Elokuiset 2010 joulukuussa

Laketttu aika olisi 18.8.2010, siis nettilaskurin mukaan menkoista laskettuna. Kerron lisää kunhan asiat on varmemmalla pohjalla:) Ainakin vauvelin alulle"pano" on tarkkaan tiedossa inssin takia. Alkuvuodesta pääsee varmaan sitten ultraan?? Soittelen ma klinikalle.
 
Jos MäOisinSä
Huomenta!
Runttipulla Täällä ollaan töissä ja vielä mennyt ihan OK. Jotenkin töissä ei ajattele koko ajan huonoa oloa ja väsymyskin katoaa kahvilla (mitä ihme ja kumma tekee mieli)

Tervetuloa uusille :flower: :heart:

Mulla tuntuu että noi oireet " pahenee" eilen joutu vaan makaa koko illan vaakatasossa kun kiertää vatsassa ihan jatkuvasti. Koko ajan pidätän ettei tuu ylös. (pelkään oksentamista)
Joten toi pidättäminen onnistuu pitkän harjoittelun jälkeen aika hyvin :x
Rinnat vaaan turpoo ja turpoo, mieskin eilen jo sanoi että ohhoh ompas tissit :whistle: :p
Piti palauttaa se takas maanpinnalle ja muistuttaa että nää on vaan hetkellistä tän odotusajan takia :D itku herkkyys on todella pinnassa, eilen tuli Liviltä niistä luonnon katastrofeista,minähän paruin taas täyttä häkää kun ne pelasti ihmisiä tulvien keskeltä.

Miehellä on tänään synttärit joten pitäisi suuntaa illalla leffaan. käydään lasten kanssa tässä aamusella vielä porukoilla kyläilemässä.Joka lauantainen tapa että piipahdetaan siellä puol päivää, lapset nauttii kun siellä on niiin kivoja leluja ja minä saan hetken vaan istua ja turista vanhempien kanssa.
Mukavaa viikonloppua kaikille. Nyt pitääkin hörppää kaffet loppuu ja alkaa valmistautuu.

Jmos & Rv 5-7 jossain siellä välissä :D
 
Heips!
Kaksi testiä testattu ja uskottava se on niihin kahteen tummaan viivaan, että raskaana ollaan =) . Laskettu aika laskurin mukaan olisi 11.8.2010.
Esikois tyttö on 7v ja kuopus täyttää tapsan päivänä 1v.
Ensi viikolla on kuopuksen neuvola ja samalla ajattelin tätille mainita raskaudesta. Toivotaan, että kaikki menee kaikilla hyvin :heart:
 
Alkuraskauden ultra nyt onnellisesti takana. Siellä se meidän ehkä köllötteli ja sydän sykki :heart: Pituutta oli huimat 1,1 cm. Minä hoin vaan, että oletko ihan varma, että toi on sydämen syke yms. kun minulla näissä lähes oireettomissa raskauksissa ei ole ikinä mitään elävää kohdussa näkynyt. Gynekologi totesi, että kyllä hän on ihan varma ja naureskeli :ashamed:

Kaikki siis tällä hetkellä hyvällä mallilla :D Muuten se gynekologi selitti kyllä vähän sekavia. Kerroin, että minulla on ovulaatio yleensä pari päivää myöhemmin kuin kierron puolivälissä ja kuukautisetkin ovat välillä kovin epäsäännölliset. Ehkän koko vastasi kuulemma viikkoja suunnilleen, mutta nyt kun olen etsinyt tietoa netistä ni ei kyllä pidä paikkaansa. Tuo 1,1 cm vastaa keskimäärin viikkoja 7+1 tai 2. Kuukautisten mukaan viikkoja oli eilen ultran aikaan 7+4 :eek: No suunnilleen sitten ja pari päivää sinne tai tänne. Jäi kuitenkin vähän epäselvä olo. Ihan yksityinen gyne oli ja varmasti asiansa osaava, mutta kuitenkin olisi saanut vähän tarkemmin asioita selittää. Pääasia tietenkin, että syke löytyi :heart:

Pahoinvointi on nostanut hieman päätään täällä edellisen viikon aikana. Sellaista pientä kuvotusta. Voi kestää vain pari sekunttia tai minuuttia ja menee itsekseen ohi. Pitkin päivää ilmenee. Sitä alkoi ilmetä tämän kuluneen viikon aikana ja ajattelin sen ensin olevan vain mielikuvitusta, mutta enää en ajattele. Töissä yksi lapsi tai oikeastaan vauva (11 kk) haisee niin pahalle, että en voi pitää sylissä kauaa kun käyn yökkimään :x :ashamed: Voi pientä raukkaa. Ei tämä kyllä läheskään semmoista ole kuin noiden olemassa olevien lapsosten raskausaikoina. Pojasta oli pahinvointi pahimmillaan aamulla ja piti heti syödä jotain kun nousi ylös. Oksentelin myös ja sitä kesti viikolle 13 saakka. Tytöstä en oksentanut kuin muutaman kerran ja pahoinvointi oli lievempää, mutta pieni kuvotus kesti aamusta iltaan viikolle 17 saakka. Tämä on siis kolmas kerta kun pienen pieni elämä sisälläni kasvaa ja kaikista erilaista pahoinvointia.

Keskenmeno edelleen pelottaa, mutta vähän turvallisemmin mielin nyt päivä kerrallaan eteenpäin =)

Vaikka tuo ehkän koko ei ihan viikkoja vastannut ni listaan voi laitta tuon lasketun ajan kuukautisten mukaan eli näin:

adama..............kolmonen.....................26.7...................KOKS

Mielellän edelleen täällä elokuisissa pysyisin ja todellakin epäilen tuon lasketun ajan siirtyvän kahdella tai kolmella päivällä eteenpäin niskapoimu-ultrassa :wave:


adama ja ehkä 7+2-5
 
adama onnittelut mukavista ultra uutisista!!

Täällä paukku tänää 6+0! =) Ensi viikon keskiviikkona olis meillä varhais ultra. Lasken sinne jo öitä. :LOL: Oireena on väsymystä, nännien arkuutta ja hetkittäistä etomista.

Hyvää viikonloppua kaikille!

n11na ja pikkume 6+0
 
Moikka

Voisin kurkistaa kans tänne iha varovaisesti...En vielä halua minnekkään listoilla,kun pelottaa ihan hirveesti.
Taustaa sen verran et yritystä takana 2,7 vuotta. Mitään vikaa ei pitäny olla. Tokasta inssistä nyt näyttäis tärpänneen. PP13 selvä viiva apteekin omaan,minkä tein vaan sentakia et saisin lopettaa luget, mut sit siihen piirtyikin jotain, jase oli alkuilta et pissa oli ollu rakossa muutamia tunteja. SIt PP14toinen testi jasiihen hieman selvempi viiva jo, ja nyt siis menkat päivän myöhässä.
Kuukautiskivut iltasin on aika tujut, ja ramppaankin sitten vessassa kattomassa et nytkö,mut ei vielä oo tullu mitään...EPÄTODELLISTA <3

Ihaa82 ja YP 3+6 (YP=ylläripylläri)
 
Eilen sain testiin haaleen viivan, tänään teen lisää testejä. Menkat päivän myöhässä. :) Mutta olen 22v, kolmas raskaus jospa tämä nyt pysyisi mukana. Kaksi keskenmenoo takana vuoden sisällä. :/ Meillä miehen kanssa mennyt tosi huonosti viimeset puoli vuotta, ja nyt sitten pari viikkoa sitten erottiin. Eli yksin odottelen. Ajattelin et täältä saattaisi saada tukea, koska sitä tarvitaan. <3 hui kun sekavaa tekstiä. Olen viel vähän shokissa. :)

t. Sokruli ja kirppu 4+0.
 
Sartsa83
La muuttu. Neuvolatätin laskujen mukaa laskettu ois 10.8. ... ja voi olla että se vielä muuttuu ultran jälkeen. Mutta jos ton korjauksen ensin tekis tuonne. :)

Sokruli Onko mitää oireita ilmaantunu? Kiva saada lisää esikoista odottavia tänne. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jos MäOisinSä:
itku herkkyys on todella pinnassa, eilen tuli Liviltä niistä luonnon katastrofeista,minähän paruin taas täyttä häkää kun ne pelasti ihmisiä tulvien keskeltä.
Pakko kommentoida.. Samaa vikaa meinaten täällä. Lueskelin eilen sellasta joulukirjaa ja meinas itku tulla kun oli kuvia "perhejouluista". Ja lähes kaikki televisiosta hiukankaan tunteita herättävä aiheuttaa samaa kyynelehtimistä...


Adamalle
onnittelut mukavista ultrauutisista!

Sokruli/b] tervetuloa vaan, eiköhän vertaistukea löydy! Tsemppiä odotukseen!

Kepsukka + salamatkaaja
 
[quote="Kepsukka

Evi-talle MiljaK:lle ja muille infoksi, että imetystä voi halutessaan jatkaa ja vauvan synnyttyä siirtyä "tandemimetykseen". Meillä vierotus oli mun itsekäs tahto, en koe mieluisana toimia maitobaarina mahd. 5v putkeen... Enkä tiedä, miten helpoksi olisin kokenut tuon isomman roikkumisen paidanhelmassa samaan aikaan, kun vauva syö. Ne neuvolan suositukset (ja mahdollisesti jopa pelottelut keskenmenosta imetyksen takia, näitäkin kuullut olleen) voi lähes aina jättää ihan omaan arvoonsa, harva neuvolan terkkari oikeesti tietää riittävästi imetyksestä. Ennemmin käyttäkää tietolähteenä http://imetystukilista.net/ tai http://maitolaituri.imetys.fi/
Muistuttelen myös WHO:n suosituksista! Eli 6kk täysimetystä ja 2v osittaista. Että älkää hyvät ihmiset ainakaan vasten omaa tahtoanne lopettako imettämistä vain terkkarin ohjeesta!


[/quote]

Juu kiitos :flower: En tosiaan ole lopettamassa,enkä ole mitään ohjeita saanut saati kysellyt.Itse tuota imetystukilistaa oon myös lukenut ja kun mulla hiukan enempi vatsakipuja imettäessä niin oon ajatellut että supistuksia on.Mutta kun raskautta mennyt näin vähän vasta niin ehkä se siitä lievittyy?
Tämä tissitakiainen vaan hiukan nyt protestoi rinnalla( ~1v)aamuyöstä maistuu,muuten ei niin hyvin.Tappelee vastaan,mutta kai sekin voi vielä helpottua.
Mä oon aina imettänyt sen 6 kk täysimetystä mutta ekaa kertaa on imetys onnistunut näin pitkälle kaiken kaikkiaan ja en millään malttaisi siitä luopua.Mutta tandemimettäjäksi,minäkö,ehei
:LOL: :LOL: :LOL:

Pikkuhiljaa saa omaa tahtiaan sitten vierottua :heart:

Onnea suuresti kaikille plussanneille :flower:
Ihanaa kun elokuinen satomme kasvaa :D
 
Mulla alkoi tänään kunnon pahoinvointi. Oksentanut en ole mutta todella lähellä on ollut... Töissä vielä oon viikonlopun... Tosi kivaa... Tänään pitäs mennä töitten jälkeen meiän talon pikkujouluihin syömään jouluruokaa, saas nähä maistuuko...

Sokruli: Meillä näyttää olevan sama synnäri ja LA ihan lähekkäin. Vaikka satuttais samaan aikaan sinne =) Asutko samalla paikkakunnalla kuin sairaala? Mä asun.

Kai se ois lähettävä töitä jatkamaan.. Hyvää viikonloppua kaikille!

jonna ja pikkuinen masukki
 
Oireista. Mä en THÄNK KAAD oo voinut niin pahoin, että oksu olis lähellä. :saint: On tietyt jutu, mitkä etoo (esim. pasta), mutta ei NIIN paljon. Rinnat on hirmu arat, itkettää, mutta pahin on väsy. Hirveä, totaalinen väsy, joka näkyy niin, että työkaveri kysyi, oonko kunnossa.. vaikka oon niin koettanut skarpata.

Väsyttääkö ketään muuta? Auttaako siihen mikään? Unta ei ainakaan riitä entiseen malliin aamuisin, vaan jopa näin lauantaiaamuna heräsin 8lta! Kamalaa!! :headwall: =)
 
Tervetuloa taas kaikki uudet mukaan :heart:

Ja kiitos tsemppauksesta =) Päätin sitte tänään rauhoittaa omaa mieltäni digitaalisen testin kanssa, kun siitä näkyy ne viikotkin, niin ainakin arvot tuntuu kohdillaan olevan, kun ruutuun tuli raskaana 3+ ja tänään just ois rv 5+0 :heart:
ihan erilainen tää raskaus sitte ainakin tuntuu olevan mitä edelliset kaksi ja tytön odotuksesta taas on sen verran aikaa, että ei enää kaikkia oireitakaan muista, kun silloin mulla oli menkat jo 10 päivää myöhässä, kun vasta menin neuvolaan testiä tekemään. Kun en osannut ees aatella, että raskaana olisin. :whistle: Mut ei kai silloinkaan mitään ihmeellisiä oireita ollut, kun töissä hyvin pystyi olemaan.

Pitää mennä...sen verran hulinaa taas :wave:

Katjuska ja sintti 5+0 :heart:
 
Hei kaikille!

Tandemimetys, juu ei :D uusi vauva saa tissit omia ihan itselleen!

Että huolettaa tämä oireettomuus! Esikoisesta oksensin 24/7, mutta nyt vain on pelkkää menkkakipuilua. Pari kertaa on vähän ällöttänyt, mutta ei muuta. Mies jo sanoi että sehän on mukava kun voi hyvin, mutta itsellä on fiilis ettei kaikki olisikaan niinkuin pitäisi. Varh. ultrakin vasta 7.1. Eihän tässä vielä viikkoja ole kuin 4+6 mutta tiedätte hätäilyn...

Muuallako ultrat maksaa? Meillä kuuluu ihan normaalikuvioon kolme ultraa, eli varhais, niskaturvotus(vai mikä se oli) ja rakenneultra.

Väsyttää kyllä, muttei niin paljon kuin esikoisesta. Silloin nukuin aamusta iltaan ja illasta aamuun saikulla ollessa (oksentelun vuoksi olin pois). Eipä siihen taida auttaa kuin se uni.

Ai niin, esikoista odottaessa laitoin ennustajaellilleleikkimielellä viestiä jahän ennusti poikaa helmikuussa 09 jokasiis toteutui ja tyttöä elokuussa 2010. Silloin vain nauratti että tuskinpa toista niin äkkiä :D
 
Moikka vaan kaikille!

Mulla on 11 kk ikäinen poika ja töihin paluu koittaa ens viikolla. No kuinka ollakaan tässä töihin menoa odotellessa ja muuttohässäkän keskellä aloin kaipaileen menkkoja...no testi tuli tehtyä ja kaks viivaahan sieltä tupsahti.

Laskettu aika laskurin mukaan olisi 17.8.2010 Eli ikäeroksi tulisi 1v7kk...kokemuksia kaivataan pienestä ikäerosta...hiukan mietityttää =)

t. Pirppis79.......30v......toinen....OYS
 
Päivitetty B)

Tervetuloa vaan uudet listaan mukaan ja turisemaan .
Sokruli täältähän sitä tukea saa !!! Voimia yksinäiseen odotukseen !
:flower:


itselläkään ei oireita ole juuri ollut , tosin yhtäkkiä saattaa krampata mahasta ja sitten on pakko mennä vessaan jollekin hädälle , oksua ei onneksi ole vielä ollut !

neitim

neitim
 
Jonna Juu mä asun Lahessa asemantaustassa. :)

Oireita mulla on kyllä vaikka miten paljon, oksentelun alotin aamulla, etoo kaikki ruuan hajut, rinnat kipeet ja kunnon menkkajomotusta. Pelottaa että kohta ne menkat alkaa. Täytyy vielä maanantaina tehdä yksi testi, sit saan itteni uskomaan et raskaana ollaan.

T. Sokruli ja Kirppu 4+0 <3
 
Sartsa83
Sokruli Muuten on samanmoisia oireita täällä mut oksentelua ei vielä ole.. hajuaisti sen sijaan on tuplaantunu... tosin mikään ei varsinaisesti etoa vielä. Etova olo tulee kun on nälkä. Ja täällä kans siis rinnat ihan helkutin kipeet, mikä on vaan hyvä juttu ja alavattaa kramppailee menkkamaisesti. :D ... tuttu juttu siis. Mutta onnea vielä ja täällä kyllä saat tosiaan tätä vertaistukea niin paljon kuin tarviit... ollaan sun tukena kaikessa. :heart:
 
Jospa minäkin jo uskaltautuisin joukkoon..

Eli neljättä odotellaan ja laskureiden mukaan la 8.8, synnärinä Satks ja ikää 26v.

Mitään pahempia oireita ei ole ollut. Vilu, koko ajan nälkä ja sellanen "hassu olo".. Aikaisemmissakaan raskauksissa ei ole juuri oireita ollut, joten hiukka jännityksellä nyt tulevaa taas odotellaan :D
 

Yhteistyössä