Alkuraskauden ultra nyt onnellisesti takana. Siellä se meidän ehkä köllötteli ja sydän sykki :heart: Pituutta oli huimat 1,1 cm. Minä hoin vaan, että oletko ihan varma, että toi on sydämen syke yms. kun minulla näissä lähes oireettomissa raskauksissa ei ole ikinä mitään elävää kohdussa näkynyt. Gynekologi totesi, että kyllä hän on ihan varma ja naureskeli :ashamed:
Kaikki siis tällä hetkellä hyvällä mallilla
Muuten se gynekologi selitti kyllä vähän sekavia. Kerroin, että minulla on ovulaatio yleensä pari päivää myöhemmin kuin kierron puolivälissä ja kuukautisetkin ovat välillä kovin epäsäännölliset. Ehkän koko vastasi kuulemma viikkoja suunnilleen, mutta nyt kun olen etsinyt tietoa netistä ni ei kyllä pidä paikkaansa. Tuo 1,1 cm vastaa keskimäärin viikkoja 7+1 tai 2. Kuukautisten mukaan viikkoja oli eilen ultran aikaan 7+4
No suunnilleen sitten ja pari päivää sinne tai tänne. Jäi kuitenkin vähän epäselvä olo. Ihan yksityinen gyne oli ja varmasti asiansa osaava, mutta kuitenkin olisi saanut vähän tarkemmin asioita selittää. Pääasia tietenkin, että syke löytyi :heart:
Pahoinvointi on nostanut hieman päätään täällä edellisen viikon aikana. Sellaista pientä kuvotusta. Voi kestää vain pari sekunttia tai minuuttia ja menee itsekseen ohi. Pitkin päivää ilmenee. Sitä alkoi ilmetä tämän kuluneen viikon aikana ja ajattelin sen ensin olevan vain mielikuvitusta, mutta enää en ajattele. Töissä yksi lapsi tai oikeastaan vauva (11 kk) haisee niin pahalle, että en voi pitää sylissä kauaa kun käyn yökkimään :x :ashamed: Voi pientä raukkaa. Ei tämä kyllä läheskään semmoista ole kuin noiden olemassa olevien lapsosten raskausaikoina. Pojasta oli pahinvointi pahimmillaan aamulla ja piti heti syödä jotain kun nousi ylös. Oksentelin myös ja sitä kesti viikolle 13 saakka. Tytöstä en oksentanut kuin muutaman kerran ja pahoinvointi oli lievempää, mutta pieni kuvotus kesti aamusta iltaan viikolle 17 saakka. Tämä on siis kolmas kerta kun pienen pieni elämä sisälläni kasvaa ja kaikista erilaista pahoinvointia.
Keskenmeno edelleen pelottaa, mutta vähän turvallisemmin mielin nyt päivä kerrallaan eteenpäin =)
Vaikka tuo ehkän koko ei ihan viikkoja vastannut ni listaan voi laitta tuon lasketun ajan kuukautisten mukaan eli näin:
adama..............kolmonen.....................26.7...................KOKS
Mielellän edelleen täällä elokuisissa pysyisin ja todellakin epäilen tuon lasketun ajan siirtyvän kahdella tai kolmella päivällä eteenpäin niskapoimu-ultrassa :wave:
adama ja ehkä 7+2-5