Elokuiset 2010 joulukuussa

Vauvahaaveita :wave: Tulihan se sieltä =)
Täällähän alkaa olla enempikin "tuttuja" :heart:

Tänne ei mitään uutta maan ja taivaan välillä... Mahaa turvottaa iltaisin, ihan ku olis jo pidemmälläkin tmän raskauden kanssa :whistle:

K :wave: ja takas töiden pariin
 
Kiitos rakkaat naiset teille kaikille! Tulin juuri sairaalasta. Tällä kertaa minut ultrattiin alakautta ja ultran teki hyvin kokenut naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Kaikki oli hyvin!! Viikkoja pitäisi olla nyt 7+0, vauva vastasi painoarvion mukaan viikkoja 7+2. Sydän hakkasi normaalisti ja vauva liikkui ja elämöi vatsassa todenteolla. Lääkäri ei löytänyt mitään poikkeavaa. Sanoi, että kyseessä voi olla että istukan kiinnittymisessä on ollut jotain ongelmaa, tai vauva on liikkeillään katkaisuut jonku verisuonen. Antoi vielä labraan lähetteen jotta voidaan katsoa vielä PVK eli perusverenkuva, virtsanäyte ja CRP. Oon niin onnellinen että kaikki oli hyvin. Kysyin lääkäriltä vielä oireettomuudesta. Hän sanoi, että olla vaan onnellinen ja tyytyväinen oireettomuudesta se usein kertoo myös ettei raskaudessa ole mitään ongelmaa. Huh, kyllä kivi putosi sydämeltä!!!
 
Voi Jonetta, olipas tökerösti toimittu sen lääkärin toimesta. Pitäis antaa jotain tapakasvatusta noille yleislekuille että ei säikyttele suotta!
Hienoa että kaikki on kunnossa :heart: :heart:

Mä varasin perjantaina 4.1. päiväksi varhaisultran. Se on aika myöhään, vkoilla 7-8 taidetaan silloin mennä, mutta ajattelin että silloin ainakin jotain näkyy jos on näkyäkseen.
Koitan tänään varata neuvolankin, kun on noita pyhiä tuossa.. jotenkin ajattelin että ei sitä neuvolaa vielä tarvii, mutta toisaalta siellähän tilataan sit aikoja sinne ultriinkin yms niin kai se on jo mentävä.

Mulla ei ole jotenkaan mitään halua kertoa tästä vielä. Viimeks kun kerroin siskolle, niin se mölys jo ennen aikojaan kaikille tutuille ja en halua nyt, että saa kukaan tietää vielä. Sit mun äiti varmasti kakistelee tämän raskauden kanssa, ei vaan jaksa sitä sen kauhistelua ja pelkokertoimia mitä se pienessä päässään virittelee. Joten jos voisin, kertoisin heinäkuussa vasta :D :D :D Vaan kaipa se näkyy jo aikasemmin :kieh:

Mua mietityttää kans (ja vähän hirvittää) pieni ikäero, tulee vain 1v7kk, mutta toisaalta itsellä on 4v vanhempi sisko ja kyllä lapsena oli niin inhottavaa, kun sisko oli niin vanha ettei meillä ollu mitään yhteistä. Jospa näistä sitten tulisi leikkikamut toisilleen :heart: Ja jaksaahan sitä kai, esikoinen on niin helppo ja kiltti tapaus, että silläkin tässä uskalsi ryhtyä heti tuumasta toimeen.

Mä haluisin kans sinne haikaranpesään, jos vaan mahdollista. En vaan tiedä, kun mulla on refluksitauti, että miten on... pääsenkö vaiko enkö. Sinällään tauti ei ole mikään "perussairaus" eikä vaadi jatkuvaa lääkitystä, mutta saataa se olla este. Viime raskaudessa en sinne edes yrittäny, mutta nyt voisin kyllä kokeilla jos pääsis. Kättärille varmaan muuten sitten mennään...

Jep, tervetuloa uusille ja ihanaa, pikkukakkoslaisiakin on täällä vaikka kuinka. :heart:
 
Jonetta: Ihanaa!! :heart: Varmaan ihan huippu tunne, kun kaikki onkin hyvin. Antaisin jo palautetta sille toiselle lääkärille, ihan rakentavana palautteena hänellekin tiedoksi perusasioita, jottei turhaan äitejä säikyttele! :/ Mutta pääasia, että voit jatkaa joulun odottelua rauhassa, onneksi sait jo tälle aamulle tuon ajan! :hug:

runttipulla: Yleensä eka neuvolakäynti on siinä raskausviikolla 8, mutta kannattaa nyt jo alkaa soittelemaan, kun sielläkin ajat menee aika nopsaan.

Taisin jossain aiemmin mainita, että aijotaan kertoa raskaudesta minun vanhemmille jouluna. Nyt jotenkin alkaa tuntua, että uskaaltako vielä silloin...Silloin viikkoja olisi 8+3..Olisin niin halunnut odottaa viikolle 12, mutta jouluna ollaan kuitenkin tiiviisti kaikki yhdessä niin en ensinnäkään osaa pitää suutani kiinni ja toiseksi ei tarvitse keksiä selityksiä sille, miksi en esim.syö jotain. Vaikeeta... :D
 
Hienoja uutisia Jonetta!

Itsellä on tänään haikea olo, kun on vanhempainloman viimeinen päivä. Seuraavaan on vielä aikaa... Sovittiin miehen kanssa kesällä, että voin olla kotona seuraavan lapsen syntymään asti, jos onnistutaan tulemaan raskaaksi ennen vuodenvaihdetta. Nythän niin on käynyt ja huomisesta eteenpäin olen kodinhoidontuella. Meidän talous ei kestä kovin pitkää kautta näin vähällä rahalla ja tarkoitus olisikin aloittaa äitiysloma 50 päivää ennen laskettua aikaa. Se olis sitten 4.6 alkaen. Toivottavasti kaikki menee ok sinne asti.

Oireita ei ole tullut oikeastaan lisää. Rinnat on hieman isommat, mutta vain vähän. Pahaa oloa on hiukan, mutta vain hiukan. Taidetaan sitä olla vaan vähän raskaanakin. Ehtiii niitä oireita vielä tulla :D

Melita ja örrimöykky 6+6?
 
Kiitos tukisanoista. :flower: Eiköhän tämä tästä kun alkaa tottua ajatukseen. Ja valmentautumisaika on pitkä. ;)
Mutta on tästä opiskelijaelämästä jotain "hyötyäkin". :) Soittelin YTHS:lle aamulla, ja sieltä varasivat heti "akuuttiajan" gynekologille keskiviikoksi jouluruuhkasta huolimatta ja tänään kävin juttelemassa terveydenhoitajan kanssa esitiedot talteen. Terkkari vähän veikkasi että gyne saattaisi just ton norlevon takia ultrata jo ylihuomenna, hui! Melko varhainen varhaisultra kyllä olisi.
 
Sartsa83
Minttupallero Kiva kuulla että asiat alkaa siellä selviämään ja että haluat olla äiti. :) Toivotaan että kaikki on siellä kunnossa ja että odotus sujuu hienosti. :) Tsemppiä. :)

Voi vauvahaaveita!!!!!!!!!!!! Oon nii ikionnellinen että oot nyt täällä!!!!!!!!!!! :heart: :hug:

Voi Jonetta mä huolestuin täällä ihan todenteolla. Mahtavaa että kaikki on hyvin ja pieni siellä elämöi! :heart: :hug:

ON: Mä peruin tänään mun sikapiikki ajan. En aio ottaa sitä nyt vielä kun luulen että oon sairastanukin sen ennen raskautta. Mutta jos epidemia iskee tänne uudelleen niin otan sen sitten koska jos se tulee, se on tullakseen sitten ensi vuoden kevätalvella jolloin oon sitten jo yli 12 viikon. Tuntemuksista: täällä sattuu taas mahaan. Tiiän että se on normaalia mutta ikävä tunne. Ja tottakai sitä huolestuu et onks kaikki kunnossa. Noh... vielä ois pari viikkoa varhaisultraan. Sitä ootan kun kuuta nousevaa.

Sartsa ja pikku möhkis 6+2 tai jotain. :p
 
Huh helpotus Jonetta :flower:

Runttipulla meilläkin tulee ikäeroksi 1,8v eli pienellä ikäerolla ja tuo meitin neiti on aika vauhdikas ja omapäinen tapaus, HUH HUH! Mä vaan ajattelen että kyllä ne asiat suttaantuu ja onhan nuista seuraa toisilleen :heart:

Min olen jo kertunonut mun äidille, siskolle sekä miehen äidille kerrottiin nyt ku on vierailulla... Vaikka se KM kummittelee muistoissa niin jotenniin olen vaan semmoottinen luonne et kerron vaikka ei tarviis kertoa, "iloitaan" sitten yhdessä :D

K :wave:
Tylsistyy töissä
 
Neitikat, eikai sitä tässä tilanteessa muuta voikaan kuin vaan ajatella että hommat suttaantuu :LOL:

Mä soitin äsken neuvolaan ja sain ajan jo 7.1.2010. Sehän on jo parin viikon kuluttua :whistle: Ja siellä ei ainakaan terkka yhtään nikotellu, onnitteli kovasti vain :) Hmm.. ei kai tämä näin pieni ikäero sitten niin tavatonta olekaan :LOL:

Tänään on ollu hyvä päivä töissä, kuumeinen olo vain, muttei mitään huonoa oloa. Onneks.
Toi tissien muuttuminen on jännä, ei mulla muuttunu mihinkään edellisessä raskaudessa, ei siis suurentunu eikä mitään, ja nytkin nämä roikkuu kyllä ihan samanlaisina kuin aiemminkin. Ei siis vissiin muutoksia sillä rintamalla nytkään. Ei mulla kyllä menkkojen tai oviksienkaan aikaan ikinä ole mitään tuntemuksia, tai sitten olen vaan niin tunnoton tissien osalta :LOL:

Mutta joopa, pitänee jatkaa töitä ettei ihan mene netissä lorvimiseksi tämä aika...

:) runttis ja toukka 4+5
 
Heippa vaan kaikille ja tervetuloa uusille!! =)

Mä tänään soittelin gynelle ja sainki ultra-ajan keskiviikolle kun vähän liiottelin mahakipuja :ashamed: Onks kellään muulla ollu kovia repäsykipuja?? :attn: lauantai-iltana makoilin sohvalla ja nousin siitä sitte nopeeta ylös, niin tuntu ku ois puukolla kaivettu tuolta alamahalta..hui..tuon ku kerroin niin sain sitte ajan sinne ultraan.ettei vaan ois kohdunulkopuolinen,sitä se täti siellä puhelimessaki sano.. :'(
toisaalta mulla on vahva tunne et kaikki ois hyvin mutta eihän sitä tiedä..

Meillä oli ekan ja tokan lapsen ikäero 1v9kk ja nuoremman vauva-aika meni kyllä tosi hienosti..nyt tämä nuorempi kerkiää melkein täyttää kolme, jospa nyt ois vielä helpompaa!! :heart:

ultraa odotellen hepetius ja kirppu 6+1
 
Tervetuloa uusille! :)

Mulla ei oo mitään repäisykipuja ollu. Oireena on vain rintojen arkuus, väsymys ja paha olo aamusin ja iltaisin. Viime viikolla alkoi kunnon yökkiminen, tuntuu pahenevan päivä päivältä.... |O

Reilun tunnin päästä pitäis alkaa valmistautumaan EKAAN NEUVOLAAN :heart: iiiks kun jännittää :D Mitähän siellä oikeen tehdään...saanko jotain lappusia/ kirjasia mukaan? Entä äitiyskortti? Täytetäänkö sitä jo nyt vai myöhemmin vasta? :)
 
Hammaslääkäristä puheenollen...mun pitäs tilata aika. Pari pientä reiän alkua tuntuis olevan sekä kaks lohkeamaa! Äsken söin muutamia mandariineja ja ihmettelin että mikä kova rusahti hampaissa, niin pieni hampaanmurunen lähti jo lohjenneesta hampaasta.... :ashamed: Saako raskausaikana käydä ilmaiseksi tarkastuksessa hammaslääkärissä? Oon joskus kuullut että sais..
 
Heissan!

Pikainen ilmoitus vaan eli tänään on ultrattu ja sieltä löytyi pikkuinen ihan oikeasta paikasta ja sykekin näkyi :heart: Kylläpä kivi vierähti sydämeltä. On ollut niin erilainen alku kun ekasta, että pelotti, ettei kaikki ole kunnossa. Alkavat kyllä kohta töissä ihmetelllä kun kuljen täällä jatkuva virne naamalla :D

Tulen lukemaan tiedän kuulumiset myöhemmin!

Satsuki rv 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Reilun tunnin päästä pitäis alkaa valmistautumaan EKAAN NEUVOLAAN :heart: iiiks kun jännittää :D Mitähän siellä oikeen tehdään...saanko jotain lappusia/ kirjasia mukaan? Entä äitiyskortti? Täytetäänkö sitä jo nyt vai myöhemmin vasta? :)
samma häär. mul olis 14.15 aika. ja SAMAT KYSYMYKSET askarruttaa. :)
ja vielä se että sovitaan ko NYT JO NIITÄ TULEVIA lääkäri-/ultra-aikoja? en mä vaan voi sopia ennen kuin saan työvuorot; en halua kesken työpäivän lähtee töistä, kun on vaatteitten vaihto ja matkaakin sen verran, että työt pissii, kun on aika tiukat aikataulut.
no, mitäs noita nyt etukäteen murehtimaan - tärkeintä on että pikkuinen kasvaa ja keskiviikkona löytyy se syke! :heart: :heart:
toivon tietty että neuvolatäti on mukava, ja että kemiat kohtaa. olis se ärsyttävää jos ei sietäis sitä ollenkaan. huhhui.
 
Onpa mukava huomata, että täällä on muitakin joilla tulossa pieni ikäero =)

Edellisessä raskaudessa ei ollu oikeen mitään muuta oireita ku tajuton väsymys. Nyt tuntuu, että närästää, palelee ja rinnat on tosi kosketusarat koko ajan.

Täytyypä alkaa varaileen hammaslääkäriaikaa muistin aikana.

pirppis ja ylläri 4+6
 
evi-ta, meillä on lapset senverran isoja jo että nukkuvat hyvin yöt, ei tarvi herätä. ja mies herää heidän kans viikonloppuisin joten maratonunet onnistuu ellen ole töissä :D

vähän on taas entisestään hajuaisti "parantunut" :$ roskis- ja jääkaappi haisee ihan hirveelle! :x aamuisin ja iltapäivison jos ei ole syönyt pitkään aikaan, vähän etoo mutta ihmettelen edelleen ettei ole tarvinnut oksentaa :eek: ei siis ole mitenkään ylitsepääsemättömän kamala olo, mitä ihmttelen suuresti koska toisissa raskauksissa olen halaillut pönttöä pitkin päivää 6-9kk :x ja laskeskelin että ny ton kait menssa viikot 7+3, eli aika "paljon" jo.... noh, olkoon :D
 
pirppis79 Esikoinen on nyt 2 v 2kk eli ikäeroksi tulis melkein 3v.. Kiva kun täältä oulusta on muitakin odottajia :) Saas nähdä punnerretaanko yhtäaikaa, mulla meni esikoisestakin 2 vk yli la:n. Vähän kyllä jänskättää, miten kahden lapsen kanssa alkaa sujumaan. Jotenkin niin erilaista tämä odotus, kun yksi on jo. Ei saa väsymykseltäkään levätä silloin kuin haluaisi :)

Jonetta Hienoa että sait hyviä uutisia!

Mulla on myös noita repäisykipuja ja pientä jomotusta mahassa, enemmän vasemmalla puolella. Kaippa tuo on ihan normaalia. Viimeksi jomotti paljon reilummin ja selänpuolelta, meni silloin kesken ja tuli ihan normaalit menkat.

Minäkin varasin jo neuvolan ja ultran. Ens kuun 13 ja 18 pv :) Toivotaan vaan että ultrassa näkyisi sillon pikkunen sykkivä sydän... Koska sillä samaisella viikolla on tärkeä päivä, menemme ukon kanssa naimisiin. :)
Tapahtumarikas tammikuu siis tulossa... :heart:
 
En olekaan aikoihin ehtinyt kirjoittamaan ja luettavaakin oli sivukaupalla. :) Täällä on paljon uusiakin. jee :)

Jonetta Ihana kuulla, että sait hyviä uutisia tänään!

Copper Sulla tulossa tosiaan mieleenpainuva tammikuu. Onnea!:)

Täällä samat oireet edelleen eli väsymystä ja ällötystä, muttei suurempaa pahoinvointia kuitenkaan. Viikon päästä olis sitten neuvola, joten sitä odotellessa..
 

Yhteistyössä