Elokuiset 2010 joulukuussa

Kotidopplerista ja kuulumisesta..

Mulla ei ollut viimeraskaudessa kauheasti ylimääräsitä masun kohdalla (siis massaa) , tosin nyt on hieman enemmän ja mun kohtu on ollut edessä ... ei siis taaksepäin kallistuneena ..
Viimeraskaudessa oli "pakko" ostaa kun oli vuotoa siinä rv 6-7 ja sainkin sydänäänet kuuluviin jo rv 9 tienoilla 15 min kuulustelun jälkeen , tosin silloin tiesin että välttämättä ei vielä kuuluisikaan ja olin jo innoissani kun kuulin sitä napanuoran viuhketta Jos ikinä on kuullut sydämen sykkeen aiemmin niin tietää miltä se kuulostaa . Ja mitä enemmän viikkoja tuli sitä helpommin sykkeen kuuli ja nopeammin ja sitten jo tiesi hieman mistä kohtaa etsiä Ja kun otti vielä jotain makeaa juotavaa ennen kuuntelua niin vaavi hieman vilkastui
Omakohtainen kokemus on ollut hyvä ! Tosin nuo valmistajat lupaavat että jopa rv 12 lähtien voi kuulla sydämen sykkeen , joten sitä ennen ei kannata huolestua jos omasta masusta ei saa kuuluviin kuin vain napanuoran viuhkeen Mulla jäi tuon jälkeen ylimääräiset neuvola käynnit väliin ja huolet .. toisinaan saatoin kuunnella jopa päivittäin ja toisinaan oli monta viikkoa väliä .

>Suora kopio toisen keskustelun kulusta :)
Eli minä tilasin viimeraskaudessa tuon laitteen ja sain äänet kuuluviin 8+ jotain ... mutta lupaavat tisiaan , että vasta 12 viikosta ... tuo on sen takia että riippuu kohdun kallistumisista yms. ja tyosiaan ekan kerran kuuntelin reilut 15 min .. että kärsivällisyyttä ekaan kertaan ! :)

neitim

korvapuusti:
oon abclla, pääasiassa kokkina välillä myös kassaa.. ja juu viikon sisään voi mahtuu kaikkee mahdollisia vuoroja. just tossa tein 15päivää putkeen, välissä yövuoroja ja seuraavana päivänä iltaan.. noita yhdistelmiä harvemmin on mut tyhmä ku on niin ei osaa sanoo ei :x :headwall:

Pikaisesti kertomaan ultrakuulumiset; eli siellä se pieni köllötteli =) syke oli vahva ja sain kuulla sydänäänetkin =) pituus 13,4mm vastasi 7+4, omien laskujen mukaan nyt ois 7+5 ja gynen raskauskiekon mukaan 7+6 eli laskettuaika on nyt äippäkortissa 4.8, jonka voi siis muuttaa listalle. Ihana fiilis kun sai varmuuden siitä, että siellä oikeasti asukki on.

Onnittelut myös kaikille jotka saaneet hyviä uutisia ja jaksamisia niille keillä nyt vaikeita aikoja :hug:

Sartsa83
iippanen Ihana kuulla ilosia uutisia. :) Onnea! :hug:

Juu pahoittelut edelleen minultakin kaikille joita on kohdannu ikävät asiat. Toivon kovasti että kaikki selviää. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja salaisuuksienkammio:
alko niiiin epäilytttään tuo digitaalisen testin pelkkä RASKAANA teksti.. onko kellekkää muulle tullu vaan se, vai kaikille ne numerotkin?? Voi puo!!
heips.
niitähän on kahdenlaisia digitaalisia testejä clearbluella: toinen on pelkällä _raskaana_ tekstillä ja toinen sekä tekstillä että viikoilla.
en tiedä kumpi sulla on ollut.

Matilda84
Huomenta Tytöt :heart:

Mä en taida ite uskaltaa ostaa tota kotidoppleria,selvinnyt kaksi edellistäkin raskautta ilman.Luulen että saan itelleni vaan liikaa stressiä jos sellaisen kotiin hankin.Olen aina niin söheltäjä kaiken kanssa.

Hampaiden pesu alkaa tuottaa ongelmia kun yököttää niin paljon.
Öisin on aina tappava nälkä, maha oikein KURNII vaikka olisi syönyt ennen nukkumaan menoa.Pitääkö tässä alkaa syömään öisinkin ettei sitten aamulla ole huono olo.
Niin kuin nyt ja vielä toi kinkku uunissa se haju :x

Onnea ultrakuulumisista :heart: ja hyviä vointeja kaikille, täytyy lähtee nyt joulu hömpöttää... :D

Matilda & MarjoPirjo Rv7+1

Onskut :heart: sykkeistä ultrissa
ja :hug: Noopulle. Odottavan aika on aina niin pitkä. Jaksuja

dopplereista: mulla on jäänyt sellanen mielikuva viime neuvolasta, että vauva ei juuri tykkäis tuosta kojeesta. Oon yrittänyt muistella millä sanoilla se täti sen sanoi ja että olisinko voinut ite vaan ymmärtää väärin.. ..mikä on ihan mahdollista, siinä tilassa... :p

Digit testistä
: mä tein sen viikollisen menkkojen alkamispäivän ja tulos 1-2. Mä luulen, että saattaisin tehdä toisen, jotta näkis olisko jo 2-3...
Miksei vois olla kotiHcg-testejä, jotka napattais sormenpäästä ja vois seurailla lukuja..? Tuntuu, että kaikkee muutakin löytyy..

Olin jo ihan sunnuntaissa ja lähdössä seitsemänelle rv:lle, mutta kah, onkin vasta keskiviikko (mutta eka lomapäivä...)
Päivät vaan kuluu niiiiin hitaasti

M ja Rusina 5+3

Minervi juu mun äitini kans kuulemma näkee silmistä ja huomaa hengityksestä. Ei oo kyl vielä huomannu. Saa nähdä miten käy huomenna kun hän tulee pariksi päiväksi :D .

Mulla ei oo nyt oikeestaan mitään oireita :whistle: :| . Olisin niin onnellinen jos olis edes pieni ällöolo niin olis vähän varmempi olo. Mulla kun ei rinnoissakaan tunnu miltään. Pientä vilutusta välillä kyllä mut oon sellanen vilukissa muutenkin. Miksei mul oo mitään oireita?

Alkuperäinen kirjoittaja Noopu:
Pähkäilyä (asiat pyörii päässä ja haluaisi muuttaa asiat parhain päin)

Viimiset menkat 24.10.
Kierto normaalisti 34 päivää
Ovistuntemukset (en siis testannut) 13.11 jolloin heilutettiin peittoja.

pe 27.11 raskaustesti negatiivinen
la 28.11 heilutettiin peittoja
ma 30.11 erittäin herkkä raskaustesti todella haamujen haamu positiivinen
ti-pe 1.-4.12 erittäin herkässä raskaustestissä voimistuva viiva, mutta vahvinkin viiva jäi haaleammaksi kuin kontrolli viiva. Digitestissa raskaana 1-2 viikkoa.

Edellisten menkkojen mukaan h 8+2
Kierron mukaan h 7+4
Ultran mukaan h 4+6

Voiko tästä saada mitään tolkkua?
Jos esm 4.12 sulla digi antanut viikkoja 1-2,niin vois ajatella että hedelmöityyminen tapahtunut aikasintaan 20.11 tai sen jälkeenkin(koska tuo 1-2 viikkoa on 7päivää-14 päivää,siltä välin eikö ;) )
Jos sulla olis hedelmöittyminen tapahtunut tosiaan tuolloin 20-(25?).11 niin sulla olisi viikkoja häthätää 6,jopa alta.
Ehkä vauvan alku oli nyt ultrassa niin pieni vielä ettei ollut kunnon näkyvyyttä,onhan näissäkin yksilöllisiä eroja vaikka suht samoissa mitoissa kehittyvät tässä alussa.

Mulla ultrassa sikiö oli niinkin pieni kuin 2,7mm joka vastasi 6+0 tai ehkä vähän alta,eli 5+....Ja haitari sikiön koossa näillä viikoin on 2mm-5mm.

En halua sulle luoda turhia toiveita mutta noin laskennallisesti olisi ihan mahdollista että siltä pieni seuraavassa ultrassa vielä löytyisi.
Mutta paljon :hug: :hug: pitkään odotukseen ,seuraavaan ultraan :hug:

Voimia erityisesti noopulle, mutta tietysti kaikille muillekin surullisia uutisia saaneille ja muutenkin epävarmuuden kanssa kamppaileville.

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille, pääsispä jo itsekin tarkastamaan tilanteen!

runttis: Sun nimimerkki tuntui tutulta, ja niinhän se olikin että oltiin viime vuonna samalla listalla Tammikuun toivoissa! En kuitenkaan itse sinne loppujen lopuksi kauheasti kirjoitellutkaan, mutta luin teidän toisten kuulumisia kyllä. Meillä on esikoisen syntymäpäivä tänään, kun ei poju malttanut kuitenkaan sinne tammikuulle asti odotella :)

Eli täytyykin tästä lähteä valmistelemaan synttäreitä, perhettä on tulossa iso joukko poikaa juhlimaan! Hyvää joulun aikaa kaikille!

mamacita74 ja Frijolito 5+1

Noopulle :hug: ja jaksamista!

Mulla edelleen pahoinvointi jyllää kovasti päällä. Kyllä tämä hetkittäin on aika kovillekin ottanut, mutta onneksi välillä on voinut jo vähän paremmin. Ensi viikolla pitäisi mennä taas töihin, mutta jos oksentelut pahana jatkuu, niin sitten vaan lisää saikkua hakemaan. Ensi viikolla olis sitten eka neuvolakin.

Ihanaa Joulunaikaa Kaikille! :xmas:

Sintyli rv 8+0

Mietin viime raskaudessa tota kotidoppleria, mutta ostamatta sitten jäi. Enkä taida tähänkään hommata, koska viimeksikki hyvin pärjättiin ilman. Ja neuvolassahan voi aina käydä sykkeen tarkistuttaan jos siltä tuntuu :) Vaikka oishan se tieten kiva kuunnella sitä pientä jumputusta useemminkin.

Pitäs kolmeks mennä töihin, mutta ei huvittas yhtään. Sitten kyllä sais lomailla ens viikon perjantaihin asti, ku tän vuoron käy tekeen. Silti vaan tuntuu että ois kivempi jäähä kotiin, ku meinaa väsyttää ja olla huono olo. Oli tarkotus ottaa päikkärit esikon kans, mutta tässä sitä ollaan :whistle:

Marlin ja "nimetön" 8+0

Sartsa83
salaisuuksienkammio :LOL: kuudes testi?! Hih.. mun mies ois repiny peliverkkarinsa jos oisin niin moneen testiin rahojani laittanu kun se jo ton kahden jälkeen kun olin menossa ostaa lisää, sano mulle:"Et varmaan osta! Kohta päästään sinne ultraan niin näet että siellä joku on!" :D .. Heh, ihana oot. :) No mutta nyt on jo niin monta plussatestiä että varmuutta ainkin varmasti on. :) :heart:

Rauhaisaa joulua sinullekin ja koko pinolle! Rentoutukaa, syökää ja nauttikaa! Ja lainatakseni sk:n sanoja: ajelkaahan varovasti. :) :heart: :hug:

Noopulle :hug:

Omaa napaa taas:
Eilen kävin ekassa neuvolassa. Sydänääniäkin yritettiin kuunnella, mutta ei onnistunut. Ei kuitenkaan jäänyt asiasta oikeestaan edes pahamieli, koska kuitenkin viime torstaina ultrassa nähtiin, että kyllä se sydän siellä sykkii. Laskettuaika muuttui neuvolassa 3.8, jota nyt sitten pidän oikeana kunnes toisin todistetaan. Mulle vois siis päivittää listaa tuon lasketuksi ajaksi ja sitten muuttui eilen ikäkin 26v.

Joko olette np-ultra aikaa varaillut? Itse ajattelin tänään soitella sitä, kun neuvolassa sanottiin, että kannattaa aika ajoissa soittaa, kun on nyt kaikenmaailman pyhiä tässä niin voi olla vaikeampi saada aikaa. Nopeesti se aika loppujen lopuksi menee, kun tuntuu, että just vasta tein testin ja silloin tuntui ikuisuudelta sekin, että pääsee ensimmäiseen neuvolaan...

mä en edes tiennyt sellaisia olevan, ennenku isäntä sellasen kotiin kiikutti.
Sano sanoneensa apteekissa, että paras raskaustesti mitä on :LOL:
Harmi, ettei siinä oo ku 1-2, 2-3 ja sit 3+ viikkoa hedelmöityksestä.
Jos oliskin tonne 15 viikkoon, ni vois kasvua ja masuasukkia seurailla..

Vielä kummittelee mielessä ne, jotka ei jaksaneet kyydissä pysyä

Sain tänään postissa ajan aluraskaudes ultraan , np-ultraan siis ... laskennallisesti ens viikolla olisi 12 viikkoa , mutta oikeasti vasta 8+ viikkoja , olin jo niin helpottunut että jes , pääsen kastomaan että kaikki on ok ja sitten myöhemmin sinne oikean ajan np-ultraan ... ja sitten tuttu soitti ja kertoi olleensa np-ultrassa ja jääneensä kiinni todella suuresta turvotuksesta ... ei tää nyt oikein helpottanut asiaa... :ashamed:
No onneksi tuo on vielä niin alkuviikkoja että ei mittailla turvotuksia vaan katsotaan vaan kokoa ja että kaikki muuten ok .. ja saapa sitten samalla varmistuksen noihin viikkoihin !

neitim

Joku kyseli siitä mun maksalaatikkohimosta, että annoinko periksi :D en antanu! Eikä tällähetkellä edes haluta sitä :)

Huhhuh...Aivan järkyttävä pallomaha täällä, turovtus pahenee koko ajan...:S

Oon lukenu jostakin (oisko ollut jonku raskaustestin ohje tms.) että rv 6 jälkeen tehtävä testi voi antaa väärän(=negatiivisen) tuloksen, koska raskaushormonia on jo niin paljon että se ylittää jonku tietyn arvon, eikä testi näinollen reagoi siihen. Onko kokemusta?

Vitsi kun mulla ois ens viikolla se varhaisultra aika yksityiselle, varasin sen koska en tiennyt että Oulussa saa käydä varhaisultrassa (ilmaiseksi). Neuvolatäti sano että peru se aika niin säästätte rahat :D Toisaalta haluttas käydä siellä, kun se toinen ultra aika on vasta tammikuun puolessavälissä...

Mä vetäydyn joulun ajaksi nyt pois enkä käy koneella ollenkaan. Meille tulee joulun ajaksi kaikki sisareni ja vanhempani etten voi täällä sitten käydä. Voimia kaikille jotka niitä tarvitsee!!!
Mäki aloin nyt miettiin tota doppleria.. jos löytäis halvalla.. Mut tosissaan rentouttavaa joulunaikaa teille ja perheillenne!!!

ps. olen vieläkin oireeton, onneksi, kumpa nyt ainakin yli joulun menisi ilman pahaa oloa ja etomista :)

T: Jonetta + peukaloinen 8+2 ja muu perhe

Ja katosi tekstini kuthka tuuleen.. :$

Käytiin eilen neuvolassa, jossa ei edes yritetty kuunnella sydänääniä ettei mamma hermostu jos ei kuulu :) Seuraava vasta rvko 22 jälkeen, en muista että esikosta olisi näin pitkä väli ollut. Mutta onneksi ultrat 12.1 ja 11.3 välissä. Niitä odotellessa..

Niin ja tietoihin voisi lisätä että olen 23v. ja kätilöopistolle synnyttämään menossa.

Rauhaisaa joulua kaikille!

Yhteistyössä