Elokuiset 2010 joulukuussa

Bläh, miten ei tänään tämä työnteko nappaa nyt y--yhtään. Voiskohan tämänkin pistää raskauden piikkiin.. :whistle:
On aika ällöttävä olotila, mutta en ole kyllä syönykään aamulla oikein mitään, ei normaalistikaan maistu. Kohta vaan on niin hutera olo sitten jos ei mitään syö, että olis varmaan parempi napsia jotain naamariin..

Miten muuten jos ette jouluna vielä halua kertoa raskaudesta? Mä mietin, että otanko pokkana vaan lasillisen punaviiniä ja maistan sitä "feikisti" ja sit vaan ujutan sen viemäriin jossain vaiheessa iltaa. Me luultavasti siis mennään siskon perheen luokse aatoksi, ja sinne saattaa tulla mun vanhemmatkin lisäksi. Toisaalta jos ne tulee, ajetaan autolla sitten pois ja saan hyvän syyn olla juomatta, mutta jos ne ei tule niin jäädään yöksi ja sitten joutuukin kehittelemään peitetarinoita :LOL: Mä kun en vaan halua vielä kertoa mitään, jotenkin tämä on vielä "suuri salaisuus", joka kerrotaan sitten kun joskus sen aika on - keväämällä sitten :)

Jep, ei kai tässä auta muu kuin alkaa vääntämään parit powerpointit, että saa tälle päivällekin jotain tehdyksi.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille odottajille :wave:
 
Voi kamala kun on huono olo. Unohdin äsken syödä ja nyt oksettaa ja pyörryttää. Ja viel istun junassa menossa duuniin. :/ kolme työpäivää vielä ja sit 3 viikon joululoma. :D

Neuvolaan ajattelin välipäivinä soittaa. Jos tammikuun alkuun ajan saisin. Samalla ne saisivat ultrata. Ja pyydän päästä enemmän tarkailtavaksi koska noita keskenmenoja on liikaa.

T. Sokruli ja kirppu
 
Nyt se alkoi .. paha olo :x , toivottavasti tulee olemaan vielä toisaikaista eikä jokapäiväistä .. huoh ... se siitä oireettomuudesta , maaginen 6 viikkoa siis ylitetty ! Olisikohan tänään 6+3 ..

Dreamer78 tokihan "nimivaihtoehtoja" otetaan vastaan ! Silloin kun tuon listan tein niin ajattelin vaan otsikkoa , mikä olisi tavallaan kunnioittava listalta poistuneita kohtaan ...

Kaikille Ehdotuksia km:n kokeneiden listan nimeksi .... ???

Ai niin .. on ollut puhetta muuttuvista la-ajoista neuvolassa ... mulla on laskelmallisesti la heinäkuun puolessa välissä ! :D mutta siis tiedän että niin ei ole ,kun ovis oli vasta myöhään ja siitä laskinkin la:n .. tänään jo neuvola-lääkäri (kun viikkoja muka jo yli 9 :LOL: ) , koittaa kohdun kokoa ja laittaa siihen lapuskaan että miltäs tuntui vastaako viikkoja ja mikä olisi arvio , että koskas sinne np-ultraan . Kauheasti koitin neuvolassa sanoa , että mua ei haittaa vaikka kävisin pari viikkoa ennen aikojaan ja sit uudelleen , mut ei .. tää määräsi lääkärille arvioon , ettei turhaan np-ultraan kahdesta :attn: ...
Nooh , tänään kuulee sitten lääkärin mielipiteen ! Uudelleen synnyttäjät huom !!! Onko teillä kohtu suurentenut jo näillä alkuviikoilla niin että "voisi olla enemmänkin viikkoja" ? Vai onko se vain ulospäin turvotusta , mutta kohtu ei suurene niin nopsaan ???

neitim
 
Huomenia vaan kaikille!

Hammaslääkärikäynti takana ja nyt on poski sekä kieli ihan turrana :/ inhottavaa... Vähän jänskätti paikkauksessa.. Heti kun oven aukasin, se ihana hammaslääkärin tuoksu iski nenään. Hyi että! Sanoinkin sille lääkärille, että pikkusen tekee pahaa tuo haju. Hyvin kuitenkin selvisin :)

Onnellinen x5 Mä tein viime viikolla 2 testiä ja niissä molemmissa oli vahvat plussat. Sitä varhaisultraa oon miettiny, mutta en oikein tiiä missä täällä oulussa kannattaa käydä ottaan, paljon maksaa ja millä viikoilla kannattaa mennä. Mulla on neuvolan kautta ultra 18.1, että taidan odottaa sinne asti. Sittenhän tämä raskaus olisi jo vähän varmempaa...

Painosta Mulla on paino samoissa lukemissa kuin alkaessani esikoista odottaan... Siitä raskaudesta tuli n. 17 kg painoa :ashamed: Nyt ois kuitenkin tarkoitus päästä vähemmällä, ettei olis taas niin kova urakka pudottaa... nyt paino on +1kg, joka johtuu enemmän mun syömisestä kuin itse raskaudesta :| Toisaalta se raskaus on varmaan yksi syy mun syömiseen.. koko ajan nälkä :kieh: Vähän jo housut kiristää, luulenpa että saan siirtyä mammahousuihin alta aikayksikön!

Joukolla vaan pirppis79 ja vauvahaaveita OYSiin punnertamaan! :LOL:


Copper
 
Hips, täällä mä vaan roikun... njääh. Kattelin tuossa mammavaatteitakin, mietin uskaltaisko tilata espritin mammafarkut... edellisiä ostin bebesiltä mutta ne on kyllä nyt niin isot ettei millään voi niitä käyttää.. pitää tammialessa lähteä katsastamaan kampin valikoimat bebes, benetton ja esprit, luulis sieltä jotkut kivat löytyvän..
Onkohan henkalla ja maukalla nyt mimmonen valikoima? Viimeks kun olin farkkuja vailla niin ei ollu oikein mitään nättiä, tai kaikki kivat saatto olla vaan loppu.. jos yhdet farkut ja yhdet suorat housut investois niin niillä kyllä pärjäis hyvin.

Pitäis varmaan myydä ne mun vanhat mammafarkut, on kuitenkin sen verran isoa kokoa..
 
Huomenta! VAikken vielä virallisesti listoilla olekaan niin tuosta ikäerosta: Meillä esikoisen ja kuopuksen ikäero 1v4kk. Tulevan vaavin ja kuopuksen ikäero olis sitten vajaa 2v8kk. Että pienillä ikäeroilla ovat ja ihan hyvä niin. Toki varmaan ikäerot olis suuremmat jos olisin aloittanut kuumeilut aikaisemmin mutta nyt kkun ikä painaa päälle niin pitää kiirettä ;) .

T: Erka ja unelma 4+0.
 
pirppis79 11.1 kotiuduttiin osastolta, joten oon ollu siellä sillon :D

Täällä ei oo mitään oloja, ei kyllä ollu esikoisestakaan, joten saa nähä tuleeko tästä raskaudesta mitään =)

Ootteko vielä kertonu kellekkää?

Ite kerroin siskolle ja työkaverille, mutta muille en oo viel kertonu :D
Ja meille tulee lapsien ikäeroksi n 1v9kk

vauvis, miia 11.5kk ja ötökkä 4+1 :heart:
 
Huomenia!

Tein illalla uuden testin ja vahva viiva tuli :) Kaippa siellä joku sitten on, vaikka niin oireetonta onkin. Tuntuu erilaiselta kuin viime raskaus. Jospa tässä nyt vain ottaisi rennosti ja odottaisi sitä ultraa...

Olen kertonut vasta yhdelle ystävälleni ja tietysti mies tietää! Ajatus oli, että jos kertoisi sitten rv 12 aikoihin. Tuskinpa maltan pitää suuni kiinni mutta yritetään :D

Täällähän on useampi joiden lapsille tulee pienet ikäerot, onpahan sitten vertaistukea! Mukava juttu kyllä.

Runttipulla, mulla oli kauhee ongelma graavilohen kanssa kun olin isovanhemmillani käymässä ja he olivat sitä varta vasten ostaneet mulle kun tiesivät että on mun herkkua! Yritin siinä keksiä kaikkea miksen syö, lopulta otin sitä, mutten syönyt vaan ne meni roskiin. On aika vaikeaa pitää salassa varsinkin jos alkoholia tarjotaan ja siitä kieltäytyy, kaikkihan sen melkein arvaa!

Mä taidan ainoana edustaa KAKSssa synnyttäviä :)
 
Heips.
kiva että on taas kirjoitusta paljon. :)
tervetuloa kaikki uudet, onnittelut plussista.

(.) heikottaa ja huippaa. rannekkeet auttaa kyllä pahimpaan oksetukseen, mutta en tiä millä sais verenpainetta nostettuu?!! äsken en meinannut pysyä pystyssä ja mittasin paineet: alapaine 58 ja yläpaine 93.. just just - ei ihme että huippaa. parempi tietty alhaiset paineet, mutta joku raja silläkin.

neitim, kyllähän mullakin kohtu jo tuntuu jotenkin, vaikka raskaudesta jo melkein 8 vuotta.
 
mä voisin mahdollisesti liittyä mukaan tähän pinoon... aamulla tein todella vaaleanvaaleanhaaleanhaalean ++ testin! en vielä pysty uskomaan todeksi joten pitää ostaa muutama uusi testi tänään ja testata parin päivän päästä! mutta en voi olla nyt netissä kertomatta kun live tuttaville ei vielä voi kertoa ;)

eli tämä on meidän 5. raskaus. 2 tyttöä löytyy vuosimallia 2006 ja 2008 ja km x 2 vuosina 2007. ikäeroksi tulee 4v 4kk ja 2v 1kk. la laskurin mukaan 24.8.2010 (jos nyt muistan oikein).

ikää mulla on 26v (täytin viime viikolla). mies löytyy 29v ja 3&1v tytöt.

kotona olen ja toivontoivon että saan jatkaa kotonaolemista vielä muutaman vuoden :) ammatiltani olen sairaanhoitaja.

eli jos joku viitsis liittää mut mukaan pinoon niin mun ei tarvii itse yrittää saada tietoni mukaan koska en tiedä osaisinko ;)

vointi hyvä, kuten ed raskauksissakin on ollut. nyt vaan pitää odottaa varmistumis ++ ennen kun ottaa kaiken ilon irti! ja varhaisultraan menen ed kn takia. en taas halua jäädä odottamaan että mahd alan vuotamaan...

jaksamista kaikille ja ihanaa jouluodotusta ;)

-korvapuusti 4+0-
 
Miljak, onnea onnea plussasta :)

Mä olen noita testejä tuhonnu niin paljon että en enää kehtaa ääneen sanoakaan :LOL: Vaikka olotilasta, siis mielialanvaihtelut, kauheet ilmavaivat, masun muljahtelut, välillä huonot olot ja kauheet finnit ja yletön väsymys on päällä, niin silti tuntuu että onko sitä nyt kuitenkaan raskaana :D Ei kai sitä usko ennenkuin se pieni pötkylä alkaa polskimaan niin että potkut tuntuu.. vaikka testit paukuttaa vahvaa punasta viivaa niin silti sitä pöljänä ei muka usko :D

Mikäs juttu tuo rannekejuttu on? En ole moisesta kuullukaan...

Juu-uh, melkosta taiteilua kyllä joulupöydässä varmasti on, mutta kun on just vasta vkot 6+ meneillään silloin niin en kyllä halua mitään vielä kertoa. Paitsi jos pahoinvointi äityy niin etten pysty peittelemään, niin sitten kait on pakkokin sanoa...

Neitim, arvaa mun maha oli ainakin eilen illlalla kuin olisin 20. vkolla raskaana, ihan hirveetä turvotusta! Buh, kai se pullahtaa ihan ennen aikojaan, siks mä tässä niitä mammahousujakin jo vähän kattelen, pitää varmaan kohta ainakin väljempiin housuihin siirtyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Mikäs juttu tuo rannekejuttu on? En ole moisesta kuullukaan...
pahoinvointirannekkeet.
http://www.pahoinvointi.fi/pahoinvointirannekkeet.php

suosittelen kyllä; joillekin kuulemma tosin ei oo auttanut, mutta tärkeeää on myös oikea kohta, että ne toimii.
 
Heips pitkästä aikaa! Ei ole tullut kirjoiteltua, mutta kaikki jutut olen kyllä ahkerasti lukenut... Onnea kaikille, ketkä saaneet hyviä uutisia ultrassa ja voimia niille kellä tilanne epävarma.

Mulla olisi ultra ensi viikolla ja sitä odotan pelon sekaisin tuntein. Jotenkin tuntuu, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi, tosin niin tuntuu lähes meistä kaikista alkuajan odottajista. Mulla oli esikoisen raskaus lähes oireeton ja tässä oli kovaa väsymystä ja pahaa oloakin 5+ viikoilla, nyt viikkoja 6+5 ja ei pienintäkään oiretta, ei vaikka kuinka yrittää tunnustella :/ Mistä siis johtuu oireiden pikainen katoaminen, ei kuulosta hyvältä :'( No ei auta kuin kärvistellä sinne ultraan, mutta raskasta on...
Tsemppiä kaikille ja toivotaan hyviä ultrakuulumisia jokaiselle!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirppis79:
copper ite oon käyny tuolla merioulunneuvolassa viimeks varhaisultrassa. Makso 45 euroa.

http://www.merioulunneuvola.fi/aitiysneuvola/ultraus
juuri yritin itekki soitella tuonne, mutta siellä ollaan lomalla.
Tiiätkö yhtään aukioloaikoja? Niistä yritin soitella, että miten on auki :D
 
Korvapuusti onnea! Minulla myös rv 4+0 ja LA 24.8 2010. Milloin ajattelit mennä varhaisultraan?
Niin muuten minutkin vois laittaa tuonne listaan. Kyllä se täti taitaa poissa pysyä (tänään tai huomenna olis pitänyt alkaa). Ja plussatestejä oon viikonpäivät jo tehnyt :D .
 
noista rannekkeista, että pidetäänkö niitä molemmissa käsissä yhtäaikaan?

kävin aamulla jumpassa ja voi taivas kun nyt turvottaa mahaa! :eek: en ymmärrä mikä siihen tuli... painoo ei ole tullu lisää, mutta maha tosiaan kamala pallo. pitää pitää löysiä paitoja :D housut ei kiristä, eli se turvotus ei todellakaan ole mitään vauvamahaa vaan tollasta ällöä turvotusta :x en tiedä miten selviän mahani kanssa joulusta :D alkoa ei tule jouluna juotua joten sen suhteet helppoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
noista rannekkeista, että pidetäänkö niitä molemmissa käsissä yhtäaikaan?
jees, pidetään. ja silloin se vasta kunnolla tehoaa.


(.) väääsyyttääääää .... zzzzzzzzz miten ihmeessä pysyn ensi viikolla töissä hereillä ja vielä herään aamulla??!! kai sitä sit ku on pakko.
ei kyllä viittis nyt mennä päikkäreille, vaikka just meinaan nukahtaa pystyyn.
kaveri kävi tossa teellä pari tuntia, ja se meni kyllä hyvin vaikka ensin sanoinkin, että toivottavasti hän osaa ensipua, jos vaikka pyörryn... en pyörtynyt. :D B)
HUOMENNA ULTRA!! jännittää, hiukan pelottaakin, vaikka yritän ajatella positiivisesti ja uskon etä siellä masussa elämää on. :)

dreamer78 7+0 (poks, poks, jee)
 
Iippanen Mulla vähän samat fiilikset. Lähes samoilla viikoilla (mulla 6+4 tänään) mennään, eikä oireen oiretta. Hermojasyövää tää on tosissaan.... Mulla ens maanantaina ultra...

Dreamer78 Kokeile syödä jotain hieman suolasempaa ja salmiakkia/lakritsaa että verenpaineet nousis. Muuta neuvoa en oikein keksi. Ja kannattaa ottaa varovaisesti kun nousee, ettei tosissaan pyörry.
 

Yhteistyössä