*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***




Laitathan YV:tä jotta tiedot tulevat oikein ja perille asti !


ELOKUISET 2010

Odottajia yhteensä : 116

Poikalupauksia /poikaoloja 21 / 6 ( = 27 )
Tyttölupauksia / tyttöoloja 11 / 9 ( = 20 )

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

16.7.10
Kepsukka * kolmonen * 28v * JS

23.7.10
Fiinukka * esikoinen * 26v * TAYS

27.7.10
Kääkkänä * viides * 33v * EKKS * poika lupaus
heinis- * esikoinen * 32v * Kät

28.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?

29.7.10
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS

28.7.10
punakaneli * kolmonen * 30v * JS * tyttö lupaus

30.7.10
LilyMily * esikoinen * 23v * TAYS * poika lupaus
äitivaan * kakkonen * 25v * ?? * poika lupaus

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS * poika lupaus
Rebeska * esikoinen * 19v * TYKS
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS * poika lupaus
jonnuli * nelonen * 32v * Oys
ansuli87 * esikoinen * 22v * JS * tyttö lupaus
Maijamehi * kakkonen * 28v * SatKS * Poikaolo
Rebeska * esikoinen * 19v * poika lupaus

2.8.10
Satsuki * kakkonen * 33v * Kät
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK * tyttö lupaus
sintti 08 * kakkonen * 23v * Kät

3.8.10
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kät
Dreamer78 * kolmonen & nelonen * 31v * SatKS * 2x Poika lupaus
DeFeis * kolmonen * ?? * Kät
Annala * esikoinen * 26v * SAS * poika lupaus
Melita * kakkonen * 31v * TYKS
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL * poika lupaus
Marlin * kakkonen * 26v * OYS * tyttö lupaus
sirri81 * kakkonen * 28v * OYS * tyttö lupaus

4.8.10
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS * Tyttö lupaus
Nacu * esikoinen * 29v * ??
Ituhippi * esikoinen * 35v * Kät

5.8.10
NeitiKat * kakkonen * 32v * JS * poika lupaus
Murske * esikoinen * 28v * ?? * poika lupaus
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS

6.8.10
n11na * esikoinen * 24v * SatKS * Poika lupaus
pikkumökö * kolmonen * 25v * LS * Poika lupaus
Matilda84 * kolmonen * 25v * NKL * Poika lupaus
wallay * kakkonen * 25v * SeKS * tyttöolo
jenzkuu * ensimmäinen * 20v * LKS

7.8.10
neitim * viides * 31v * SATKS * Tyttö lupaus
Mijas * 22v * esikoinen * KYS * Tyttö lupaus

8.8.10
epplu * esikoinen * 19v * ?? * Poika lupaus
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SatKS
Sipsunen* esikoinen* 28v* Jorvi * tyttö lupaus
Nate * kolmonen * 34v * Jorvi

9.8.10
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Dino80 * esikoinen * 29v * OYS * Poika lupaus

10.8.10
launii * esikoinen * 22v * KAKS
Tirliina33v * kolmonen * ?? * ??

11.8.10
nippanappa * kolmonen * 30v * KYS
minilätta * kakkonen * 35v * TYKS
huisi * kakkonen * 30v * PHKS *tyttöolo

12.8.10
aleksiina * kolmonen * 33v * SatKS
ÄITI-86 JA EKA * esikoinen * 23v * TAYS * Poika lupaus
Mappis * esikoinen * 27v * TYKS * tyttöolo
SuukkoSuulle * toinen * 25v * K-HKS

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??
lolu * kolmonen * ?? * HUS
Me9jaBonus * kahdeksas * 34v * TYKS * Poika lupaus
Oinas74 * nelonen * 35v * K-HKS * Poika lupaus
Theresia * kuutonen * 35v * NKL *tyttöolo

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS
nainen1981 * viitonen * 28v * K-HKS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS
Katriina77 * esikoinen & kakkonen * 32v * K-HKS
Hoblaa * kolmonen * ?? * ??
Elli Etikka * kolmonen * 29v * Seks * Tyttöolo
Ruuth81 * Kakkonen * 28v * ?? * Tyttöolo
Sandeliini * kolmonen * 29v * OYS * Tyttö lupaus

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 22v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS * Poikaolo
Vilivet * nelonen * 24v * TYKS
caribbee * kakkonen * 30v * NKL

17.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS
runttipulla * kakkonen * 31v * NKL *tyttöolo

18.8.10
peppiina77 * esikoinen * 32v * KSKS
AnQ * kakkonen * 23v * EKKS * Poikaolo

19.8.10
Hendu79 * toinen * 30v * Kät * Poika lupaus

Siili H * esikoinen * 23 v * KHKS
Wanamo * kolmonen * 37v * PKKS
elovena79 * esikoinen * 30v * TYKS

20.8.10
Selina76 * esikoinen * 33v * ??
salaisuuksienkammio * kolmas * 25v * SeKS
mennis * kakkonen * 27v * VAS/TAYS *tyttöolo
Alppiina * esikoinen * ? * NKL
korvapuusti * kolmonen * 26v * PS * Poikaolo

21.8.10
Sinimarja * kakkonen * 30v * K-PKS
UpsyDaisy * kolmonen * 31v * LPKS
månsdottir * kolmonen * 33v * K-HKS
joannah * nelonen * 27v * JS
Sannuli88 * esikoinen * 21v * VAS *tyttö lupaus
Tiitu31 * kakkonen ja kolmonen * 32v * USA

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * VKS
Suppis76 * kolmonen * 33v * MKS *tyttöolo

23.8.10
Minervi * kakkonen * 26v * ?? *tyttöolo
vauvahaaveita * kakkonen * 25v * OYS * Poikaolo

24.8.10
mamacita74 * kakkonen * 35v * K-SKS
jennik * kakkonen * 21v * Kät
Jouska * kakkonen * 29v * SaKS

27.8.10
pikku3nen * kolmonen * 32v * ??

28.8.2010
manta83 * kakkonen * 26v * PHKS

29.8.2010
moona81 * kolmonen * 29v * KYS

30.8.10
Chevanne * esikoinen * 24v * SAS
Sann-81 * kakkonen * 28v * KOS
KaMaAn * kolmonen * 28v * HYS * Poikaolo

31.8.10
rakkaudesta äiti * nelonen * 29v * OYS
Lydie * nelonen * 24v * OYS
papupuppis * ?? * ?? * ??

2.9.10
marsa22 * kakkonen * 23v * Oys

5.9.10
Neila * kolmonen * 28v * ??

LA ?
pur * kakkonen * ?? * ??
minna90 * esikoinen * ?? * ??


***************************
Elokuisten muistoissa :

adama (la 26.7.2010)
viivi ja vagner (la 30.7.2010)
Tuittu- (la 1.8.2010)
Rhiannon (la 4.8.2010)
Noopu (la 6.8.2010)
Pippuri-83 (la 9.8.2010)
melina84 (la 10-18.8.2010)
Pirppis79 (la 16.8.2010)
Onnellinen x5 (la 19.8.10)
Sokruli (la 21.8.2010)
erka (la 24.8.2010)
sunshine25 (la 17.8.2010)
Martta78 (la 3.8.2010)

******************************


Synnytys sairaalat ja lyhenteet :

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Listaa päivittää neitim

edelliset keskustelut :
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1610661
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1639126

 
Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!
Piitkästä aikaa taas täällä :) On ollut niiiin paljon kiireitä, että ei ole juuri ehtinyt käydä edes lueskelemassa juttuja. Osanottoni niitä tarvitseville :hug: :hug: :hug:
Pysäyttää kuulla surullisia uutisia ja toteaa taas kerran, että mikään ei ole itsestään selvää.
Varattiin lastentarvikkeeseen jo vaunut ja kaukalo. Siellä saa säilyttää tavaroita niin kauan kuin haluaa, kun käsiraha on maksettu. Hyvä systeemi.
Päädyttiin emmaljungan citycrosseihin citykopan kanssa.
Täällä rv:t jo 18+5 ja rakenneultraan on aika 9.3.
Masu kasvanut jo melko paljon vaikea peitellä, kun en ole halunnut töissä kertoa vielä. Olen aloittanut uudessa työpaikassa kaksi viikkoa sitten...
Olen muuten vanha heinis, ei antanut kirjautua vanhoilla tunnuksilla tai muistin väärin niin nyt ollaan sitten heinis1 ja concordia :heart:
 
*POKS* vaan!

Tänne ei erikoista. Esikoinen parantui flunssastaan ja minuunhan se tarttui.
Tiistaina olisi neuvola, jokohan saisi sen sikapiikin...?

Menis nyt viikot äkkiä, kuun lopussa rakenneultra!

MiljaK ja napero 16+0

 
Merkki uuteen pinoon,kiitos Neitim :flower:


Siis voi piip mä sanon....Mä en kestä tätä painon nousua :| Oma vika kun syön ja syön ja syön,mut viikon lopun aikana tullut 2kg :eek: Mistä mä ne kilot aina keräänkin? :ashamed:
Mä syön niin terveellisesti kuin mahdollista ja kevyesti mutta silti.....
Vauva masu on ok,mut ei nää pylly ja reidet :kieh:
 
Viikonloppuna juteltiin parin lapsettoman kaverin kanssa sellasesta asiasta että missä vauva nukkuu sitten kun sairaalasta kotiudutaan. Yllättäen kaveri sanoi että jos heille tulee joskus vauva niin se nukkuu ihan alusta asti omassa huoneessa. Mä olen taas koko ajan ajatellut että kyllä se vauva viereen tulee ja saa ainakin niin kauan kuin imetän niin nukkua samassa huoneessa. Siis omassa sängyssä toki, mutta sänky on siinä ihan mun vieressä.

Miten muut ovat tehneet ja nyt ajatelleet tehdä? Tuleeko vauvan sänky oman sänkynne viereen vaiko heti vaan omaan huoneeseen?

laalaa rv. 14
 
Copper :hug:

Martta :hug:

Ikäviä uutisia kummallakin, koittakaa jaksaa, voimia molemmille!
Toisen suruun osaan samaistua (isäni äidin kuolemasta on jo yli 5v, mut silti ikävä vaivaa välillä, ei se unohdu mutta toki helpottaa ajan kanssa) ja toisen oloa voin vaan yrittää kuvitella. Kamalia/ikäviä juttuja joka tapauksessa nuo aina on, oli sitten läheinen minkä ikäinen tahansa.

Äippäloman aion aloittaa sillon ihan norm.aikaan (eli alkais kait 10.6.) ja jos on tarvetta, ni sairaslomalla sit, mut muutoin töissä tuohon saakka. Kertyneet kesälomat pidän äippäloman perään ja siitä sit hoitovapaalle. Esikko menee kouluun 2011 ja ainakin sen syksyn aion olla kotona, mennään vaik sit päällämme seisten talouden kans, mut en haluu töihin ennen vuodenvaihdetta..

Nukkumisesta. Meillä esikoinen siirty n 3kk:n iässä omaan huoneeseen, nukku sitä ennen pinnasängyssä makkarissamme. Tuo oli silloin toimiva ratkaisu, nukuttiin molemmat paljon paremmin, ku ei ollu toinen häiritsemässä unta (siis minä poikaa tai toisin päin). Kuopus nukku "sivuvaunussa" mutta käytännössä meillä oli perhepeti lähes vuoden ikään saakka. Siitä eteenpäin pinnasängyssään mut edelleen vieressä ja osan yötä kainalossa (ekasta syötöstä eteenpäin). Nyt vuodenvaihteessa (1v7kk iässä ) siirty omaan sänkyyn lastenhuoneeseen ja toisinaan kömpii viereen keskellä yötä, toisinaan nukkuu koko yön omassa sängyssä. Vauvan olen ajatellut nukkuvan kuopuksen tapaan sivuvaunullisessa perhepedissä, yösyöminen huomattavasti mukavampaa ja keveämpää, jos molemmat voidaan torkkua ruokailun aikana. Kuopuksen kanssa en useinkaan tiennyt, monestiko kävi rinnalla yön aikana, molemmat nukuttiin hyvin vaikka toinen unissaan söikin :D

Nyt nukkumaan, tiistaina olis edessä rakenneultra, sitä odotellessa..
Kepsukka ja masukki 20+2
 
Painosta: Täällä myös tulee painoa ihme tahtia. Tähän asti tuli vaan kilo koko alkuaikana ja nyt vaaka näyttää, että ihan vähällä aikaa olen lihonut kaksi kiloa lisää! Ja tosiaan pyllystä ja reisistä sen huomaa!! :kieh: Toki mahakin on kasvanut, jopa ihmeen paljon! Siitä olen onnellinen..:) Noi reidet vois jo lopettaa kasvamisen...
 
Copper :hug:

Molemmilla mun nasuilla on ollut oma pinnasänky meidän sängyn välittömässä läheisyydessä. Riippuen huoneen tarjoamista rajoista ja mahkuista.
Sivuvaunukin löyty ja sitä mietin nyt kans. Tosin kulku sängylle on hieman rajoittunutta muuten kuin sängyn yli..voi olla hankalaakin. ehkä.
Perhepeti/kainalopaikka oli meille luonteva yösyöppöratkaisu ja saa olla kainaloinen tämäkin.
Omaan huoneeseen ovat siirtyneet (sattumalta ja) sopivasti muuttojen myötä. :D

Viikonloppu meni herkutellessa ja nyt vähän harmittaakin. No, saa kai sitä silloin tällöin vähän (mutta nyt se ei ollut vaan vähän....)
:whistle: :ashamed:
Painoo ei oo tullut, tai ei ollut tullut ennen viikonloppua, ku puoltoista kiloa.
Ihan jees. Toistaiseks....

Takana ehjät ja tarpeeks pitkät yöunet.
Edessä Vancoucer-vieroitusoireet.
Ja huomenna neuvolaan

Månsku ja XX 15+2
 
Huomenta vaan :)

Nukkumisesta Kyllä vauva tulee siihen omaan pinnasänkyyn nukkumaan, joka on sitte ihan meidän sängyssä kiinni. Helpompi hoitaa yösyötöt. =)
Tai sitte nukkuu varmaan meidän kanssa meidän sängyssä niin kuin nuo pojatkin. :whistle: Ois oikeesti pakko saada muutosta näihin meidän öihin, kun molemmat pojat tuntuu joka aamu löytyvän meidän sängystä ja se tuntuu jo omissa lihaksissa, kun niin tiiviisti nukutaan ryntyssä siellä.
kai sitä vaan pitäs ottaa itseään niskasta kiinni tuon asian kanssa ja palauttaa aina omaan sänkyynsä vaan, mutta jotenkin sitä vaan valitsee aina sen helpoimman tien. :ashamed:
Siihen mennes kun vauva syntyy, niin ois kyllä hyvä, että pojat nukkuisivat omassa huoneessaan.

Tänne tullut uutena vaivana tissikipu. Tosi arat välillä.
Kauhulla kans odotan sitä neuvolan vaakaa, kun kotivaakakin näyttää taas enemmän kuin aikaisemmin. No 10. päivä ois mun neuvola ja molempien poikien lääkärit, että tulee sitte kaikki hoidettuu kerralla. :)

Katjuska ja sintti 16+2 :heart:
 
Uusi pino,kivaa :)

copper :hug:

Täälä meni vloppu tosiaan töissä ja eilen katottiin kotona leffa ja makuunin hyviä karkkeja syötiin :p Vielä uskaltaa hieman herkutella kun painoa ei ole tullu yhtään vielä lähtöpainoon vaan tippunut sen 1,5kg. No ens neuvolassa,joka on vasta 30.3 on varmaan jo painoakin tullut. Mä en jaksas odotella rakenneultraa mut pakkohan se on :)

Lunta tosiaan tullu taas mielettömästi,huhuh mut ihanan lauhat ilmat ollu.

Meillä poika nukkunu sekä vieressä (imetyksen takia),että omassa sängyssä meidän sängyn vieressä ja nyt kun täytti 2v niin laitettiin omaan huoneeseen nukkumaan mutta kömpii joka yö viereen nukkumaan viimeistään aamuyöllä.

sirri81 ja masuasukki 17+6
 
Maanantai, uus viikko ja uudet kujeet. Nytpä sitä ollaan sitten päivisin kotona, kohta viemään poju eskariin ja itse takas kotiin hetkeks nukkumaan.

Esikoinen nukku aika pitkään samassa huoneessa ens alkuun omassa pinnasängyssä ja sit ku ostettiin isompi sänky päätti hän joka yö kömpiä vierran. En kyl muista kuinka vanhaks.

Maijamehi ja Toukka rv 18+1
 
Huomenta!

Copperille ja Martalle ihan järjettömän suuret voimahalit ja voimia kevääseen :'( :'( :hug: Mä jo aamulla itkin silmät päästäni kun luin hesarista kohtuun kuolleista vauvoista + kuolinilmotuksissa oli iso porukka enkelivauvoista, tuntuu niin kurjalle ja pahalle toisten puolesta. Kyllä lastensaaminen on sellaista onnenkantamoista ettei sitä edes tajua itsekään, todellakin. Toivottavasti Martta saat tukea ja voit käsitellä asiaa niin kuin sitä pitääkin, suru on taatusti läsnä pitkän pitkän aikaa, ja pienelle vauvalle on silti varmasti paikkat ikuisesti teidän sydämissänne :heart:


runttis ja sytkylä 16+3
 
Ja neitim, kiitos uudesta pinosta! Aamulla kuulkaas kuului tinttien laulu kovasti ulkona ja oli niin keväinen ilma =) Enkös mä ainakin fB:ssa sanonut, että kevät alkaa maaliskuussa ;) ;)

Nyt tosiaan tuntuukin siltä, ihanaa, ei tunnu tämä maanantaikaan niin pahalle =)


Ah joo, lomista olitte puhelleet. Mä en pidä kesälomaa nyt vaan jätän sen sitten vanhempainvapaan jälkeen, saan sitten 9 vkoa lomaa lisää silloin, vaikka siitä jäänkin sitten opintovapaalle/hoitovapaalle, jos kaikki menee hyvin. Eli äloman alotan sen 30 päivää aiemmin ja töissä pusken heinäkuulle saakka, ellei sitten jotain sairasloman aihetta ole. Ei tässä ole kuitenkaan kuin muutama hassu kuukausi, niin kyllä tässä jaksaa. =)

Jaaha, tän aamun varasin dippatyön kirjottelemiseen joten alan nyt sitä tekemään.

Mukavaa ja ihanaa keväistä viikkoa kaikille naisille :hug: :hug:
 
Copperille osanotot.

Meillä esikoinen nukkunu alusta asti samassa huoneessa. Vieläkin heräilee öisin, niin on helpomi tuttia laittaa suuhun ku ei tarvi huonetta vaihtaa. Mutta nyt ollaan menty parempaan suuntaan nuitten heräilyjen suhteen, ja kunhan vauva syntyy niin viimestään sitten siirtyy omaan huoneeseen. Toivottavasti :)

Mulla kans painoa tulee jostain kumman syystä, vaikka syönti onki nyt vähentyny pahoinvoinnin hävittyä. Normaalisti paino kyllä pysyy samana vaikka välillä söiski vähän enempi. Ajattelin että rupean nyt käymään salilla joka päivä jos ei ulos pääse lenkille. Oishan tuo ihana jos paino ei nousis yhtä paljo ku viimeks.

Marlin ja papu 17+6
 
hellou!

ihan ekaksi voima :hug: sitä tarvitseville ja surullisia uutisia saaneille!

Täällä ollaan ihan julkiraskaana ja masukin sen jo paljastaa... Masukuvaa yritän saada aikaiseksi laittaa mutta kaikki aikanaan. Tuntuu et nyt viikonsisällä masu kasvanu aivan mielettömästi ja sitä alkaa olee vaikea peitellä, joskin en edes peittele... :heart:

Meillä esikoinen nukkunut kanssa samassa huoneessa ja nyt sitten mietitään miten homma hoidetaan koska me todellakin asumme 61neliön kaksiossa... Muuttaa emme aio vielä, vasta sitten kun muutto toiselle paikkakunnalle varmistuu (eli ukko saa töitä kotikunnastaan)... Sopu sijaa antaa :D

Mä en ole edes vaa'alle uskaltanut ku tuntuu et todellakin olen lihonu hurjasti! :headwall: Pitäisköhän uskaltaa vaikka huomenna... :ashamed:

Jee rakenneultraan enää 3 viikkoa... =) Aika sais mennä hieman nopeammin vielä! 2vko ja 3pv ja ollaan raskauden puolivälissä :eek: huuuuuuuurrrjaaaa! :)

Sain viikonlopun aikana tietää et muutama tuttu saa kans lapsen nyt syksyllä... eli nyt mulla jo 2 sukulaista (serkku ja sisko) sekä 4 kaveria saa vaavin tämän vuoden aikana =) Voisko jo sanoa että vauvabuumi :heart:

Ja töiden pariin :wave:
 
Lintujen lauluun täälläkin herätty :whistle: =) Kai se kevät sieltä kuitenkin tulee...

Vauvan nukkumispaikka,tulee olemaan perintö korisänky,meidän sängyn vieressä.Tämä sänky on ollut kaikilla lapsillani ekan 6kk,äitini osti sen minua odottaessa :heart: Kovasti tunnearvoa on!
Sitten ovat siirtyneet sisarusten kanssa samaan huoneeseen n 6kk iässä,hiukan ennen tai jälkeen.
Alkuun kyllä hyvin tod.näk. nukkuu mun kainalossa =)


Eilen oli kunnon potkunyrkkeilyt masussa,ei tarvittu illalla doppleria =)

Olo aika reipas ja hyvä tänään ;)

Me9jaBonus rv 16 ja jotain
 

Yhteistyössä