Elokuiset 2010 joulukuussa

Huomenta vaan kaikille!
Onpas tännne taas tullut tekstiä eilisen aikana.
Kovasti haleja Rhiannonille *hali* Toivon, että nopeasti lykästäis teillä uudelleen!

Itselläni ei juurikaan mitään oireita edelleenkään. Rinnat on vähän arat, jos niitä kokeilee, mutta muutoin ei tunnu. Eilen ei edes ollu mitään vihlontaa vatsalla.
Meillä oli eilen pikkujoulut töissä ja selvisin holittomalla linjalla ilman selittelyjä. Illalla oli kyllä öklö-olo kotiintullessa, mutta se luultavasti johtui siitä että pippaloissa tarjoiltiin sellasia äkkimakeita leivoksia :x

Me oltais tänään lähdössä viikonlopuksi mun vanhempien luokse. Toivottavasti malttaa pitää suun supussa :$ =)

Noopu ja Nyytti 6+0 *pokspokspoks*
 






Elokuiset 2010 joulukuussa

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

26.7.10
adama * kolmonen * 30v * KOKS

27.7.10
Enkelinäiti * viides * 33v * EKKS

29.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS
Rebeska * ??? * 19v * TYKS

2.8.10
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS
Satsuki * kakkonen * 33v * Kättäri
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK

3.8.10
ansuli87 * esikoinen * 22v * Jorvi
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kättäri
Martta78 * toinen * 31v * KYS
Dreamer78 * kolmonen * 31v * SATKS
DeFeis * kolmonen * ?? * Kättäri
Melita * kakkonen * 31v * TYKS

4.8.10
Annala * esikoinen * 25v * SAS
punakaneli * kolmonen * 30v * Jorvi
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL

5.8.10
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS

6.8.10
Noopu * esikoinen * 26v * ??
NeitiKat * kakkonen * 32v * Jorvi

7.8.10
neitim * viides * 30v * SATKS
n11na * esikoinen * 24v * SATKS

8.8.10
bebetobee * ??? * 34v * TYKS
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SATKS

9.8.10
wallay * kakkonen * 25v * SeKS
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
Sipsunen * ?? * ?? * ??

10.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS
Sartsa83 * esikoinen * 26v * TAYS

11.8.10
nippanappa * kolmonen * ?? * ??

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??
evi-ta * ?? * 34v * TYKS

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 21v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS

17.8.10
Pirppis79 * kakkonen * 30v * OYS

18.8.10
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS
runttipulla * kakkonen * 31v * ?
peppiina77 * ?? * ?? * ???
jennik * kakkonen * 21v * Kättäri

19.8.10
Onnellinen x5 * viides * 36v * KHKS
Hendu79 * toinen * 30v * Kättäri

21.8.10
salaisuuksienkammio * kolmas * 25v * SEKS
mennis * kakkonen * 26v * VAS/TAYS
Sinimarja * kakkonen * 29v * K-PKS
Sokruli * esikoinen* 22v * PHKS

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * ??




LA ?
JOsMäOisinSä * kolmonen * 25v * Nais.KL
Kepsukka * kolmonen * 28v * Jorvi
sukulaku * kakkonen * 39v??
iippanen * kakkonen * ?? * ??
Millalilla * kolmonen * ?? * ??
sintti * kakkonen * ?? * ??




Km:n kokeneet ja enkelivauvan saaneet

Rhiannon (la 4.8.2010)






 
Imetyksestä vielä, että aion jatkaa niin kauan kuin lapselle maito kelpaa. Tietysti jos tulee supistelua niin lopetan. Kuitenkin esikko on jo 10kk niin neuvolan mukaan riittää, että hän saa hapanmaitotuotteista maitomääränsä jos käy niin että vierottautuu itse. Tammikuun puolella sitten siirrytään lehmänmaitoon hiljaksiin vaikka lapsi onkin silloin vasta 11kk. Korvikkeisiin ei sekaannuta kun ei niitä ole tähänkään mennessä tarvittu.

Sikapiikki mietityttää kovasti. Mieluiten jättäisin ottamatta, mutta jos uusi aalto on tosiaan tulossa niin ehkäpä sitten rv12 jälkeen otan.

Niin ja jos minut tuonne listalle laitetaan niin tässäpä vielä tiedot:
MiljaK.....toinen....22v.....KAKS

:)

*muoks* ihan en ehtinyt tietojani antaa, nimi olikin jo listalla! :flower:
 
neitim
Pikainen korjaus tuohon listaan minun kohdalle. Toinen lapsi on nyt meille tuloillaan. Raskaus on kolmas, mutta yksi niistä pääty keskenmenoon.

Mietin tässä uskaltaisko jo soitella neuvolaan, vaikka ihan alussa onkin raskaus. Varsinkin sen takia mietityttää, että oon samassa tönössä itse töissä, niin pelkää, että juoru lähtee liikkeelle, vaikka terkkari onkin vaitiolovelvollinen. Toisaalta ei se minua nyt niin suuresti haittaisi, vaikka juoru lähtisikin. Elämäähän tämä on sen kaikessa kauneudessa (ja joskus myös kurjuudessa). Ehkä vielä yhden testin teen ja soittelen, vaikka iltapäivällä.
 
moiks!
saisiko pinoutua tähän pinoon? :D mun kierto heittelehtii, joten laskin nettilaskureilla kp28 mukaan,jos kerta neuvolassakin näin tehdään...(kp heittelee yleensä 25-28 ja kerran tälle vuodelle oli kp34)
Toista lasta odotellaan, miehelle se olisi ensimmäi9nen. Tuulimuna on takana 02/09, raskautumisyritystä kaikenkaikkiaan 1,5v.

tällaiset tiedot olis:

Sinimarja.............29v..................21.8.2010.......................K-PKS
:wave:

Sinimarja+Ipana 3+6 (tai 4+0 tai 4+1, mut uskotaan nyt nettilaskuria kp 28 mukaan laskettuna :D )
 
Hellou!

Tervetuloa uusille! Sinimarjan muistankin tuolta kuumeilupuolelta! :wave:

Meillä ei mitään uutta ja erikoisempaa... Mun pikkunen on tänään 1v eli vuosi sitten oltiin nyt synnytyssalissa ähisemässä ja puhisemassa... viel 2h "H hetkeen", pitääkin kahtella kellosta ja hymähtää ku kello lyö 14.51 :D

K :wave:
 
moiks... mun ikä on kyl tossa mun tiedonannossa vaiks listalla onki kysymysmerkki. siis 29v :D
vielä muutaman päivän :D :D :D

heissan vaan neitikat, kerkesin roikkuu kuumeilupalstalla viime maaliskuusta asti :D :wave:
kunhan ei vaan joutus bumerangina takas, huolettaa kun viivat ei vahvistu. samjbnkcj!!! jos tuulimuna iskee toisen kerran perään.
 
Heippati!

Miten te selviitte töistä - jos olette siis töissä? Mulla on välillä niin karmeita oloja, eilen siis piti oksentaaki, ettei meinaa töistä tulla mitään. Huh, tätä jos kestää vielä kuukausitolkulla niin ohhos. Kuitenkin vasta viides viikko menossa..

Varasin varhaisultran, on sillon viikkoja 7+ joten varmaan näkyy jo vaikka mitä jos on näkyäkseen, eikä mene kesken ennen sitä. Neuvolaankin soittelin mutta siellä ei ketään ollu tänään, pitää soittaa maanantaina.

Mites muuten ajattelitte kertoa lähipiirille? Esikosta en millään olis malttanu mieltä, mutta nyt tekis mieli olla ihan hiljaksiin piiitkään... jotenkin tuntuu että lähipiirissä kauhistellaan pientä ikäeroa (tulee siis 1v7kk jos kaikki menee hyvin).. noh, jouluna pitää kehitellä jotain ettei tarviis punaviiniin koskea ja sitten onkin onneks tukalat tilanteet pidemmäksi aikaa ohitte. Esikoisen synttärit on tietty, muttei siellä onneks tarvii mitään tarjoilla, siis alkoholipitoista.

Njäh, onneks on perjantai niin pääsee viikonlopun viettoon ja joulukorttien vääntämiseen...
:) runttis ja toukkelsson 4+2 :heart:
 
Mä oon ihan hysteerinen noitten raskaustestien kanssa.. Tänään piti taas tehdä yksi varmistustesti :whistle: Viiva oli vahvistunut, joten taas hetken aikaa mielenrauha :D Tänään on ollut jo vähän etovaa oloakin aamupalan jälkeen, nyt kuitenkin olo taas suht normaali. Nälkä on koko ajan ja pissalla saa juosta jatkuvasti.

Sikainfluenssarokotteesta, mä olen saanut sen jo lokakuun lopussa työni puolesta. Olen siis hoitoalalla. Onneksi kerkesi saamaan ennen raskautta, en tiedä olisinko uskaltanut nyt ottaa..

Eilen illalla sanoin esikoiselle (2v 3kk) että äitin masussa on vauva. Tyttö kattoi tyhmänä ja alkoi nauraa ja sanoi että eikä oo. Mä sanoin että on on ihan oikeesti, niin tyttö alko repii mun paitaa ja vaati näyttämään vauvan :LOL: Nyt se tietysti puhuu päiväkodissa, että äitin masussa on vauva ja kohta pk:n tädit alkaa kyselee, että onkos teille vauva tulossa...

Eipä tän ihmeempiä tällä erää..

jonna ja pikku masukki
 
Mun tekis mieli myös tehä testi ku vaan kaks tein ja molempiin haalee viiva :p
Ku ei meinaa uskoo että ois joku kyydissä ku ei oo muuta ku tissit kipeenä ja väsyttää.
Varmaa pitäs alkaa neuvolaa kuitenki varaan :eek: laskureiden mukaan kutosviikko menossa.
Tossa listassa on aika paljo kysymysmerkkejä mun kohalla ni sinne vois lisäillä et
esikoista odottelen ja ikää on 19 =)
 
oletteko huomanneet kuinka sokerisia marie-keksit on? :x :LOL: ennen ne ei minusta maistunu juuri millekään ja nyt kun pari otin kahvin kera niin voi kamala :LOL: laitetaanko raskauden piikkiin? :D

ihmetyttää vähän tämä oireiden vähyys... siis on jotain pientä, kuten olen aikaisemmin kertonut, mutta tissit ei ole räjähtämis pisteessä, en oksenna, en nukahda kesken lauseen enkä muutenkaan tarvitse 20h unta päivässä :D aijemmissa raskauksissa on siis ollut tosi paljon voimakkaammat oireet... nyt on vaan lievää väsymystä,lievää arkuutta, lievää pahanolon aaltoilua ja lieviä mielitekoja (kuten eilen näin kaupassa aivan ihanan broileri pizzan jota oli saatava! kotona kun laitoin sen jääkaappiin niin alkoi inhottaa, en saattanutkan syödä sitä :D en tiedä miksi se näytti muka kaupassa niiiiiiin herkulliselta :eek: )
kahvia juon entiseen malliin, ennen sen haju on oksettanut jo viikolta 4 lähtien. nyt kuitenkin mennään "jo" 6-7 viikkoa...
tämän jatkuvan päänsäryn tunnistan kyllä, muistan että tätä se oli aijemminkin :|
kovasti menkkasärkyä oli eilen ja tänään, enteileeköhän jotain? :/ mahassa on turvotusta, jonka toivon häviävän jouluun mennessä koska ei haluta paljastaa asiaa vielä. nähdään sukulaisia niin harvoin että joulun jälkeen seuraavan kerran varmaan kesällä, oliskohan ilkeetä pitää salaisuus siihen asti ;)

niin ja sikapiikkiä en ota itselle enkä lapsille. todennäköisesti on se sairastettukin jo :)
 
Moi runttipulla! Säkin pääsit nyt vihdoin tänne! Oon käyny "salaa" lukemassa kuumeiluketjua kun en oo oikein osannut tänne kirjoitella mitään.

Mä oon vähän huolissani tästä huonon olon puutteesta kun ekassa raskaudessa se alkoi jo viikolla 6. Toivon vaan että kaikki olis hyvin.
 
Kiitos :heart:

Täällä on ihanasti uusia plussanneita.

Sain tänään piikin, jonka pitäs alkaa hävittämään raskautta, mutta katsotaan nyt. Kipuja lisää siis tiedossa. Jos piikillä ei raskaushormonit ala laskemaan, niin sitten pitää mennä leikkaukseen :(

Olo on turta, mutta ehkäpä tässä pääsee ens vuoden puolella taas yrittämään :)
 
Moi kaikille!
Olin tossa heinäkuun odottavissa, sain keskenmenon viikolla 7 15.11.09 ja eilen tein testin ja onnellisesti raskaana näin pian.Oireetkin tulleet..nipistelee mahaa..tissit kipeet..heikko olo..väsyttää...mutta olen niin onnellinen. Pelkään kuitenkin uutta keskenmenoo..Nyt olisin 4+ viikolla ja maanantaina menen ultraan vähän kurkkaan tilannetta, vaikka ei siellä vielä paljoa näekkään..otetaan varmaan hcg. tämä on 8:s raskaus joista onnistuneesti 4 ihanaaa lasta. ikää mulla on 36 ja sairaala KHKS. Laskettu aika 19.8.2009..en vaan voi oikeen vielä iloita! Mukavaa odotusta ja tsemppiä kaikille, toivon että teillä meneee hyvin =)
 
Jaksamista surun kokeneille :hug:

Testasin tänään pp15 plussan toisen inseminaation seurauksena :heart: Lasta olemme toivoneet jo 9v, vikaa ei ole kummastakaan löytynyt. Ihme on siis tapahtunt ja nyt pelottaa kamalasi että meneekö kaikki hyvin. Siis esikoinen toiv masussa ja ikää minulla 32v ja sairaala KSKS.

Oireista: rinnat isot ja kipeät, vatsa turpea ja löysät housut on kivat. Välillä poskissa tuntuu pahaa olon tunnetta, nälkä tulee 3h välein kovana....

peppiina 4+2 toivottavasti->tahtoo ultraan!!!
 
No niin .. tunti meni , mutta sainpa listaa hieman enemmän oman näköiseksi B)

peppiina77
La ? :D

Vaihdoin listaan väriä , niin saadaan sitten punaisella tai sinisellä että kumpaakos veikataan olon perusteella tai ultrassa ... :p

neitim
 
Tervetuloa uudet odottajat :heart:

Voi että tätä stressin määrää. Kauhee pelko van pyörii päässä koko ajan, että kaikki ei oo kunnossa :/ Törkiän hintanen on tuo ultrakin täällä meidän kulmilla ja Kaarinassa vapaita aikoja vasta ens vuoden puolella. :| Tiedä sitte vittiikö sitä enää siinä vaihees mennä, kun siitä pari viikkoo, niin on sit kuitenkin se np-ultra.
Kahessa edellisessä raskaudessa ollut vuotojakin, mut viimeks en niitäkään enää pahemmin stressannut, kun kakkosen odotuksessa oli vuotojen lisäks stressinä vielä rakenneultrassakin kiinni jääminen.
En tajuu nyt tätä omaa päänuppia ollenkaan, kun tällaisen paniikin on mulle päälle iskenyt. :ashamed:
Kolmosta kun aloin odottamaan, niin sitä ennen oli just keskenmeno ja nytkin ilmeisesti oli joko kemiallinen raskaus tai varhainen km, että tiedä onko noissa osa syy pelkoihin kans, mutta tuntuu, että nää ajatukset vie turhan paljon aikaa päivästä jo. :|
Ei siis sinällään oo muuta oiretta kuin oireettomuus. :snotty:

Katjuska ja sintti 4+6
 
Viivi&Vagner: kovasti voimia :hug: Olipa ikävä kuulla!
Sitten kun uuden raskauden toivominen tulee ajankohtaiseksi, täältä plussasäteitä ~+~+~+~+~ Koittakaahan jaksaa koko perhe ja käykää kunnolla surutyö lävitse :hug:
 
Jospa nyt ehtisi rustatakin rivisen ..

Mukavaa saada uusia joukkoon näinkin paljon yhden päivän aikana =) , tervetuloa vaan kaikille !!!!

Katjuska-78 Ei tää helppoa ole täälläkään ... Ja aina kun kuulee että jollain toisella on raskaudessa käynyt huonosti niin oma pelko-peikko nostaa päätään ...
Se on vaan niin että luontaisesti pelkää että jos kaikki ei olekaan hyvin kun on niin toivottu käärö! Ja kun itselläkin on takana kuollut sikiö vk 16+ jotain eikä silloin ollut mitään tietoakaan vuodosta tms. että tietäisi että joku on huonosti ... Mutta jotenkin vaan sitä jättää nuo ajatukset taka-alalle ja koittaa iloita tästä raskaudesta ja toivoa että mitään pahaa ei tapahdu ... Toisaalta olen ajatellut asian myös niin , että jos tulee km niin vauvalla on silloin yleensä jotain vialla , eikä olisi edes mahdollisuutta selvitä myöhemmin .. mielummin menetän lapseni mahassa kuin jo syntyneenä .... Tuostakin on ollut pelko toisen lapseni kohdalla ... sain lapsokaiseni luokseni vasta kk:n sairaalassa olon jälkeen , vaikka syntyi täyaikaisena . Minulle tuli sairaalassa yksi kätilö sanomaan , että näitä lapsia vaan kuolee joka päivä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek: .... itku siinä tuli ja ajoin tädin pois .. piinaa oli vajaa viikko , kun joka päivä elettiin päivä , tunti , minuutti kerrallaan ... ensimmäisen vaativan , monituntisen , monien maanlaajuisten spelialistien tekemän laikkauksen jälkeen saimme vasta toivoa. 10 päivän ikäisen lapsemme ensikertaa syliin saaminen ja koskeminen vei sydämen :'( Suojelusenkelimme oli matkassa mukana ja tuo lapsi voi tänään hyvin ! :heart:

Tulipas vuodatus ... huoh ... ja vanhat mieleen ...

:'(


Mutta nyt naiset niskasta kiinni ja ollaan iloisia ...!!!!! :D

neitim
 
Hoh ku viestejä, pitäs ennättää useammin, ni ei olis niiiin suurta pinoa kahlattavaksi. Vaan ihanaa, että väki aktiivisesti kirjottelee. Uusille teretulemast, kiva kun porukka kasvaa! Surullisiakin uutisia oli, toivottavasti niitä ei kertyisi enempää!

Amelielle tsemppiä "ei-niin-toivotun"odotuksen kanssa. Ihanan positiivinen asenne sulla kuitenkin on, kun kerroit että vaavi teille mahtuu ja uskot, että iloksi odotuskin muuttuu! Varaa vaan se neuvola jollet jo varannut..

Omaa napaa, ällötykset harventunu ja lieventyny, josko olis menossa kokonaan ohi? Väsymys tosin vaivaakin sitten urakalla..
Rintojen arkuuttakaan ei niin pahasti ole, liekö sitten raskausoireilun helpotusta vai enkö vaan huomaa, kun tissitakiainen on nyt vierottunut melkoisen täydellisesti. Se suloisesti yhtenä aamuna toisteli "tissi,tissi", silitteli ja painoi poskeaan rintaa vasten. :heart: Velmusti katsoi ja maistoi, mutta nauroi heti perään, niinku olis ollu hyväkin vitsi. Viimeisestä imetyksestä onkin nyt tasan viikko.

Evi-talle MiljaK:lle ja muille infoksi, että imetystä voi halutessaan jatkaa ja vauvan synnyttyä siirtyä "tandemimetykseen". Meillä vierotus oli mun itsekäs tahto, en koe mieluisana toimia maitobaarina mahd. 5v putkeen... Enkä tiedä, miten helpoksi olisin kokenut tuon isomman roikkumisen paidanhelmassa samaan aikaan, kun vauva syö. Ne neuvolan suositukset (ja mahdollisesti jopa pelottelut keskenmenosta imetyksen takia, näitäkin kuullut olleen) voi lähes aina jättää ihan omaan arvoonsa, harva neuvolan terkkari oikeesti tietää riittävästi imetyksestä. Ennemmin käyttäkää tietolähteenä http://imetystukilista.net/ tai http://maitolaituri.imetys.fi/
Muistuttelen myös WHO:n suosituksista! Eli 6kk täysimetystä ja 2v osittaista. Että älkää hyvät ihmiset ainakaan vasten omaa tahtoanne lopettako imettämistä vain terkkarin ohjeesta!

Ja juu, piiitkään listaamme vois vaihtaa mun iäksi 28v, eilen tuo muuttui. ;) Kiitos kivan näköisestä listasta muuten!

Nyt koira iltapissalle ja ite röhnöttämään sohvalle, isäntä jo odottaa telkkua katsomaan....
 

Yhteistyössä