Elokuiset 2010 joulukuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Rhiannon voimia sinne lähetän.. oliko sulla jotain kipuja tai jotai ku menit ultraan vai? Mulla edelleen oireettomuus jatkuu, toivottavasti ei enteile huonoa minunkin kohdallani.. :( tänään 6+4.
Jonkinasteisia kipuja, joita en osaa erottaa välttämättä endometrioosikivuista. Huolena on ollut lähinnä tuo oireettomuus ja tunne siitä ettei kaikki ole ihan ok. Vaiston varassa enemmänkin kävin päivystyksessä ja sielläpä tämä karu totuus sitten paljastui. Perjantaina tiedän asiasta enemmän.

Olotila on lähinnä turtunu, mutta jotenkin osasin alusta asti valmistautua siihen ettei kaikki ole ok.

Kiitos teille kaikille :heart:
 
Moips!

Mulla oli tänään yhden tutkimuksen vika käynti ja kappas tällä reissulla varattiin myös eka uä aika, eli 15.01 näkee että onko masussa eloa vaiko eikö... Taidan erinäisistä syistä nyt malttaa vaan odottaa tuonne asti enkä mene yksityiselle utraan :|

Mun pikkuinen neiti täyttää huomenna vuoden :whistle: Hurrrrja miten aika lentää, vuosi sitten tänään alkoi supistelut 13 aikaan elikkäs juuri näihin aikoihin... Oli hauska istua synnärillä (siis tänään, ku tutkimus oli siellä ) ja kahtella mahoja sekä muistella omaa synnytystä =)

No joo se siitä ja takas siivoamaan!

Rhi :heart: Kyllä se naisen vaisto osaa olla oikeassa!
 

Rhiannon :'( oikein iso halaus ja voimia :hug:



Uusille tervetuloa joukkoon! :)

Ja Papunen84 kanssa tosiaan tiedetään toisemme jo toisaalta, kiva kun "eksyttiin" tännekin samaan ketjuun!

(.) : Vaihtelevia oireita.. Ihan päällimmäisenä on itkuherkkyys. Rinnat on tosi vaihtelevasti kipeet, välillä suht normaalin oloset, välillä taas tosi arat. Alamasua nippailee ja on menkkamaisia kipuja. Siinä ne päällimmäiset oireet. Välillä on kyllä huonoa oloa, mut tuntuu et sekin on hiipunut.. Pelottaa jos kaikki ei ookaan hyvin :snotty:

Huomenna palaan töihin saikun jälkeen, on ollut jotain ihmeellistä kurkkukipua ja pientä kuumetta alkuviikosta alkaen. Nieluviljelyssä ei mitään ollut, joten vissiin jotain viruksen aiheuttamaa..
Ja huomenna ois myös työpaikan pikkujoulut..missä tarjolla alkoholia :D Sanon vaan rehellisesti, että oon autolla matkassa, ja en sillon ota tippaakaan. Kait ne nyt siihen uskoo..

Nyt mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart:

mmiilia ja nimetön pikkunen 4+3 <3
 
Tervehdys kaikille!

Ja ensimmäisenä pahoittelut Viivi&Wagnerille ja Rhiannonille :'(

En ole paljoa vielä keskusteluun osallistunut, kun ei oikein ole mitään kerrottavaa. Nyt on menossa 5+4 ja ainoat oireet on hillitön väsymys, palelu ja etominen silloin tällöin.

Kyllä säikäytti lukea mitä muille on sattunut, koska mitään pahoinvointia ei mulla ole. Tai siis pientä etomista, jota ei voi verratakaan siihen kamaluuteen jota koin ekan raskauden aikana. Silloin pahoivointi alkoi jo viikolla 5! Toivottavasti täällä on siis kaikki hyvin! Alkuraskauden ultraan en minäkään ole menossa ja eka neuvola 5.1.

Onhan se ihan normaalia että toisessa raskaudessa ei ole pahoinvointia vaikka ekassa olikin? Onhan?
 
Heipä hei!

Melita Mulla on ihan samanlainen olo, ihan kuin ois tosiaan appelsiini kohdun tilalla. Äkkiä se alkaa tuntumaan. Mulla oli toissapäivänä ihan selkeä supistus. Taisin istua pitkään vähän huonossa asennossa, joten aikaisin voi myös tulla noitakin. Toivottavasti ei ollut merkki ongelmista.

amelie Eka neuvola on ainakin meillä suurinpiirtein viikolla 9, joten kannattanee varata. Meillä pitää myös itse soittaa ja varata aika ultraan, joka pitäisi olla aika tarkkaan viikolla 12, jotta se tulee oikeaan aikaan ja ohjeet yms. saa vasta ekalla neuvolla käynnillä. Eli rohkeasti vaan aikaa varailemaan! =)

Mulla oireet vaan pahenee. Aivan järkyttävä väsymys on ollut koko päivän ja samoin melkein koko päivän on kuvottanut, ja pahenee vaan. Huomenna olis työpaikan pikkujoulut, toivottavasti en yökkäile ruokapöydässä :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
Miten se taas menikään,jos himoitsee suolaista ja etikkaa.tyttö vai poika??? :D Leikkimielellä siis :whistle:
Mä täällä himoitsen hillosipulia ja valkosipulietikka kurkkua ja aina rakastamani suklaa(Mmmm maabou maitosuklaa :p )ei maistu lainkaan!!
Mulla teki mieli hirveästi suolakurkkuja ja oliiveja ekassa raskaudessa ja poika tuli :heart:

Nyt himoitsen kananmunaa! Tosin välillä pahanolon kourissa ajatuskin yökötyttää ja välillä himo... (mennyt ainakin 10kpl paketti parissa viikossa :eek: )
 
Rhiannonille iso :hug: ja osanotto!

Kannattaa pyytää tarkistamaan lääkärissä, että munajohdin on auki. Ne voi kuulemma joskus mennä tukkoon synnytyksen jälkeen ja pitää "huuhdella" auki. Kuulin, että olis yleisin syy kohdunulkoiseen raskauteen synnyttäneillä... (siitä ei ole kyllä tietoa miten paikkansa pitävä tämä väite on)
 
Mut sais kanssa lisätä listaan kunhan listan päivittäjä kerkeää.

Positiivisen testin tein (puolivahingossa testasin) 26.11. ja tänään on kasassa viikkoja 6+2. Tänään käväsin myös ekan kerran neuvolassa, kaikki ok. Sain kuitenkin mielenrauhan vuoksi lääkäriajan ensi viikolle kun tuossa viime viikolla tuli vähän verta, mikä melkein aiheutti slaagin (keskenmeno ja osittainen keskenmeno takana).

Laskettu aika olisi tällä erää 03.08.2010, mun kohdalla kolmas lapsi, miehelle ensimmäinen. Entuudestaan mulla siis on 2003 ja 2005 syntyneet tytöt.

Meinaan tälläkin kertaa mennä Kätilöopistolle synnyttämään, mitä sitä suotta hyvää ja tuttua sairaalaa vaihtamaan.
 
Jos MäOisinSä
Himot Mulla meni pojan kanssa kaikki suolanen raskauden ajan ,tytöstä kaikki makea =)
ultra Elikkä kävin tuossa maanantaina ultrassa,viikkoja piti olla 6+0-6+3 laskettuna menkoista, ultrassa löytyi ruskuais pussi ja ehkä sikiö.Kohtu vastasi n.maxim rv 5, eli laskettu ainakin siirtyy sinne elokuun puolelle. Tosissaan lääkäri sanoi että kun viikot olisi näin vähän sikiötä on vaikea löytää sitten ultralla, mutta jos on ruskuaispussi niin siellä on myös varmasti sikiö.Pienet viikot niin ei syke vielä näy.Nyt odottelen parisen viikkoa ja menen takaisin ultraan,mutta oikeestaan aika luottavaisin mielin olen,koska mulla on aina ollut ovis n.viikko ennen menkkoja ja sittenhän tämä täsmäisi kyllä että rv olisikin viikon vähemmän.Ja kun tein tuossa silloin aikasemmin sen clearbluen digitaalisen niin sen mukaan mulla olis ollut vähemmän viikot kanssa,että toivon ja ehkä vähän uskon että kaikki olisi ok
Jotain siellä siis kasvelee.
Oireet on ainakin vaan lisääntynyt. Huonoa oloa on vähän väliä,vellottaa oikein kunnolla :x Rinnat on niin kipeet ettei voi nukkua mahalteen, kiristää niin vietävästi ja turvottaa ettei meinaa liiveihin enää mahtua :D :ashamed:
Työkaverit sanoi että puhun nykyään vain ruuasta ,mistähän mahtaa johtua :saint:

Voimia kovasti huonoja uutisia saaneille :hug: :heart:
 
Himoja ei ole vielä ilmaantunut. Viime raskaudessa maito oli aivan ykköstä ja muuten paljon kuluttamani light-limpparit inhokkeja. Toivottavasti alkais himota jotain oikein terveellistä ja vähäkalorista. Mulla on maaliskuun synnytksen jälkeen lähtenyt kilot vähän heikosti ja edelleen on ylimääräistä noin 10 kiloa. Tässä raskaudessa ei saa tulla samaa 25 kiloa :$

Kävin eilen sikapiikillä ja tuntuu, että pääsin aika helpolla. Käsi on hieman kosketusarka, mutta lastakin pystyy sillä kantamaan. Toivottavasti masuötökkä on pärjännyt myös hyvin. Liitoskivut pelottavat jo nyt. Alkuvuodesta mulla oli sellaisia kausia, että tuntui jalka olevan kiinni lonkassa vain lihasäikeillä. Liikkuminen oli tuskaa. Nyt on ollut iskiasvaivaa ja pelkään raskaushormonien tekevän todella hallaa mun liikuntakyvylle vielä ennen synnytystä. Täytyy vaan yrittää jaksaa.

Tää on kyl niin tätä... Vähän yrittää kirjoittaa kuulumisiaan ja jo on vauva leikkimässä ruokalautasen kanssa, Ei kukaan haluais ottaa bataatti-chilikeitossa dipattua vauvaa :LOL:

Melita

PS. Mä taidan edelleen puuttua listalta:
Melita..... toinen..... 31v......TYKS ja laskettu aika on alustavasti 3.8
 
Sartsa83
Aww Edda Mä vasta nyt löysin ton sun ultrakäyntikertomuksen. Oijoijoi miten ihanaa varmaan ollut tuo hetki. Vähänkö ootan omaani. Oon sillon neuvolan ja omien laskujen mukaan rv 8 kun sinne meen, mutta siellähän ne tarkemmat viikot selvinnee. :)

Voi Rhiannon :'( :hug: jaksuhaleja!!!!

Hih, himoista tai niiden puutteesta, mitenkä vaan. :p ;) oon nyt (vasta tosiaan 5+3 vai mitä lie onkaan) huomannu ettei makea maistu. Rupeaa oikein ällöttään. Mutta suolasta voin syyä ja nälkä kurnii koko ajan. :D Neuvolatäti sano tänään puhelimessa että kuulostaa siltä että kaikki on hyvin kun on tissit ihan julmettoman kipeet ja huono olo aaltoilee laidasta laitaan. :D ... maanantaina sikapiikille. :)
 
Oih, voih! huonojakin uutisia täältä saa lukea. Tsemppiä teille :hug: !!! mutta se kuuluu elämään (ja tilastoihin). ei sitä koskaan omalle kohdalle toivoisi. itsekin olen yhden alkuraskauden km:n kokenut ennen esikoista.

(.) rinnat arat ja ihan selvästi jo suurenneet. aamupäivän voin aina aika pahoin, eikä tekisi mieli kuin maata peittojen alla. päivällä jo helpottaa. nälkä vaivaa alituiseen, vaikka yököttääkin. suolasta tekee mieli, mutta hitsi kun tuo verenpaine ei oikein tykkää. väsynyt olen kuin mikäkin.

 
Iltaa!
Vieläkö sopii sekaan? :wave:
Plussasin itsenäisyyspäivänä ja nyt on menossa rv 4+4 (laskettu tiedetyn hedelmöitysajankohdan mukaan). LA olisi ainakin jonkin laskurin mukaan 15.8. Odotan toista, esikoinen syntyi 02/09. Imetän edelleen häntä ja nyt vaivaakin, että pitääkö imetys lopettaa uuden raskauden alkaessa...? Siitäkin on kahta mielipidettä. Toisaalta neuvolasta sanottiin, että lapsi hylkää itse rinnan kun maidon maku muuttuu.
Tämä olikin yllätysvauva, menkkoja ei nimittäin ole näkynyt synnytyksen jälkeen joten sopivasti on tärpännyt

Vielä ei ole pahoinvointia ollut. Esikoista odottaessa oksensin lähes 24/7 ja kaikki haisi pahalta sekä ällötti. Toivottavasti nyt olisi helpompaa jotta jäisi voimia hoitaa tuota pikkuista viipeltäjää! Mutta nyt kun täältä lukee näitä oireettomia, jotka saivat huonoja uutisia niin jollain tavalla toivon että edes jonkinlaista ellostusta ilmenisi.
Alavatsassa kyllä nippailee ja viluttaa.
Ensimmäinen neuvola on kuun lopussa ja lääkärillä käynti ja ultra tammikuun alussa.

Huonoista uutisista tulikin mieleeni toivottaa voimia menetyksen kokeneille!
 
Iltaa kaikille!

Ensiks jaksuja v&v:lle ja Rhiannonille :hug:

Ompa tänne ilmestynyt paljon tekstiä, kivaa lukea teidän kuulumisia :) Mä täällä otan kans ihan päivän kerrallaan.. LA mulla siis omien laskujen mukaan 9.8.10. Eka neuvola on varattu 23.12. ja varhaisultra 28.12., voi ku aika menis nopeaa..

Mulla oireilu vaihtelee; vilunväreitä, mahan jomotusta, rintojen arkuutta, VÄSYMYSTÄ... Eilen illalla oli lisäks tosi kovaa pahoinvointia, mietin, et nytkö se alkaa, mut tänään ei oo ollu mitään, toivotaan et eilinen oli jotain ihan muuta..

Nyt iltapesulle ja unille, et jaksaa herätä töihin! Palaillaan taas!!

Niiti ja Tintti 5+3
 
Täällä ilmoittautuisi kanssa yksi elokuista odottava.
Tänään testailin kp 28/28-29 Clearbluella iltapisusta plussan, ei supervahva, mutta selkee kuitenkin. Ensimmäisestä yrityskierrosta nappasi. Laskettuaika olisi kai siinä 21.8. tienoilla.

Eli tämä on kolmas raskauteni. Ensimmäinen -05 päätyi alkuraskauden keskenmenoon ja toisesta raskaudesta on ilonamme 05/07 syntynyt tyttö. Synnytyssairaalaa en vielä tiedä, kun mahdollisesti muutamme ensi keväänä/kesällä, mutta nykyisen asuinpaikan mukaan se olisi VAS tai TAYS.

-mennis ja lyyli 3+5 tai jotain sinne päin-

P.S Ja ikää minulla on 26 v.
 
Sikapiikistä.. ootteko kuulleet siitä mitään pelottavaa..ku mä oon kuullu et se vois aiheuttaa keskenmenoja..sen takia en oo aatellu ainakaan vielä käydä ottaan sitä, vaikka saisin sen ikänikin puolesta..

Muutenkin on niin epävarma olo.. :( en varannu vielä edes sitä ultraa ku aattelin et oottelen et alkaa se oksentaminen, jota mulla on ollu kummankin raskaudessa pari viikkoa plussan jälkeen alkaen aina 15 viikolle asti.. Sitte vois olla todellisempi olo.ja pelottaa et jos se turha ultraaminenki aiheuttaa km:n..en tiiä, oon ehkä vähän hysteerinen nyt :ashamed: En uskalla ees salilla käyä..oon ihan rauhassa vaan =)

Himoista.. yks ilta katoin jääkaappiin ja näin salaattikerän, saman tien alko tekeen mieli kanatortillaa ja sitähän oli sit alettava kokkaileen :D

 
iltaa.
mä en ota possupiikkiä, se on päätetty jo ajat sitten enkä mieltäni muuta.

tänään ei ehkä ollut yhtä pahaa oloa kuin eilen tai sitten en nyt vaan enää muista, kun nyt on hyvä olo. :p 6 yötä ultraan.

d78 6+2
 
Mä kanssa oon päättänyt etten sikapikkiä ota raskausaikana,ainakaan näin alkuvaiheessa.
Jos joku uusi aalto sitten vuoden alusta alkaa niin voin rv 12 jälkeen miettiä uusiksi.

Onnittelut uusille odottajille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Imetän edelleen häntä ja nyt vaivaakin, että pitääkö imetys lopettaa uuden raskauden alkaessa...? Siitäkin on kahta mielipidettä. Toisaalta neuvolasta sanottiin, että lapsi hylkää itse rinnan kun maidon maku muuttuu.
Samaa asiaa olen pohtinut,mun nuorimmainen hiukan vanhempi mutta imetän häntä vielä 1-3 krt päivässä,ainakin aamulla ja ekojen päiväunien jälkeen.
Huomaan että mulla alavatsassa herkemmin kipua imetyksen jälkeen,liekö sitten supisteluja?Ja en oikein tiedä miten toimia.... :eek: Imetystä en haluaisi lopettaa,vaan lapsi saisi sitten aikanaan itselllään vierottua mutten halua raskauttakaan riskeerata....Mitä siis tehdä :headwall:

Tämä samainen lapsonen heräsi jostain syystä puoli viisi ja nukahti nyt kuudelta uudelleen(mitä ei aikoihin ole tapahtunut,onkohan hampaita tulossa tai kipeäksi...?)mutta enhän mä enää unta saanut :whistle:

No muutaman tunnin päästä sitten väsyttää |O

evi-ta rv 4-5

 
Rhiannon: Pahoitteluni ja onnea uuteen yritykseen, sitten kun on sen aika.

Sikapiikistä:
Sain eilen sikapiikin ja nyt olkavarsi vähän kipeä, ei muuta oiretta. Yöllä kyllä jomotti pistokohtaa puolille öin, mutta sitten helpotti ja sain unta. Minun oli pakko ottaa piikki jo työnikin puolesta. Ilmoitin tietoni myös teratologiseen.

Täällä edelleen rinnat vaihtelevasti arat tai todella arat ja kuumottavat. Pientä etovaa oloa olen ollut huomaavinani satunnaisesti ja tänään herätessä maistui rauta suussa. Ajoittain alaselkä jomottelee ja alavatsassa erilaisia tuntemuksia. Siinäpä päälimmäiset tuntemukset.

Vielä pitäisi kärvistellä 1,5 viikkoa varhaisultraan.

Sipsunen rv 5+4 :heart:
 
Imetyksestä oli puhe: Mä lopetin esikon imetyksen tuossa muutama päivä sitten. Neuvolassa sanottiin, että voi aiheuttaa supistelua, joten mä päätin kokeilla sen pois jättämistä. Vauva ei ole kaipaillut ollenkaan nyt takaisin tissille. Ikää on 8 ja puol kk. Luulen, että maidon makukin muuttui raskauden myötä ja volyymi oli todella pientä. Vauva on vaan tyytyväinen, että saa paremman makuista ja enemmän itse pullosta. Tätä ennen on syönyt pullosta alle 10 kertaa koko elämänsä aikana. Pullosta hän sai muutaman kuukauden ikäisenä, kun oli muutamia tunteja hoidossa. Muuten vauva on ollut kunnon tissitakiainen.

Raskauskilot alkoi mietityttämään entistä enemmän, kun tajusin, että mulla noin 10 kk aikaa synnytykseen laihduttaa hääkuntoon. Ja puvun mitathan tarvitaan noin puoli vuotta ennen häitäkin. Hääpäivä on jo siis päätetty kesälle 2011 ja mähän teippaan keskivartalon vaikka jeesusteipillä kasaan ja piilotan reiteni muhkean puvun alle, jos on tarve. Tosin satun pitämään hyvin yksinkertaisista ja kapeammista puvuista, joten urakkaa riittää.

Näin muuten unta, että sain kolmoset. Onneksi suvussa ei ole yhtään monikkoraskautta ollut, joten riski tähän on minimaalinen :LOL:

Melita ja "tarvitseesöpönlempinimen"
 
Huomenia!

Menniksen myötä uskaltaudun varmaan minäkin - 5 päivän testaamissession jälkeen - ilmottautua mukaan :)

Testasin alkuviikosta illalla (kp27/28-30) haalean viivan joka on vahvistunut tässä niin, että tänä aamuna tuli kirkastakin kirkkaampi punainen viiva. Eilen halailin pönttöäkin töissä ja juoksin ripulin saattelemana veskissä vähän väliä.. ou jee, kyllä tässä raskaana ollaan.

Mun tiedot siis jotakuinkin näin:

Runttipulla - 31v, toinen lapsi, la 18.8.2010 jos on laskureita uskominen ja synnäri näillä näkymin kättäri kuten esikkoakin odottaessa.

Tänään pitänee varata neuvola ja varhaisultraan, ajattelin ajoittaa sitä viikolle 7-8 eli uuden vuoden jälkeen hetikohta.

Oikein suuret osanotot kaikille pikkuisen menettäneille, voin vain kuvitella miten kamalaa se on. Toivotaan, että pian tärppää uudelleen ja jaksamista asian kanssa, en edes tiedä miten kamalaa se on jos omalle kohdalle näin käy.


Runttis ja toukka 4+2
 

Yhteistyössä