Elokuiset 2010 joulukuussa

Evi-ta, meillä on vielä pehmusteet käytössä tai se pinnasuojus, mutta kun toi nappula nousee seisomaan/istumaan siellä pinniksessä ja sitten alottaa metelin... Eli ei pahemmin kolauttele vaan lähinnä haluis kai lähtee pois sieltä ja jatkamaan konttaus-kävely-puitapitkin-menoharjotuksiaan.. tai sitten se hoitopaikka vaan pitää yöt vähän katkonaisina, kun on vasta viikon verran siellä hoidossa ollut. Mutta jospa ensi yö olisi rauhallisempi :)

Mulla on hirvee nälkä, mut en tiedä mitä tässä nyt oikein söis.. äh.
 
sokrulille voima :hug:

Mulla kanssa omituisia mahakipuja, joskin ei tuolla alamasulla vaan ylempänä... Pitää seurailla tilannetta :/ Nyt vaan uskon/toivon et olis ns tavallista mahatautia eikä muuta...

K :wave:
 
Heissan vain kaikille! Ilmoittautuisin listalle mukaan =) Vaikka en itse vielä käsitäkään, että tässä taidetaan raskaana olla! Nyt vaan mietin, että miten selviän joulusta ja uudesta vuodesta; kaikki tutut kyllä arvaa raskautumisen, kun en juo mitään B) Mieluummin kyllä pitäisin tämän asian visusti salassa tämän alkuraskauden ajan.

Selina76......... esikoinen.......... 33v.............. 20.8
 
Selinalle onnea onnea:)
Ja vauvahaaveitakin, komea testitulos B)

Mulla menee hermot täällä töissä kun mun kone reistailee enkä saa t-eh-ty-ä mitään. Ärkele kohta lähden kotiin jos ei nämä koneet ala toimimaan paremmin... mrrrrh.
 
Huomenta !
Päätin nyt kuitenkin hieman muuttaa tuota lista alakirjoitusta ...

Sokruli :hug: Pahoitteluni ja "virtuaali halaus" .

Aina nää toisten huonot uutiset vaan kolahtaa itsellekin ... Toivotaan nyt ettei enempää huonoja uutisia tule kenellekään !
itseäkin jännitään ekaan ultraan meno , mutta se on vasta parin kolmen viikon päästä ... Mutta toisaalta en halua turhan aikaisinkaan mennä ettei tule turhaa huolta , ,kun ei kaikkea (mm sydämen lyöntiä) näy vielä kunnolla ...

Mitäs kuuluu ilman la:ta oleville :
kepsukka , sukulaku , iippanen , Millalilla ja sintti

neitim
 






Elokuiset 2010 joulukuussa

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

26.7.10
adama * kolmonen * 30v * KOKS

27.7.10
Enkelinäiti * viides * 33v * EKKS

29.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS

31.7.10
JOsMäOisinSä * kolmonen * 25v * Nais.KL

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS
Rebeska * esikoinen * 19v * TYKS
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS

2.8.10
Satsuki * kakkonen * 33v * Kättäri
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK

3.8.10
ansuli87 * esikoinen * 22v * Jorvi
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kättäri
Martta78 * toinen * 31v * KYS
Dreamer78 * kolmonen * 31v * SATKS
DeFeis * kolmonen * ?? * Kättäri
Melita * kakkonen * 31v * TYKS

4.8.10
Annala * esikoinen * 25v * SAS
punakaneli * kolmonen * 30v * Jorvi
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL

5.8.10
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS

6.8.10
Noopu * esikoinen * 26v * ??
NeitiKat * kakkonen * 32v * Jorvi

7.8.10
neitim * viides * 30v * SATKS
n11na * esikoinen * 24v * SATKS

8.8.10
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SATKS

9.8.10
wallay * kakkonen * 25v * SeKS
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
Sipsunen * ?? * ?? * ??

10.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS
Sartsa83 * esikoinen * 26v * TAYS
launii * esikoinen * 22v * KAKS

11.8.10
nippanappa * kolmonen * 30v * KYS

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??
evi-ta * ?? * 34v * TYKS

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 21v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS

17.8.10
Pirppis79 * kakkonen * 30v * OYS

18.8.10
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS
runttipulla * kakkonen * 31v * ?
peppiina77 * esikoinen * 32v * KSKS
jennik * kakkonen * 21v * Kättäri

19.8.10
Onnellinen x5 * viides * 36v * KHKS
Hendu79 * toinen * 30v * Kättäri
Siili H * esikoinen * 23 v * KHKS

20.8.10
Selina76 * esikoinen * 33v * ??

21.8.10
salaisuuksienkammio * kolmas * 25v * SEKS
mennis * kakkonen * 26v * VAS/TAYS
Sinimarja * kakkonen * 29v * K-PKS

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * ??

24.8.10
vauvahaaveita * kakkonen * 25v * OYS
korvapuusti * kolmonen * 26v * ??
erka * kolmonen * 36v * TAYS


LA ?
Kepsukka * kolmonen * 28v * Jorvi
sukulaku * kakkonen * 39v??
iippanen * kakkonen * ?? * ??
Millalilla * kolmonen * ?? * ??
sintti * kakkonen * ?? * ??




Elokuisten muistoissa :

Rhiannon (la 4.8.2010)
Sokruli (la 21.8.2010)




 
evi-ta kiitos yksäristä! =) Laitoin sullekin yksäriä :D . Koskeeko muuten tuo "laki" että kunnan tulee tarjota kaks ultraa niin kaikkia kuntia vai vain jotain tiettyä aluetta? Meidän kunnassa on ollut vain yks ultra ja se on ollut np-ultra.
 
Täälläkin nukutaan öitä usein huonosti kun ipanat herättelee pitkin yötä, mutta se vaihtelee paljon yöstä toiseen. Oon niin aamu-uninen mut pakko nousta aina aikaisin kun lapset herää. Iltaisin taas tulee valvottua törkykauan kun saa olla ihan omissa oloissaan hiljaisuudessa.
Jännittää kun pitäis varmaan äidilleni tästä raskausuutisesta kertoa mut en tiedä miten kertoisin. Jouluaatto on huono aika kertoa hänelle kun voi järkyttyä ;) . Hän kun on sitä mieltä et kaks riittää... ja nyt olis kolmas tuloillaan. Muille en ajatellut kertoa ennen kuin oon käynyt varhaisultrassa....vaikka tiukkaa tekee. Mullakin muuten on mahassa kipuja välillä :whistle:
Mies olis kovin innokas sänkypuuhiin mut oon kieltäytynyt "kunniasta". Mites muut...jatkuuko peitonheiluttelut ihan tavalliseen tahtiin nyt? Mietin vaan että voiko siitä olla jotain haittaa näin ihan alkuraskaudessa??? :whistle:
 
Voi Sokruli :'( Voimia :hug:

Mites se elokuisten kerho, keneltä saikaan salasanan?

launii, vihdoinkin vahvistusta Kainuusta :)

Täällä ei erikoisempia. Ei oireita, vähän palelee ja väsyttää tavallista enemmän. Mutta jos nyt voisi olla stressaamatta asiasta ja odottaa ultraan. Jos tämä raskaus vaan yksinkertaisesti on oireettomampi kuin eka.

n11nan kuulumisia odotellessa :) ja olikos muita ultraan menijöitä...!

MiljaK ja salaisuus 5+3
 
MiljaK sen kerhon salasanaa voit pyytää yksärinä Rhiannon:ilta

Mietin tuossa äsken et on se jännä kun ainakin itse niin jotenkin nyt ODOTTAA että alkais oksentelut ja sit jossain vaiheessa kiroilee ku on niiin pahaolo... :headwall: Nooh mulla siis edelleen ei oksu lennä eikä ole kamalan paha olo, ajoittain kyllä etoo mutta...

oireettomista ajoista (siis ei oksentelusta) nauttien K :wave: Taas täällä, jolla on TYLSÄÄ olla töissä
 
Heipä hei, olenkohan ainoa lusmu joka täällä nuohoaa.. mä siis sain tehtyä tossa tän päivän hommat ja tunnin päästä alkais palaveri.. njää, en jaksa välissä mitään ihmeitä tehdä vaikka voishan sitä uuttakin alotella.

Mutta juuh, mulla oli viime viikolla se yksi päivä paha kun oli tosi huono olo. Nyt vaan paleltaa ja väsyttää ja välillä tuntuu että itkettää asia kuin asia....Mutta ihmeemmin huonoa oloa ei ole, kahvi maistuu, makea maistuu ja suolanen maistuu. Lähinnä jatkuva nälkä tässä vaan on :D :D Ja laihdutella pitäis kyllä, sais vielä pari kiloa tässä lähteä ennenkuin paino alkaa sitten vauvan johdosta nousemaan.

Mun pitää varmaan taas huomenna tehdä testi että uskon olevani raskaana :D :D Ei mulla edellisessä raskaudessakaan mitään tuntunu, joskus vähän etoi mutten oksentanu kertaakaan muistaakseni. Mandariineja söin kilotolkulla, nyt ei niitäkään ihmeemmin tee mieli... nakkeja lähinnä tekis (nytkin) ja eilenkään niitä ei tietysti ollut kun mieliteko iski.

Jep, saas nähdä miten tässä käy, en mä sitä ultraa nyt siirrä kuitenkaan, sillon on 7+5 niin eipä se vielä kovin myöhäsessä vaiheessa kuitenkaan ole.

Mutta juu, mä taidan siirtyä nyt lounastamaan kasvissosekeittoa ja sämpylää, eiköhän sillä iltapäivään pärjää.

=)
 
Lääkärin lapusta;

Tehdään vaginaalinen UÄ. Siinä nähdään kohdunsisäinen raskaus, sydämen syke+, CRL mitta 6mm vastaten 6+3. Ei nestettä vapaassa vatsaontelossa.

JEI!!!! HAPPY HAPPY!!! :heart: :heart:
Päivällä heitti mittausten mukaan mutta se gyne sano että ei välttämättä pidä paikkaansa ja käski elää oman 6+4 mukaan :D Parempaa joululahjaa ei voi toivoa!!!

n11na ja pikkume 6+4
 
n11nalle onnittelut hyvistä uutisista! :heart:

Minä en ole oksentanut kummassakaan edellisessä raskaudessa, enkä toivo sitä nytkään tapahtuvan. Yleensä on ollut semmoinen kestokrapulaolo :$ . Neuvolantäti eilen sanoi, että jouluksi pahimmoilleen saattaa alkaa pahaolo, mikä harmittaa tietysti, kun yritetään mahdollisimman pitkään pitää jemmassa tätä uutista.
Nyt on lähdettävä tortun paistoon! :p

nippanappa ja masukki :heart:
 
Sokruli: :hug: :hug: :hug: :'(

N11na: Onnittelut ihanista ultrauutisista. Toivottavasti itsekin saan ensi tiistaina yhtä ihania uutisia ultrasta.

Väsyttää. Huomaan, että puhti loppuu nopeammin kuin aikaisemmin ja iltaisin ei silmät tahdo pysyä auki yhdeksän jälkeen. En ole koskaan ollut mikään iltavalvoja, mutta nyt väsy iskee vieläkin herkemmin. Etova olo häilyy ajoittain, mutta ei ole pahoinvoinniksi asti yltynyt. Yleensä häipyy syömällä, vaikka ruoka aluksi ällöttäisikin.

Rinnat ovat päivisin arat ja öisin sitten todella kipeät ja kiristävät. Täytyy oikein katsoa miten päin vessareissulta kampeaa itsensä takasin maaten ja päinvastoin. Ajoittaisia jomotuksia alavatsalla ja alaselässä tulee ja menee, pääosin kiristävää/puristavaa tunnetta nivusten seudulla. Vatsa on välillä aivan sekaisin. Eilen pisti alavatsaa pidemmän tovin, oikein ehdin jo säikähtää. Toivottavasti kaikki on hyvin ja kyseessä normaalit kolotukset ja kasvukivut.

Sipsunen rv 6+2 :heart:
 
ikäerostä kysyttiin, esikko on 6v täyttäny just. että melkein seitsemän vuoden ikäero tulee.

ruokahimoja ei erityisemmin ole ollut. eilen ja toissapäivänä oisin halunnu kans nakkeja, mut ei ollu. nyt säis rasvasta ruokaa :x ja korjasin ällön olon täytekakulla :x :x
päälle kylymää kahvia, kun se vielä maistuu namilta toistaiseksi :p
mun eka ja ainoa oksu oli jo vajaa 2 viikkoo sit kun aloin jo aavistella raskautuneeni oireista. mulla on alkanu oireita tulla jo joskus kiinnittymisen aikoihin...

tosta laihdutuskuurista, eihän sitä suositella raskaana tai imettäville, kun se pistää kuona-aineet elimistössä liikkeelle jne. mun mielestä parin kilon laihdutus on ihan turhaa raskaana. jos nyt on enemmän ylipainoa, kuten vaikkapa sata kiloa ylipainoa, niin sit voi neuvotella lääkärin kanssa ruokavaliosta... =)

peitonheiluttelun ei pitäis haitata millään tavalla, jos on normaali raskaus ja edelliset raskaudet on menny normaalisti. silti mullakaan ei ole ollut intoa siihen ja pelottaa tyyliin, mitäs jos se sperma nyt pehmittää sitä kohdunsuun limatulppaa ja raskaus keskeytyy. siis ihan järjettömiä juttuja kehittelin eilen päässäni kun isäntä tahtoi pupuilua....mut en hennonu kieltäytyäkään, eihän se raukka nyt voi mun kuvitelmieni takia elää seuraavat pari vuotta selibaatissa :LOL:

joo, nyt suihkuun, päätä särkee, viluttaa, nenä tukossa.... sain eilen synttärilahjaksi viinapullon :D ja toiselta kaverilta tarjouksen lähteä viikonloppuna baariin :p hmm....täytyy joko esittää raivoraitistunutta tai kertoa totuus...

:wave: Sinimarja + Ipana 4+4 :xmas:
 
Heis, joo peitonheiluttelu on meillä varmaan jäissä - miehestä johtuen - se kun ei halua ottaa mitään riskejä. Grr, siis todennäköisesti vuonna 2011 seuraavan kerran harrastetaan sitten, jos mies saa näin päättää :LOL: No, katotaan, jospa se ei enää niin säikky olis kuin esikon kohdalla.

Mulle terkkari sanoi kun laihduttelusta kyselin, että ekat 3 kk voi hyvin laihduttaa, siis maltillisesti - lähinnä perkaamalla turhia pois ruokavaliosta. Sillä meinaan nytkin tehdä, eli en mitään kidutuskuureja tietenkään vaan ihan normit pullamössöt pois ja enemmän kasviksia tilalle. Ja siis se muutama kilo on tämmöselle tapille iso juttu, olen nyt siinä hilkulla että olenko vain lievästi ylipainoinen vai runsaasti ylipainoinen, joten siinäkin mielessä se pari kiloa on merkitsevä, jos se tuolla tavalla ruokavalion siivoamisen sivussa tippuu. Toki tilanne on nyt paljon parempi kuin esikoista odottaessa, mutta onhan näitä makkaroita vieläkin tässä ihan omiks tarpeiks...

Jep, nyt palaveriin mars ja sitten onkin melkein jo kotiinlähdön ja tytön hoidosta haun aika :)

Ihanaa N11Na, varmasti paras joululahja ikinä

:heart:
 

Yhteistyössä