*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huoh .. Ihania kuulumisia ja ultrassa taas yksi poikalupaus lisää :) Voih kun odottaa jo omaa torstain ultraa .. olikos se Me9jaBonus jonka tyttöolo muuttui poikaoloksi ? Täälläkin aletaan miettiä , että olisikos tuolla masussa kuitenkin poika tulossa , jotenkin on nää olotilat sinnepäin ja tää masu .. mut 50/50 .. olkoon nyt vielä toi tyttöolo , niin ei ainakaan pudota korkealta ;) (siis ihan sama kumpi tulee mutta olisihan se ihanaa saada toinen poikakin , ja miehelle eka poika ,kun tyttö jo on ) .... no saas nähdä selviääkö torstaina :) Alkaa jo itseäkin jännittämään tuo torstain ultra . Mahassa käy ainakin kauhea myllerrys , potkuja on aika paljon , mutta hassulta tuntuvaa möyrintää on ollut havaittavissa myös viimepäivinä ja nytkin "tärisee" koko masu !
:laugh:

neitim

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: :flower: Millä sitä malttaa omaansa oottaa :whistle:

Ja uusille tervetuloa mukaan kasvattamaan masua mukavassa porukassa :D

Ja voi kun noi teidän masukuvat on sitten söpöjä :heart: Oma ei vielä kyllä oikeen erotu tuolta makkaroiden keskeltä mun mielestä. Liikkeet ollut kans nyt ihan hukassa ja välillä meinaa huoli iskeä, mutta eiköhän siellä kaikki hyvin oo. :)

Eilen tuli touhuttuu vissiin vähän liikaa, kun selkä oli kyl niin kipee ettei liikkeelle meinannu päästä enää illalla ja jalat veti kramppiin. :x Ja kun sukat sai jaloista pois, niin kauheet jäljet jäi niistä, kun oli oikeen uponnu jalkoihin, että nytkö jo sitä turvotusta alkaa tulla eikä kesä oo viel lähelläkään. :o :headwall:

nyt kattomaan vanhoja valokuvia, että miltä se masu näyttänyt näillä viikoilla, kun oon poikia oottanut :whistle:

Katjuska ja sintti 19+3 :heart:

Täällä vietettään sairaslomaa nuorimmaasen kanssa. Hyppäs sunnuntaina puutarha pöydältä lumihankeen, isoveljen peräs. Käteen lasta ja pajunvitsa murtuma torettiin. :/ Kipiä on ja jonkun verran varoo, mutta touhuaa muuten onneksi normaalisti.

Kyllä teillä on aivan suloosia mahoja. :heart: Mun maha ei oo paljoa kasvanut kuvan laittamisen jälkeen, ainakin itestä tuntuu niin.

Ihania ultra kuulumisia taas saatu kuulla. :) Mulla erelleen tyttöolo, nuorimmaasen orotus aikana oli kans tyttöolo joka vaihtui poika oloon, jossain vaiheessa. 2 viikkoa vielä jännitykses näkyykö kumpi tulee.

Mulla kans kasvaa mahas karvoja... :laugh: Viivaa ei kummastakaan ole näkynyt, eikä nytkään havaintoja. Ainakaan vielä.

Komia päivä taas tulossa. Haetaan esikoonen kävellen eskarista ja yritettään saara nuorimmaaselle hanskat jotenkin käteen.

Nyt on usiampana päivänä tuntunut liikkeitä. :heart: Eileenkin alkoi päivä hyvin....aamusta heti jumpattiin. :heart:

Elli ja Öttis 19+2

Jaaha, pitäsköhän sitä jotain pientä viestiä laittaa välillä. Muiden kuulumisia oon kyllä käyny lueskelemassa, mutta itellä ollu muka niin kiire, ettei kerkiä kirjottelemaan... :whistle:
Moona81, tervetuloa!
Mennis, synttärionnittelut eilisen johdosta!
Marlin: Mulla on ollu vähä samanlaisia ajatuksia työnteon suhteen, en tiiä kauanko pystyn tekemään, mutta ihan vielä en kehtais poiskaan jäädä, kun meillä on aika huono henkilökuntatilanne just nyt. Teen aika raskasta työtä, joudun olemaan jaloillani suurimman osan päivästä ja paljon nostoja, kumarteluja ja kyykkimisiä. Tän mahan kans alkaa vaan olla jo jatkuva kumartelu aika hankalaa, puhumattakaan aikuisten ihmisten nostelusta. :/ Ihan kivuttomia supistuksia mulla on edelleen päivittäin, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta töissä luonnollisesti aina useammin kuin vapaalla. Vaikka terkkarini sanoi, ettei ne ole vaarallisia ellei ole kivuliaita ja menee nopeasti aina ohi, niin silti jotenkin hirvittää. Ja muutenkin outoja tuntemuksia mahan alueella alkanu olemaan, välillä just semmosta painetta ja epämääräisen epämukavaa oloa varsinkin, jos kauheessa kiireessä joutuu tekee töitä. Ja kesken työpäivän en oikein pysty kunnolla lepäämään, ruoka- ja kahvitauotkin on semmosia aika nopeita ja usein tuntuu siltä että tekis mieli ihan makuulle hetkeksi! Tää ku on mulle niin uus juttu, niin jotenkin sitä vaan tarkkailee itteensä koko ajan, kun ei oikein tiedä mikä on turvallista vauvalle ja mikä ei. En vaan millään kehtais ottaa saikkua vielä, varsinkin kun tietää, että ne työt kaatuu sitten muiden niskaan!

Ihon kunnosta sen verran, että olisikohan tosiaan tyttö tulossa ja kauneus menossa... :laugh: Ihan hirveitä finnejä pukkaa naamaan, ja silti niin kuiva iho että ihan hilseilee läiskittäin! Toisaalta ehkä noi finnit voi johtua myös tästä hillittömästä makeanhimosta, on tullu nimittäin syötyä joka päivä karkkia, jäätelöä ja pullaa... :ashamed: Mutta minkäs teet kun himotus on niin kova että pää hajoo, ellei saa jotain herkkua!!!
Linea negraa ei oo näkyny ainakaan vielä, ja karvankasvukin on ollu ihan normaalia.
Vauva liikkuu ja potkii jo tosi paljon, varsinkin se innostuu aina, kun istun tässä koneella. Joka päivä tuntuu jo ihan selvästi potkuja, vaikka mulla on istukka etuseinässä. Mutta ne tiukimmat potkut tuntuukin just tuolla kyljessä oikeastaan. Päällepäin ei kyllä tunnu vielä mitään. Mutta on tää vaan mahtavaa aikaa, nyt kun on jo "kunnolla" raskaana! :D

Ituhippi 20+6

mitähän piti taas kommentoida..hitto ku pää tyhjä ku ollu niin hermoja kysyvä aamu :|
mä tunnen liikkeitä kyllä ihan päivittäin ja alkaa olla jo tosi voimakkaita, masun päältä tuntunu jo pari viikkoa, taitaa olla taas yks hulivili tiedossa.. mä voisin tahtoo yhden rauhallisen ja hiljaisenki lapsen :D no onpahan terve lapsi ku touhuaa. Eilen kävin 3-vuotis neuvolassa pienemmän kaa ni täti sanoo 'osaatko jo hyppiä' -en mä viiti.. no hyppää sit kuitenki ku täti edeltä näyttää. sit se täti kysyy et osaatko jo yhellä jalalla? -hypi kiitos ite vaan.. noo sit se täti kysyy et osaatkos jo heittää palloa? -etkö muista, ei sisällä saa heittää palloo! äiti oli varmaan aika tasaisen punainen :laugh: koskaan ei voi ennustaa mitä ton lapsen suusta tulee, keneen lie tullut :ashamed: :laugh:

mulla töissä alkanu hiukan supistelee, onneks ihan lieviä ja uskoisin että täysin vaarattomia -sit ku mun ideologia on se et teen tasan ite mun hommat ja sit ku en pysty nostelee tai kantaa jotain mitä pitäis ni sit voin jäädä pois, meilläki joutuu päivittäin nostaa useempia 15kg perunalaatikoita, täysiä lihalaatikoita tms.ni jaksa pyydellä koko aika jotain kassoja jeesii.. 'ei tartte auttaa, kyl mä pärjään' :headwall: :D

ens viikolla taas neuvola, jotenki outoo et taas sinne pitäs raahautuu ku tää väli on vissiin työntekijöiden talvilomien ja pääsiäisen takia vaan 3 viikoo, ja tässä välissä toi pojan neuvola ni tuntuu et aina on sinne menossa, viimeks poitsu oli mun neuvolassa mukana ni se sanokin et 'ai taasko me jouduttiin tänne tulee'..

jännä muuten toi ultrahomma et ku ties jo sukupuolen ennen sinne menoo ni alko jännittää kaikkee mahdollisia 'häiriöitä' enemmän, aiempien kohdalla ei oo ees ajatellu et siel vois olla jotai häikkää..

pikkumökö + elmo-elmeri 20+6, tilasin muuten hmltä sen ihan pienen ELMO-asun..+kaikkee muuta kivaa :ashamed:

Huomenta! :)

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :) Ja ihania masuja jo monella! Mullaki on kyllä ihan kivankokonen jo, mutten viitti kuvaa nyt laittaa tänne.

Mun ei tartte mennä sokerirasitukseen, neuvolatäti sano että oon yksi niistä harvoista jotka kuuluu siihen ryhmään. Kriteerit oli että: alle 25-vuotias ensisynnyttäjä, BMI alle ? (olikohan 25), ja suvussa ei ole diabetestä. Ihan hyvä ettei tarvi mennä, vaikka tietysti oisin mennyt jos nuo kriteerit ei ois täyttyny. Kärsin kyllä tämän pienen vuoksi ihan mitä vaan :heart:

Nyt on ollu viikon tauko ettei poika ole potkiskellut oikiastaan ollenkaan, siis minä en oo niitä tuntenu. Ajattelin että se on kääntyneenä selkäänpäin, ja potkii sinne. Niin se oli välillä siinä ultrassaki :) Ettei meinattu kasvoista saaha kuvaa.
No eilen illalla alko sit kauhia monotus, joka jatku aamulla kun heräsin! Siis kovimmat potkut tunsin tänä aamuna mitä oon tältä vielä ikinä tuntenu! Mies ehti just lähteä, joten sekään ei voinu kokeilla! Siis ihan mahoton meininki sillä oli päällä! Vedin mahan paljaaksi ja katoin sitä ku se potki menemään, maha meni jännän muotoseksi ja näky ihan selvästi kun vauvan käsi/jalka kävi metrin ilmassa! :o :D

Siis oli ihan uskomaton tunne! Meinasin hakea kameran ja ottaa videolle, niin selvästi se näky :D

Mutta oon kyllä kiittäny ittiä että ostin sen dopplerin sillon alussa. Nyt ku tuli tuo viikon paussi ettei liikkeita tuntunu, sai ihanan mielenrauhan ku kuuli pikkusen sydänäänet ja sen ku se melskas mahassa :heart:

Nyt aamukahvien keittoon :wave:

Ps. Juotteko te nyt kahvia? Siis raskausaikana? Vai ootteko lopettanu? Minä en juonu ensimmäiseen 12 viikkoon, mutta sen jälkeen olen juonut max. 2 kuppia päivässä.
En siis juo tavallista kahvinkeittimellä keitettyä, vaan tuommosta Nescafen pikakahvia, en voi sitää enää sitä tavallista! Hajuki nii imelä....

Selmiina ja PojanPallero 21+2 :heart:

Niin joo, tervetuloa joukkoomme moona81 :wave:

Ja joo, neuvolantätikin eilen mulle suositteli että kannattaa ostaa semmonen lasten uimarengas, voi autossaki esimerkiks paremmin sit istuskella :) pitää varmaan käydä semmonen ostamassa..
Mut nää verenpaineet mua kyllä vähä huolettaa, se työterveyslääkäri sanoi, et korkee verenpaine voi aiheuttaa sen, että istukan verisuonet kalkkeutuu ja siten vauva ei saa tarpeeks ravintoa ja happea :( ja googletin tosta saikkulapusta ton latinankielisen syyn, niin se lääkäri oli näköjään laittanu syyksi verenpainetauti. Vaikka siis pääasiassa menin tän häntäluun takia sinne, että täytyy jatkaa sairaslomaa ku ei istumisesta tule mitään. Mutta sitten kun otin puheeks että aamulla neuvolassa puhuttiin tästä mun korkeasta verenpaineesta, niin lääkäri tutki mun neuvolakorttia ja totes että varmaan "joudun" seurantaan äitiyspolille, että seurataan tarkemmin vauvan kasvua ja vointia. Mutta katotaan nyt jatkuuko nää paineet korkeina..

Niin, ja neitim mullekkin vois muuttaa iäksi 22v :)

Ihania kuulumisia Selmiina! Aivan mahtavaa varmasti tuntea potkut tuommoisen tauon jälkeen ja vielä noin kovaa! :D
Kahvin juonnista... Sitähän tässä tälläkin hetkellä lipitellään... Eli joo, juon kahvia, tosin olen yrittäny vähentää heti plussan jälkeen. Pakko juoda pari kuppia vähintään, muuten iskee hirveä päänsärky. Joinain päivinä, juon vain sen 2 kuppia, joskus menee sitten useampi, vaikka pääasiallisesti olen yrittänyt pitää maksimina sen 3 kuppia. Toi kahvin juonti ja karkin (varsinkin salmiakki) syönti on jotenkin semmonen juttu, etten millään pysty hillitsee itteeni, mutta sitten on ihan kauheen huono omatunto...
:x

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Meilläkin oli tänään rakenne ultra ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Pieni vastasi kooltaan viikkoja 20+5 ja kovasti heristeli nyrkkiä ja pyöriskeli siellä. Kätilö veikkasi aika varmasti tyttöä. Siihen asiaan lienee saadaan varmuus 4D:ssä, jonne varasin ajan jo ensi viikon keskiviikoksi. Oli pakko ottaa aika näin pian miehen työmatkan takia, kun KELA-korvausta ei siitä saa enää vkon 24 jälkeen.

Sipsunen & (tyttö ) nalle 20+2 :heart:

Todellakin ihania kuulumisia Selmiina!
Tuosta kahvinjuonnista: itse olen juonut päivittäin 2-4 kuppia. Aamusin juon "ison" kupin ja päivemmällä sitten pieniä kupillisia. Ei ole tuo kahvi koitunut mitenkään pahaksi ystäväksi näin raskuasaikana. Ihan normaalisti pystyn sitä juomaan. Ei kahvin hajut eikä maut ällötä :) Oon koittanu pitää max. 3 kuppia per päivä. Tosin hampurilaiset ja kaiken maailman majoneesi salaatit saa kakomaan. Pelkkä ajatus jostain hampurilaisesta/sen hajusta..yök! Toisaalta ihan hyväkin. Ei tuu sellasia ainakaan syötyä ;)

Mitenkäs teillä on tuo paino noussut? Laskeskelin tänään että kaikenkaikkiaan on nyt tullut 2,8kg. Ei paljon, mutta jostain syystä pelottaa että loppua kohden kiloja alkaa kertyyn hirmuisesti :|

Sannuli ja vaavi 18+3

Selmiina ihana ku pikkunen pitänyt kunnon metakkaa masussa! :heart:

Sannuli88 eilen olin neuvolassa, ja n. 5kg tullut nyt yhteensä. Kuulemma oikein soppeli, ku kuitenkin jo puolessavälissä about mennään. Toivotaan, että yhtä tasaisesti nousee loppupuoliskollaki, että tulis n. 10kg yhteensä. Ei kiitos enää yli +20kg :| esikoisesta tuli se 23kg, ja mieluiten pysyisin nyt vähän pienemmissä lukemissa..

Heips ja onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Täällä myös käyty tänään rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Tyttöolo vahvistettiin, tai melko varmasti uskalsi kätilö sanoa, mutta uskon kyllä että meille toinen rinsessa tulossa :heart: Voihan sitä vielä varmistella myöhemmin, mutta pääasia että kaikki oli hyvin. Siellä tuo pikkuinen vääntelehti mitä ihmeellisemmissä asennoissa ja ei voitu muuta kuin nauraa kätilön kanssa, ihana :heart:

Ultrassa käyty ja selkeästi on poika tulossa tänne :wave: kaikki oli kunnossa, mutta pääsen toukokuussa vielä yhteen ultraan (kasvukontrolli), koska ultraaja vahvisti lasketuksi ajaksi 9.8. ja neuvolan laskujen mukaan olisi se 3.8. Vihdoinkin neuvolakorttiinkin muutettiin tuo laskettu aika (joka heittää päivällä tuosta etusivulla olevasta). 8.8. olen la:ksi itse koko ajan päätellyt ovulaatiotestin ja kuukautiskierron perusteella perusteella. Mutta kivahan se on poitsua päästä vielä tiirailemaan uudemmankin kerran :D

Päivitän pian etusivua ... :)

On todellakin paljon poikia tulossa ja jostain muistan lukeneeni että meidän kuukin on poikien kuu ja aikahyvin näyttää pitävän paikkansa ainakin tässä pinossa , saas nähdä alkaako puolesta välistä vaihtumaan sitten enemmistöön tyttöjä ??? :laugh:

Tääööä parannuttiin mahataudista niin tilalle tuli flunssat ja yskät , nuorimmaiset ovat molemmat kipeinä 1v ja 4v ... 4v:llä on kuumettakin , nuorempi on sentään kuumeeton -> noi tulevat hampaat ovat kuumeilleet jo ihan tarpeeksi ...

neitim

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista!

Mä juon kahvia aamulla aika monta kuppia ja sitten päivällä saatan keittää kaffet,varsinki jos vieraita käy. En vois olla ilman kahvia ku tulis jumalaton päänsärky.

Vaikka onkin toi pää kipee kokoajan niin mulla on jotenki ihmeellinen onnellisuuden tunne kokoajan tuolla sisimmässä :heart:
Käväsin tossa pojan kans kävelyllä,se kun nukahtaa niin helposti rattaisiin,ei tarvi tapella sisällä päiväunille menon kanssa. Aivan ihana ilmakin on!

Nyt kahvista puheen ollen kahvin keittoon ja laittaan kanankoivet uuniin :p

sirri81

Mahtuisiko vielä yksi elokuinen mukaan...
Kovasti olen taustalla pyörinyt ja lukenut teidän juttuja ja nyt viimein päätin kirjoittaa itsekin :)

Meille on tulossa kuudes ja laskettu aika on 13.8. Ennestään lapsia on tyttö ja neljä poikaa, joten vaikka mitä sukupuolituntemuksia olisikin, niin poikahan se on kuitenkin :laugh:

Tämä raskaus on ollut aavistuksen hankala verenvuotoineen, labra-arvojen poikkeamien, ison kohdun (viikolla 18+ sf 27cm!) ja insuliinihoitoisen raskausajan diabeteksen takia, mutta vauvan on todettu kuitenkin olevan ihan kunnossa, vaikka mammalla onkin hankalaa.

Mulla piti olla rakenneultra huomenna, mutta sain käskyn perua se ja sen sijaan mennä erikoislääkärin vastaanotolle klinikalle kaikkien näiden pikku kremppojen takia, joten jännitystä jatkuu vielä torstaihin asti...

Theresia 19+4

Tervetuloa uusille :flower: Mukavaa myös kun tulee mukaan kirjoittamaan ison perheen äitejä :flower:

Theresialla onkin jo ollut mutkaa matkassa,toivotaan nyt lopun sujuvan hyvin :hug:

Kahvia menee oikeastaan vain aamuisin,noin 2-3 kuppia kiireestä riippuen.

Neitim kyllä mulle on tullut poika olo,tai ainakin se varma tyttö olo katos =) Mutta maanantaina varmaan selvii....

Ja lopuksi suuret onnittelut ihanista ja hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Yhteistyössä