Elokuiset 2010 joulukuussa

Siili H: Ei ne neuvolakäynnit maksa.Ainoastaan, jos ultrat tehdään ä-polilla niin siellä on se käyntimaksu.

Minä en ole huomannut mitään ruokia, jotka oksettaisi erityisesti. Enemmän niitä, jotka helpottaa pahaa oloa. Nyt uutena oireena on närästys. Joka ilta alkaa ja saa kyllä tuntea mitä on sinä päivänä syönyt!! Etenkin kaikkien syötyjen mausteiden maku nousee suuhun saakka...

söin tossa taas iltapalksi subway patongin :ashamed: se on oikeestaan ainut mitä mulla tekee varsinaisesti mieli ja mitä saatan syödä. ärsyttää kun oon vähän huono syömään muutenkin (nirso?? ) ja aina raskausaikana tästä syömisestä tulee niin ongelma :ashamed: normaalisti syön paljon salaatteja,kasviksia,hedelmiä,kalaa,kanaa jne terveellisesti ja tälleen raskaana en vaan saa alas! mikään ei maistu miltään tai sitten maistuu liikaa! |O

Hih, kiitti ihmiset tuosta neuvolan maksupolitiikka-tiedosta. :D

amelie-, mun käsittääkseni meillä neuvolassa ultrataan (siis lääkäri, ei sentään neuvolatäti :D) kun sairaala on eri kaupungissa. näin joku mulle ainakin väitti, että sinne sairaalaan meen vasta synnyttämään (sieltä kun on ne valmennukset ja osastoon tutustumisetkin lopetettu). Mutta olen siis kaikesta ihan pihalla, että tääkin voi olla väärää tietoa. Pääsis jo neuvolaan kysymään ne tuhat kysymystä!

Tervetuloa vaan kaikki uudet odottajat =) Ja ne jotka oli saanut ulltrasta hyviä uutisia, niin onnittelut niistä. =) :flower:

Itsellä jäänyt vähän vähäiseksi kirjoittelu, kun en jotenkaan vieläkään uskalla liikaa iloita. Kun ei vaan niitä oireita oo ja normaalisti mulla on tullut heti tuota turvotustakin ja nyt on vaan maha niin kuin se normaalistikin on. :snotty:
Kyllä mä ton varhaisultra-ajankin varasin, mutta en tiedä vielä, että menenkö, kun tosiaan noin 160 euron paikkeilla pyytävät siitä. :eek: Toisaalla oli hinta 70 euroo, mutta siellä ei sit sopivia aikoja. |O Miten voikin noin kauheet erot olla hinnoissa. :kieh: Mut joo...katselen ja kuulostelen, että mitä sitten tekee. Viime raskaudessa pääsin ultraan, kun tuli vuotoa ja kahessa viimeisessä raskaudessa mulla noita vuotoja onkin ollut välillä (yleensä ns. kuukautisten aikaan).

Nyt saunaan isännän kanssa :wave:

Katjuska ja sintti 5+3 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Mennis katselin tuota sairaalalistaa ja huomasin sulla olevan vas/tays :D . Mullakin periaatteessa vois olla molemmat mut haluan mennä taysiin. Eli asutaan varmaan aikalailla lähekkäin :D . Ehkä naapurikunnissa! :wave:
Tai ehkä samassa kunnassa.
:D Naapureita tai jotain... :whistle: ;)

Johan nyt on maailmani kirjat sekaisin =) , uni ei illalla tullut millään, oon valvoskellut pitkin yötä ja nyt jo tunnin kukkunut hereillä, mihis se mun suunnaton väsy katos...hmmm.
Yölläkin ramppasin vähän väliä pissalla.

Niina tuuhan heti kertoilee uutiset ultrasta!

Päivä poissa netistä ja 2 sivua täynnä tekstiä,hienoa :flower: :D

Onnea kaikille uusille ja onnellista odotusta :heart:

n11nalle onnea ultraan,sitten heti kertomaan kuulumiset :flower:

Omaan napaan ei uuttaa.Tavallista tallausta.Välillä kuvottaa,toisella en muista edes koko raskautta :whistle:
Palelu ja vessassa juoksu muistuttaa :D

Mä päätin pitää molemmat uä ajat.
Ensi ti on oletettavasti mulla rv 6+2 ja jollei tarvittavat näy niin sitten 4.1 ainakin näkyy :kieh:

Jännittävää olla taas raskaana :heart:
evi-ta rv 5+

Ps erka laitoin sulle yksärin ;)

huomenta.
ei tullut uni silmään enää 4.30 jälkeen, kun näin painajaista. olipa mulla vielä kinkkukin uunissa; piti sitä alkaa maistelemaan.

Täällä on ollut puhetta lasten IKÄEROSTA. onkos muita, joilla tulee PITKÄ ikäero? Meillä tulee 8,5 vuotta. huhhui. tai siis mun lapsiin; miehen lapseen tulee melkein 11 vuotta.
heh. meillä oli vähän aikaa sitten mun kummityttö(3,5-v.) yökyläilemässä. meidän lapset oli ihan helisemässä tämän tinttaran kanssa. kysyin sitten että eikös olis kiva tommonen pikkusisko tai -veli... kuorossa vastasivat "EEEIIIII!" :LOL: ja kaveriperheellä on kans poika(4,5-v.), josta eivät oikein tykkää, kun poika on niin villi ja "ärsyttävä". heh heh. eihän meidän lapset oo ärsyttäviä ikinä - ei... B)

dreamer78 7+1

Dreamer78,samma här :D Ei tullut uni ja oon ollut koneella klo 6:sta :whistle: Kamalan levottomat yöt,mulla pyörii kaikki kivat ja kamalat ajatukset vaan päässä eikä uni tule vaikka väsyttää.No nukahdan kyllä illalla kun tukki mutta aamuyöstä uni karkaa |O

Huomenia!

Mä kyllä nukkuisin jos vaan meidän tyttö olis antanu koko yön nukkua. Vissiin se hoidon alotus on tehnyt nyt sen, että joka yö klo 2 noustaan ylös pinniksessä ja kiljutaan ja ollaan tyytymättömiä ja vaikka mitä. Sit sitä rallia kestää sen tunnin ennenkuin rauhottuu taas. Ja mun kello soi sitten viideltä että jaksaa töissä olla ennen seiskaa, joten hyvin tässä on taas nukuttu.. huh. No, ehkä tuo on ohimenevää, aiemmin tyttö meinaan nukkui kuin unelma kaikki yöt, sillä tässä vähän totuttelemista.. + että työaamut vielä päälle.

Mä tässä aloin puljaamaan sitä varhaisultra-aikaa että pitäiskö mun kuitenkin ottaa se aikasemmaksi.. hmm.. siis nyt se on 0401 eli silloin mulla taitaa olla 7+5 vko menossa... et jos saiskin vaikka uuden vuoden aaton aatoksi tms.. no, pitää kattoa. Neuvola-aika on sitten 7.1. jo, joten nopsaan sekin kyllä tulee. Muistaako kukaan oliko pk-seudulla se nt-ultra enemmän 12 vkoilla vai lähempänä 10 viikkoa? Mä en yhtään muista miten ne meni tytön kanssa...

Jep, nyt pitänee alkaa töitä paiskomaan, mukavaa pakkaspäivää (ja -viikkoa) kaikille

Runttis ja Toukka 5+0 (pukspoks)

Onkohan viime yössä ollut jotain erikoista, kun tuntuu et moni on valvoskellut? Mua väsytti illalla ihan kauheesti, ja oli hieman ällö olokin. Menin sänkyyn yhdeksältä ja sit taas ei nukuttanutkaan yhtään. Nyt taas väsyttää ihan tolkuttomasti ja pikkasen äklö olo. En tiedä onks tää raskauspahoinvointia vai kuvittelenko vaan itselleni huonon olon :LOL:

N11nan ultrakuulumisia odotellaan täällä myös jännityksellä. Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Mun panikointi on ollu aisoissa taas muutaman päivän. En tiedä onks se hormoneista johtuvaa... mutta nyt taas kohtuullisen levollisin mielin raskauden suhteen.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille ihanaisille :heart:

Noopu ja Nyytti 6+5

Huomenta!

Onpas täällä huonosti nukuttu :/

Itekki vähän levoton ollu yöllä, pyöriny ja hakenu hyvää asentoa... Viime raskaudessakin mulla oli monesti öisin levottomat jalat, ihan kamalan ärsyttävää! Hormoonitko sen sitten tekee. Aamuisin en herää sitten millään, silmät vasta puoliksi auki vaikka nousin ylös jo 1,5 tuntia sitten. Kahvikaan ei auta, eikä jotenki tee mieli edes litkiä sitä. Pitää kokeilla tuoremehua...

Nyt ois 5+2, kylläpä aika menee hitaasti :D

Pakkasta -20, HRRRR.... en tykkää sitten yhtään!

Vuoden alustahan kunnan tulee tarjota odottavalle äidille 2 ultraa;rakenneultra n 20 rv ja alkuraskauden ultra ilman niskaturvotuksen mittausta rv 10-14 tai nt:lla rv 11-13+6 sisällä.

Ketä jättää nt ultran väliin ja menee vain tuohon ns alkuraskauden ultraan?

Runttipulla Meidän "vauvalla" samanlaista yöllä,kova menovaihe päällä.Mä tuossa jokin aika sitten vaihdoin hänen nukkumaan retkisänkyyn kun pää kolisi öisin pinnoissa ja itkua riitti.Laiton retkisänkyyn kunnon tukevan patjan.Nyt yöt sujuu hyvin kun ei pinnoihin itseään möyriessä loukkaa
:D

evi-ta

Minä ainakin aion mennä tuohon alkuraskauden ultraan...
en varmaankaan halua sitä nt ultraa, kuten en viime raskaudessakaan... enkä muitakaan downin oireyhtymää tms. kokeissa... mitä ne nyt sitten ottaakaan...

Yhteistyössä