***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Poksista vaan: 38+0!

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä käynnistykseen menijöille!

Liikkeistä sen verran, että meidän kaks ensimmäistä lasta oli aika vaisuja liikkumaan mahassa ja loppuajasta etenkin jouduin tekemään liikelaskentaa ja käymään joskus äitipolillakin tarkistuttamassa tilanteen. Kummankin kohdalla kaikki oli kuitenkin aina kunnossa ja kovin ovat olleet liikkuvaisia syntymänsä jälkeen! Eli ainakin heidän kohdallaan huolehtiminen oli turhaa.
 
Onnea taas uusille vauvaantuneille :flower: :flower:

Te kirjotatte niin huimasti, että vauva kainalossa ei pysy enää tahdissa mukana. Kokoajan tulen kolme- neljä sivua jäljessä.

Vauva arki on lähtenyt hyvin pyörimään ja maito nousi nyt vihdoin rintohin. Luulin jo ettei sitä tapahdu lainkaan. Lisämaitoa olemme siis joutuneet tähän saakka antamaan imetyksen ohella. Nyt toivottavsti päästään siitä eroon. Oikeassa olivat neuvolassa kun sanoivat, että kyllä sen maidon nousun sitten huomaa :D AUTS.

Sipsunen & nalle 6pv :heart: :heart:
 
Kylläpäs alkaa olla vaikeaa tämä odottaminen. Ei jaksaisi enää yhtään. Eilen oli mieli maassa ja itkeskelin illalla, kun on henkisesti niin raskasta olla fyysisesti tässä kunnossa ja vain odottaa. No te kyllä tiedätte!

Viime yönä piti taas muutama tunti valvoa, kun pakotti niin kovasti noita lonkkia. Ja sitten kun siihen kunnolla herää, niin ei meinaa saada unta sitten millään. Ja sitten rupesin stressaamaan kaikista pikkuasioista, niin kuin sitä helposti yöllä käy, jos rupeaa ajattelemaan asioita väsyneenä.

RV 38+4 (kuukautisten mukaan jo 42+3, että on tässä odoteltu!). Paikat oli jo viikolla 35 lähteny kypsymään ja avautumaan, ja siitä asti on tuntunut, että voisi syntyä milloin vain. Mutta oireet on pysyneet samana monta viikkoa..selkäsärkyä, muutama harjoitussupistus (luultavasti), lonkkasärkyä. Välillä väsyttää ja välillä olo normaali. Mieli ärtyisä ja herkkä. Kaikki on ihan valmista ja aika alkaa käydä pitkäksi. :|

Onnea matkaan kaikille synnyttäjille! :wave: Pidän kovasti peukkuja!
 
Huh, arvatkaa, mä kävin vielä päiväunille tai aamu-unille ja just heräsin. Mahtavaa, eipä ole näin levännyt olo ollukaan aiemmin.
Vauvikselle tsemppihalit ja jos ne noin soittelee, niin varmasti pääset käynnistyksiin.Eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa :hug:

Nyt siivoamaan ja laittamaan ruokaa - kerrankin tuntuu sille, että ihan jaksaakin!

=)
 
liittyykö tää kova paineen tulle alhaalla jotenki systeemiin?? juu tosi uudelleensynnyttäjä :ashamed: :ashamed:

tietysti tänään alkaa supistelee tälläi päivällä enemmän ja kipeemmin ku ei oo ees autoo käytös ja ysin kotona :|

eilen illalla oli taas oikein mukavia supistuksia.. oikeesti jaksa, sais tulla jo
 
Onnea synnyttämään meneville täältäkin :whistle:


Tämmöisen löysin liikelaskenta ohjeeksi: Sikiön liikkeet kertovat sikiön hyvinvoinnista. Sikiöt liikkuvat hyvin yksilöllisesti, yleensä 10-15 liikettä tunnissa. Liikejakson jälkeen seuraa lepojakso, joka kestää 20-40 minuuttia. Tällöin sikiö nukkuu ja liikkeitä ei tunnu.
Sikiön liikkeitä kannattaa laskea iltaisin, jolloin sikiö on yleensä aktiivinen. Äiti asettuu kylkiasentoon ja laskee jokaisen tuntemansa liikkeen. Mikäli liikkeitä tuntuu alle 10 tunnissa, äiti jatkaa laskemista vielä toisen tunnin ajan. Jos äiti ei tällöinkään tunne sikiön liikkeitä kymmentä tunnissa, on hänen syytä olla yhteydessä synnytysvastaanottoon.
 
Kontrollissa "tuomioksi" saatiin: paikat täysin epäkypsät.
Nice. Siis mitään ei ole tapahtunut. Kohdun suu sormelle auki. Muuten kaikki oli kunnossa paino arvioksi sanoi 4,2, että aika jätkä on tulossa. (muutaman suklaan olis tosin voinu jättää syömättä.)
Maanantaina olis sit eräpäivä (41+3) jos ei ennen synny. Toivon todella, että lähtis tulemaan luonnollisesti mutta jotenkaan en usko. Pelottaa toi käynnistys todella paljon! Millasia kokemuksia teillä on käynnistyksistä? Onko mitään vinkkejä?

n11na ja Urho 41+0
 
n11na Mulla 3 kipaletta käynnistyksiä takana, samasta tilanteesta kuin sulla eli paikat täysin epäkypsät.
Mulla on yksi nopeasti käynnistynyt, yksi pari päivää käynnistelty ja yksi johon riitti kalvojen puhkaisu.
Ei sitä käynnistystä kannata pelätä. Yksilöllistähän se on kuinka nopeasti lähtee käyntiin ja kuinka tiheesti tulee supistukset, mutta mulla tuli alusta asti napakoita ja tiheitä supistuksia. Mutta mistä mä olen ollut onnellinen, niin kivunlievitystä on saatavilla heti =) eikä tarvitse miettiä mihin aikaan lähden kotoota kun on siellä valmiina.

VINKKI: kun pääset sinne käynnistykseen ja saat niitä tabuja, niin jos saat liikkua niin KÄVELE ja KÄVELE, liike auttaa ja nopeuttaa!

Hyvin se menee. Kohta sulla on vauva sylissä :heart:

Polilla käyty. Hertta KÄÄNTYI :heart: Liikkeitä tosin tuntuu tosi vähän, on ollut tosi vaisu jo pari päivää, nytkin oltiin pitkään käyrillä kun oli niin laiska syke. Jospa se nyt pysyisi oikeinpäin!! Painoarvio oli jo 3400g :eek: APUVA!!!
Sain ajan kontrolliin 1.9. jossa katsellaan kuinka päin masussa majaillaan.

Onnea matkaan muillekin tänään polille meneville ja supistuksista kärsiville supparituulia =)

Peppi ja Hertta 37+3
 
Mpv
Onnittelut taas kaikille palkintonsa jo saaneille! :flower:

Täällä ollut eilisestä lähtien jotenkin tukalampi olo.
Hiki virtaa "normaaliakin" enemmän ja välillä alakertaa jomottaa eri tavalla, myös "puukon isku-tunne" tuonne reiden sivuun tuntuu vaan lisääntyvän koko ajan.
Toivottavasti tuo kaveri on nyt sitten alkanut laskeutua pikku hiljaa lähtökuoppiin, keskiviikkona neuvolassa päätä vielä saatiin heiluteltua.

Jotkut tuossa kirjoitteli, ettei oikein vieläkään tiedosta, että pian se vauva tosiaan on jo sylissä - samassa jamassa ollaan täälläkin :D. Musta tuntuu, että viikot menee nyt tosi nopeasti, ei meinaa perässä pysyä. Ja tuntuu ihan uskomattomalta, että meillä on vauva viimeistään kuukauden päästä..
Tosin mua on alkanut enenemässä määrin mietityttämään meneekö kaikki hyvin.. Entinen työ kehitysvammaisten parissa pistää nyt välillä miettimään kaikenlaista :|, tieto lisää tuskaa.. :/
 
Peppi78 Hyvä, että jollain on positiivista sanottavaa käynnistyksistä. Käynnisteltiinkö sulla tipalla vai pelkästään tabuilla? Ystäväni sanoi myös, että niin kauan kun vaan pystyt, ja vähän vielä sen jälkeenki, ni kävelet ja olet pystyssä. Täytyy toivoa, että lähtis itelläki nopeeta menemään!
Tuli parempi mieli sun viestistä :)
 
AnQ
n11na, meillä esikoinen käynnistettiin ja miulla on ihan hyvät kokemukset siitä. Ei ainakaan tarvinnut miettiä, osaako lähteä sairaalaan sopivaan aikaan, heh! Käynnistyi siis tosi helposti, vaikka paikat oli silloin ihan täysin epäkypsät - kymmenenltä tabu kohdunsuulle, kahdeltatoista ekat supistukset ja puol viisi neiti oli syntynyt. Onnittelut eräpäivästä, tietää ainakin että viimeistään sit! :flower:

AnQ + tyyppi 39+2
 
Sepä ois sitten sektio tiistaina eessä :'( Vauvan painoarvio 4.2kg, ja koska esikoisella oli erpin pareesi, tuli lääkäri tulokseen että sektioidaan. Oishan tuo ollu ihan kiva jos oltas viikko sitten jo ultrattu ja tarkistettu vauvan koko, vaan ei. Mutta turhapa se on jossitella, tilanne on mikä on. Ja vauvan parastahan tässä ajatellaan. Tunnen vaan itteni niin epäonnistuneeksi ku päästin vauvan taas kasvamaan näin isoksi :ashamed: Vaikka mistäpä sitä ois arvannu ku arvioiden mukaan painoa oli viikko sitten 3.8kg (viimeksi ultrattu 35+2) ja sokerit mulla kuitenki pysyny kurissa.

vauvahaaveita Taidettiin muuten olla yhtä aikaa labrassa ;)

Marlin ja Justiina 41+3
 
Täällä kotona sitten....ei käynnistelty, kun kaikki ok. :) Suppareilla ollut vaikutusta ja hyvinki. Jes.
Kohdunsuu auki 2cm ja pehmeä kanavaa jäljellä 2 cm 1cm kadonnut. Teki vähän rajumman sisätutkimuksen. Tuntu aika jännältä kun kalvoja kieputteli. Pääkin tuntui kuulemma hyvin.
Nyt tullut aivan erillaisia suppareita....ei enää harjoitella. Ainakaan toivottavasti. :D
Selkään ottaa kipiää mahaa jomottaa ja tuntuu, että vauva hinkkaa ittiänsä alaspäin.

Vauvahaaveita toivottavasti kaikki hyvin! :hug:

Toivottavasti moni sais vauvan nyt viikonlopun aikana. :heart:

Nyt meen syömään ja kokeilemaan saisko vähä nukuttua, jos lähtö tuleekin eteen. Jota en usko ennenkuin näen.

Lääkärin vinkki mulle lenkkeilyä ja portaiden ramppausta....

Elli ja Öttis 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kr83:
Kylläpäs alkaa olla vaikeaa tämä odottaminen. Ei jaksaisi enää yhtään. Eilen oli mieli maassa ja itkeskelin illalla, kun on henkisesti niin raskasta olla fyysisesti tässä kunnossa ja vain odottaa. No te kyllä tiedätte!
Mulla ihan täysin sama fiilis! Laskettuun aikaan olis enää viikon päivät, mut siinä on se viikko liikaa, tai ainakin tuntuu siltä. Minäki ku oon sellanen, ett tykkään tehdä paljon kaikkea, mutta nyt ei vaan enää jaksa ja se jos mikä on turhauttavaa.. :/ Mutta on muistettava, että lopussa kiitos seisoo, tai oikeestaan nyytti tuhisee :heart:

Mut ei se auta, ku jatkaa odottelua...

nokikana ja Vihtori 38+6
 
^Ihan samat fiilikset täällä. Miehelle tulee tiuskittua aikalailla, välillä oon et ei tällä vielä mitään kiirettä, välillä itken että haluan että syntyy nyt heti. No, pitää ajatella positiivisesti enää vajaa pari viikkoa niin pääse yliaikaiskontrolliin ja siellä kyllä sanon että pois en ilman vauvaa lähe, en halua mitään 5kg synnyttää...

-Sande & kolmas toukka 39+5
 
Mulla kans hirveet suunnitelmat vielä, et mitä pitäis tehdä - ja käytäntö on ihan toinen. Saan ehkä neljäsosan suunnitelluista tehtyä, kun vauhti on hidasta ja taukoja pitää pitää + välillä ei sit vaan kuitenkaan huvita, vaikka "pitäis tehdä" vaikka mitä. Mä toivon, että ei ennen maanantaita syntys, vkl on kummityttöjen syntkäkemut =)


Tänään sentään jotain saanu aikaseks, imuroinu ja pyyhkässy lattiat, keränny lelut tytön omaan huoneeseen ja järkkäilly, laittanu nakkikeiton ja paistoin jauhelihaa fajitaksiin (lisää siis kun niitä on vielä jäljellä, syököön isäntä niitä), tyhjänny ja täyttäny tiskarin ja maksanu vinon pinon laskuja. Nyt käväsemmään äkkii asioilla ja sit tyttöä hakemaan - ja täs pikapikaa ämpärillinen vattuteetä naamariin.

Mä vaan haluisin hypätä sen synnytyksen ylitte jo... ettei tarviis kuulostella ja kärvistellä, et millon tarvii lähtee.. ja kun inhoon sairaaloitakin, niin ahdistaa sinne meno.. mut ei kai tässä muukaan auta.
Vauvikselle peukut, että olis vaan hyviä tuloksia. =) Ja Marlin, sektio menee varmasti hyvin ja toivottavasti toivut nopsaan :hug: Ja ElliEE lähtee varmaan kohta jo hakemaan vauvaa, eikös? =)
 
n11na 2 ensimmäistä on käynnistetty tabuilla ja tippa on laitettu sit jossain vaihees mukaan.
3 lähti tulemaan oksitosiinirasituksen jälkeen hiljakseen omilla supistuksilla, mutta hidastui niin paljon että halusivat kalvojen puhkaisulla jatkaa.

Näin se on että liikkeeseen vaan, helpottaa ja nopeuttaa avautumista. Onnea matkaan :heart:
 

Yhteistyössä