Elokuiset 2010 joulukuussa

Sartsa83
Sokruli Kyllä kaikki kääntyy vielä hyväksi. Ja ihan varmaan niin isäsi kun kaikki muutkin tykästyvät ajatukseen että saat lapsen. Kerro vain rohkeasti niin saat heiltäkin tukea. Tottakai he aluksi varmaan säikähtävät ja kun tulet olemaan yksinhuoltaja, mutta taatusti ovat tukenasi ja apunasi kun näkevät miten mahasi alkaa kasvamaan. :) :hug: :heart: Hienosti oli Jos mä oisin sä asian ilmassu... kannattaa siis kertoa. :)
 
No iskä aina sanonut et pitää raha asiat olla kunnossa ja kunnon mies rinnalla ennenku lapsia aikoo saada. Mä tiedän et rahallisesti tuun yksinkin pärjää. Mut exälle en ainakaan näillä näkymin kerro et siit isä tulee.
 
Huhhui, plussattu on täälläkin, ja elokuussa olisi la. Tosin ei tilanteeseen nähden toivottu. Niin alussa vielä (5. viikko menossa) että vaikka mitä voi vielä tapahtua, mutta kyllä vähän pelottaa. Tuleva isä ei edes asu luonani, vaikka on vakituinen ja vakaa kumppani. Kyllä tämä on tarkoitus pitää, lapsia on ollut joskus tarkoituskin yrittää, mutta mieluummin "vasta myöhemmin". Sekin huolettaa, että tuli otettua katumuslääkitys, että onko se nyt edes kiinni siellä missä pitäisi. Mutta jotkin äidinvaistot tuolta puskevat pintaan, ja on tullut lueskeltua, että mitähän siellä masussa nyt sitten tapahtuu. :D Oireita ei pahemmin ole ollut, mitä nyt olen hyvin tietoinen mahastani, jossa tuntuu jotain määrittelemätöntä tapahtuvan. Mutta onko se todellista vai mielikuvituksen tuotetta kun on tietoinen tilasta. :p
 
Tänään tein raskaustestin, kun menkkoja ei tällä viikolla kuulunut ja niinhän sinne testiin ilmestyi kaksi viivaa. Testiviiva ilmestyi itse asiassa melkein heti ja ihan selkeänä.

Toinen lapsi olisi kyseessä, esikoinen on tällä hetkellä 9½ kuukautta vanha. Eli tällä tavalla putkeen ruvettiin tätä jälkikasvua väkertämään. :D
Laskettu aika olisi laskurin mukaan 19.8. ja synnäri tulee olemaan Kätilöopisto.
Helsingissä siis asustellaan miehen ja esikoisen kanssa ja ikää mulla tulee reilun viikon päästä täyteen 30vee.

Kirjottelen lisää paremmalla ajalla, nyt pitäis lähteä kyläilemään miehen perheen luokse.
Vähän tässä mietin, et kerrotaanko nyt heti tästä raskaudesta vai odotetaanko vielä jonkun aikaa. Toisaalta mitä vaan voi vielä tapahtua, kun raskaus on näin alkuvaiheessa, mut toisaalta kauheesti tekis mieli kertoa heti. Huoh, kun vaikeeta. :eek:

Hendu ja kirppu 4+3 (vissiinkin)
 
Sartsa83
Sokruli Isäsi kuulostaa samanlaiselta kuin oma isäni mutta voin kertoa, että hänen tuollaiset mielipiteensä muuttuvat täysin kun alkaa huomaamaan kasvavan mahasi ja viimeistään kun pieni käärö syntyy. Sitten on papalla pasmat sekasin onnesta. :)

n11na Voi ei! Nyt kovasti mustaherukkamehua lämpimänä naamaan että saat paljon c-vitamiinia ja lepoa levon perään! Flunssa hus! :)

minttupallero Anteeksi nyt kun kysyn, mutta miks sun ylipäätään piti mennä hommaamaan se katumuslääke? Toivotaan nyt että on herne siellä kyydissä mutta voipi myös olla että koko homma on mennyt kesken koska sehän katumuslääkkeen tarkoitus on: pistää kesken koko raskaus. :|

Onnea Hendu plussasta!
 
Täällä on nyt kova palko ja suru :'( Mulla on ollu aamuyöstä asti todella kova vatsakipu joka on ihan erilaista ku mitä koskaan aiemmin ollu.. kävin tossa iltapäivällä ensiavussa ja siellä lääkäri ultras vatsan päältä (sanoi, kyllä et ei ole koskaan aikasemmin ultrannu) Lääkäri sanoi ettei näe kuin ruskuaispussin eikä ollenkaan sikiötä.. :'( :'( hän laittoi kuitenkin lähetteen naistenpolille jonne san huomenna aamulla mennä.. siellä sitte vielä ultrataan ja katsotaan vielä.. pelottaa niin kovin ja oon itkeny silmät päästäni. Tänään pitäis olla 6+6 tai 7+0 tai jotai sinne päin. Oireeton oon muuten ollu kokonaan lukuunottamatta tätä vatsakipua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Täällä on nyt kova palko ja suru :'( Mulla on ollu aamuyöstä asti todella kova vatsakipu joka on ihan erilaista ku mitä koskaan aiemmin ollu.. kävin tossa iltapäivällä ensiavussa ja siellä lääkäri ultras vatsan päältä (sanoi, kyllä et ei ole koskaan aikasemmin ultrannu) Lääkäri sanoi ettei näe kuin ruskuaispussin eikä ollenkaan sikiötä.. :'( :'( hän laittoi kuitenkin lähetteen naistenpolille jonne san huomenna aamulla mennä.. siellä sitte vielä ultrataan ja katsotaan vielä.. pelottaa niin kovin ja oon itkeny silmät päästäni. Tänään pitäis olla 6+6 tai 7+0 tai jotai sinne päin. Oireeton oon muuten ollu kokonaan lukuunottamatta tätä vatsakipua.
Jonetta :hug:

Mullahan niitä oireita ei ollut ollenkaan. Vaisto sanoi jo melkeinpä alusta asti ettei kaikki ole ok.

Kova vatsakipu voi olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta, kuten mulla.

Ultrassa selviää ja verikokeella myös.
 
Uskaltaisinkohan jo liittyä tänne ryhmään... :)

Olin aiemmin tuossa heinakuisten ryhmässä, mutta tuli varhainen km. Nyt tärppäsi heti uudelleen, plussasin tällä viikolla 2 kertaa todella vahvan plussan. Onnellinen olo on :) La laskurin mukaan 16.8. Selvät raskausoireet on.. lievää etomista ja aivan pirun kiukkunen ja väsynyt olo koko ajan. Närästää ja turvottaa sen lisäksi...

Kyllä tuo mieskin on jo muutaman kerran joutunut laskemaan 10:neen ja puhalteleen mun takia :ashamed: Ihan skitso oon...

Päivitystä varten... Toinen on tulossa, ikää 23v ja OYS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Täällä on nyt kova palko ja suru :'( Mulla on ollu aamuyöstä asti todella kova vatsakipu joka on ihan erilaista ku mitä koskaan aiemmin ollu.. kävin tossa iltapäivällä ensiavussa ja siellä lääkäri ultras vatsan päältä (sanoi, kyllä et ei ole koskaan aikasemmin ultrannu) Lääkäri sanoi ettei näe kuin ruskuaispussin eikä ollenkaan sikiötä.. :'( :'( hän laittoi kuitenkin lähetteen naistenpolille jonne san huomenna aamulla mennä.. siellä sitte vielä ultrataan ja katsotaan vielä.. pelottaa niin kovin ja oon itkeny silmät päästäni. Tänään pitäis olla 6+6 tai 7+0 tai jotai sinne päin. Oireeton oon muuten ollu kokonaan lukuunottamatta tätä vatsakipua.
:hug: Toivottavasti kaikki on hyvin !

neitim
 
Jos MäOisinSä
Jonetta Miksi se vatsan päältä ultraa kun pitää nuilla viikoilla nimenomaan alakautta ultrata! mulle sanoi lääkäri että jos on ruskuaispussi niin sikiö on varmasti myös kohdussa,mutta tietenkään ei voida sanoa onko sikiö elossa jos ei sykkeitä vielä nähdä.
Eikö juuri sen takia katsota alakautta koska sikiöt on niin pieniä ettei niitä vatsanpäältä oikein tahdo nähdä?
Voimia huomiseen Jonetta :hug:
 
Onnittelut uusille odottajille!

Jonetta älä ole huolissasi tuosta ultrauksesta. Noilla viikoilla ei pitäisi nähdä vatsan päältä vielä yhtään mitään. Kaikki varhaisultrat tehdään sisäkautta ja nt-ultrakin ainakin täällä Turussa. Oireita voi toki olla ja osa niistä on harmittomia ja osa sitten merkki jostain harvinaisemmasta ongelmasta. Mene huomenna sinne hakemaan itsellesi varmuutta siitä, että kaikki on kunnossa. Itselläkin on perjantaina ultra ja en ikinä jaksaisi odottaa sinne nt-ultraan asti.

Jouluna paljastaminen on tarkoitus täällä toteuttaa. Mennään aattona miehen vanhempien luokse ja päivänä mun vanhempien ja molemmat parit saa silloin kuulla uutisesta, jos ultra on kunnossa. Tietävät kyllä, että yritämme, joten ei varmasti suuri yllätys ole. Tosin ikäero esikoiseen jää aika pieneksi, joten voivat hieman siitä yllättyä kuinka nopeasti tärppäsi imetyksestä huolimatta.

Omaa taustaa: ikä on siis 31 vuotta ja esikoinen täyttää ennen joulua 9kk. Esikoista aloin odottamaan seurusteltuamme noin kolme kuukautta. Siinä vaiheessa se oli aikamoinen pommi itselle, mutta hyvin pian uutinen tuntui jo hyvältä ja meillä menee todella hyvin. Hääpäivä on sovittu kesälle 2011. Kaksi lasta tuntuu tässä vaiheessa meille hyvältä lapsiluvulta, mutta iltatähti hieman ennen nelikymppisiä ei ole pois suljettu.

Vatsa tuntuu entistä turvonneemmalta ja on turvoksissa jo heti tuosta rintaliivien altakin. Luulen, että vatsa alkaa tässä raskaudessa näkymään paljon aikaisemmin kuin ensimmäisessä.

Melita ja ? 6+5?
 
Huh, kahlasin 4 sivua tekstiä läpi :LOL:

Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti :wave:

Viikonloppu mennyt, ja huomenna taas töihin. Mulla ei o kyllä juurikaan mitään oireita, tuntuu että ne vähätkin hiljalleen katoaa. Rinnanpäät on aavistuksen kipeet, mutta ne menkkakouristuksetkin on loppunu. Rintojen koossa, hajuaistissa tai missään muussa en oo huomannu muutoksia. Eikä ole edes pahoivointiä/ällötystä. Positiivisena puolena voin myös todeta, ettei myöskään kipuja tai vuotoa ole ollut. Luulisi, että kohdunulkoinen tai keskenmeno aiheuttais jotain kipuja.

Jonetta :hug: Toivotaan että teillä on kaikki hyvin.

Sokruli :hug: Tsemppiä paljon ihanaan mutta mietityttävään tilanteeseen. Vaikka vanhemmat alkuun suuttuisivatkin, niin varmasti heiltä saa tukea alku "järkytyksen" jälkeen. Tietääkö lapsen isä raskaudesta?

Minttupallero Voimia myös teidän tilanteeseen. Niin milloinka olit ottanut jälkiehkäsyn? Suojaamattoman seksin jälkeen vai raskaustestin tehtyäsi? Joka tapauksessa kannattaa nyt miettiä tarkasti mitä haluaa, ja mennä sen jälkeen keskustelemaan lääkärin kanssa. Oli päätös mikä tahansa.

Noopu ja Nyytti 6+2


Ai niin... viikko vielä ultraan... mä en jaksa odottaaaaaaaaa....
 
Jonetta: Pelko on varmasti suuri ja huomis aamuun tuntuu olevan pitkä aika, mutta tuo lääkärin kokemattomuus kuulostaa siltä, ettei hänen olisi pitänyt edes säikytellä sinua noin!! Eihän näillä raskausviikoilla voi vatsan päältä ultraamalla paljoa nähdä ja alakauttakin ruskuaispussissa näkyy vain pienen pieni piste! Joten ei mikään ihme ettei hän mitään nähnyt. Toivon koko sydämestäni, että kaikki on hyvin.
Tiedätkö, ystäväni kertoi juuri hänen omasta alkuraskaudestaan, jolloin hänellä oli ollut yli päivän kestävä kova kipu kohdun seudulla! Kipu oli pitänyt hänet sängyssä koko päivän. Hän oli pelännyt jo pahinta ja ollut varmakin raskauden päättymisestä mutta niin se vaan oli ohi mennyt ja kaikki meni hyvin jatkossa.
 
Sartsa83: En pahastu, vaikka kysyt, itselläkin on hyvin ristiriitaiset tunteet koko jutusta edelleen. Toisaalta oma lapsi olisi ihana, mutta molempia meistä pelottaa, että miten sitä voi pärjätä kun kummallakin masennus. :/ Sen takia kävin heti 24h-apteekissa, millainen lapsi siitä kasvaisikaan kun vanhemmat on tällasia nyt. Katumuspilleri ei varsinaisesti keskeytä raskautta, ja itse asiassa sen toimintamekanismia ei tarkkaan edes tunneta. Oletetaan että se estää ovulaation ja/tai kiinnittymisen. On kyllä huono omatunto, kun tietää että monet yrittävät pitkään ensimmäistä lasta ja itsellä heti ensimmäinen "klassinen vahinko" johtaa tähän vaikka sen yrittää vielä estää. Tiedän että täällä on enemmän niitä, joilla on haluttu ja odotettu masuasukki, mutta minäkin olen nyt tuleva äiti, jonka tausta vain on erilainen. Ja jolla on kirjoituksienne perusteella samat huolet kuin kaikilla muillakin: onko siellä kaikki hyvin. :) Eikö ole uskomatonta, miten korvien välissä alkaa tapahtua kun tietää että kantaa jälkikasvua? Nyt kun se siellä kerran on, niin toivon että se siellä on ja voi hyvin koko säädetyn ajan, vaikka tulevaisuus näyttääkin aikas mielenkiintoiselta.
 
Minttupallero eli otit jälkiehkäsyn seksin jälkeen, mutta raskauduit siitä huolimatta? Luulen, että jos noin on käynyt, niin pikkuisella on kaikki hyvin. Onhan se kiinnittynyt koska hcg:tä on erittynyt. Toivottavasti teillä on hyvä tukiverkosto olemassa, se auttaa jaksamaan vaikka välillä tuntuisikin vaikealta. Kaikkien meidän päässä käy varmasti aikaimoinen myllerrys heti sen jälkeen kun testissä kaksi viivaa ilmestyy...
 
Minttupallero: Sehän on oikein positiivista, että äidilliset tunteet alkavat herätä! ja apua on saatavilla ihan neuvolankin kautta, esimerkiksi lapsen syntymän jälkeen, jos tarvitsee tukea omien voimavarojen lisäksi! :) Mutta sinne on vielä aikaa ja onneksi emme edes tiedä mikä tilanne on sitten. Päivä kerrallaan... :)

Itsellä tänään 7+0! Jee! :heart:
Näin unta, että vessassa käydessä tuli paperiin verta pyyhkiessä. Toivottavasti ei toteudu!
 
Mä oon ihan rikki tän jatkuvan pelon kanssa. Eilen illalla menin sitte lueskelemaan kaiken maailman tuulimuna/keskenmenojuttuja ja nyt huolettaa entistä enemmän. Mitään varsinaista syytä ei siis ole, mutta oireettomuus huolestuttaa. *huokaus*
 
Aamusta asti pala kurkussa,joko sitä todella alkaa voimaan pahoin :p
Mulla hammaslääkäri itsellä tänään,miten mahtaa käydä kun lapsen hammaslääkärissä hajut meinas saada oksentamaan.... :x

Onnittelut uusille,ainakin vauvahaaveita :heart:

Ja tsempit uusinta ultraan Jonettalle :heart: musta tuntuu että sieltä löytyy ihan viikkoja vastaava sikiö kun kokenut ultraaja oikein ultraa :hug:


Hei ja mäkin huutelen,muistakaa tulla myös tuonne kerhopuolelle höpöttämään :D

evi-ta rv 5+
 

Yhteistyössä