Elokuiset 2010 joulukuussa

sintti08 Onpas pitkä väli neuvolaan ?! Mun käskettiin varata uutta aikaa np-ultran jälkeen eli 12 viikon jälkeen ... ja siitä muistaakseni on sitten kerran kuussa ja siitä sitten lyhenee välit jossain vaiheessa .

neitim
 
Hyvää joulun aikaa kaikille! Onnitelut hyviä uutisia saaneille ja voimia Noopulle odotukseen :hug: Muutama päivä on mennyt ihan taustaillessa ja tämä taitaa ollakin mulle ominainen tapa ottaa osaa nettikeskusteluihin. Kaiken kuitenkin luen ja monta kertaa päivässä.

Mulle neuvolatäti sanoi, että seuraava neuvolakerta on noin rv 24+ eli huhtikuulle menee. Raskaus on toinen ja kai täällä Turussa sitten säästetään tässä asiassa. Mutta mulla on kyllä käytössä Yths:n palvelut, jossa voin rampata ylimääräisissä ultrissa, jos olo sitä vaatii. Siellä olin varhaisultrassakin eikä tullut kalliiksi (4,5?). Sikapiikin otin heti raskauden alussa ja siitä vesseli ainakin selviytyi, kun ultrassa syke löytyi.

Tänään on tullut hieman verta ja vatsassa on tavallista enemmän menkkamaista jomotusta. En nyt lähde vielä panikoimaan, vaikka tämä mulle ihan uutta onkin. Edellinen raskaus meni muistaakseni täysin ilman vuotoja. Koska nämä asiat kuitenkin ovat yleensä ihan normaaleja, kiusaisin itseni vaan turhaan. Jos tarkoittaa jotain pahempaa, kyllä se aikanaan selviää. Vielä on tarkoitus kertoa raskaudesta huomenna anoppilassa ja joulupäivänä omille vanhemmille.

Pahaa oloa on ollut nyt aika tasaisesti aamusta iltaan. Syöminen auttaa edelleen jonkun verran, mutta vatsan korvennus on todella inhaa. Toivottavasti närästys ei ihan vielä alkaisi. Pyttyä en ole halaillut. Paino taitaa taas lähteä tasaiseen nousuun. Nyt painan 80 kg (pituus 180cm). Esikoisen lähtötilanne oli 67kg (mulle täysin ideaali paino), raskauden aikana tuli yli 25 kiloa, joista kannan edelleen siis yli 13 ylimääräistä kiloa. Ei ole kiva ei. Jos nyt tulisi saman verran painoa raskauden aikana, rikkoisin sadan kilon rajan :x Tähän en yksinkertaisesti suostu! Vuodenvaihteessa 2010/2011 pitäisi olla suht tavoitepainossa, koska tällöin on tilattava seuraavan kesän hääpuku. Jos painan silloin yli 80 kiloa, ei häitä tule :ashamed: Kyllähän sitä oikeasti tulisi silti naimisiin mentyä, mutta minä en halua silloin isoja häitä valkoisen puvun kanssa. Joten nyt on pakko vähän tsempata tuon ruokavalion kanssa.

Melita ja nöyhtä 7+?
 
Sartsa83
Sikapiikistä Mä peruin mulle varatun sikapiikkiajan. Otan sen jos epidemia uusiutuu mutta vasta riskiviikkojen jälkeen. Vaikka piikistä ei olisikaan haittaa, en halua riskeerata. Lisäksi saatoin sen taudin jo lievänä sairastaa joten ei sinälläänkään tarvitse pelätä.

Sitten ehkä typerä kysymys, mutta onko np-ultra sama kuin sikiöseulonta ultra?
 
Joulu laitettu..viimeiset silaukset ja sitten vaan ollaan.... Oikein hyvää joulua kaikille! Mulla huono olo tulee heti ku maha pääsee tyhjäksi ja sitten ei voi edes syödä..mun paino on muutenkin niin alhaalla että voivoi..oisko 55kg max oon 167 pitkä joten ei sais ainakaan mennä alaspäin..housun nappi menee just kiinni..turvotus vähentynyt..kai ny ku ei voi syödä :LOL: katotaaan huomenna joulupöydässä äidin ilmettä, se on kanssa nähny mun silmistä aina ku oon raskaana. Mun pitäis mahtua hääpukuun jo lokakuussa että silleen... :LOL:
 
Heissan, ja hyvää joulua kaikille =) En muista kuollaksenikaan mitä kaikkea piti kommentoida, mutta ainkain se doppleri mulla on. Angel sounds tms, ebaysta tilasin ja maksoi alle 30 euroa. Toimiva peli, vaihdoin siihen mp3-soittimen kuulokkeet niin johan parani äänenlaatukin mitä kuunnella. Vielä se on laatikossaan esikon jäljiltä, pitää kaivella jossain vaiheessa se.

Sartsakos se ihmetteli 6 testiä.. heh, mä laskin että olen tehnyt nyt 10 testiä jo.... mulla kun edellisessä kierrossa oli se kemiallinen raskaus niin halusin varmistella että se todellakin vahvistuu se viiva. Vielä on kaksi testiä pahan päivän varalle :LOL:

Mun nenä on jotain ihan uskomatonta. Kuusi haisee pahalle, auto haisee pahalle, tytön kakat ne vasta haiseekin pahalle (pitää käytännössä yökkiä ja välillä olen yrjönnytkin) ja haistan ihan ihmeellisiä asioita. Huomenna on mielenkiintosta jos kinkku haisee niin pahalle kuin tänä aamuna uunista otettaessa.. mikä siis normaalistihan on ihana tuoksu. Blah.

Joop, mä hiljennyn kans tässä joulunviettoon ja mietin että koristelisiko tuon kuusen nyt illalla vai vasta aamulla... ja jos vaikka yrittäis jotain syödä. Tänään ei ole maistunu mikään - jotain tekis mieli kokoajan mutta sitten ei osaa tosiaan määritellä että mitä. Nyt on vaan niin höttö olokin jo, että syytä painella keittiöön ja syömään.

Oikein hyvää joulua ja koittakaahan pärjätä joulupöydässä :heart: :heart: :heart:

runttis ja toukkisII 6+0 (ja seiska vko alkoi)
 
Sartsa83
Huiiii miten pieni sä onnellinen olet! :eek: tunnen itteni norsuksi. :LOL: Mä oon n. 170 pitkä ja painan sen 78-79kg tällä hetkellä. Että.... sä oot luuviulu koko nainen! ;) Etköhän sä hääpukuun mahdu sitten. :) Uskoisin ainakin. :)
 
Sartsa83 mulla on niin paljon hommaa noitten lapsukaisten kanssa ja töissä tulee monta kilometria päivässä käveltyä kiitos Prisman pitkien käytävien.. olen mä ollu pienempikin tokan jälkeen painoin vaan 45kg ja tosissani lihottanu mutta eiköhän se paino taas nouse ja olisin onnellisempi jos näyttäisin naiselta :LOL: Mulla oli ton 2v: jälkeen paha synnytyksen jälkeinen masennus ja se vei painon..tekisin ihan mitä vaan että ei tulis uudestaan..ihan sama mitä painais ku mieli ei ois maassa. Nyt voin jo hyvi ku 2 vuotta terapiaa takana enkä lopeta sitä..onneksi en oo mitään lääkitystä alottanu ois vaikeempaa nyt...Mä uskon nyt että mä selviin B)
 
Täällä oisi uusi masun kasvattelija teitin ketjuun..
Pippuri-83....toinen....9.8....Satks
Nyt viikon verran ollut pientä veristä vuotoa ja se kovasti huolestuttaa,
Raskaus oireina: etova olo, väsymys, rintojen arkuus ja typerä onnellinen virne naamalla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja salaisuuksienkammio:
onko meitä monta ylipainosta odottajaa :ashamed: mulla BMI ekasta 26, kakkosesta 27, ja nyt taidetaan mennä jo 30 :ashamed: VITTU että ottaa päähän, painan nyt enemmän ku kummallakaan synnyttämään mentäes, mutta joulun vielä herkuttelen, sitten todella katon mitä suuhuni pistän :kieh:
BMI huitelee kans siellä 30 tienoilla. Joskin on tänä vuonna tullut huimasti alaspäin, ku alko ahistaan. Mua tossa vähän jännittikin, että miltä tuntuu, ku vaaka taas kääntyykin noususuuntaan. No, hyvä alkushokki on tullut jo. Tuo turvotus siis.... Maha on ku ties kuinka pitkällä jo raskaana :whistle:

Mutta joulu on herkuttelun aikaa ja sit terveellisemmin uuteen vuoteen ;)
Ei ressata sis ihan vielä. Ja huomasin juu SK, että samoilla viikoilla mennään. kiva


YTHS-kysymys: sis voisko sielläkin käydä ultrassa? Hmmm... Sehän ois opiskelijalle loistoratkasu

Sikapiikki on otettu jo ennen raskautta, kakkosrokotetta (jos ne sellasen pistävät liikkeelle) joutunen miettimään. Piikistä yhden illan kuumeilu ja pistoskohdan hellyys



Oikein kaunista, rauhallista ja ihanaista joulua kaikille!
:xmas:

M ja Rusina 5+4
 



Hyvää joulua koko ketjulle ja kaikille sivuille eksyville !!! =)

BMI huitelee kans n. 28 luokkaa vain reilu 160 cm ja painoa 73kg (mut neuvolassa sai 75 kg!!! ) Ja mä olen painanut viimeisilläni raskaana kaikista neljästä n. 72-74kg max .. ja nyt en saanut laihdutettua millään viimeisimmän lapsosen jälkeen .. riesana PCO ja todella hankala painon pudottaminen ! Eikä tää iän lisääntyminen ole lainkaan helpottanut tilannetta ! Mua kans pelottaa että mitä mahdan painaa viimiesilläni raskaan !??? 85kg??? :headwall: En oo koskaan painanu niin paljoa ! Joulu ei tuo erityisesti ongelmia , ruoka ei maistu niin kuin ennen ja suklaasta riittää muutama pala , tosin hedelmä karkkia menisi vaikka kuinka paljon , tai sitten muutaman siivu sitä väkevää/kirpeää nauhaa :saint:

Tervetuloa muutkin uudet vain joukkoon suureen !

neitim
 
Omaa napaa pikaisesti:
Joulun kunniaksi selkä vihoittelee oikein kunnolla. Vanha, vuosia sitten vaivannut iskiastyyppinen vaiva on tehnyt comebackin, oujee. Yölliset vessareissut olivat yhtä tuskaa ja nytkin vain tassuttelu ja seisoskelu passaa. Selällään ei voi maata ja selällään nukkumisesta tämä taisi alkaakin. Käännyin yöllä aina selälleen ja heräsin jomotukseen, tässä tulos.

Vasen puoli vihloo todella. Terveysneuvonassa kehoittivat lähtemään Jorviin jos olo käy sietämättömäksi, tunto häviää pakarasta tai tulee virtsaamisvaivoja. Onneksi ei ainakaan vielä olla siinä pisteessä Edes paracetamolia en ole vielä ottanut. Onneksi maanantaina on jo eka neuvola, jos sieltä saisi vinkkejä. Onko teillä muilla ollut vastaavaa? :attn:

Etova olo ja närästys vaivaa etenkin iltaisin. Pari kertaa on vesi/mehut tulleet samointein ylös. Ruoka pysyy sisällä ja parantaa oloa, kun vaan pystyy aloittamaan ruokailun.

Sipsunen & nalle 7+3 :heart:
 
RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!! :xmas: :hug:

painosta: ekasta jäi törkeesti ylimäärästä, paino loppuajasta yli 90kg -enne raskautta 59kg.
ekan ja tokan välillä ei ees ollu mitään motivaatiota tiputtaa, n.82kg olin ku toista raskautta alottelin ja paino nous n.10kg. sen jälkeen iski motivaatio piikki ja tiputin reilussa puolessa vuodessa yli 30kg ja nyt saanu pidettyy tossa vajaassa 60kg. pituutta 160cm. mut kyllä hieman pelottaa et miten paljon tulee nyt kiloja ku en todellakaan haluis sitä +30kg mut ku se vaan tuli niin huomaamatta sillon ekan aikaan.. pitää sanoo neuvolassa et pelottaa et paino nousee ja jos on noussu joku kk liikaa ni ravistelkaa mua :D
 
HYVÄÄ JOULUA!!!

Mulle tosiaan tulee sitä painoa aina vähintään se 20 kg joten mä painan yleensä loppuraskaudessa sen 80kg joten tiedän tunteen..aina ne on pois pudonnu muuta treeniä se vaatii..ja ku ikää on jo 36 niin ei sitä enää palaudu niinku nuorempana..joten Joulu herkutellaan ja sitten terveellisesti eteenpäin.. Oikein ärsyttää ku tietää että neuvolassa joka kerta valitetaan liiallisesta painon noususta :kieh: Omapahan on napani joka kasvaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Sartsa83
onnellisuus Aaaa.. sul on semmonen tausta. :/ No ei kiva kyllä. Pahoittelut. :/ :hug: Kyllä nyt menee paremmin kun sulla on tuommonen asennekin. ;) Hih, oot ihana. :heart: :hug:
 
Rauhallista jouluehtoota kaikille !

Oon syönyt ihan älyttömät määrät julia-karkkeja ja fazerin suklaakonvehteja ja tietty kaikkee muutakin... Vaaka varmaan räjähtää kohta! Esikoinen ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan ja vasta nyt nukahti (uskomaton energiapakkaus 3 vuotiaaksi joka on sentään tänään ottanut melkoiset löylytkin ja ulkoillut reippaasti ja pelännyt joulupukkia ). Kuopus oli tosi reipas kun ei pelännyt joulupukkia juuri yhtään ja vei isosiskolleen joululahjoja pöydän taakse jossa tuo piileskeli . Äitini moneen otteeseen totesi eilen ja tänään että enempää lapsia ei tarvita että kahdessa on tarpeeksi . Minähän en ole kertonut mitään kellekään vielä... sitten hän ihmetteli miksi oon näin kalpea ym. epäili että "onko sulla mensut" . Teki niin mieli pamauttaa et kolmas on jo tulon päällä mut jätän sen ens viikkoon jos vaikka ultrasta sais enemmän tietoa onko jotain kerrottavaa vai ei.
 
Kerroin sitten eilen äidilleni tulevasta vauvasta , mutta muut sukalaiset ovat vielä tiedottomia :D
Sanoin , että ens jouluna on sitten ostettava lahjoja yhdelle enemmän , äite et miten niin .. joko sä taas odotat ? :LOL: Ja sitten , et niin kaveria nuoremmalle vai ? Sanoin , että juu, on saanut tulla syntymästä lähtien , mutta ei oo tullut ennen kun nyt hormooneilla ja mies , et niin tulihan tää silti aika äkkiä ... no juu , muihin kun on tarvinnut vielä lisäksi laihduttaa reilusti (BMI alle 24) +muut avut .. tää on eka kun sai alkunsa vaikka kiloja roimasti yli ... et tavallaan silleen ylläri ylläri ! B)
Mut ei sit tokaissut muuta , sanottiin vaan ettei vielä kertoisi isommille lepsillemme , kun ei olla niille vielä kerrottu ....
Anoppi jänskättää enemmän sitten kun kerrotaan .. :p

neitim
 
Joulu sitten tuli ja meni.. ihanaa oli katsella kun lapset oli innoissaan paketeista :heart: Meillä kävi pukki molempien vanhempien luona, kummallakaan kerralla tyttö ei uskaltanut katsoakaan. Kädet pysy tiukasti silmien edessä :LOL: raukka...

Me tultiin mummolasta tänne kotiin.. eipä tuu syötyä jouluherkkujakaan kun ei täällä ole mitään. Tosin aiko äiti laittaa herkkupaketin siskon mukana tulemaan :) Tyttö sai ihania joululahjoja... minäki sain mieheltä hajuvesipaketin, jonka laittaa yleensä joka joulu...Ai että oli taas osannut ostaa niin ihanan tuoksun :heart:

En nyt hirveen tarkkaan jaksanut lukea kaikkea tekstiä mitä tänne oli tullut :ashamed: Mullaki vähän etovaa oloa enemmän, varsinkin kun maha on tyhjänä.. Väkisin pitää jotain syödä niin olo helpottaa. Oksu meinas päästä kun kurkistin meidän jääkaappiiin, mies oli ostanu valkosipulimetukkaa :x nyt koko kaappi haisee siltä...

Kaikille jaksamisia ja onnea tuleviin koitoksiin! Ja oikein rauhaisaa joulunaikaa :)
 
Matilda84
Onnellinen mä oon samaa pituusluokkaa kuin sinä(167) ja painoa on siinä 50-55kg välillä. Oon aina saanut itteni sitten jollain konstilla takas mittoihin mitä olin ennen lapsia.

Nyt on kauhea stressi että miten vartalon käy, olen kauhena itsekriittinen ja se on todella huono homma välillä :ashamed: Nytkin jo mietin kuinka tehokkaasti kävisin salilla joulun jälkeen ja miten tuo treenaus kotona, ruokavaliokin tulee keventymään,mutta ei vähentymään kun näistä juhlista päästään ohitse.
Pitäisi tänään taas nostella painoja ja treenailla jalkoja kotona.

Huono olo on alkanut katomaan, voiko se jo nyt kadota ?
Tissit vieläkin turvotus PLUS+ :D

Meidän Pikkuneiti 3,5v päätti sitten Vaarille mölytä vauva asiat eilen. Tyttö oli turhautunut ja marhas mun vieressä koko ajan. Sitte se alko päpättää "äiti ,koska sun masu kasvaa ku siellä on se vauva" ja minähän menin punaiseksi kuin rapu. Vaari esitti heti kysymyksen tytölle,koska vauva syntyy. No neiti tähän "sitten kun minulla on synttärit ja olen näin vanha (4v). Tyttö on siis syntynyt elokuun alussa.
Vaarihan sitten kysyi onko tää totta ja pakkohan se oli sitten myöntää :saint: Vaari on siis mieheni isä.
No enään ei ole kuin omat vanhemmat ja miehen äiti joille pitäisi jotenkin saada sanottua :p :heart: Nyt täytyy alkaa valmistautuu lähdetään kyläilemään. Rauhallista Joulupäivää kaikille

Matilda Ja MarjoPirjo Rv 7+3
 
Sartsa83
on tuo neitim kyllä hienoa, että noin pääsi teillä käymään! :) Hih, hauska tuo äitisi reaktio. Meillä äiti pillahti itkuun kun kerroin esikoisuutisen. Tätä kun on ootettu joka puolelta meille niin kauheesti niin kaikki on nyt sekasin meijän puolesta. :D

Heh, hauskoja noi muksut. erka ja Copper Mäkin olin pienenä menny kuusen taakse pukkia piiloon kun pukki oli ollu niin pelottavan näkönen. Mustat rukkahansikkaat, hirveä iso karahka kävelykeppinä, mustan harmaa parta ja tosi tummat kulmakarvat. Hirmu pelottava! :LOL:

Tuli kyl ähmittyä ittensä eilen niin täyteen. Tänään vielä uudelleen syömään appiukon luokse kun ruokaa jäi yllin kyllin. :) Hehee.. on tuo niin jännää.. normaalistihan juuri paha olo tulee kun maha on tyhjä, niin kun näyttää monella olevankin niin, mutta mitäpäs sanotte siitä että mulle tulee paha olo kun syön. Toki joo on ällö olo kun on maha tyhjä mut tulee oikein oksettava olo kun on syöny. :LOL: Tunnen itteni ihan omituiseks odottajaks. :LOL:

Jees. Mutta oikein rauhallista joulun jatkoa ja nauttikaa! :) :heart:
 
Moikka!
Joulu jatkuu...tuli joo syötyä paljon ja ajateltiin mieheni kanssa lähtee katsoo missä kunnossa noi ladut on jos pääsis hiihtään :LOL: mikäli mun menoa voi hiihtämiseksi kutsua :LOL: :LOL: Ihme ja kumma mua ei turvota..olisikohan poika tulossa ku tytöistä turpoon heti ja pojasta painoin 67kg ku lähin synnytään ja kaikki jäi sairaalaan painoin sen 58 ku tulin kotiin ja tissit paino varmaan 5 kg :LOL: :LOL: :LOL: .Nyt reippaileen!!!
 
Jos kerkiitte vastaileen niin kertokaahan... mulle tuli eilen illalla kauhee huoli kun olin syönyt sitä suklaata ihan tajuttomasti et jos siitä on jotain haittaa raskaudelle. Googletin sitten raskausja suklaa ja löytyihän sieltä että koska suklaakin sisältää paljon kofeiinia niin senkin on todettu lisäävän keskenmenoja. niimpäniin! Eipä tuo tullut mieleen siinä ahmiessa. Yleensä en juo kahvia enkä syö suklaatakaan. Nyt vaan jotenkintuli kauhee himo ja söin ja söin koko illan. Että tuleeko sen takia nyt keskenmeno sitten :ashamed: :eek: :/ :whistle: ?
 

Yhteistyössä