Alkuperäinen kirjoittaja Sipsunen:
Vanha, vuosia sitten vaivannut iskiastyyppinen vaiva on tehnyt comebackin, oujee.
-----
Onko teillä muilla ollut vastaavaa? :attn:
Mulla oli esikoista odottaessa ihan viimeisillä viikoilla, kuopuksesta alkoi jo muistaakseni rv 25 ja olinkin n kuukauden saikulla ennen äippäloman alkua. Lievempiä oireita toisin, ku mitä sä kuvasit. Mulla vihlonta oli pahinta seisaallaan, hermo jäi jotenki puristuksiin. Kävellessä saatto vihlasta niin, että jalat meinas lähteä alta. Työpäivinä paheni, joten nostelu/kumartelu/seisominen oletettavasti pahensivat.
Kävin akupunktiossa (ent. kätilö joka teki paljon muitakin raskauteen liittyviä hoitoja) ja siitä oli hetkellisesti jonkun verran apua. Maksoi kumminkin sen verran, etten toistamiseen käyny kun ei apu kovin pitkäaikasta ollu..
Painosta: mä vedänkin varmaan huiput, pituutta 165 ja neuvolassa vaaka näytti 100,4 kg (ennen odotusta 104, joten ihan kiva)
Esikoista ja kuopusta alettiin odottaa n 10kg pienemmistä lukemista, aikuisikäsenä keveimmillään painoa ollu 85kg ja pahimmillaan 108
:ashamed: joten repikäähän siitä BMIt ja muut... Nyt tavoitteena on tosi pieni painonnousu, ihanteellistahan se olis, ku ei tulis lainkaan kiloja, mutten siitä suostu liikaa stressaamaan. Eli juu, jouluna herkutellaan, samaten uutenavuotena syödään nakit ja perunasalaatit mutta tammikuussa voikin sitten kattoa taas tarkemmin.
Kotidobler olis kiva, mutta taidanpa jättää hankkimatta.. Tulis kumminkin tuskailtua sen kanssa joka ilta.
Eipä sitten möläytetty mun vanhemmille. Jotenki tosi hassua, ollaan kummastakin aiemmasta kerrottu tosi alkuvaiheessa, nyt ei kuitenkaan oo samanlaista tarvetta kertoa.. Tosin jos ultraan olis päästy ennen joulua, olis laitettu ultrakuva joululahjan mukaan. Ihmeteltiin isännän kans illalla, ettei kumpikaan mun vanhemmista tajunnu, ku kieltäydyin glögistä, kyselin juustojen tuottajia/valmistajia ja pähkäilin maksalaatikon määrää. Viiniä otin ½lasia, tai pyysin mutta isäni kaatomitta on melko reilu joten tuli melkein kokonainen lasillinen (mistä kylläkin jäi tippa juomatta).
Harmittaa joululahjat. Sisko, veli ja äiti muistivat mua. Äiti oli kaikille ostanut vaatelahjakortit, joten sain minäkin omani. Sisko oli tehny kivat korut ja veli osti teetä. Mutta harmitus koskeekin siis "saamatonta lahjaa", eli eipä tänävuonna(kaan) tullut yllätyttyä puolison toimesta. Sillä on olevinaan aina niiiiin hyvä selitys, miksei ole mitään hankkinut. Nyt selitti, että olis käyny ostamassa mun himoitseman paistokasarin (meillä siis uudehko induktioliesi, eikä kaikki vanhat kattilat yms. toimi siinä ) mutta taloustilanne ei kuulemma sallinu. Olis hankkinu ajoissa. Tai sit vaikka lapsilisästä hakenu, mut ei. Vuodesta 2001 oltu yhdessä ja 1 kerran hankkinu jotain jouluks. Synttäreille ei kertaakaan, eikä hääpäiväks. Äitienpäivänä tuonu kerran kukkia (tai aatto se oli, lauantaiaamuna änkyräkännissä, esikoista odottaessani). Että silleen. Sori avautuminen, mutta harmittaa kovasti. Mä kun pidän lahjoja aika tärkeinä ja nyt aikuisena niitä ei muutenkaan saa kovin montaa. Itsekästä juu, muttei mitään mahda. :ashamed:
Nyt lähden purnaamasta, meen tekemään ruuan. Tai siis keitän perunaa ja pari porkkanaa rosollia varten, muu onkin aikasta lailla lämmitystä vailla..
Kepsukka + masukki