Elokuiset 2010 joulukuussa

salaisuuksien kammio aika hyvä! mulla ei olis ollu malttia pitää uutista enää salassa tuossa tilanteessa :LOL:

Mäkään en vielä jouluna kertonu äitille, mutta voi olla että pikkulinnut on laulanu.. tähän mennessä miehen puolelta tietää kaikki ja mun puolelta sisko/siskot.. jos sisko on juorunnu :D Uutena vuotena viimeistään kerron omille vanhemmille.

En minäkään usko, että suklaa aiheuttaisi keskenmenoja... onhan siinä varmasti paljon vähemmän sitä kofeiini kuin esim. kahvissa. Minäki pistin suuhuni vaikka mitä edellisessä raskaudessa, ainoastaan sitä graavilohta ja maksaa vältin. Ja ihana tyttöhän sieltä tuli :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sipsunen:
Vanha, vuosia sitten vaivannut iskiastyyppinen vaiva on tehnyt comebackin, oujee.
-----
Onko teillä muilla ollut vastaavaa? :attn:
Mulla oli esikoista odottaessa ihan viimeisillä viikoilla, kuopuksesta alkoi jo muistaakseni rv 25 ja olinkin n kuukauden saikulla ennen äippäloman alkua. Lievempiä oireita toisin, ku mitä sä kuvasit. Mulla vihlonta oli pahinta seisaallaan, hermo jäi jotenki puristuksiin. Kävellessä saatto vihlasta niin, että jalat meinas lähteä alta. Työpäivinä paheni, joten nostelu/kumartelu/seisominen oletettavasti pahensivat.
Kävin akupunktiossa (ent. kätilö joka teki paljon muitakin raskauteen liittyviä hoitoja) ja siitä oli hetkellisesti jonkun verran apua. Maksoi kumminkin sen verran, etten toistamiseen käyny kun ei apu kovin pitkäaikasta ollu..

Painosta: mä vedänkin varmaan huiput, pituutta 165 ja neuvolassa vaaka näytti 100,4 kg (ennen odotusta 104, joten ihan kiva)
Esikoista ja kuopusta alettiin odottaa n 10kg pienemmistä lukemista, aikuisikäsenä keveimmillään painoa ollu 85kg ja pahimmillaan 108
:ashamed: joten repikäähän siitä BMIt ja muut... Nyt tavoitteena on tosi pieni painonnousu, ihanteellistahan se olis, ku ei tulis lainkaan kiloja, mutten siitä suostu liikaa stressaamaan. Eli juu, jouluna herkutellaan, samaten uutenavuotena syödään nakit ja perunasalaatit mutta tammikuussa voikin sitten kattoa taas tarkemmin.

Kotidobler olis kiva, mutta taidanpa jättää hankkimatta.. Tulis kumminkin tuskailtua sen kanssa joka ilta.

Eipä sitten möläytetty mun vanhemmille. Jotenki tosi hassua, ollaan kummastakin aiemmasta kerrottu tosi alkuvaiheessa, nyt ei kuitenkaan oo samanlaista tarvetta kertoa.. Tosin jos ultraan olis päästy ennen joulua, olis laitettu ultrakuva joululahjan mukaan. Ihmeteltiin isännän kans illalla, ettei kumpikaan mun vanhemmista tajunnu, ku kieltäydyin glögistä, kyselin juustojen tuottajia/valmistajia ja pähkäilin maksalaatikon määrää. Viiniä otin ½lasia, tai pyysin mutta isäni kaatomitta on melko reilu joten tuli melkein kokonainen lasillinen (mistä kylläkin jäi tippa juomatta).

Harmittaa joululahjat. Sisko, veli ja äiti muistivat mua. Äiti oli kaikille ostanut vaatelahjakortit, joten sain minäkin omani. Sisko oli tehny kivat korut ja veli osti teetä. Mutta harmitus koskeekin siis "saamatonta lahjaa", eli eipä tänävuonna(kaan) tullut yllätyttyä puolison toimesta. Sillä on olevinaan aina niiiiin hyvä selitys, miksei ole mitään hankkinut. Nyt selitti, että olis käyny ostamassa mun himoitseman paistokasarin (meillä siis uudehko induktioliesi, eikä kaikki vanhat kattilat yms. toimi siinä ) mutta taloustilanne ei kuulemma sallinu. Olis hankkinu ajoissa. Tai sit vaikka lapsilisästä hakenu, mut ei. Vuodesta 2001 oltu yhdessä ja 1 kerran hankkinu jotain jouluks. Synttäreille ei kertaakaan, eikä hääpäiväks. Äitienpäivänä tuonu kerran kukkia (tai aatto se oli, lauantaiaamuna änkyräkännissä, esikoista odottaessani). Että silleen. Sori avautuminen, mutta harmittaa kovasti. Mä kun pidän lahjoja aika tärkeinä ja nyt aikuisena niitä ei muutenkaan saa kovin montaa. Itsekästä juu, muttei mitään mahda. :ashamed:

Nyt lähden purnaamasta, meen tekemään ruuan. Tai siis keitän perunaa ja pari porkkanaa rosollia varten, muu onkin aikasta lailla lämmitystä vailla..
Kepsukka + masukki
 
Moipsista!

Nyt ei ole niin äkämökö olo niin uskaltaa naputella jotain, ettei ihan vaan negatiivista asiaa tule :whistle: Olin 4pv jotenkin niin kiukkusella tuulella ja VÄSYNYT että... Lisäksi olin kuumeessa 2pv joten silläkin on tekemistä asisn kanssa :headwall:

Painosta niin mullahan sitä riittää! Olen todellinen amatsoni :D Nooh ompahan vaan enempi mitä rakastaa :heart: BMI yli 30!!! No mutta siis neidin raskaudessa sain 16kg lisäää painoa joka karisi puolen vuoden sisällä poies ja lisäksi 3kg eli tiputin yhteensä 19kg... kesä AAH niin ihanan kesä keräsin massaa 12kg! :headwall: Ja nyt olen ihan hurjissa painolukemissa, lisää painoa ei saisi tulla raskauden aikana, mutta helpommin sanottu kuin tehty! Mä en kuitenkaan jaksa panikoitua asiasta koska terveys on kunnossa ja paino ei ainakaan vielä "koputtaa puuta" vaivaa...

Suklaa ja keskenmeno, en oikein osaa uskoa tuohon! Pitäis oikeesti syödä useampi KILO suklaata että saa "vaarallisen" määrän kofeiinia siitä. Ainoa mikä suklaassa on meille mammoille mietinnäksi on että makeista juuri se on painoa eniten nostattavaa (sisältää niin sokeria kuin RASVAA) Eli itse yritän mahdollisimman vähän sitä syödä ajatellen niin omaa painoa kuin vauvan syntymäpainoa... :saint: En todellakaan kieltäydy, mutta järjen kanssa! Joo joo niin varmaan :LOL: Just eilenkin vedin kokonaisen suklaalevyn illalla kaiken joulu ahtaamisen päälle.. :D

salaisuuksienkammio hienosti pidetty salaisuus! =)

K joka pian lähtee taas syöpöttelee ja ahtamaan itseään täyteen :wave:
 
Kuulumisia:
Vuoto lisääntyi hieman ja alkoi vihlominen aaton vastaisena yönä (olin töissä;)
Aamulla menin lääkärille, odottelin pääsyä sinne 3 tuntia.. Oli ihan kauhea olo.. Mun työkamu tuli kysymään kuulumisia, niin sitten aukeutu padot ja itkin ihan kauheesti.. Kaikki katto pitkän, mut en pystynyt estämään..
Lääkärinä oli mies, joku kandi ilmeisesti.. Hän antoi lähetteen naistentaudeille..Siel sit taas melkein pari tuntia odottelua.. Menin lääkärille ja hän teki uä-tutkimuksen.. Nyt olisi siis ollut viikkoja 7+3, mutta meidän pikkuisella ei ollut tarpeeksi tarrasukkia matkassa .. Hänen matkansa oli päättynyt jo rv5 kohdalla.. Lääkäri sanoi, että voi olla mahdollista, että kyseessä oli tuulimunaraskauskin.. Niin haluaisin uskoa, toisaalta helpompi ajatella ettei koko pikkusta ole ollut olemassakaan.. Äskön otin ensimmäisen lääkkeen ja maanantaina menen osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen..Tiistaina pitäisi mennä töihin... Nyt on olo niin tyhjä ja surullinen.. Mutta onneksi on toi maailman ihanin 2v poika ja ihana mies.. ehkä tämä tästä
:'(
 
Pippuri :'( :hug:

salaisuuksienkammio: muista sit paikata aikanaan että olit kyllä jo jouluna.., ettei jää virheellinen tieto voimaan

Meillä kävi ihan mahtava joulupukki! Sain sen vimppa-ajan jo aikaseen iltapäivään ja meni päivän suunnitelmat vähän uusiks. Syötiin vasta alkuillasta. Saunakaan ei oo vielä valmis, joten sitäkään ei ollut. Ja asutaan liian kaukana mummojen ja pappojen haudoilta. Vähän outoa, mutta toisaalta niin ihanaa olla vaan kotona. Aikaisempina vuosina ollaan oltu joulu jommankumman kotona ja kierretty muut siinä parin päivän aikana. Ihan kivaa juu, mutta tavattoman raskastakin.
home sweet home ja voi miten sweettiä on ollut myös sullaati (, jonka km-juttua en ehkä hetsiltään menis allekirjoittamaan.)
Ja joulutortut ja ja ja ja...
Taidanpa lähteä nuorimman kanssa ulos, jospa virkistyis olo.
Oon vaan nukkunut ja nukkunut.. Varmaan osin myös ton sokerin takia, tai ku loma alko ja stressi laukee tai ihan vaikka vaan siks, että on raskaana
 
Pippuri :'( :hug: :hug: :'( Kamalaa! En löydä sanoja. Tiedän kuitenkin miltä tuntuu sillä itselläni oli vastaavanlainen tilanne v.2005 ja juuri noilla viikoilla. jos yhtään lohduttaa niin voin sanoa että minä ainakin raskauduin nopeasti uudestaan onnellisesti. Eli seuraavalla kerralla sitten paremmalla onnella :hug:
 
Vpo Pippuri, sanattomaksi vetää... voimia ja toivottavasti jaksatte pian yrittää uutta tulokasta :hug: :hug:

Joop, painosta ollut täällä puhetta. Mä painoin eilisaamun 69,5 joten onhan tuota tämmöeen 156 cm pituuteen vieläkin enemmän kuin tarpeeks. BMI taitaa olla siellä 29 tienoilla. Mutta tyttöä odottaessa taisin painaa 90 sektioon mennessä, niin onhan tuo nyt kuitenkin parempi tilanne kuin reilu vuosi sitten.

Lahjoista, meillä on kyllä ihan älyttömyyksiin mennyt toi lahjojen osteleminen. Mieskin oli ostanu mulle hajuvettä, kirjan, kahvakuulan, sarjakuvakirjan, suklaata ja rakkaus-muumikipon. Puhumattakaan mikä kaikkea muuta sain, vanhemmilta, anopilta ja siskon perheeltä.. uhuh huh. Ens vuonna sais kyllä joku järki olla noissa lahjoissa, kun aikuisille riittäs kyllä jus yksi lahja eikä yhtään enempää, tarviis välttämättä sitäkään.

Muutoin aatto meni hyvin, nyt ollaan jo kotona eikä tarvinnu selitellä, mies nappas viinilasin huomaamatta itelleen niin ei tarvinnu sitäkään juoda. Ei tullu edes kamalan huono olokaan, tuntuu itseasiassa että olo olis tosiaan vähän parantunu?? No, kai tää kuuluu asiaan. Ens vkolla olis siten keskiviikkona se ultra, joten sittenpähän sitä näkee, onko mahassa mitään eloa vaiko eikö.

Mukavaa joulupäivää kaikille!

Nyt päikkäreille, tyttö nukkuu jo =)
 
meidän lapset ilmeisesti liian hyviä tähän maailmaan. taas tuli tehtyä enkelipienoikainen. onneksi hänellä 2 enkelisisarusta pitämässä huolta :heart:

meidän raskaus päättyi tällä kertaa rv 5+3. suru on loputon...
 
Pippurille ja korvapuustille valtavasti voimia surun keskelle. :hug: :hug:
Kyllä nää tällaiset uutiset aina kouraisee ja syvältä :'( :'(

Ja oma pelko vaan kasvaa, että mitä maanantain ultrassa tulee vastaan. :| Pelottaa ihan vietävästi. Mutta pakko kuitenkin yrittää toivoa parasta. :heart: En oo tällä kertaa näiden mun ihme olojen takia uskaltanut luoda vielä sellaista syvää tunnetta masuvauvan kanssa, mutta maanantaina sitten ollaan viisaampia. :)

Joulu mennyt mukavasti mässäillen :p Suklaata mennyt ihan kivasti, että siinä sitte neuvolantädille selitystä kun kyselee, että mistäs näitä kiloja tulee. :ashamed: Juu ja mullakin tuo BMI on ihan reilusti yli 30...että mitään ei tarviis lisää tulla :whistle:
 
Korvapuustille ja pippurille :hug: ja voimia surun keskelle!

Täällä on sukuloitu joulun aika. Äitille tuli kerrottua, kun oli joulutarjoamisina mm. graavikalaa ja mätilohisalaattia. Anoppilassa sitten ei vielä kerrottu, kun oli itse "tehtyä" kylmäsavulohta.

Oireita ei ole ilmaantunut yhtään lisää, vain joskus jonkinlainen häivähdys ällötystä. Noh, en ala huolestumaan, koska esikoisenkaan odotusaikoina ei paljoa oireita ollut. Tai tietenkin vähän pohdituttaa varsinkin, kun näitä suru-uutisia on tännekin jo useampi tullut.

Rauhaisaa joulun aikaa minunkin puolestani kaikille! =)

Minervi ja pikkuinen viikolla 5+ tai 6+ (tämänkin tiesi ensimmäisessä raskaudessa aina tarkalleen, nyt en muista enkä jaksa tarkistaa :xmas:
 
Kuulin siskoltani, että täällä tällainen keskustelufoorumi. Kiva lukea toisten kokemuksia. Meillä tulossa ihka ensimmäinen vauveli ja mulla ikää jo 32 vee. Raskausviikkoja jo 8+4. Laskettu aika olis 2.8.10. Pahoinvointia ei juuri ole ollut, paitsi silloin tulee ihan kaameeee olo, kun syön karkkia :headwall:
Ehkä se on mun tapauksessa tooosi onnellinen asia :kieh:


Surullista kuulla korvapuustin ja pippurin menetyksistä. Voimia ja jaksamista teille :hug: Hurjan surullista...
 
Et tää päivä nyt oo mennyt ihan niin kuin ajattelin .. vihdoin pääsin koneelle ja olin et ihanaa viestejä on tullut paljon , kunnes luin viestien kulun :'(
Jaksamisia korvapuustille ja pippurille !
Tänne voi edelleenkin tulla purkamaan tuntojaa jos kaipaa virtuaali halia tms . :hug:
Itsellä myös alkoi taas jännittämään uudenvuoden aaton ultra ... no se otetaan vastaan mitä tulee !

Oli täällä iloisiakin uutisia ! tervetuloa heinis ! Lisäänkin sinut listaan .

Suklaasta sitä tosiaan saa syödä paljon ja useasti että olisi niin merkitystä ! itselleni ei ole suklaa oikein maistunut , hedelmä karkki ja nuo marmelaadit kyllä :headwall:

Ruokakaan ei oikein maistu , kaipailisin jotain tuoretta ja raikasta ,ostin hedelmiäkin jääkaappiin oikein kaksin käsin ja nyt ei maistu edes ne ! Anoppi tänään katsoi lautasta että hei , etkö sä meinaa enempää syödä , joo , syön , mutta kun salaatit oli ruoka-pöydällä ja kinkku ja täytin kyllä koko lautasen ,voi että kun vihreä salaatti oli hyvää !!! Mutta tuo kala ... appiukko savusti meille kalan jouluksi ja kysyi tänää että joko se on syöty ? Sanoin vaan että missä välissä ? ku eilenkin oltiin valmiissa pöydässä :LOL:
Mut nyt otin tuolla ihan pienen nokareen kalaa ... söin sen pakolla alas , yök että teki pahaa syödä savustettua kalaa :x
Sanoinkin kotona miehelle että saa kyllä syödä kalan , mä en koske .... :ashamed:
ja anopille vielä noista ruuista , sanoin et ei noi laatikot oikein enään maistu , alkaa olemaan jo tuo jouluruoka kiintiö täynnä ja ymmärsivät kyllä sen , ei tarvinnut selvittää enempää :D

Nuorimmaiselta otettiin tutti pois (1v) vajaa viikko sitten ja päivät ei oikein malttaisi nukkua ja illallakin nukkumaan laittaminen , no ei ole välttämättä niin yksinkertaista ja aamuheräämiset |O Oltiin lähdössä kotiinpäin niin anoppi sanoi , että saako hän tytön nukkumaan jo molemmat nuoremmat (1v ja 3v) jäisi heille yöksi !!!! Joo saat saat , mies lähdetään äkkiä , me saadaan nukkua !!!! :LOL:
Siis ihanaa , talo on hiljainen ja huomenna aamulla SAA nukkua ! Luksusta .. siis aivan mahtavaa , tää oli kyllä paras joululahja ikinä !

neitim
 






Elokuiset 2010 joulukuussa

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

26.7.10
adama * kolmonen * 30v * KOKS

29.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS
Enkelinäiti * viides * 33v * EKKS

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS
Rebeska * esikoinen * 19v * TYKS
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS
Kepsukka * kolmonen * 28v * Jorvi
Tuittu- * esikoinen * 26v * TAYS

2.8.10
Satsuki * kakkonen * 33v * Kättäri
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK
sintti 08 * kakkonen * 23v * Kättäri
heinis- * esikoinen * 32v * ??

3.8.10
ansuli87 * esikoinen * 22v * Jorvi
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kättäri
Martta78 * toinen * 31v * KYS
Dreamer78 * kolmonen * 31v * SATKS
DeFeis * kolmonen * ?? * Kättäri
Annala * esikoinen * 26v * SAS

4.8.10
punakaneli * kolmonen * 30v * Jorvi
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL
Marlin * kakkonen * 26v * OYS
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS

6.8.10
NeitiKat * kakkonen * 32v * Jorvi
pikkumökö * kolmonen * 25v * Lohja

7.8.10
neitim * viides * 30v * SATKS
n11na * esikoinen * 24v * SATKS

8.8.10
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SATKS

9.8.10
wallay * kakkonen * 25v * SeKS
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
Sipsunen * ?? * ?? * ??

10.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS
Sartsa83 * esikoinen * 26v * TAYS
launii * esikoinen * 22v * KAKS
Melita * kakkonen * 31v * TYKS
Matilda84 * kolmonen * 25v * Nais.KL
Tirliina33v * kolmonen * ?? * ??

11.8.10
nippanappa * kolmonen * 30v * KYS
minilätta * kakkonen * 35v * TYKS
huisi * kakkonen * 30v * PHKS

12.8.10
aleksiina * kolmonen * 33v * SATKS

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS
evi-ta * ?? * 34v * TYKS

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 21v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS
Pirppis79 * kakkonen * 30v * OYS

17.8.10
sunshine25 * kakkkonen * 25v * MKS

18.8.10
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS
runttipulla * kakkonen * 31v * ?
peppiina77 * esikoinen * 32v * KSKS
jennik * kakkonen * 21v * Kättäri

19.8.10
Onnellinen x5 * viides * 36v * KHKS
Hendu79 * toinen * 30v * Kättäri
Siili H * esikoinen * 23 v * KHKS

20.8.10
Selina76 * esikoinen * 33v * ??

21.8.10
salaisuuksienkammio * kolmas * 25v * SEKS
mennis * kakkonen * 26v * VAS/TAYS
Sinimarja * kakkonen * 29v * K-PKS

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * VKS
månsdottir * kolmonen * 33v * K-HKS

23.8.10
Minervi * kakkonen * 26v * ??

24.8.10
vauvahaaveita * kakkonen * 25v * OYS
erka * kolmonen * 36v * TAYS
mamacita74 * kakkonen * 35v * K-SKS

1.9.10
rakkaudesta äiti * nelonen * 29v * OYS


LA ?
sukulaku * kakkonen * 39v??
Millalilla * kolmonen * ?? * ??




Elokuisten muistoissa :

viivi ja vagner (la 30.7.2010)
Rhiannon (la 4.8.2010)
Noopu (la 6.8.2010)
Pippuri-83 (la 9.8.10)
Sokruli (la 21.8.2010)
korvapuusti (la 24.8.10)






 
Joulupäivää kaikille palstalaisille. Päätin myöskin ilmoittautua pinoon mukaan, tosin hiukan varovaisilla askelilla. Kolmatta vauvaa odotellaan syntyväksi 10.8.10 mutta ei nyt liputeta seb puolesta vielä. Ensi tiistaina on ultra, takana on kahden lapsosen lisäksi myös yksi tuulimuna, yksi keskenmeno (rv 9) ja yksi kohdun ulkoinen raskaus, joten realismia on kertynyt tähän alkuraskauteen asennoitumiseen.

Mutta se täytyy todeta että erona edellisiin kertoihin on aivan kamalan kamala pahoinvointi, joka on pahimmillaan aamut, iltapäivät, illat ja yöt. Päivällä on jostain syystä 12 aikaan yleensä hetkittäin sellainen olo että saattaa jopa syödä ruokaa. Tosin tänäänkin oksensin ruuat jo iltapäivällä pois. Oikein mitään ei tee mieli, kaikki tekee pahaa. Karkkia eikä jäätelöä eikä muutakaan makeeta ole pystynyt muutamaan viikkoon maistamaankaan. Enkä puuroa, leipää, useimpia ruokia, VETTÄ, kahvia, limua, banaania jne. Viili menee, laimennettu tuoremehu, ananasrenkaat (max 2 kpl), jäiset marjat, vispipuuro jääkylmänä.
Kyllä on ollut tuskainen joulu, salassa oon pystynyt pitämään asian kuitenkin jollain ihmeen konstilla. Onko muilla tän tason pahoinvointia ja pystyttekö käymään töissä?

Voikaahan kaikki hyvin!

Tirliina ja pöpö
 
Tirliina33v Mulla on ollut ensimmäistä kertaa (odotan viidettä) oikein aamupahoinvointia ! Aamuisin kestää aikaste kauan ennen kun olo helpottuu ja voi syödä mitään ja jos päivällä huilaan hieman niin sama juttu .. oksua ei onneksi ole tullut montaakaan kertaa , mutta olisi kyllä ehkä helpottanut tätä jatkuvaa pahaa oloa ... :headwall: Mä jäin pari-kolme kuukautta sitten äippäloman päätteeksi kodinhoidontuelle .. ja ei , ei tulisi töissä käymisestä mitään ... parissa raskaudessa olen alkuaikana ollut töissä ja toisessa oli tuttu ja pienet tilat niin sai välillä juosta ihan rauhassa pää kolmantena jalkana kesken asiakaspalvelun vessaan , edellisessä olin saisaslomalla pari-kolme viikkoa kun ei töistä yksinkertaisesti tullut mitään kun ei kassalta voi karata kesken pois ....
ai niin ja tervetuloa joukkoon !

neitim
 

Yhteistyössä