Elokuiset 2010 joulukuussa

Noopu minulla näytti herkkydeltään 10 hailukkaa , mutta pysyvää plussaa pitkään , kun ovis oli tulossa , mutta ei irronnut ja sitten vielä selkeämpi , oikein kirkuva plussa juuri ovis kipujen aikaan ja haaleampaa , tuolloin myös verestä mitattiin , olikohan 6 arvo ja tuomio , ei raskaana ja reilun kahden viikon päästä sain taas plussaa .. silloin menin terkkarille heti raskaustestiin myös ja sielläkin tuli haalea plussa , käskettiin tulla uudelleen myöhemmin , mutta testailin kotona ja vasta puolentoista viikon testailun jälkeen (kuten nytkin) sain kunnollisen plussan , tuo kontrooliviivan vahvuinen viiva tuli vasta yli 2 viikkoa ekan plussan jälkeen ...
Pidetääv vielä peukkuja , että sinullakin on yrittänyt tulla ovis ja siitä kohonneet arvot ja sitten ovis josta edelleen haalua plussaa ... ja nyt vasta olisit tukevasti raskaana .. et kuitenkaan testaillut tuossa välissä sitten enään ????
Mun (ovis-)plussa -> kahden viikon päästä tullut uusi plussa touhuaa tuossa lattialla !
Mahdollista on noilla herkillä testeillä ainakin minulla ... eli ei vielä kirvestä kaivoon !
:hug:

neitim
 
Neitim Ihana kuulla positiivinenkin tarina :hug:
En siis ole testaillut tuon joulukuun ekan viikon jälkeen. Tosin tein silloin myös Cb:n digitestin, olisikohan sekin voinut reagoida ovikseen?

No, ei tässä nyt auta muu kuin odotella.

Kiitos valtavasti kaikille tsemppaajille, mulla on paljon parempi mieli teidän ansioista :hug: :hug: :hug:
 
Hei! Mut vois lisätä tähän ketjuun.Tein äsken positiivisen raskaustestin ja laskettu ois 1.9.2010 neljättä odotan,ikä 29v,synnytyssairaala oys.On niin epätodellinen olo kun ennen esikoista pitkä lapsettomuus takana ja tutkimukset joista ei kyllä mitään vikaa tullut esille.Esikoisen jälkeen onkin muut raskaudet tärpänneet tosi nopeasti.Aavistelin kyllä jo viimeviikolla olevani raskaana kun aloin maanantaina voida pahoin...ja se vaan jatkui koko viikon.ovulaatiosta oli silloin vain 6päivää joten pahoinvoinnin olisi pitänyt alkaa melkolailla heti alkion kiinnittymisen jälkeen.En oo kyllä ikinä kuullut näin aikasesta pahoinvoinnista.Nyt olo on ollut ihan hyvä mutta palelee ja lämpö on noussut vähän normaalia korkeemmaks.
 
korvapuusti:
juu ei ois toivookaan lopettaa öitä... sopimus 24/7 ja jos ei "pysty" jotain tekemään ni sit voi ettii uutta duunii.. onneks noita yövuoroja on nyt suht vähän, ennen vuodenvaihetta vielä yks 3:n erä ja ne vähä jännittää miten pysyn hereillä :|
Tänään rupes pikkasen tympii koko joulu!! Mun äitillä on nominationkoru johon sillä on jokaisesta lapsenlapsesta ja lapsesta sininen sydän laatta, no oltais sit tänään käyty ostaa yks sellanen ja sillä kerrottu tulevasta vauvasta..no sitä helvetin laattaa ei saanu koko kaupungista ja nomination esitteissäkään sitä ei enää oo, et vissiin joku poistunu kuvio.. :kieh: täytys nyt sit vissiin kehitellä joku muu juttu, mut ärsyttää ku olin niin varma et vaan käyn sen hakee ja se ois ollu niin kiva jouluylläri.. no aina ei voi voittaa :/
 
Hei!!

Käväsin tänään taas hcg:tä otattamassa ja tulos 2300 eli hienosti noussut. Varovasti kyseli onko toivottu raskaus gynen polilla sanoi että kyllä..sanoi arvojen vastaavan viikkoa 6 eli 5+ ja niin se ovulaationkin mukaan.Menkkojahan mulla ei ollu ku sain sen keskenmenon 15.11.09..tulin siitä 28.11.09 raskaaksi.Huvittavaa ku tietää niin tarkasti. Nyt mä alan jo vähän uskoa että jotain todellakin on mun masussa. Sanoivat sairaalassa että ku on alettu seuraan tätä raskautta niin varataan aika varhaisultraan 8.1.2010 joten mun ei tarttekaan mennä sinne yksityiselle. sanoi että on hyvä odotella se ultra kuitenkin noin pitkälle kun kaikilla ei näy niin selvästi vielä viikolla 7. Mulla taitaa olla sitten viikkoja 8 niin pitäisi näkyä. Tissit senkun kipenee...
Jaksamisia kaikille ja voimia Noopulle!

Onnellinenx5 ja tirpukka 5+
 
Noopu: Paljon voimia ja jaksamista sinulle. Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin.

Matilda84, evi-ta, Martta78: Onnea ihanista ultrakuulumisista :flower:

Omat ultrakuulumiset:
Jännitys päättyi vihdoin. Kävimme siis tänään varhaisultrassa ja siellähän se meidän pikkuinen köllötteli. Pituutta mitattiin 10,5mm joka vastasi viikkoja ja nähtiin vahva, tasainen syke :heart:


Rauhallista joulua teille kaikille toivottaa,
Sipsunen & nalle 7+1 :heart:
 
Heips, noniin, apteekin oma testi tehty ja tummaakin tummempi viiva tuli jo ennenkuin kontrolliviiva kerkes kehkeytyä. Ja on tummempi kuin kontrolli, eli jokohan sitä vois tuon testien tekemisen lopettaa... :whistle: :whistle: :whistle: Vähänkö oli apteekin neiti kummissaan kun kyselin "ei-herkkää" testiä.. sanoi että normaalisti kysytään juuri toisinpäin :LOL:

Tervetuloa rakkaudesta äiti ja Noopun elämä menee kyllä jännäksi, edelleen siis toivon parasta (mihinpä se tässä muutamassa tunnissa olis muuttunu heh)

Jep, yritän tuota tyttöä saada pienille unille ennen ruokaa mutta taitaa olla mahdoton tilanne vaikka hieroskeli silmiään hoidon jälkeen ihan hirveesti.... kinkku on lämpiämässä ja tökkäsin siihen viinilämpömittarin jotta tiedän onko sisälämpö sit sen 10 astetta ennenkuin nakkaan uuniin.. monikäyttöinen vehje se viinimittari :LOL: :LOL: :LOL:


Jees, notkun täällä varmaan vielä huomennakin, aattona sitten koitan hengata siskon luona kuin ei mitään olis, toivottavasti ei huomaa että kikkailen viinillä ja maksalaatikolla ja glögillä... heh.

 
Noopulle paljon :hug: , odotteluun.

Ihanaa tämä kuvottava olo =) , mietin, että miten sukulaisten kanssa samassa ruokapöydäsä oleminen onnistuu, kun näytän varmasti siltä, ettei ruoka maistuisi :D
Huomenna lähdetään ajelemaan joulun viettoon (pitää viritellä oksennuspusseja mukaan)

SELMIINA, miten kävi taistelussasi maksalaatikkoa vastaan?
Mulla on aivan järkyttävä himo salmiakkiin ja lakuun ja taatusti on 50g pv raja rikkoutunut muutamana päivänä. Nyt yritän taas stempata =)
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
sartsa se makso sillon 270e kun otettiin, mutta siksi summa noin iso, ku siinä oli muistaakseni vähän niinku ennakkomaksua tjot.
Ja siihen kuuluu noi yksityisellä käynnit, lääkkeet yms.
Kerran ollaan käytetty yksityisellä, ku Miialla oli niin kova kuume, melkeen 39..varmistettiin ettei oo sikaflunssaa..ja päivystyksessä oltais käytetty, mutta siellä ei ylläri, ylläri saanu ketään kiinni :kieh:
Joten käytettiin sitte mehiläisessä.
Hyvä tietää, kiitos kovasti informaatiosta. :) Pistinki jo viestiä Pohjolaan, joten tästä se lähtee. ;) :)
 
Hyi ku tullu paljo tekstiä ku en oo pariin päivään käyny lukemassa :LOL:

Aika hauskaa ku toissa viikolla pillitin sitä, ku ei mitään oireita oo, ja että en varmasti oo kuitenkaan "oikeesti" raskaana, niin tällä viikolla on sitten alkanu pahoinvoinnit aina tuossa 10:nen maissa aamulla. Ja sitä kestää sinne iltapäivään asti. Myös esikon kakkapyllyn pesu tekee taas toooosi vaikeeta, vaikka seki tuossa välissä helpotti. Mutta että ei näköjään pitäs valittaa ;)

Ens keskiviikkona ois ensimmäinen neuvola, ja sitten meen käymään myös ultrassa. Onneks enään huomenna töitä, ja sitten alkaa pitkä vapaa, niin menee aikakin nopeempaa.

Marlin 7+6
 
Sanokaas miksi kiertoliikkeet on raskauden aikana kiellettyjä? Pelästyin (yllätys yllätys) taas kun tuli tehtyä vahingossa selainen kiertävä liike ja vähän mahaan sattui et nytkö se irtos :ashamed: . Miksi sitten netissä kun googlettaa niin vatsalihasliikkeiksi esim. suositellaan just vinojen vatsalihasten kiertoliikkeitä???? :whistle: Kehen uskoa?? Siis ei oo pelkookaan et alkaisin jumppaamaan/treenaamaan tän kinkunsyönnin lomassa :LOL: mut tulee aina välillä tehtyä ajattelemattomia liikkeitä ja sitten harmittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja punakaneli:
Mulla on aivan järkyttävä himo salmiakkiin ja lakuun ja taatusti on 50g pv raja rikkoutunut muutamana päivänä. Nyt yritän taas stempata =)

mikäs siinä muuten on syynä ettei sais syödä kuin tuon verran? entäs jos syä kerran viikossa 200g? :LOL: :saint:
mä söin tänään 5 Wanhaa autoa eli 15gx5... ja yhden perinteisen lakupötkön. aattelin että jos ne nostais vähän tätä matalaa verenpainetta, mut ei auttanut. tuli vaan viä kauheempi olo semmosesta sokerin syömisestä. ja vielä ostin Fantan, vaikka en ikinä semmoista normaalisti juo, ja jos oon nyt raskauden aikana juonut, laitan aina yli puolet kivennäisvettä: Hesessäkin viimeksi myyjä katsoi, että oletko tosissasi? B)

dreamer & hipsunipsut 8+0
 
NOOPU mä kävin toisen kanssa varhaisultrassa. mun laskelmien mukaan oli silloin 7+2. ultra sanoi 6+2. no, seuraava ultra eli rv 12 sanoi että viikkoja oli sen verran mitä mä olin laskenut, siis kierron mukaan, ei varhaisultran mukaan. joten toi varhaisultra ei välttämättä ole paras mahdollinen rv laskija. ainakaan mun kokemuksella ;)

korvapuusti rv 5+0 (ja viikko poksahti :heart: )
 
Matilda84
Noopu Näin mulla heitti kierto. Laitan nuo Rv tätä päivää mitä olisi....
Viimeiset kuukautiset 23.10 kierto 28-31 päivää

Kuukautisten mukaan Rv 8+4
Kierron mukaan 31päivällä Rv 8+1
Ultran mukaan Rv 7

Lääkäri kertoi että minulla on ollut ovis/vauva saanut alkunsa 17.11.
Tein ekan testin 23.11 joka oli nega
Tein toisen testin 24.11 joka oli haamu
Tein Digitaalisen testin 29.11 joka sanoi että raskaana 1-2vko.

Eli raskaustesti näyttänyt haamua jo 7vuorokautta hedelmöittymisestä :eek:
En tiedä lohduttaako yhtään ,mutta näin se kierto voi heitellä miten sattuu ja oviskin tulla missä välissä tahtoo. Kovasti jaksuja taas. :hug:
 
KEPSUKKA mä kovasti suutuin meidän kohtelusta ja olin lehdessä myös (ruotkielisessä hesarissa) mutta eipä vaan ole laitointa. kunta saa päättää että jos äiti kotona nuoremman kanssa niin isompi lapsi saa max olla osapäivähoidossa. kokopäivähoitoa kunnan ei tarvitse tarjota tässä tapauksessa. osapäivähoitoon tyttäremme ei kuitenkaan päässyt koska ikäraja sinne 3v ja hän oli syksyllä 2½... osapäivähoito tapahtuu erillisessä päiväkodissa eli tutut hoitajat ja kaverit voi unohtaa. eli semmosiakin kuntia on olemassa.

korvapuusti rv 5+0
 
Noopun tilanne on kyllä todella hankala. Tsemppiä vielä :hug:

Selmiina, just sitä sitruunanmehua join. Ruikkasin aina suuhun pitkän lorauksen. Joskus ostin sitruunoita ja imeskelin niitä :p

Kotidoppleri hommattiin esikoista odottaessa ja hyvät kokemukset siitä on. Oli ihana iltaisin aina kuunnella sydänääniä ja myöhemmässä vaiheessa tarkistella jos vauvalla oli hiljaisempi päivä eikä liikkunut yhtä riehakkaasti kuin ennen.
Me ei ehditty kokeilla sitä ennen rv12 kun tilattiin se juuri joskus silloin.
Voisinkin kokeilla tuolla joskus rv 8 joko kuuluu tällä kertaa.

Nyt minuunkin iski epäluuloisuus tuosta oviksesta ja testistä :eek: Vieläkö tuo piti yksi testi hakea... Viisi olen tehnyt, kaksi liuskaa, yhden viikkonäytöllisen ja kaksi puikkoa! Jokohan tuon uskois :whistle:

MiljaK ja salaisuus 6+2
 
mitä noi koti dopplerit maksaa?! kuulostais niin kivalta :) kerrottiin äsken porukoille tulevasta vauvasta ja äiti sano et hän arvas kun mun naamasta kuulemma näkee!!?? oonkohan mä lihonu jo niin hirveesti et posketki turpoo :LOL:
onks teillä muilla ollu sellasia himoja et tekee mieli "jotain" mut ei oikee osaa nimetä mitä, osaa vaan nimetä mitä todellakaan ei pysty syömään? mä tänään kauppaa kävelin ympäri ja yritin keksii missä ois suolasta mut raikasta, ei todellakaan mitään imelää jne.. ostin sit lakritsijätskii mut ei se ihan vastannu mitä hain mut himo meni ohi =)
 

Yhteistyössä