Elokuiset 2010 joulukuussa

Nyt en voi muuta, kuin nauraa :LOL: . Tästä raskaudestako se johtuu, vai mistä, kun olen iäkseni ilmoittanut 31, vaikka olen 30. Eikös yleensä valehdella vähemmän, kuin mitä on? :LOL: :LOL:
Lasten ikäeroista: esikoinen on vauvan synnyttyä 7v8kk ja kuopus 1v,7kk.

Meinaatteko käydä seulonnat läpi? Minä sain tänään neuvolasta lähetteet labraan ja siellä on käytävä loppiasen jälkeen.

Onkos täällä muita Kysissä synnyttäviä?

nippanappa 6+0 (poks)

Alkuperäinen kirjoittaja nippanappa:
Nyt en voi muuta, kuin nauraa :LOL: . Tästä raskaudestako se johtuu, vai mistä, kun olen iäkseni ilmoittanut 31, vaikka olen 30. Eikös yleensä valehdella vähemmän, kuin mitä on? :LOL: :LOL:

Meinaatteko käydä seulonnat läpi? Minä sain tänään neuvolasta lähetteet labraan ja siellä on käytävä loppiasen jälkeen.

nippanappa 6+0 (poks)
HEH - itse meinasin antaa tänne iäkseni 32, vaikka just viime viikolla täytin 31. :LOL: :LOL: sitten kuitenkin aloin miettimään, että hetkonen....

en ota veriseuloja, mutta nt/np-ultraan menen.

dreamer 7+0 edelleen

Soittelinpa tuossa neuvolaan niin muuttu tuo LA eli neuvolan laskurin mukaan 16.8.
Ensimmäinen käynti on vasta 20.1. kun on kuulemma supistettu toimintaa :eek: Eli pitää varailla varhaisultra ykstyiseltä..ei millään jaksa oottaa noin kauan.

Ja edellisessä raskaudessa olleen raskausmyrkytyksen takia käskettiin alkaa syömään primaspan 100mg 1 tabletti päivässä..onko kellään kokemuksia tuosta?

pirppis 5+1

Täällä mennään nyt 7+0. Ensi viikolla olisi ultra ja jännittää jo nyt ihan vietävästi! Toivottavasti kaikki näyttää hyvältä. Ei kyllä edelleenkään oireita kauheammin ole, mutta eipä tuota ollut ensimmäisenkään kohdalla. :heart:

Hello! Uusi odottaja ilmottautuu. :) Tää pino vaikuttaa lupaavalta, kovasti on keskustelua..

Eli
Siili H.....esikoinen.....23 v.....19.8......KHKS

Sunnuntaina ja eilen tein iltasella pregent stick-testin, kumpaankin tuli haalea viiva. Tänään sitten cb:n digitestillä testailin ja sain positiivisen tuloksen. :) Esikoista on yritetty helmikuusta asti ja nyt on kyllä kieltämättä aika onnellinen olo. :D Onneksi oon sairaslomalla kolmisen viikkoa vielä, niin saan rauhassa kotona sulatella tätä asiaa.. Ei työnteosta varmaan tulis mitään! :) Tämä päivä on mennyt gooletellessa erinäisiä odotukseen liittyviä asioita. Kysymyksiä on mielessä tuhat, eiköhän niihin sitten ensimmäisessä neuvolassa saa vastauksia.. Neuvolakäynti on kuukauden päästä. Voi kun sinne malttaisi odottaa! :)

Tarrasukkia kaikille matkaan mukaan ja iloista odotusta! :heart:

erka kopsasin tuon merioulun neuvolan sivulta:

Alkuraskaudessa sikiön sydämen syke alkaa näkyä jo raskausviikolla 6+2.(viimeisten kuukautisten alkamispäivästä lasketaan 6 viikkoa ja 2 vuorokautta) Silloin voidaan myös todeta vauvan koko ja laskea raskausviikot.

nyt on kaikenlaisia aikoja varattu. eka neuvola tammikuun puolessa välissä ja tammikuun alussa käynti gynelle. Meen mielummin tutulle lääkärille levittelemään jalkoja kuin vieraalla tk-lekurille :whistle:

himoitsen myös sitä varhaisultraa, ehkä veronpalutuksista voisi ko:n maksaa :p

Hirveesti turvottaa, ja vähän kuvottaa iltaisin, mutta muuten olo on aikas mainio. Enää ei väsytäkään niin paljon :D

aion mennä myös niihin veriseuloihin, niistäkun ei ole paapalle mitään haittaa niin ei tarvi sitäkään jäädä murehtimaan, eli koko hoito samalla kertaa :LOL:

Listaa taas päivitetty :) Joka päivä nyt onkin tullut paljon uusia ! Tervetuloa vaan uudet listaa jatkoksi ja pysykää aktiivisina :D

Takana nyt sitten tuo lääkäri-neuvola ... koplasi kohdun ja sanoi että voisi koosta päätellen vaikka ollakin jo yli 9 viikkoa ... <joten pääsen ultraan aikaisemmin ! :saint: En siis maksa varhaisultraa yksityiselle vaan menen np-ultraan ennen aikojaan , parin-kolmen viikon päästä ja siellä sitten laskevat heidän mielestään rv:t .... Nyt oviksen laskurin mukaan 6+3 ja neuvolan mukaan 9+2 :LOL: , mut pääsee pian jo tuohon ultraan ,katsomaan että kaikki on ok ja katsotaan sitten mitäs koon perusteella saadaan viiikoiksi !
Ai niin , kyselin tuosta alkuraskauden kohdun koosta että voiko edelliset raskaudet vaikuttaa siihen , että siis olla siten isompi ? Sanoi että ei se tässä vaiheessa juuri vaikuta ! En silti laittaisi lainkaan pahaksi vaikka olisi vain viikonkin pidemmällä B) toiveajattelua , et pääsisi tässä huonossa voinnissa helpommalla !!!! Pahoinvointi siis alkoi tänään aamulla ja tuli halattua posliinia , sappinesteiden verran , kun ei ruoka vielä aamulla oikeen maistunut ! Ja nyt olikin sitten ihan ekaa kertaa AAMU-pahoinvointia :x

neitim

Tänään 7+2. NEITIM, kuin myös tänään aamulla lenteli ensimmäisen kerran oksennukset useaan otteeseen. Ja olo taas ollut etova koko päivän.
Oon miettinyt, että varmaan näytän todella nyrpeältä syödessäni, kun yritän peitellä työkavereille vielä olotilaani.
Maha tuntuu todella turvonneelta ja tuntuu, että normi housut alkaa kiristää, siis kohta on mentävä mammaosastolle, mites muilla, onko maha jo kasvanut?
toisesta raskaudesta kun maha tuli nopeammin esille kuin ensimmäisestä ja näkökään kolmannesta vielä nopeammin.

Ihana kun on tullut paljon lisää meitä elokuun odottajia ja kiva kun ultristakin on tullut hyviä uutisia.
:heart:

Kyllä minä taidan odottaa sinne kontinkankaan ultraan, koska on rahatilanne aika tiukilla nyt... vaikka eihän se 45 euroa paljon ole ultrasta. Jotenki muutenki tuntuu, että jos siellä sattuu sydämen syke näkymään ja meniskin sen jälkeen kesken, harmittais paljon enempi. Ootellaan siis rauhassa 18.1 ultraan, ihan kohtahan se jo on...

Ollaan pirppis79 sit samana päivänä ponnistamassa :D

Mulle ei edelleenkään ole tullut pahoinvointia, pientä kuvotusta vaan. Viikkojaki vasta kyl 5+1 ja esikoisesta pahoinvointi alkoi joskus viikoilla 6-7... sattuu sopivasti joulun ja uuden vuoden väliin :D Ei se mitään, ollaan miehen kanssa päätetty, että viimeistään jouluna ilmoitetaan olevamme raskaana.

Onnea kaikille uusille odottajille!

Punakaneli: Mulla tänään 7+1 ja ihan oikeasti maha jo pullottaa. En todella tiedä onko tämä turvotusta vai voiko esikoisesta näin nopeasti alkaa maha kasvaa? En saa alamahan kumpua enää vedettyä sisään. Jos joku tietäisi töissä raskaudestani niin voisi jo sanoa että maha on kasvanut mutta kun ei tiedä niin näyttää lähinnä siltä että on pieni maha päässyt vain syömisestä kertymään.. :D

erka eikö ookin hyvä päivmäärä ;) meinasin mennä rv 8 (eli 7+ jotain) varhaisultraan. kävin viimeksi myös niillä viikoilla. silloin sydämenlyönnit näkyi jo hienosti. silloin kävin kunnallisella puolella km takia, nyt joudun yksityiselle kun yksi norm raskaus tässä välillä. mitäköhän se maksaa?

korvapuusti rv 4+0

Jos MäOisinSä
Punakaneli Täällä on enään kahdet farkut jäljellä jotka menee jalkaan niin ettei kiristä,muut kiristää niin mahan kohdalta ettei voi olla.Varsinkin jos on huono-olo niin housujen kiristys pahentaa vaan.

Rinnat vaan jatkaa turpoamista, tää alkaa olee jo aika ahdistavaa. Nännit niin arat että meinaa tulla itku jos esim.pyyhe hipaisee :|

Mulla alko loma ja tietenkin tulin kipeeksi heti sitten. Kurkku todella karhea ja sattuu,nokka valuu vetenä,olo muutenkin ihan töööt. Toivottavasti ei iske ihan älyttömänä,koska lapset aloitti kanssa loman kanssani ja isi jää vasta ensi viikolle lomalle. Miten mä jaksan tän oksetuksen ja väsymyksen ja taudin kera :ashamed: ¨

Mulla voi pitää tuon LA nyt sitten tuolla Heinäkuun vikassa päivässä, mennään nyt sen mukaan.Juttelin tänään Kätilön kanssa ja hänen mielestä mennään nyt kuukautisten määrittelemien viikkojen mukaan.
Sitten se siirtyy NP ultassa jos on siirtyäkseen. Np ultran sain 14.tammikuuta ja seuraava on sitten maaliskuussa.

JMOS + Rv 7+4

Sartsa83
Edda Hyvin paljon mahdollista. ;) Ite oon aika itkupilli muutenkin, joten.... mutta hormoonit ku jyllää nii johan ikkustetaa millon mistäki. ;)

Mulla on pahoinvointia tähän mennessä ollu vaan iltasin mutta oksentelua ei oo vielä ollu. Voi johtua viikoistaki. Joidenkin laskujen mukaan tänään olis 6+2, joidenki taas tasa 6. Tasan kahden viikon päästä ultrassa sitte saapi kuulla että mitkäs viikot ne sitte onkaan.

Onkos kellää mitkää tietyt ruoat aiheuttanu pahaa oloa? Huomasin eilen että kebabista tuli todella huono olo mitä ei oo ennen tapahtunu. Samoin karkki ei maistu, eikä limut... ja jätskiä söin tossa tänään niin alko sekin oksettaa. Hmm... kieliikö tää nyt siitä että tyttö saattais olla tuloillaan? :LOL:

Jos MäOisinSä
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Edda Hyvin paljon mahdollista. ;) Ite oon aika itkupilli muutenkin, joten.... mutta hormoonit ku jyllää nii johan ikkustetaa millon mistäki. ;)

Mulla on pahoinvointia tähän mennessä ollu vaan iltasin mutta oksentelua ei oo vielä ollu. Voi johtua viikoistaki. Joidenkin laskujen mukaan tänään olis 6+2, joidenki taas tasa 6. Tasan kahden viikon päästä ultrassa sitte saapi kuulla että mitkäs viikot ne sitte onkaan.

Onkos kellää mitkää tietyt ruoat aiheuttanu pahaa oloa? Huomasin eilen että kebabista tuli todella huono olo mitä ei oo ennen tapahtunu. Samoin karkki ei maistu, eikä limut... ja jätskiä söin tossa tänään niin alko sekin oksettaa. Hmm... kieliikö tää nyt siitä että tyttö saattais olla tuloillaan? :LOL:
Ei tarvii kuin viinirypäleitä nähdä niin mulla alkaa vellooo :$ En tajua,ne on tällä hetkellä ne pahimmat ja varsinkin jos ne on salaaatissa.
Eikös jos tekee mieli makeaa tulee tyttö ja jos suolaista tulee poika ? vai miten se meni :D

korvapuusti juu hyvä päivämäärä on :D . Lisäksi esikoisen LA oli meillä 26.8.2006 eli voi tulla vaikka sama syntymäpäivä mutta vaan neljä vuotta eroa :D . Esikoinen meni 3 päivää yli eli syntyi 29.8. Kuopus puolestaan meni 4 päivää yli LA:n joten jos tämä menisi tasaisessa sarjassa eli 5 päivää yliniin sitten se olisi 29.8... Jännää! Kun vaan pääsisi tuonne asti onnellisesti :attn: . Olen niin malttamaton että haluisin heti sinne ultraan. Kyllä se yksityisellä on kallista, olisko ollut jotain 160 euroa??? :eek: en enää muista mutta minä juoksin kyllä kaikenmoiset ultrat läpi aikaisemmissa raskauksissa (paitsi en siinä 4d ?ultrassa). Tuntuu vaan ettei ennen tuota ultraa oikein uskalla kertoa raskaudesta... Varasin varhaisultran tuonne loppiaisen jälkeen jolloin on rv7+2. Viikkko aikaisemmin olis kai sitten jo mahdollista nähdä sykkeet mutta kun tulee nuo pyhät siiuhen niin ei gyneillä ole aikoja...

Mulla on rv 4+5 ja tuntuu jo nyt että oon ihan turvonnut ja masu on kasvanut! :eek: Voi kyllä johtua siitä, etten ole päässyt pariin viikkoon liikkumaan ja tavallisesti käyn salilla noin viidesti viikossa.. Mut silti! :D

Noin mäkin tänään jostain luin, että jos tekee mieli makeaa niin tulee tyttö. Eli Sartsa saa sen odottamansa pojan. :D

Tiedättekö mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tapahtuu? Mun ihanalta vaikuttava neuvolatäti sanoi, että se kestää 1,5 h. :eek: Mutta siellä ei kuitenkaan vielä ultrata, eikö vaan? Tajusin tänään, että oon niiiin pihalla kaikesta! Niin, ja sit nolo kysymys.. Maksaako ne neuvolakäynnit?? :ashamed: :) Siis kun yleensähän kaikki tk-käynnit maksaa, mutta mietin että voiko ne ottaa noista rahaa kun ne on vähän niin kuin pakollisia ja sittenhän jotkut *kröhöm* idiootit ei ehkä käy neuvolassa kun siihen menee rahaa..?! Tää on kyl niin tyhmä kysymys.. :ashamed: :ashamed: Eikä sillä edes ole mitään väliä.

Kävin kirjastossa hakemassa vauva-lehtiä ja ostin myös uusimman numeron kaupasta. :) Mä en voi vieläkään ymmärtää että olen raskaana!! Mä oon niin onnellinen! :'( :)

Siili, ei maksa =) eka neuvolakäynnillä käydään läpi perusjutut, suvun sairaudet ym. ja sitten ne kaikki pissat,hb,paino,verenpaine jne. Sellasta perusjuttua :) ja otetaan muistaakseni jotain verinäytteitä?
Eikä meillä ainakaan neuvolassa koskaan ultrata, vaan sitten sairaalakäynneillä.

Yhteistyössä