*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jonnuli Kyseessähän on siis ihan yksityinen, yhden henkilön pitämä neuvola, eli sinne saapi mennä kuka haluaa :) Me käytiin esikosta siellä rakenneultrassa, ku täällä Oulussa siihen ei vielä 2009 päässy. Tosi tarkkaan selitti ja näytti kaikki rakenteet, ja kuviakin saa sitten vielä sähköpostiin useemman kappaleen. Kävin myös tän raskauden alussa siellä ku olin ihan varma että kaikki ei oo ok. Ja vaikka sykettä ei sillon vielä näkynykkään, niin se kätilö sai mut vakuuttuneeksi siittä että kaikki on hyvin ja uuteen ultraan pääsin sitten vielä myöhemmin :) Mutta siis ei oo kyllä mitään muuta ku hyvää sanottavaa tuosta paikasta, eli suosittelen lämpimästi :)

Marlin ja papu 21+1

hyi hitto mitä unta näin..
Pikkareissa veritippoja/läiskiä ja tiputtelu oikein tuntu.. Mikä olo unessakin!! "Onneks" mulle ja jollekin toiselle tuli kiire rökittää Michael Douglasia jonkun koulun jumppasalissa ja sen jälkeen selviytyä ulos koulun tiloista.. :o :laugh:
Kun oltiin päästy tosi lapsellisen tökeröillä selityksillä turvamiehen ohi, heräsin.
Päällimmäisenä ajatuksena kuitenkin se veri. Vessareissu kuittas onneks ihan vaan uneks.

Mä en eilen oikein ollu tuntenut masunasua koko päivänä ja alkohan taas vähän huolestuttaan. Illan tullen makailin sohvalla, odottelin, kuulostelin ja lopulta tuupin mahaa. Ei meinaa erottua, ku oli suolikuplutusta ja en uskaltanut olla varma joistain kuplutuksista. Sit vihdoin, mutta kuitenkin niiiin pitkältä tuntuvan ajan jälkeen, tuli pehmee piikkipökkäsy johki alauumeniin ja vihdoin myös kylkeen. uuh. Olin jo valmis lähteen ettiin dopplereita Gigantista tai jotain.

Varmaan tästä murheesta tuli sit toi uni. (mutta mistä ihmeestä se Douglas -ja sen rökitys- putkahti.........)

huolettomampaa torstaita kaikille! ;)
Månsku ja säikyttelijä 18+5

Mä en kyllä vieläkään tunne liikkeitä juur lainkaan, mutta eiköhän ne sieltä ilmaannu.

Meille iski sitten oksennustauti. Alkuviikosta sen sairasti sisko perheineen ja aamu yöstä alko mies oksentamaan, että nyt tässä odotellaan omaa vuoroa, että koska alkaa :x

n11na ja urho kepponen 20+6

Meillähän jyllää tuo noro/mikä lie edelleen :| Ensimmäinen lapsista(8v) aloitti viime viikon ti ja seuraava(1v) to/pe välisenä yönä.Nyt yksi(13v) tämän viikon ti iltana ja seuraava(10v) eilen illalla ja läpi yön oksentanut.Yksi tytöistä(12v) on ollut 2 päivää kotona kun vatsa kamalan kipeä,ei kuitenkaan oksentanut,eli käytännössä vielä ainakin 2 lasta sairastamatta ja me aikuiset :( Ja just nuo 3v ja 5v jotka taatusti oksentavat sitten sänkynsä ja sielä missä sattuvat oksennuksen tullessa olemaan :x

Onnea taas ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Tervetuloa kaikille uusille! :wave: kivaa kun joukko kasvaa vieläkin!

Bola-koru on mullakin, tilasin netistä ja oon aiva ihastunut tähän, koko aika pidän kaulalla. kiva sitten huomata ku vauva on syntynyt, että jos rauhottuu sit kuullessaan tän äänen :heart:

Täällä olis ultraan tänään tasan viikko, eiköhän se nopsaan mee, kai.. :whistle:

Poika tuli toissayönä kuumeeseen ja flunssaan, ja eilen oli itelläki jo vähä kipeä olo. Nyt sitten kurkku ihan kamalan kipeä, ei niellä juuri pysty :snotty: ja koko aika saa niistää.

Hankinnoista: varmaan tuli ne tärkeimmät jo, mulle ei mitään lisättävää tule mieleen :) ja me ei aiota nyt ostaa hoitopöytää olleskaan. Esikoiselle ostettiin, mut ollaan se myyty jo pois ja eipä sille ihan kauheen paljoo tarvetta ollu sillon. Me rempattiin tää uus asunto ja laitettiin kylppäriin semmonen pyykkikaappi, mikä on sopivan korkunen ja levyinen hoitopöydäks, joten siinä sitte vaihdetaan varmasti vauvan vaipat ku on allaskin siinä lähellä. Ja 2v esikoisellekkin siinä vielä vaihdetaan usein.
Vaunuista mäkin suosittelen yhdistelmiä :) kaikista kätevimmät mun mielestä, kun saa sitten rattaiksi kun vauva kasvaa ja oppii istumaan.

Mutta jospa tästä nyt aamupalalle jos sais jotain nieltyä.

mmiilia ja hubbis 19+3.

kysynpä täälläkin.....

Miten lomat maksetaan jos jää heinäkussa äitiyslomalle, ja siitä vanhempainvapaalle ja jatkossa vielä hoitovapaalle, eli saatan olla työtä pois 3-vuotta? Viime vuonna olin äitiyslomalla mikä kerrytti lomia, ja keikka hommaa tein viime vuonna ja tänä vuonna jotka kerrytti myös lomapäiviä.

Eli miten kesäloma-talviloma ja lomaltapaluu rahat menee, kun jään pois.
Maksetaanko kaikki pois vaan jääkö jemmaan max. 3 vuodeksi??

Meri-oulun neuvolaa voin myös suositella lämpimästi,hintakaan ei ole päätä huimaava ja kattoo kyl niin kauan että sukupuolikin näkyy halutessa :) täälläkin käyty esikoisesta ja pari kertaa tässä raskaudessa ihan alussa.

Rakkaudesta Äiti Täällä myös ollaan menossa Terveystalolle ultraan ens kuun puolessa välissä, toivottavasti saataisiin sukupuolikin tietää. Mutta jos ei siellä selviä, niin sitten tuonne Meri-oulun neuvolaan mennään.

Onko kenelläkään vielä kokemuksia Britaxin B-dual rattaista? Ovat ilmeisesti aika uusi malli?

[/b] Poks 17+0 !!!!

Huh, ultrasta kotiuduttu täälläki :D
Kaikki oli "upeaa ja normaalia" niin ei kyllä kovinkaan epäselväksi
jääny ensikertalaisellekkaan että kaiken pitäis olla ihan kunnossa :heart: vettä oli
normaali määrä ja istukka etuseinässä.
Ja ihan mamman odotusten mukaan pippeli siellä vilahti, oikein auliisti esitteli
kalleuksiaan joten on kyllä
kumma jos tämä vielä tästä tytöksi muuttuis :D saas nähdä mikä vilauttelija siitä tulee isona :headwall:
paino oli himpun alle 300g, viikkoja ois tän ultran mukaan 19+3 kun nyt se ois 20+3 mut ei siihen
mitenkään puututtu :) Mahastakaan ei juuri huomaa että ois raskaana. MUTTA, Pikkunen oli nytki niin ihana :heart:

epplu + naistennaurattaja 20+3 :heart:

Mua niin huvitti tuossa ku höpötin töissä että haluan kanssa sen Bolakorun mutta sittenhän mä tajusin,meillä kun töissä pitää olla Id kortti koko ajan kaulassa ja se siin hakkaa koko ajan mahaa vasten niin mä annan sen vauvalle sitten kätee imetys vaiheessa.Tuttu ja turvallinen kun kuullut sen hakkaamisen koko raskauden ajan :laugh: No joo, ihan vitsinä mutta kuitenkin :whistle:

Eli siis oikeasti pitäis kanssa saada tuo aito bolakoru, taidankin kahtella heti netistä =)

Matilda84 Mullakin kilkkuu työavaimet ja kulkulätkä kaulassa töissä,mutta hankin vielä lisäksi bolan. Taidan olla kävelevä tamburiini :laugh: Ainakin itse aattelin, etten äitiyslomalla viitsi työavaimet kaulassa kotona hillua :)

Mahtava työpäivä tiedossa, 7.30-22.00 jos hyvin käy, mahdollisesti vielä pidempäänkin. Great. No, vastapainoksi pidän huomenna vapaan, mutta toisaalta joudun taas sunnuntaiksi töihin. Akateeminen vapaus muka :/

Dino & Hobi 20+3

Onnittelut taas ihanista ultrakuulumisista :heart: :flower: Itsellä tasan viikko vielä ultraan :kieh:

Hulinayö takana, kun 3v. valitti taas vaihteeks korvaansa. :( että taas lääkäriin tänään. ei vaan oo taas lääkkeet tehonnu, kun justiinhan tuolla se tulehdus oli.

Katjuska ja sintti 19+5 :heart:

vauvahaaveita: lomathan tietty riippuu paljon paikasta ja mitkä ehdot missäkin on mutta sillon ku jäin tokan aikaan ni jäin keväällä -07 ja lomat oli täydet, pidin 07 elokuussa äitiysloman ja vanhenpainvapaan välissä 5viikkoa lomaa, eli sain periaattees 'tuplaliksan' ku sain kuitenki äippisrahat päälle. sit äitiysloman ajalta kertyneet ns.'seuraavan kesän'lomat pidin tammikuussa -09 ennen ku oisin palannu töihin, sillon oli kans jotain 5viikkoo lomaa.
en tiiä saitko tästä nyt mitään irti :D mut meillä siis ainaki oli töissä ideana et väliin survottiin niitä lomia ettei jää hirmusesti roikkuu..ja lomiahan kertyy ainoastaan äitiysloman ajalta, ei enää hoitovapaalta ni jää tällee kesällä pois niinku me nyt ni niitähän saa pidettyy ennen äitiyslomaa jo tältä kesältä pois ni eihän niitä sit paljoa roiku..

Joo, tarkoitus on ottaa rahat pois ennenku jään äitiyslomalle pikkumökö
Viime lokakuussa mulle maksettiin kaikki rahat..kesäloma, talviloma, ja lomaltapaluurahat...jäin silloin hoitovapaalle...
Mietin vaan, että makaakohan ne sit talvilomarahatki tähän samaan syssyyn...
ja tää äippäloma loppuu joskus toukokuussa 2011, et sillon piän sitte tänä vuonna kertyneen kesäloman...

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille! :)

Lueskelin taas useamman sivun tekstiä, ja ajattelin kommentoida muutamaa asiaa :)

Eli Bola-korun sain viime jouluna mieheltä lahjaksi :) Oli aivan ihana yllätys! En ollut tiennyt enkä kuullutkaan koskaan että semmosia on olemassa! Vaikka paljon oon täällä mammapalstoilla yms. pyörinyt, ystävillä on paljon lapsia ym. ei korvaan oo koskaan osunu tuo koru :)
Mun mielestä se on ihana ajatus, että vauva tunnistaa sen äänen sitten syntyessään, ja saa pyöritellä sormissaan sitä kun imetän :heart: Mies sillon jouluna ihan tohkeissaan kerto nämä asiat mulle :D
Samalla paljastu sitten miehen vanhemmille ja sisaruksille ketä siellä aattona oli, että meille on tulossa vauva! Ihan syvä hiljaisuus tuli yhtäkkiä sen kaiken tohinan keskelle kun minä aloin avaamaan sitä pientä lahjarasiaa, ja osa tajus heti ja osa myöhemmin :D Aika aikastahan se oli jouluna vielä "kertoa" vauvasta, mutta oon aina ajatellu että ei se kertomalla mene kesken.

Sitten toinen asia. Meri-Oulun neuvolassa kävin minäkin varhaisultrassa. Aivan ihana paikka, en voi muuta kun suositella! Se vastaanotto on semmosessa viihtyisässä kerrostalokaksiossa, ultraili rauhassa ja kertoi koko ajan mitä näki/teki. Se nainen on aivan ihana ja varmasti omalla alallaan! :heart:

Selmiina ja pikku ukkeli 21+4 :heart:

Lomarahojen maksu on vissiin ihan sovittelukysymys :) Esikoisesta jäin saikulle noin kuukausi ja viikko ennen mammalomaa. Tuosta saikkua oli kuukausi, ja viikko talvilomaa, eli lomarahat sain joulukuun lopussa. Kesälomarahat maksettiin toukokuun lopussa ku en hoksannu siitä tarkemmin sopia, ja samalla palo sitten kesälomat :/ Nyt sitten oon talviloman jo pitäny, ja ennen mammalomaa jään kesälomalle. Ens vuoden talvilomarahat varmaan tulee sitten joskus vuoden päästä ellen toisin sovi, ja sama homma on sitten nuitten kesälomarahojen kanssa että maksetaan toukokuussa jos en muuta sovi.

Toivottavasti ei ollu kovin epäselvä selitys :D

Bola-korua oon miettiny. Mutta ku en sitä esikoisellekkaan ostanu niin en sitten tiiä ostanko nytkään. Jotenki tuntuu epäreilulta jos nyt sen ostasin :ashamed: Typerästi ajateltu, mutta minkäs teet :D

Tänään on neiti pitäny ihan kivasti mekkalaa mahassa. Välillä ihan kunnolla monottanu :)

Marlin ja papu 21+2

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

5 yötä ultraan, huomenna poksuu puoliväli.

Näin pari yötä sitten huolestuttavaa unta: tämä neljäskin tulokas oli poika, ja oikeestaan siinä unessa meille tuli vielä viideskin poika, apua! Olen kyl sanonu miehelle ja parille kaverille et neljä riittää ehdottomasti... Oikeesti, välillä muistelen kauhulla noin vuoden takaista synnytystä ja mietin mihin oikein olen vielä ryhtynyt...

Liikkeitä tuntuu vähän useammin mut vieläkin hennosti. Edellisestä raskaudesta olin merkannu ylös et puolivälin paikkeilla voimistuivat liikkeet.

Rattaista: musta tuntuu et Carenan tuplat olis kätevät. Olen kerran niitä liikkeessä katellut ja tällä viikolla näin yhdellä tutulla. Vaikuttaa näppäriltä ja mahtuneet kuulemma kaikkiin hisseihin ja kauppoihin tähän mennessä. Ikäeroa tulee 1v 4kk ni varmasti tulis käyttöä. Haluisin lisäks Manducan ku kaverilla sellaista kokeilin ja tuntu kätevältä. Pitäis vaan uudestaan testata ku yhden soljen kanssa oli hankalaa.

Oinas74 ja Taimi 19+6

heips, ultrasta kotiuduttu ja annoin miehelle periksi , eli ei oitettu selkoa kumpi tulee :p

pituutta ei mitattu ja painoa noin 300 g. :heart:

lääkärinä oli aika rutinoitunut , mutta erittäin mukava nuori lääkäri, päästä löytyi myös kysta meiltä, mutta ei ole mitään hätää kun kaikki muut oli kunnossa =)
sydäntä tutki tarkkaa kun oli niin hyvä näkyvyys, ja yleensä kystat voi liittyä sydämen häiriöihin, mutta täällä lopputulos oli siis hyvä :heart:

siellä se monotteli ja jne. ihanaa ja liikkeet tuntuu vahvistuvan kokoajan ...

kasvukontrolli on lisäksi 30 rv mun lääkityksen takia ...

Onnea taas kaikille ultrassa käyneille :heart:

tuli sellainen kysymys mieleen,että;
Onko teillä tullut jotain ajatuksia/tuntemuksia koska vauva syntyy?Meneekö yli la:n vai tulisko kentie ennen tai ihan täsmällisesti?

itsellä on jostain tullut olo ettei ihan loppuun asti pysyis matkassa.... :o vaikka varmaan päätäni seinään lyön jossain elokuun puolenvälin jälkeen,kun ei vauvaa näy ;)
Mä oon alkanut muistaa edellisten synnytysten kipuja,niitä jotka siinä "vauva rinnalla euforiassa"nopeaa unohtuu ja on alkanut tulla näitä ajatuksia,että miten sen taas sitten kestää,sen kivun :whistle:
Vaikka mulla ollut nopeet toimitukset ja ilman kivun lievitystä

Onnea kaikille ultrakuulumisista :flower:

Meillä odotellaan tuota 14 päivää ensi kuuta. Sitten suuntana KYS ja rakenne ultra. Iästäköhän johtuu vai mistä niin nyt jännitelee ultria. Onko siellä kaikki varmasti kunnossa. Vaikka kolmas onkin jo.

Jätin kaikki verikokeet jne. välistä (millä oltaisi noita riski systeemejä määritelty). Kahden ensimäisen kanssa en niitä ottanut, niin en nyttenkään. Nyt kuitenkin takaraivossa tykyttää silloin tällöin olinko tyhmä kun en niitä huolinut.

Moona ja masuasukki 17+4

Yhteistyössä