun ei niitä kastellakaan halua.

Peppi ja Hertta 39+4
 
Mistä noita vois ostaa, voisin kyllä mielelläni kokeilla, samaa vaivaa nimittäin!
Mie oon aina ottanut lääkärikeskus apilasta kun se mun hoitaja on siellä mutta pitäisi saada hyvistä luontaistuotekaupoista.. katso että vahvuus on sama d12. jos ei auttamisen merkkejä päivässä niin enintään pari kertaa enää lisää kun ei se sitten tehoo ollenkaan jos ei het alkuun tehoo.
ja mitä maksaa... 15€ luokkaa ovat pikkanen purnukka jossa n määrä niitä helmiä. riittävät kyllä piiiiitkäksi aikaa.

niitä on useita erillaisiin tulehdus oireisiin mutta tuo bryonia d12 on auttanut mulla juuri noihin "kuumiin laikukkaisiin tukkoisiin tisseihin" :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Onnea vauvan saaneille! :flower::heart:

Isot :hug: kaikille koossa oleville!

Tiinuz kyllä ne hermot palautuu....välillä kiukuttaa ja tulee huudettua poijille :ashamed: , mutta onneksi vähemmän kuin orotuksen loppuaikana. Silloin, mulla oli hermot aivan riekaleina, kun aina orotti koska pääsis lähteen niitten supistusten kans.

Elli Ja Justiina 1vko 4pvä :heart:
 
Huomenta täältäkin.

Pidetään me Peppi78 sitten palstaa pystyssä, kun kaikki muut on siirtyneet vauva-puolelle. ;) Vaikka ei kai sitä pitäis heittää ihan heti kirvestä kaivoon, voihan mitä tahansa periaatteessa vielä sattua ennen syyskuutakin.

Eilinen lääkärintutkimus aiheutti pientä veristä vuotoa, joitain epäsäännöllisiä kivuttomia supistuksia ja kipeän alapään. Tänään tais tulla pieni köntti limatulppaakin pöntön pohjalle: aiemmin on tullut vain vähän limaa pyyhkiessä. Nyt ei kuitenkaan tuu noita kivuttomiakaan supistuksia, joten ei muuta kuin pihahommiin ja touhuamaan perheen kanssa.

Mukavaa viikonloppua mammat!

p3 40+1
 
Heippa vaan taas!

Minäkin täällä vielä kyllä oon ja ihan yhtenä kappaleena edelleen. Ei sitten viime yönä tullut minkäänlaisia supistuksia tai muuta... Mä jo odotin. No, kyllä hän sitten tulee, kun on siihen valmis. :)

Oonpa päättänyt tänään jaksaa kunnolla siivota, kun en oo pariin päivään saanut juuri mitään aikaiseksi. Tuli sellanen fiilis, että tänään tulee joka nurkka puhtaaksi. Ja sehän vois vaik auttaa vähän vaaviakin, jos tykkäis tulla sit puhtaaseen kotiin mieluummin. :D Tosin, täällä ehtii muuttua kaaokseksi sillä aikaa kaikki, kun oon pari päivää pois kotoa... Ei tuo mies osaa pitää siistiä, koko aika pitäis sen jälkiä siivota tai nätisti muistutella asioista. :whistle:

Montaks odottajaa täällä muuten vielä on jäljellä...? Taitanee jo mahtua yhden käden (vai vielä kahden?) sormiin?

Tänään saan nyt sitten tuplarattaatkin kotiin. :D Toivottavasti on hyvät ja sopivat ja käyttöön hyvät. Pikkusen taitaa vaan olla sama ongelma, et missä niitä mahdan säilyttää.... :whistle: Tällasessa rivitalokolmiossa ei ihan tohon eteiseen mahdu. :p Tai mahtuu, mut sit pitäis hyppiä yli. :D No, onneks tossa on sellanen puolilämmin varasto, jossa vanhojakin rattaita säilytetty.

Tiinuz, vaavi 39+6 ja jälleen kiukkuamisen aloittanut tyttö 3v............
 
Heips, täällä edelleen myös kasassa. Iltapäivästä on sit tytön mummo täällä, eli sit ei olis mitään väliä millon syntyy, kun hoito on tytölle järkätty. Käytiin aamulla uimassa (tai minä en siis tietenkään, hengailin mukana) ja nyt pitänee mennä pötköttämään. Tänään on ihan supistelluki, mutta ei mitään mistä jaksais vielä kelloja kaivella, tai et olis pidempijaksosesti. Mut sillon tällön tujauttelee.

Hermot on riekaleina täälläkin. Siis mun tekis mieli välillä kuristaa tuo mun mies, se kun ei mitenkään tajua että minkälaista tässä vaiheessa on, ja sen kommentit meinaa saada välillä savua korvista ulos. Koitan kuitenkin tytön nähden hillitä itteni, etten ala todellakin räyhäämään. Se ei kyllä kaukana ole. Pitää anopille sit sanoa ip, että ei välitä musta, mulla on pinna kireellä ja kaikki maailman pienetkin asiat ottaa nyt päähän.

Suppis, pitänee katella luontaistuotekaupasta niitä tabuja sit, nehän olis hyvä olla jemmassa jo varuiksi. Mulla kyllä rintatulehdukset on alkanu niin rajuina, että siinä ei päiviä odotella vaan tunneissa on kuume äityny 40 asteeseen ja olo on ollu mitä hirvein. Mut muuten tukkosuuteen ja pakkaumiin voisin tuota ainetta kokeillakin. =)

Nyt päiväunille, tyttö sippaa aina uinnin jälkeen tälleen aikasemmin, niin mäkin pötkötän nyt sit...

runttis ja sytkylä 41+4
 
Vielä kasassa:

Peppi78
Tiinuz
Runttipulla
pikku3nen
vauvahaaveita
Red Dragon
Mennis
Hepetius
Marsa22

Me ainakin viimeisten tietojen mukaan. Lieköhän rakkaudestaäiti ja giraffe jo vauvahaussa?
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Täällä myös,huomenta vaan!!

Mennis ja Runttipulla, me odotellaanki sit maanantaita ja toivotaan että kaikki saisimme alkuviikosta pikkukäärömme sylkkyyn..:heart: ja vauvis myös!

Tää flunssa on ihan kauhee, etenki tää yskä. Yölläki saa yskiä niin et keuhkot on lähes pihalla!!Eilen illallaki tuli jo lähes paniikki ku ei millään meinannu loppua et ois saanu henkeä vedettyä välissä :headwall: Mieski jo hädissään paukutti selkää :snotty:

Mulla kans nää hormonit heittää-eilen ei saanu mies niistä kärsiä,mutta tyttöparat kyllä..:ashamed: sit ku oli viel todellakin niin ankee sää,ettei saanu niitä uloskaan ku pikkuhetkeks kerrallaan. Illalla sit innostuin iteki lähteen ulos,kannoin auringonottotuolit varastoon,laitoin vauvan kaukalon jalustan autoon kiinni ja krysanteemeja portaille . Virkistihän tuo omaa mieltäki,vaikka flunssa ei tainnu oikeen tykätäkään.:kieh: Tänään ajatteltelin vielä siivota kunnolla niin on sitten siistiä kotona ku lähtee synnyttämään-ja saa luvan olla myös silloin ku tuun takas synnäriltä!!!!:kieh: Muuten voi olla pieni piru irrallaan..:vampire:

Mutta nyt tuumasta toimeen..

Ai niin,piti vielä kommata tota ihmisten kyselyä..:headwall: Eilenki puhelin soi useampaan kertaan..tein jo välillä niin että painoin vann hiljennä.En todellakaan jaksa selitellä kaikille,et kyllä-supisteleehan mulla aina välillä ja pakottaa joka paikkaa jne.mut ei-ei oo syntyny vielä!!!: / Tsempit muillekin,odotellaan rauhassa omia kääröjämme,muut odotelkoot myös!!:hug:
 

Yhteistyössä