Elokuiset 2010 joulukuussa

Huomenta!
on mullaki oireet välillä pois ja sitte takasin.Niinkauan ku alvatsaa ei vihlo kovaa ja ja ei tuu kirkasta verta niin ei kannata miettii koko keskenmenoa....Mulle tää 6 viikkoo on paniikkiraja ja ku siihen asti on pässy ilman vuotoja niin hyvä, yleensä alkuraskaudessa sikiön kehitys loppuu viikolle 5 ku sydämen pitäis alkaa sykkii niin ei alakaan. Joten lopetaa tai ainakin yritetään lopettaa tää hysteria ettei käy niin että ku ks pelkää niin alkaa toinenkin pelkään ja sitäpaitsi ei kaikki elokuiset voi saada keskenmenoa..Nautitaan tästä hetkestä ja raskauden onnistumisesta..eihän elämässä voi muutenkaan tietää mitä huomenna tapahtuu ja mitä jo olemassa oleville lapsille voi sattua tai muille läheisille. Luonto hoitaa nää alkuraskauden asiat niin kuin pitääkin..mulle keskenmeno sattuu ehkä henkiseti ku on jo kerennyt suunnittelemaan elämää uuden asukin kanssa ja nyt mä en suunnittele ettei se sitten satu jos luonto hoitaa virheet pois. Elämä on liian lyhyt murehtimiseen..ollaan onnellisia siitä mitä meille elämä on antanut ja mitä kaikkea ihanaa vielä saammekaan kokea. Toivottavasti kukaan ei ote tätä pahalla koska tarkoitan pelkkää hyvää :heart: :heart: :hug:

Eihän sitä haluaisi murehtia, mutta kun on ollut niin selvät oireet aiemmin, niin ajatuksilleen ei mahda mitään kun ne alkaa päässä pyörimään. Tietysti olen tästä niin onnellinen kuin olla voi, siksihän se huolikin nousee helposti pintaan. Ei olisi huoltakaan, jos pieni ei olisi näin tervetullut ja odotettu. Siis toki me kaikki rakastamme jo sitä pientä vauvan alkua masussa, mutta minä olen niin täysin tunteella eläjä, että huolehdin aina muutenkin rakkaistani ja murehdin ehkä liikaa muidenkin vaikeuksia. No joo, alkaa mennä asian vierestä...Nyt kun jo vanhemmillekin tästä uutisesta kerrottiin niin km olisi entistä kovempi isku henkisesti. Kuten sanoit onnellinen niin turhapa tässä on tällaisia miettiä, pitää nauttia ja yrittää uskoa siihen että kaikki on hyvin. Tunteet on vaan niin pinnassa, että kyyneleet nousee silmiin joka asiasta..Jee, onhan mulla ainakin yksi raskausoire vielä tallessa!! :D

Näin unta että sain kahdet kolmoset :LOL: ja vähän sormi suussa siinä puntaroin et mitenkähän tässä sitten pärjäillään :LOL: . Nään ihan pöhköjä unia. Mulla ultraan kolme päivää... Mullahan niitä raskausoireita ei oo juuri ollenkaan :whistle: . Ja kaikki ruoka maistuu paremmalle kuiin koskaan :whistle: . Luulen kyllä et siellä ultrassa ei mulla näy sykettä vielä kun ne laitteet siellä ei oo parhaasta päästä...ja rv tuolloin 6+0.

Edda tottakai tunteet on..mulla oli kova paikka 8vuotta sitten ku sain ekan km:n sekosin ihan kokonaan ja sen jälkeen sitä on vaan pakottanu itsensä vahvaksi..oon kans aina ollu tunne ihminen mutta mun terapia on takonu mulle realistisen mailman. Saat toki murehtia ja pelätä mutta ei sulla oo hätää :hug: Ja tää palstahan on tunteiden purkamista eli eiku purkaan vaa jos siltä tuntuu.Mitkä sun viikot olikaan?

Onnelline ja tirpukka 6+

Erka et sitte säikähdä jos sykettä ei näy, meillä keskarilla on ainakin niin vanhat laitteet että mulla ei näkyny kerran vielä viikolla 7 syke...Nyt meen sitte vasta viikolla 8 ettei tartte murehtia jos ei näy...Se on jo voitto jos sikiö on oikeassa paikassa näillä viikoilla..toivotan jo nyt onnea ultraan!

Ihan tosia onnellinenx5 jutustelee,mutta täytyy myös muistaa että meitä on moneen.Toiset ei hätkähdä vähästä kun toiset jo maansa myy :ashamed: Tunteita on monenlaisia!

Oireet kyllä voi loppua kuin seinään ja silti kaikki on hyvin :heart:
Mulla pojasta ei oireita ollut kun hetkisen,viikolla 8-10 ja loppuivat tosiaan kuin seinään.

erkalle onnea ultraan :flower: Eikös sulla ollut se toinen aika varalta myös? ;)

Kerhosta:,vaikka rhi ne hakemukset hyväksyy voisko joku muu saada valtuudet antaa salasanan niin pääsisi ehkä nopeammin hakemaan jäsenyyttä?

Taas täällä :ashamed:

Huomenia... Takana huonosti nukuttu yö... näin painajaista ja heräsin neljän aikoihin, nousin ylös kun ei uni enää tullu. Kuuden aikoihin kömmin takas sänkyyn. Hohhoijaa...

Nyt ois riisipuuro kuitenkin tulella ja jotenkin herätty tähän päivään.

Minäki pyysin sitä salasanaa kerhoon ja kävinki jo tsekkaamassa missä se on... Tuntuu et sinne ois paljon kivempi kirjottaa :)

Minä oon myös sitä mieltä ettei kannata turhaan murehtia ja ressata... Tottakai joillakin on aina huono tuuri, muttei aina ja jokaisella.. nauttikaamme siis :heart:

Ja menetyksen kokeneille... uutta yritystä vaan putkeen :hug:

Matilda84
Onneksi tää Joulu on OHI juuurikin kohta,mä en jotenkin jaksa enään tätä epäsäännöllistä rytmiä ja stressiä. Mä haluan takaisin arkeen. Maanantaina takaisin töihin ja seuraava loma onkin sitten äitiysloma jos sinne asti päästään.Oon jo kyllä suunnitellut että pidän kesäloman ennen äp lomaa joten voin jäädä jo kesäkuun alussa kotio.

Milloinhan nuo eskariin hakemiset alkaa. Mä jo täällä oon ihan täpinöissä esikoisen puolesta kun se aloittaa eskarin syksyllä,ihanaaaa :heart:

Mulla on tosissaan kanssa noi oireet jotenkin kadonnut. Tissien arkuus kadonnut mutta turvotus kyllä löytyy.
Pissahätä tuntuu kyllä olevan koko ajan.Huono-olo vaivaa ainoastaan jos unohtaa syödä,muuten sekin on kadonnut.Siis se koko aikainen vellominen.

Vitsi laskin tossa että olen ollut 35päivää polttamatta :D Tuntuu kyllä että tupakkien edestäkin sitten syö koko ajan.
Joten tänään haen uudestaan sali yhdistelmä kortin ja jatkan sitä salilla vääntämistä.
Tavoitteena on max 10kg tässä raskaudessa painoa. En aijo vähentää ruokaa tms.vaan katson mitä syön ja liikun paljon. Veden juonti pitää vaan opetella koska sitä juon oikeastaan ihan liian vähän :|

Mutta jooh nyt on aika lähtee liikkumaan , Mukavaa päivää kaikille :heart:

Matilda & MarjoPirjo Rv 7+4

Pippuri ja Korvapuusti :'( :'( :'( Voimia teille! :hug: sanattomaksi vetää.. :'(

Uusille tervetuloa! :flower:

Meidän jouluvieraat lähtivät tunti sitten pois ja äsken soittivat että auto levisi. Mies lähti niitä nyt sitten hinaamaan takaisin. Mä jo luulin että päästiin niistä eroon :LOL: Ei pahalla, väsyttää vaan kamalasti :whistle:

Oireetonta edelleen. Vähän pelottaa tuleva ultra vaikka ei millään toisaalta malttaisi odottaa. Maanantaina eka neuvola.

MiljaK ja salaisuus 6+5

voi vitsi matilda mä oon kade sun energisyydelle :) täällä yks laiska paska joka raahautuu töihin ja raahautuu himaan illalla nukkumaan :LOL: tuntuu ettei jaksa tehä yhtään mitään muuta ku pakolliset... täytys varmaan hiukka ryhdistäytyy :ashamed:

Heips, kerkesin siitä oireiden vähyydestä jo kirjottelemaan mutta yöllä voin pahoin useamman tunnin. Inhottavaa kun velloo eikä uni tule. Ja tänään sänkyä pedatessa aloin yökkäillä (ilman mitään syytä) ja sitten pöntölle äkkiä oksentamaan. Että semmosia..

Jep, me käytiin tänään pulkkailemassa meidän 11 kk tytön kanssa ja se oli ihan innoissaan :) Voi toista, kyllä pienistä ne riemut napataan :heart:

Suklaan syömisestä sanottiin kun odotin esikoista, että suklaata syömällä tulee hyväntuulisia lapsia ja ainakin meidän kohdalla paikkansa pitää :LOL: Mies nauroikin että jos ei sillä mun suklaan syömisellä olis tullu lepposaa lasta niin ei sit millään.. käytännössä loppuraskaudessa ei maistunu ruoka eikä mikään (eikä painokaan ihme kyllä pahemmin noussu), mutta fazerin sinisellä sain pidettyä itteni liikkeellä. Saas nähdä miten nyt käy, suklaaseen eikä karkkeihin ole oikein mitään himoa. Nakit vaan maistuis ja joulukinkkukin uppoaa hyvin, muttei mitään pakkomiellettä ole kuitenkaan :)

Mä meinasin kans että lähden jumpalle tänään kun on joutopäivä, mutta jätän huomiseen - lunta tulee niin paljon ettei mitään rajaa... ja meidän mäkeä en enää pääsis ylös vaikka kuinka yrittäisin. Kaivan kahvakuulan esiin kohtapuoleen ja heiluttelen sitä hetken, saa silläkin kunnon jumpan aikaseks =)

Noista mieliteoista...syön normaalisti paljon suklaata ja tyttöjä odottaessani söin kans mutta nyt ei tee yhtään mieli:( ennemminki pelkästään ruokaa tekee mieli...edellenki poikaoireet....
Ikäeroista vielä..mulla ekan ja tokan välissä vaan 1 vuosi ja 2 viikkoo...eka ei osannu vielä kävellä ku toka syntyi..oli siinä touhua mutta myöhemmässä vaiheessa pelkästään hyvä että on pieni ikäero..Nyt he ovat jo 13 ja 14 ja saan aina toiselta raportin mitä toinen on tehnyt joten näppärää..onneksi ovat kilttejä toistaiseksi.
Mun tarvis kanssa ruveta jotain jumppaa harrastaan..on vaan työajat niiin epäsäännölliset että kuntosali kai ainut paikka ja pitkät kävelylenkit on ihania, jos pääsee ilman 2v:tä hän ku ei tykkää istuu rattaissa pitkää matkaa.

onnellinen ja tirpukka 6+(poks tänään)

Matilda84
runttipullaonko se kahvakuula tehokas?kerran kattelin telkkarista jotain ohjelmaa ja näytti ihan kivalle harrastukselle. onko sulla j0ku tietty "ohjelma" sen kanssa miten teet vai ? =)

Kiitos kaikille myötäelämisestä..
Halusin sen verran vielä sanoa, että kyllä noissa keskenmenoissakin on montaa eri muotoa..
Minullahan ei tullut mitään runsasta veristä vuotoa tai kovia kipuja.. Lähinnä se oli vaan se kuudes vaisto, joka kertoi, ettei kaikki ole kunnossa..
Kova paikka tämä keskenmeno kaikille varmasti on ja jokaisella on omat selviytymiskeinonsa.. Itsellä on mennyt viime päivät itkemiseen ja yöt valvomiseen, mutta toisaalta osaan arvostaa paljon enemmän tuota meen 2v poitsun kanssa touhuumista jne..
Ja järki sanoo, ettei tämä ole mikään maailmanloppu ja jatkamme yritystä kunhan saamme asiat kuntoon.. Mutta sydämessä on se suru, joka jää sinne varmasti vielä kauaksi aikaa..

Minäkin toivon, että kaikki voisivat nauttia raskaudestaan ilman pelkoa, sillä suurin osa raskauksista kuitenkin päättyy onnellisesti.. Mutta tiedän senkin, että jos on huoli pikkuisesta, niin ei siihen auta mikään muu kun uä tms.. Mutta eipä teillä mene enää kauaa ennen kun kriittiset viikot ovat ohi, niin ehkä sitten helpottavat suurimmat pelot.. Toivotan kaikille hyvät jatkot :hug:

Matilda84
salaisuuksienkammio itse kävin menkkojen mukaan ekan kerran rv 6+3 ja ei näkynyt kuin se ruskuaispussi koska uä:n mukaan viikot oli silloi max rv 5 . Sitten ultrattiin uudestaan menkkojen mukaan 8+3 ja silloin viikot olit uä:n mukaan 6+6 ja syke näkyi+sikiö :heart:

Yhteistyössä