Elokuiset 2010 joulukuussa

No niin nyt kävelin tuolin karmia päin ja satutin tuosta häpyluun paikkeilta ja vähän ylempää :whistle: :$ ja taas kerran oon kauhuissani et mitä mitä...Varon kai liikaa ja sitten jatkuvasti tulee kaikenmoista pientä josta huolestun. Miten ikinä saan kaksi päivää kulumaan et pääsen sinne ultraan.!?! Mulla siis on niitä vara-aikoja muutama muukin jo varattuna et jos ei vielä ylihuomenna näy sykettä tms. Isäntä ei ymmärrä yhtään että mikä kiire sinne ultraan oikein on :kieh: .
 
En ole koko jouluna täällä vieraillut ja aikamoinen läjä tekstiä täällä onkin!

:hug: niille joille on tullut huonoja uutisia!

:hug: ja niille jotka ovat saaneet iloisia uutisia! :heart:

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Vieläkin välillä väsyttää oikein olan takaa! Kaikki tunteet tulee vahvempana ku ennen esim. jouluinen buzz kamppailu jonka hävisin, sai mut kyyneliin :LOL: Nännärit on välillä todella kipeet, varsinkin jos on ulkona kylmä niin niitä alkaa särkemään oikein urakalla! Tiistaina ensimmäinen neuvola! kyllä jännittää! :p
 
Mulla on vielä kaks viikkoo ultraan joten te jotka meette aiemmin niin olkaa iloisia siitä että pääsette jo ny..nää pyhät on nyt tosi väärässä paikassa..Tulin just töistä ja kauhee nälkä..ei kerenny syömään koko päivänä..kaks omena.. no mies tekee pizzaa niin johan alkaa maha täyttyy..kaameita repimiskipuja, mulla on varmaan kaksoset ku noin tilaa tarvii :LOL: :LOL: taitavat töniä sielä toisiaan :LOL: :LOL: Jotenkin ei voi uskoa tätä todeks ku tulin niin pian raskaaksi sen keskenmenon jälkee, onkohan siitä jotain haittaa???
Senköhän takia ne ny tutkii niin tarkasti ja jotenkin pelottavaa että gynen puolella eikä äippäpolilla, no katsotaan..
Mä kohellan kans kokoajan ja kaikki tippuu käsistä..kuulemma niin keskittyny tähän raskauteen että on vähä huolimaton....
 
Moikka taas kaikille!
Täällä on tosi aktiivisia kirjottelijoita. Kivaaaaaaaaaaaaa =) =)
Tervetuloa sandeliini :hug: ja onnea vauvan odotukseen :heart:
Mulla uutena vaivana järjettömät ilmavaivat, oon koko joulun ajan syönyt mandariineja ihan hirveesti, kunnes kuulin et ne pahentaa oireita :wave: kauhee olo ku vatsaa turvottaa ihan kauheesti. Tein tuossa joulun aikaan vielä pari yövuoroo ja oli ihka kauhee olo.

Itse en o käyny varhaisultrassa ja eka neuvola vasta tiistaina, jolloin rv:t 9+1, kuulostaa kyl kauheen myöhäiseltä... Miten teillä muilla on eka neuvolakäynti? :wave:
Monennellako rv:llä on eka ns. oikee ultra? (Mikä lie oikeelta nimeltään)
Itse en ole osannut pelätä keskenmenoa, kun tulin niin helposti raskaaksi eka yrittämällä. Kamala kokemus varmasti, etenki jos kauheen pitkään yrittäny :'(

Tuntuu niin epäreilulta, että on paljon niitä jotka ei pysty huolehtiin lapsistaan ja saa niitä melkein ajatuksen voimalla...

 
Mä en oo ees varannu neuvolaa..katon ton 8.1.ultran ensin ja varaan sitten ajan, jotenkin tuntuu että meen suoraan äitipoli asiakkaksi ku mulla on paha migreeni raskausaikana ja ku sitä on tosi paha lääkitä niin tarttee taas keskustella uusista lääkkeistä..Halvaantumisvaara on aika korkee ku on niin monta kohtausta käyny läpi ja aina sairaalaan joutunu..Viime raskauden loppuaikana noin 3 krt viikossa makasin letkuissa,eivät voineet käynnistää ku painoo vauvalla oli niin vähän 2600...ok.kuhan taas mietin jo pitemmälle ku pitäis. Mua väsyttäääääää..saisimpa ton toukan nukkuu..
 
Minulla esikoinen oli 2700g ja 45cm ja rv?? jotain 40+3? No joka tapauksessssa meni kolme päivää yli lasketun ajan. Synnytys kesti n. 11h. Kuopus oli 3500g ja 49cm ja syntyi rv40+4. Mutta synnytys kestikin sitten vain 55 minuuttia kaikkinensa :eek: . Tuli tuota työnnettyä jo polin puolella ja käytävillä ulos :eek: ja salissa ei montaa minuuttia enää mennyt.
Täälläkin kyllä poikatoiveita olis kun on kaksi tyttöä jo mutta molemmat yhtä tervetulleita silti.
 
Heippa kaikille taas! Haleja niitä tarvitseville! Oma joulu meni mukavasti ja vanhemmille kerrottiin. Uutinen otettiin vastaan molemmissa perheissä tyynesti. Kaikki tiesivät, että kuitenkin yritellään kakkosta.

Paha olo alkaa olla kokoaikaista. Oksennus on kurkussa aamusta iltaan. Syöminenkään ei auta kovin paljoa. Kyllä tän silti kestää, kun tietää, että muilla on paljonkin pahempi olla. Esikoinen syntyi 41+5 (seuraavana päivänä olisi ollut yliaikakontrolli). Painoa oli 3770g ja pituutta 54cm. Aamuyöstä neljän aikaan oli ensimmäiset tuskaiset supistukset ja yhdeksältä mentiin sairaalaan. Epiduraali pysäytti etenemisen täysin yhdessä vaiheessa. Synnytyksen kesto taisi olla 16h ja ponnistusvaihe 30 min. Sydänäänissä oli häikkää ja jos en olisi siinä vaiheessa saanut lasta ulos, olisi tarvittu ottaa apuvälineitä käyttöön. Tikkejä tuli vain kaksi. Mulla tosin tuli häntäluun päälle erittäin kipeä patti, joka aiheutti todella kipeän olon synnytyksen jälkeiseksi ajaksi. Nytkin pelkään sen uusiutumista, koska patti oli pahimmillaan prinssinakin kokoinen ja tulikuuma. Yritä siinä sitten istua sellainen pyllyssä :x Muutenkin synnytyksen ainakin suurimmat kivut olivat minulla häntäluun puolella. Epiduraali poisti kaiken kivun etupuolelta, mutta järkyttävät kivut jatkuivat takana. Pitäisi varmaan selvittää onko häntäluu jotenkin kummallisen mallinen. Synnytyksestä lähtien on ollut välillä todella kipeä. Eloikuinen koitos mennään toivottavasti myös epiduraalin ja ilokaasun avulla. Epiduraali vaan hieman myöhemmässä vaiheessa ja ilokaasun imppaus suuremmassa roolissa. Mä opin viimeksi aika myöhään, että mulla ilokaasu auttaa ainoastaan, jos hengitän sitä Todella raskaasti. Sitä täytyy imeä kuin jokainen hengenveto olisi ainoa tarjolla oleva pitkään aikaan. Ennen ilokaasua itkin ja kiroilin todella tuskaisena ja ilokaasussa pystyin jopa juttelemaan. Ainoa ilokaasussa häiritsevä seikka on se tunkkainen tunne, jonka naamari aiheuttaa.

Nyt laskeskelen päiviä seuraavaan ultraan, joka on 18.1. Huomenna labraa antamaan ensimmäiset neuvolanäytteet. Katsokoon taas vaan, että onko mulla kuppaa :LOL: Ja olen veriryhmältäni B-, joten vasta-aineita seurataan taas. Esikonen oli B+ ja piikki tui pyllyyn pari päivää synnytyksestä. Ja sekin taisi tulla vaan siksi, että itse kyselin lapsen veriryhmän perään. Ensin sanoivat, että taisi olla negatiivinen, koska piikkiä ei ole annettu :/

Melita ja nöyhtä 7+5
 
Heissan taasen :) Tyttö nukkumassa ja mies saunassa, ehtii taas tänne..

Mulla esikoinen leikattiin suunnitellulla sektiolla, oli perätilassa eikä mun mitat antanu myöten edes yrittää alateitse. Ja sektion aikana huomattiin että napanuora oli 4 krt kaulan ympärillä, niin sekin oli vaan hyvä juttu että leikattiin. Viikkoja tais olla tasan 39 tuolloin ja tyttö oli 48 cm ja painoi 2650 g. Kauhee piikkikammo jäi, kun sitä spinaallia ei meinannu lääkäri saada aikaseks, viides piikkikokeilu vasta onnistui. Huh. Mutta alatiesynnytyksestä siis ei hajuakaan, enkä oikein edes tiedä mitä supistukset on, kun ei semmosia ehtiny tulemaan ennen leikkausta :LOL:

Mulla on neuvola loppiaisen jälkeen, eli hmm.. sillon taitaa olla jotain 8 + viikko. Jos siis ultrassa kaikki on ok, niin sitte on se neuvola seuraavana. Niin ja niskaturvotusultra on jotain 12 viikon molemmin puolin muistaakseni, ja sit jotain 18-20 tais olla se rakenneultra, jos mitään esikoisesta nyt muistan.

Tietääkö kukaan, aiheuttaako aiempi sektio ja perätilavauva jotain erityisseurantaa seuraavassa raskaudessa? Mulle kun sanottiin etten mä mitään nelikiloisia synnytä alateitse vaikka olis miten ihanteellisessa asenossa... varmaan jos lapsi alkaa kasvamaan jotenkin isoksi niin sittenkö? No, vähän ennenaikaista mutta tulipahan mieleen.. neuvolassahan nämäkin tietysti selviää.

Jennik, meinasitko mennä haikaranpesään, sulla on sama la kuin mulla ja kättärille menossa? Mä vielä arvon naistenklinikan ja kättärin välillä.. viimeks olin kättärillä ja toisaalta voisin mennä (olin ihan tavan osastolla, sektiossahan ei edes vois olla haikarassa) mutta toisaalta tutut on kehuneet naistenklinikkaa kovasti niin en sit tiiä.. ja jorviakin kyllä. Ärsytti kun kättärillä ei saanu kahvia kuin kerran päivässä, ei edes voinu keittää itte... grrrh. Ja parkkipaikkaongelma oli ihan uskomaton, ei siellä ole paikkoja oikein missään. Mutta pitää miettiä vielä...

Huh, tuo tommonen migreeni ja halvaantumisen vaara kuulostaa tosi pahalle!! Toivottavasti menee kaikki hyvin eikä tule mitään tommosia ja ei tulis mitään sairaalarumbaakaan.


Nyt pitänee katella vähän töllöä ja sitten pötkölleen, aamulla on aikanen herätys =)
 
Pitipä kans tulla kommentoimaan noita syntymisiä ja kokoja, eli mulla on kaikki kolme syntynyt rv.39+1, että alan kyllä tälläkin kertaa valmistautua tuohon ajankohtaan :whistle: :D
Kokoja. Tyttö painoi 3250 g ja oli 48 cm ja imukupilla jouduttiin auttamaan 16 tunnin jälkeen. Poika painoi 2840 g ja 49 cm oli pituutta. Sairaalassa oltiin sellaiset 40 tuntia, kun vedet alkoi tihkua, mutta kaveri ei halunnutkaan ulos ennen kuin lääkäri vähän tutki tilannetta ja päätettiin laittaa ne avaavat tabletit, jotka ei kyllä ehtiny ees vaikuttaa, vaan poika tuli sisätutkimuksen jälkeen aikast vauhilla pihalle. kestoa oli sit vaikee arvioida...tais papereihin joku kolme tuntia tulla. Ja toinen poika sitten oli 3396 g ja 51 cm ja tää synnytys kesti sellaiset 6 tuntia.
Ekassa synnytyksessä otin epiduraalin, toinen tuli pakon eessä mentyä pelkällä ilokaasulla ja kolmannessa mulle laitettiin se kohdunkaulanpuudute, joka ei kuitenkaan sitte puuduttanut ollenkaan, vaan ainoastaan nopeutti huimasti avautumista. :kieh: No ilokaasua sitten imppailin silloinkin.
kaks ekaa synnytystä on alkanu just niin, että vedet on alkanut tihkua ja tää viimeinen sitten supistuksilla. mielenkiinnolla odotan, että miten tällä kertaa sitten. =)

Hui kauheeta... huomenna ois se ultra sitte iltapäivällä :eek: onneks on ukko mukana, kun sattuu oleen vapaapäivä :heart:

Ihanan rauhallista kun kaikki muksut nukkuu :saint: joskos sitä menis tuon ukon viekkuun.

Katjuska ja sintti 7+1 :heart:
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja heinis-:
Moikka taas kaikille!
Täällä on tosi aktiivisia kirjottelijoita. Kivaaaaaaaaaaaaa =) =)
Tervetuloa sandeliini :hug: ja onnea vauvan odotukseen :heart:
Mulla uutena vaivana järjettömät ilmavaivat, oon koko joulun ajan syönyt mandariineja ihan hirveesti, kunnes kuulin et ne pahentaa oireita :wave: kauhee olo ku vatsaa turvottaa ihan kauheesti. Tein tuossa joulun aikaan vielä pari yövuoroo ja oli ihka kauhee olo.

Itse en o käyny varhaisultrassa ja eka neuvola vasta tiistaina, jolloin rv:t 9+1, kuulostaa kyl kauheen myöhäiseltä... Miten teillä muilla on eka neuvolakäynti? :wave:
Monennellako rv:llä on eka ns. oikee ultra? (Mikä lie oikeelta nimeltään)
Itse en ole osannut pelätä keskenmenoa, kun tulin niin helposti raskaaksi eka yrittämällä. Kamala kokemus varmasti, etenki jos kauheen pitkään yrittäny :'(

Tuntuu niin epäreilulta, että on paljon niitä jotka ei pysty huolehtiin lapsistaan ja saa niitä melkein ajatuksen voimalla...
Mulla on eka neuvola 8.1. ja sillon on rv 9+6, suunnilleen. Saan tietää viikot nyt tiistaina 29.12. ekassa ultrassa joka on järjestetty hormoni- ja lapsettomuuspolin kautta kun sitä kautta raskauduin. Seuraava ultra onkin sitten sikiöseulonta joka on 26.1. ... yleisemmin eka ultra tehdään nykyään rv 10-14, mitä mulle on kerrottu. Mutta jos haluaa aiemmin ultraan, voi hakeutua yksityiselle. Monet raskaana olevat tekevät niin. Se maksaa yksityisestä riippuen 60-100e.
 
Kun la sattuu näin kuun loppupuolelle, niin tuntuu, että kauhean moniin verrattuna itellä ultrat ja neuvolat vielä pitkän ajan päässä. En oo vielä ees soitellu neuvolaan.

Meillä poika synty rv 40+1 ja oli 49 cm pitkä ja painoi n. 3 400 g. Pituus oli kylläkin väärin mitattu, sillä ensimmäisessä neuvolassa oli mukamas kasvanut niin paljon, ettei voi olla mahdollista (siis neuvolan mukaan, itellä ei nyt niin ollut noista mitoista käsitystä).

Synnytys käynnistettiin ja kesto oli noin 6 tuntia. Mä jännitin sitä, että miten tiedän lähteä kotoa oikeaan aikaan synnärille, mutta sitä ongelmaa ei ollut, koska jouduin äitiyspolille pari päivää ennen synnytystä. Se toisaalta oli taas inhottavaa, koska pääsin synnytyssaliin melko myöhään niin, ettei mies voinu olla henkisenä tukena aiemmin (näin ainakin koin jälkeenpäin, vaikkei sitä silloin "ehtinytkään" ajattelemaan.)

Synnytyksestä jäi kokonaisuudessaan ihan ok olo, vaikka kaikki menikin jotenkin sumussa niin, ettei selkeitä kuvia jäänyt. Tosi ikävää oli ensisynnyttäjästä se, että synnärillä oli hirveän kiire, joten kätilö vain piipahti aina vauhdilla huoneessa.

No joo tulipa jotenkin sekava sepustus
 
Meidän esikko syntyi 40+2 mitoin 3890 g / 53 cm / pipo 37 cm. Oli sotkeutunut kätensä ja napanuoransa kanssa oikein huolella ja siihen meinasi kuristua. Alkuun sai apgareita vain 2, mutta viiden minuutin kohdalla oli 8 pistettä. Ei siis vastasyntyneiden teholle joutunut.

Synnytys kesti 16 tuntia vesien menosta, 14 tuntia säännöllisistä supistuksista. Ponnistus 45 minuuttia. Sain synnytyksessä petidiinin, ilokaasua, epiduraalin x 2 ja pudendaalihermonpuudutuksen. Petidiini vain oksetti, ilokaasu oli tiettyyn pisteeseen ihan jees, epiduraali vei pahimman terän kivuilta, mutta ei kokonaan ja pundendaalista ei ollut mitään apua. Spinaalia toivoisin tulevaan koitokseen.

Sukupuolitoiveita meillä ei ole. Pikkuneiti toivoisi tosin pikkusiskoa. :heart:

Tiistain eka neuvola edessä.
 
mun tyttö syntyi 41+5, seuraavana aamuna ois menty yliaikaiskontrolliin ni päätti sit yöllä jo lähettää sairaalaan, tosin syntyi vasta illalla, synnytys kesti jotai reilu 13h. Poitsu syntyi sit 40+1 ja kesti n.5h. molemmat synnytykset suht helppoja, ekassa 1 tikki tokassa ei yhtään.. tosin aika kultaa muistot et kyllähän se sillon aika järkkyä oli ku sattu hitosti ja muutenki oli niin vaikee olla :D

mua ahdistaa, alkais yövuorot...oon jo nyt ihan tiltissä ja valmis nukkumaan ja huomenna pitäis alottaa työt näihin aikoihin ja tänäänkin väsytti melkein koko illan töissä.. voisinkohan mä saada "sairas"lomaa asennevamman takia :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja salaisuuksienkammio:
mulla on ihan järjetön himo kaikkeen raikkaaseen!! nyt meni kolme appelsiinia ja yks kiivi :ashamed: :ashamed: tytöillä ei mitään tällästä, enemmänkin söin niiiiin epäterveellisesti ku olla ja voi, suklaata ja hampparia, niillä on tytöt kasvanu :D
Onneks olkoon, teille tulee poika! Ja taitaa tulla meille toinen! :LOL: Tää nyt on ihan hatusta, mutta mulla ei mikään makea uponnu esikon kanssa ja sama nyt! Ei oo montaa joulusuklaata menny! Toinen mitä sanotaa, on et poikia odottaessa tulee aknea ja sekin piti mulla paikkansa, mahan muotokin oli "oikea", eli siinähän sitä sitten pohditaan...

Poika syntyi pari päivää ennen la, 39+4 jos oikein muistan. Ja mitat 3216g/49cm

Synnytys oli pitkä, mutta meni normaalisti. Kokonaiskesto 20h, alkoi pikku suppareilla jotka aika nopeasti muuttu kipeiksi... kivut pysy pitkään tasaisina, otin kuitenkin epiduraalin kun pelkäsin että kestää vielä viikon! Just ennen sitä supistukest tuli toosi kovina, ja ihan hyvä että sen piikin otin ... Noh sehän sitte vauhditti hommaa ja kohta ponnisteltiinkin jalat tunnottomana :D Ponnistin kuitenkin jakkaralta ja onnistui puudutteesta huolimatta hyvin. Pikkasen repesin ja 7 komiaa tikkiä sain :headwall:

Nyt olisi toiveissa jättää epiduraali pois, kun siitä tuli vähän pöhnänen olo ja ei oikein tunto pelannu jaloissa... ehkä joku kohdunkaulan puudute tms sitä korvaamaan.. ONko kelään kokemuksia?


Sitten nykyiseen tilaan: kaikki maistuu pahalle, tekee mieli lihaa ja omenoita. Ja siis punasta lihaa, ei mitään kanaa tms, vaan pihviä! noh onneks mies vei tänään ulos syömään, kun sano ettei jaksa taas illalla kuunnella kun unelmoin pihvinesteistä ja rasvoista! :LOL: Muu rasvanen ruoka ei maistu, samoin suklaa on yök. Kuvotusta ja oksentelua ajoittain...
 
Huomenia!

Huh, onpa huonosti nukuttu yö takana. Väsytti muka hirveesti, mutta pyörin sängyssä vaan ja uni ei vaan tullu. Sit aamulla lähdin töihin ja työpaikan pihalla muistin että kannettava on kotona sohvalla.. :headwall: :headwall: :headwall: No, ei kun hakemaan... joku päivä unohdan tulla kyllä töihinkin vielä :D


Noista himoista, mun tekee mieli kans kaikkea rasvaista ja lihaisaa - suklaat yököttää. Lakut ja salmiakki maistuu kans, ja ne nakit ja HK:n makkara... heh. Kunnon pippuripihvi olis kyllä hyvää. Ja mandariinit on ne millä pidän huonoa oloa poissa mutta tosiaan - kauheat ilmavaivat niistä kyllä saa :x


Noista puudutteista, ei mitään hajua mikä olis sitten hyvä??? Spinaali vei multa kainaloihin saakka tunnon rajusti ja piti sen poissa sen muutaman tunnin mitä olin heräämössä... mutta se piikittäminen on ihan kauheeta. Aqua-rakkulat on ainoa mistä tiedän etten niitä missään nimessä halua, ajatuskin puistattaa. Mutta kaikki mahdolliset puudutteet silti mulle kiitos vaikka olen miten piikkikammoinen. Olen miettiny että pitäisköhän mun käydä jossain pelkopolilla kun jo nyt hirvittää se synnytys.. huh. No, kerkeehän sitä vielä..

Jep, pitää alkaa hommiin ettei mene koko päivä kuralle, kun aamun jo suhasin eestakasin kodin ja työpaikan väliä...


Ylihuomenna olis ultra mutta mietin että kun esikon rokotetutkimus on huomenna ja siitä voi tulla kuumetta niin... pitäiskö se vielä kertaalleen vaihtaa :LOL: Koska sithän en pääse keskiviikkona sinne... hmm, oliskohan uuden vuoden aattona aikoja tai sit huomisaamusta?? Pitääpä kurkata.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsempit ultriin keillä tänään semmoisia on =)
 
Synnytystarinoita..kerron lyhyesti ku on niin monta...Eka tyttö syntyi la päivänä 2920 ja 47cm, synnytys 4 h, ilman lääkkeitä. Toinen poika 2h, 2800 ja 49 cm, 4 päivää ennen la, napanuora 3 kertaa kaulanymp. joten ponnistusvaihe 5 min ku hävis sydänäänet ja uhkasivat hätäsektiolla pisteet 4,6,7..Kolmas tyttö 2900g 47,5cm päivää ennen la, synnytys 3h ponnistus 5 min, ilman lääk. Neljäs tyttö suunniteltu synnytys migreenin vuoksi, käynnistymuru ja tepsi heti, synnytys 55 min ja ponnistus 3min, 2960 ja 47,5cm, spinaali ja pudenduspuudutukset,supistuksiin ei keretty antaa mitään ku aukes niin yllättäin ja sattu mutta itse synnytys ei tuntunut ollenkaan ja näin itse kun pieni tuli ulos, mulla oli meikit naamassa eikä ees levinneet :LOL: Ja nyt jos päästään loppuun asti niin on taas suunniteltusynnytys ku on niin nopeeta toimintaa...

Multa on huono olo kadonnut, kahvikin maistuu hyvälle. Mietin että ku oon nukkunu niin paljon niin ei oo huono olo, aina väsyneenä on paljon heikompi olo..tiedä sitten mistä johtuu..
Kaks vee on tossa Nalle Puh läppärillään samaan aikaa ku mä omalla, niin äitin tyttö. Nenä vuotaa kuusen takia ja pyysi papia(paperia) toin nenäliinan niin sanoi kiitti papeiasta,ihana lapsi.. :LOL: :LOL:
 
Matilda84
Esikoinen syntyi 40+1 Vedenmenolla alkoi. 14h40min kesti. Mitat 3310g/49cm (poika)
Kakkonen syntyi 40+3 supistuksilla alkoi. 8h kesti. Mitat 3500g/49cm (tyttö)

Molemmissa olen pyytänyt epiduraalin joka auttanut viemään kaiken kivun pois.Ponnistuksenkin olen saanut onnistumaan epiduraalissa,vaikka sitähän ei suositella kait ponnistusvaiheeseen mielellään.

Tulin töihin ja kivaa tää on :D

Matilda & MarjoPirjo Rv7+6
 
Hei kaikille! Olen pysytellyt tuolla syyskuisten puolella kun laskettuni oli kaksplussan laskurin mukaan 1.9.2010 mutta tänään kun soittelin neuvolaan se vaihtui ja on nyt siis elokuun puolella 31.8.2010 :attn: sen voi vaihtaa listalle =) kiitos! Luulen kyllä että lasketun yli menee,mutta kun siitä ei voi ihan varmaa olla niin taidan kirjoitella sekä elo että syyskuisten puolella. Minulla esikoinen syntynyt laskettuna päivänä rv.40+0 ,keskimmäinen rv40+6 ja kuopus rv40+6 Jotenkin on sellainen olo että tämäkin syntyy 40+6 mutta tietysti toivoisin että syntyis elokuun lopulla niin ei tarvis niitä yliaikapäiviä kärsiä..nekun ei oo mitään mukavia.Ja viimeksi pelkäsin et poika kasvaa liian isoks ja se olikin lähes nelikiloinen syntyessään.Kuin iso ois lie ollut jos ois mennyt sen 2viikkoo yli :eek: Ekan neuvolan varasin tänään ja se meni rv9+0 elikkä nelisen viikkoa pitäisi vielä jaksaa odotella.Toivon että sydänäänet kuuluu jo tuolloin niinkuin mulla on aijemmissakin raskauksissa kuulunut tuolla viikolla :heart: sitähän sitä aina eka eka neuvolasta odottaa..ainakin minä :D
 
|O |O |O Mä oon ihan puhki :| Meidän 1v on alkanut valvottaa,tekee hampaita ja sylkee tuttia yöllä,huutaa 5-10 krt yössä,nukkuis mieluiten kainalossa mutta ei se onnistu...Tätä jatkunut kuukauden päivät ja vaan pahenee....
Mä otan tänään siltä tutin pois,huutaa kuitenkin öisin,on tutti tai ei :$ Katotaan miten huomenna väsyttää :saint:
Vielä kun tämä alkuraskauden väsymys lyö ihan täysillä päälle :ashamed: Eikä mulla ole mahiksia päikkäreihin :( Aika huteralla pohjalla nyt mennään mutta kaipa se tästä vielä iloksi muuttuisi.

Mä niin mielellään osallistuisin noihin teidän galluppeihin ym mutta kun pelkään että joku taas pongaa mut täältä palstalta :ashamed: :| Joten vastailen sitten varmemmilla viikoilla.
Mut on yhdestä tietystä syystä helppo tunnistaa ;)

Mä kanssa söisin mielellään appelsiineja ja maustamaton jugurtti on nyt pop :D
Mut jotenkin tekee mieli kaikkea muttei sitten kuitenkaan.
Etova olo on jatkuvasti,sellainen ähky olo...
Appelsiinitäysmehu on raikas juoda :p

Mulla masu tuntuu sellaiselta täydeltä ja tiukalta :D Ei se kasvanut ole ja vaatteet menee hyvin,mutta"tunne" on täysi vatsa...Ei tää varmaan kauaan piilossa pysy :headwall:

Sen verran synnytyksistä,että toivon kovin itsestään alkavaa synnytystä,kun on noita käynnistyksiä takana.
ja mielellään ennen la kuin yli :LOL: Näinhän se tietenkin meneekin toiveen mukaan ;)


 
taidankin vetää pohjat tälle keskustelulle :LOL:
Ekaksi tervetuloa uusille !

Huoh , tästä tulee pitkä , toivottavasti jaksatte lukea ...

Esikoinen syntyi 40+3 , 4500g ja 54cm synnytys n. 12 tuntia ja en halunnut epiduraalia ja koitin aqua rakkulat -> EN SUOSITTELE !!!! kipua tuli niin saakel... noiden rakkuloiden laitosta eikä mitään hyötyä ja kysyivät vielä , että laitetaanko uusiksi ?! No ei!!! Sitten kipupiikkiä ja ilokaasua maskilla , sitten kun olin jo niin tuskissani et oisin jo ottanut se epiduraalin niin oli jo myöhäistä ja kohta sai ponnistaa .. jokaisesta on ponnistusvaihe ollut n. 10-15min ...
kakkkonen syntyi 40+ synnytys kesti 6,5 tuntia ,3450g 52cm , ja sain kohdunkaulan puudutteen 2 kertaa ,eka ei toiminut mutta toinen auttoi ! Sekä ilokaasua joka oli muuttunut silleen suppilosta impattavaksi , paljon parempi , kannattaa vaatia suppiloa , niin ei ole koko nenäkin tuossa maskissa , toi on PAAAAALJON parempi ! Kakkonen vietiinkin sitten hätäisesti happikaappiin , napanuora kaulanympärillä , täysin sininen ja huutoa sai odottaa pää alaspäin roikutettuna ... 2 tunnin päästä piti saada viereen , mutta eipä sitten saatukaan :'(
Meidän tyttö on pallea hernia lapsi , eli palleassa oli reikä , suolet keuhkojen tilalla ja sydän vallan väärässä paikassa ... menimme katsomaan lasta niin meille vaan ilmoitettiin että ambulanssi on jo soitettu ja tyttö kiidätetään Turkuun , siellä sitten hoidot . Ja että toivoa ei juuri anneta ! :'( :'( :'(
Saavuimme takaisin huoneeseen ja olo oli todella kauhea ja sinne tuli vanha kätilö , joka oli v-mäinen jo ekan lapsen kohdalla ja sanoi että no näitä lapsia kuolee jokapäivä !!! :kieh: :kieh: Arvatkaa ajoinko sen ämmän pois , ei sen tarvitse tarkoittaa että meidän vauva kuolee ! Pääsimme juuri oikeaan aikaan katsomaan pihalle kun tyttöä vietiin ambulanssiin ja saatii toivottaa hyvää matkaa ... oli ne pitkät 2 tuntia odottaa että saatiin kuulla miten matka oli mennyt , kun sanottiin heti , että jos autossa tulee jotain niin se on sitten siinä.. siellä kun ei juuri apua ole saatavilla ....
Seuraavana aamuna pääsin lähtemään sairaalasta ja kävimme kotona hakemassa vaatteita ,oli se kolkkoa mennä kotiin missä odotti valmiiksi pedattu vauvan sänky ja tavarat ... eikä tiedetty saako sänkyy enään vauvaa ... :'( (onpas tää raskasta kirjoitettavaa vieläkin , kyynel valuu silmästä ... ) :ashamed:
Kun pääsimme sairaalaan oli tyttö jo hätäkastettu , oli ollut sellainen tilanne ja leikkaus oli siirretty ! No vihdoin kuin sumussa meni se 3 päivää välillä käydessä katsomassa (mies ei voinut tulla mukaan , ei kestänyt sitä letkumäärää ja niitä piippauksia ja ailahtelevaa olotilaa vauvassa ) Olihan siellä kerran tilanne jossa olin vieressä ja yhtäkkiä kaikki pillit alkoivat huutaa , huone täyttyi hoitajista ja lääkäreistä ja joku laittoi toiseen letkuun jotain lääkettä ja toinen toiseen , saatoin vain kuiskailla tytön korvaan , että äiti tässä , ei ole mitään hätään , kyllä sää tämän kestät ... oli elämäni pisimmät 5-10 min , en edes tiedä kauanko mahtoi mennä ja tilanne tasaantui . 3 tytön elinpäinpäivä siis olija leikkaus vihdoin käsillä , paikalla oli koko suomen spesialisteja , taisi niitä olla ainakin 8 lääkäriä paikalla , sydänlääkäri helsingistä yms. ennen leikkausta selitettiin leikkauksen kulku ja mitä tehdään ja että sydämestä on myös löytynyt pari vikaa , mutta niille ei tehdä vielä mitään ,nyt laitetaan elimet oikeille paikoilleen ja vihdoin leikkaava lääkäri antoi toivoa ja sanoi , että kyllä me hänestä vielä kunnon veronmaksaja saadaan !!! Ensimmäinen toive , että olisi tulevaisuutta .
Tyttö toipui leikauksesta hyvin ja sydämen viatkin korjaantuivat itsestään 1v6kk:n kuluessa , myöskin iso sydänvika , kammioväliseinämän suuri aukko , josta lääkäri jo kertoi operaation kulun , avosydänleikkauksen ... vaan kun ultrattiin taas uudelleen , aukko olikin sulkeutunut ! :saint: Avoin valtimotiehyt jäi ja se suljettiin suonia pitkin kun tyttö oli 5v . Meidän tytöllä on ollut pieni suojelusenkeli mukana koko elämänsä ajan (nyt 8v) .
.................................................................
Kolmonen syntyi 3 päin sairaalassa kärvistelyn jälkeen, eli supistuksia oli 3 päivää , mutta merkattiin jotain paljon vähemmän , kun ei noin pitkiä voi laittaa ylös ... supistelut alkoi siis rv 38 ja siitä sitten syntyi 38+2 ,3310g 50cm(muistanko enään oikein , no tuonnepäin) ilokaasulla ,vauhtitipalla , ja viimein pakolla laitettiin epiduraali ! <En olisi sitä halunnut , mutta kätilö sanoi , että muuten en enään jaksaisi että se laitetaan nyt !Myöhemmin kyllä kiitin kätilöä ja sanoin , että en kyllä olisikaan jaksanut enään ilman ...
nelonen syntyi niin ikään 3 päinän supistuksilla , tosin nyt olin kotona siihen asti kun pystyin olemaan ja kun saavuin viimein sairaalaan niin vedet meni , tuolloin oli 38+2->syntyi 38+3 , 3130g ja 48 cm , pyysin heti epiduraalin ja juu , siihen tyssäsi se synnytys , supistukset laantuivat ja laitettiin vauhtitippa joka ei meinannut sekään avata tarpeeksi ... mutta jotenkin selvittiin synnytykseen asti ilokaasua apuna käyttäen , kun tuota epiduraalia otettiin pienemmäksi , puutui toinen jalka kokonaan , ja meni tunto !!! En siis hallinnut jalkaani puoleenpäivaan millään tavoin ... :( Taidan siis jättää tässä tuon epiduraalin pyytämisen hieman myöhemmäksi , jottei vie vallan suppareita ... mutta taitaa olla luvassa taas 3 päivän supistelut ja vauhtitipat ... huoh ... Mutta palkinto on mitä parhain ! :heart:

neitim
 
evi-ta mietein kanssa tota tunnistamista , mut sit annoin vaan olla .... siinähän lukee , onpahan joku muukin sitten tulossa listoille jos täältä tajuaa bongata :LOL:

Tunnistaminen siis myös nyt toooooodella helppoa ..

neitim
 

Yhteistyössä