Elokuiset 2010 joulukuussa

neitim näin se kai on :D Toisaalta mitä välii sitte...

1.synnytys 12h,epiduraalin sain,ponnistus 20min ja synnytys rv 38+6,3180g/49cm :heart:
2.synnytys 18h,spinaalipuudutus(josta ei apua),ponnistus 15min ja syntyi rv 39+0 3680g/51cm :heart:
3. synnytys 3,5h,epiduraalin taas sain,ponnistusvaihe 3 min ja syntyi rv 40+3 4055g/49cm :heart:
4.synnytys 1,5h,"luomu" muuten paitsi tipalla käynnistetty,ponnistusvaihe jonkun minuutin,syntyi rv 40+3 3820g/51cm :heart:
5. synnytys 55 min,luomuna,käynnistetty puhkomalla kalvot,ponnistus muutama kpl,syntyi rv 39+0 3780g/51cm :heart:
6. synnytys 1h,luomu,käynnistys kalvot puhkomalla ja ponnistusvaihe muutaman minuutin,syntyi rv 40+5 3700g/50cm :heart:
7.synnytys n 2h,luomuna taas,käynnistys kalvot puhkomalla again ;),ponnistusvaihe taas muutaman työnnön ,syntyi rv 39+4 3410g/50cm :heart:

Siinäpä se :LOL:Härkää sarvista.... Mut ei vielä päivityksiä listaan kuitenkaan :ashamed: Livetutut hysttt :flower:

Saako liittyä seuraan?

Täällä mennään 6+1 ja esikoista odotan. La ois näillä näkymin 23.8, mutta luulen että se siitä muutamalla päivällä johonkin suuntaan muuttuu kun mulla on ollu kierrot yli 30 päivää.

Taustaa sen verran että vuosikausia tuli pillereitä syötyä ja viimeiset pari vuotta cerazettea jonka aikana ei ollut kuukautisia ollenkaan. Kun pillerit jätettiin pois oli vähän epävarmaa kauan kierron tasoittuminen kestää ja kuinka kauan siihen raskaaksi tulemsieen sitten oikein menee kun minulla on myös aika reippaasti ylipainoa.

Nooh, heti kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi. Tai toisen kierron jälkeen sain jo haamuplussia, mutta se oli ilmeisesti kemiallinen kun viikon myöhässä alkoi sitten vuoto joka oli kyllä normaalia paljon runsaampaa.

Mutta nyt on kyllä ihan kunnon plussat tullu, ei mitään haamuja.

Tissit olleet tosi arat ja vilutti ensimäisen viikon todella kovin. Lämmöt noussu aika reippaasti, nyt vähän sentään jo tasoittuneet. Tänään ollut aika moista pahoinvointiakin, pitäis varmaan koittaa syödä jotain jos helpottais.

Mites muilla, kuinka kovia alavatsa nipistelyjä on ollut? Ja kuinka pitkäkestoisia? Mulla on kolme päivää nyt alavatsa nipistellyt aika reippaanlaisest. Helpottaa toki aina välillä ja yöllä ei ole yhtään nipistellyt. Mutta välillä nipistilee vähän kovemminkin ja voi kestää 15-30min.

Matilda
Onskut tupakattomuudesta! Mulla lipes viime kesänä taas käsistä toi satunnainen pössyttely ja ihmeen helposti lopetin sen ovisraksan jälkeen. Toki tuntee ja luulee syövänsä senkin takia enempi..
Kuopusta suunnitellessa lopetin jo hyvissä ajoin. Esikoisesta, kun sain tietää olevani raskaana. Ihme juttu, kun se on aina palannut parin-kolmen vuoden taukojen jälkeen takas.. :ashamed: :(
no, jospa tän jälkeen osais olla ilman tyystin?

Synnytyksistä sen verran, että ekanen tuli viikon etuajassa ja ilokaasulla. Supparit meinas kadota ja annettiin lisäpotkua illan tullen. Kokonaiskesto oli jotain 10h
Kakkosesta hulahti vedet 40+2 ja siitä syntymään kesti n 3½ tuntia. Kohdunkaulanpuudutus oli mun valinta ja oli ihan hyvä. Pyysin toista kierrosta, kun rupes supparit jo tuntuun himpun vahvempina taas. Ei ne antaneet, pistivät sen sijaan ponnistamaan. ;)

Onneks on lomaa! Oon jatkuvasti väsynyt ja peiton alla kun palelee. Etova olo valtaa mut ja pari kertaa oon ollu varma, että nyt mennään halaileen pönttöö, mutta röyskyllä selvitty :p
Eilen poksahti 7. rv käyntiin ja mulle se oli jo iso juttu, joskin on vaan niiiiin vähän vielä. maltillisin ja varovaisin mielin, yllättävän maltillisin jopa.
Tarkkaileehan sitä oloonsa ja oireita, tunnustan. Nauroin miehelle, etten tiiä onko tissit arat siks, että oon raskaana vai siks, että kokeilen liian usein, onko ne vielä arat :LOL: :LOL:

M ja Rusina 6+1

*muoks* Neitim: olipa hurja ja kurja kakkosen alku teillä. Onneks selvisit(te)
Mulla meni nimet/viestit sekasin

evi-ta jaa sullakin ollut 55 minuutin synnytys. Mua pelottaa synnytyksessä ainoastaan se ehdinkö sairaalaan ajoissa. Oliko sulla sairaala kuinka lähellä? Menitkö ambulanssilla. Tänne meille kestää ambulanssinkin tulla 15 minuuttia :eek: . Yleensähän sanotaan et synnytysaika aina puoliintuu seuraavan lapsen kohdalla... mulla sellainen 35 minuuttia matkaa sairaalaan...ruuhka-aikaan tunti. Tykkäisin kyllä että olis ihan luontainen käynnistyminen mutta toisaalta käynnistäminen vois tuoda varmuutta asiaan. Mutta silläkin taitaa olla huonot puolensa.

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Mulla esikoinen leikattiin suunnitellulla sektiolla, oli perätilassa eikä mun mitat antanu myöten edes yrittää alateitse. Ja sektion aikana huomattiin että napanuora oli 4 krt kaulan ympärillä, niin sekin oli vaan hyvä juttu että leikattiin. Viikkoja tais olla tasan 39 tuolloin ja tyttö oli 48 cm ja painoi 2650 g. Kauhee piikkikammo jäi, kun sitä spinaallia ei meinannu lääkäri saada aikaseks, viides piikkikokeilu vasta onnistui. Huh. Mutta alatiesynnytyksestä siis ei hajuakaan, enkä oikein edes tiedä mitä supistukset on, kun ei semmosia ehtiny tulemaan ennen leikkausta :LOL:
---
Tietääkö kukaan, aiheuttaako aiempi sektio ja perätilavauva jotain erityisseurantaa seuraavassa raskaudessa?
Kuulostipa tutulta.. Meillä esikoinen käänty perätilaan rv 37 ja leikattiin 39+6. Spinaalia ei saatu oikeaan kohtaan, mutta kolmannen yrittämän jälkeen lääkäri päätti vaihtaa epiduraaliin. Leikkaus sujui hyvin, vain ulosautossa lievää ongelmaa, josta onneksi selvittiin säikähdyksellä. Tai ei sitä siinä hötäkässä tajunnu, mutta synnytyskertomuksesta luettiin jälkikäteen. Napanuora muutamasti kiertyny, pää isokokonen ja tarjontana oli, että toinen jalka olis tullu ensin, joten oli se leikkauspäätös tosi hyvä. Kokoa jäppisellä oli 3815g/50cm
Kuopus käynnisteli synnytystä 41+1, 41+3 marssin kolmannen kerran Jorviin ja vaadin jotain tainnuttavaa, että sais nukkua edes hetken. Maanantaina siis alko illalla supistukset ja unettomat yöt (edellinen yö oli menny hammassäryn takia pipariksi, hammas sitten juurihoidettiin maanantaina, oireilusta kiitos kuuluu reilua kuukautta aiemmin kunnan hammashuollon mokalle). Yö menikin paaaljon paremmin ku edelliset, sain nukuttua enempi ku puolet yöstä, tosin heräsin oksulle kertaalleen. Päivän aikana koettiin kylpyamme, kalvojen puhkonta, vauhtitippa, ilokaasu ja epiduraali. Tarkempaa synn.kertomusta voi käydä lukemassa kerhon puolella, mutta lopputulos oli, että 41+4 illalla poika synty leikattuna. (4085g/52cm) Eli tuomiona on, että tämäkin napero tulee "väärää kautta". :$ Luomusynnytyksestä ja haikaranpesästä haaveiltiin esikoisen kohdalla, kuopuksen kanssa olis riittänyt alatiesynnytyskin.. :whistle:

Seuraavaa raskautta ei käsittääkseni seurata sen kummemmin, jollei ole jotain erityistä syytä. Kuvittelisin, että jos ed.leikkauksesta kovin vähän aikaa, seurataan arpikudoksen kestävyyttä. Kannattaa kumminkin kysyä nevolasta vielä. Ja niin, synnyttäjänä sua "käsitellään" ensisynnyttäjänä, kun et alakautta ole synnyttänyt.

Hormoonihäiriköinti on ihan kamalaa. Ei voi kattoa telkkarista mitään missä on tippaakaan tunnetta (eli siis käytännössä ei yhtään mitään) kun jo valuu kyyneleet. Eilen katoin leffaa. Itkeätihrustin ehkä 20-30 kertaa :p Kauheen nautinnollista ja rentouttavaa, silmät punasena, nenä tukossa ja päässä vaan humisee. Nyt luin tuota Matildan kertomusta ja juu, kyyneleitä pyyhittiin. Että Matildalle vaan halauksia, tuollaista ei toivottavasti kenellekään meistä tapahdu, sen verran rankkaa varmasti ollut! :hug:
En tod. oo näin tunteellinen normaalisti.

Nyt mentävä kasaamaan pojille vaihtovaatteet ja nuoremmalle vaipat, menevät mun vanhemmille kun mennään isännän kans moikkaamaan masukkia. Ultrakuulumisia siis luvassa myöhemmin tänään ;) Ihan pikkasen vois jännittää...
Kepsukka ja masukki (9+1)

ööh, Neitim:n kertomus sai kyllä mun kyyneleet täällä valumaan vuolaasti......

Mutta kiitos Kepsukka, nuo tiedot auttoikin jo. Ilmeisesti synnytystapa-arvio on automaattinen kun on perätilavaavi aiemmin, ja sen kyllä vaatisin joka tapauksessa kun mulle niin sanottiin että pitää olla optimaalinen asento että alakautta putkahtaa.

huuh, ultria tänään :) Mulla ylihuomenna, vaihdoin sen (onneks noita aikoja voi rumpata netissä niin ei tarvii soitella...) sitten enemmän ilta-ajaksi, jos tyttö on kipeänä niin kerkee mies kotiin ja mä pääsen ultraan.. harmi vaan ettei sitten pääse mukaan :(

runttis ja toukkaII 6+5 kaiketi

Heissan vaan kaikille!

Ei toiminu minullakaan kerhon salasana, ei päästäny sisälle...

Olipas tänne tullut uutta tekstiä taas :) Ja kiva lukea muitten synnytyskertomuksia...

Meillä tyttö synty 41+ ... supparit alko itestään yöllä ja aamulla lähettiin oysiin.. Supistukset kuitenki lakkasivat ja laitettiin tippa. Sekään ei auttanu ja kalvot puhkastiin. Sen jälkeen supistukset voimistuivat ja tihenivät. Aluksi otin ilokaasua ja laitettiin kohdunkaulanpuudutus. Supparit meni kuitenkin niin kipeiksi ettei mikään enää auttanu, oksensin ja itkin naama punaisena ( tämä oli siis miehen kommentti :D ) ja tarkotus olikin laittaa epiduraali. Lekuri ei sitä joutanut heti laittaan ja kärsinkin reilun tunnin hirveistä kivuista. Sain kuitenkin spinaalin ja helpotti heti.. siitä tuli vaan hirvee kutina koko kroppaan :LOL: Ponnistusvaihekin oli sitten ihan kivuton ja kesti 21 min.. Synnytys kokonaisuudessaan kesti reilut 12 tuntia... Toivon seuraavastakin yhtä helppoa synnytystä ja toivon tuota spinaalipuudutusta, toimi mulla :)

Tänään poksuu 7+0 omien laskujen mukaan =)

Kepsukka onnea ultraan!! tulehan heti kertomaan mitä siellä näkyi :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
evi-ta jaa sullakin ollut 55 minuutin synnytys. Mua pelottaa synnytyksessä ainoastaan se ehdinkö sairaalaan ajoissa. Oliko sulla sairaala kuinka lähellä? Menitkö ambulanssilla. Tänne meille kestää ambulanssinkin tulla 15 minuuttia :eek: . Yleensähän sanotaan et synnytysaika aina puoliintuu seuraavan lapsen kohdalla... mulla sellainen 35 minuuttia matkaa sairaalaan...ruuhka-aikaan tunti. Tykkäisin kyllä että olis ihan luontainen käynnistyminen mutta toisaalta käynnistäminen vois tuoda varmuutta asiaan. Mutta silläkin taitaa olla huonot puolensa.

Mä olin tosiaan onneksi jo sairaalassa :D Mutta kuutosen ja seiskan kohalla oli käsky tilata heti ambulanssi jos vedet menee tai kun eka supistus tulee.Kyllä mua hiukan jännittää miten käy seuraavaksi :eek: Syntyykö eteiseen ;) Mut ei auta kun odotella ja katsoa mitä tulevaisuus tuo ;)
Tuo viimeinen synnytys ja sen kesto on kyllä laitettu yläkanttiin koska supistukset alkoi niin lievinä ja epäsäännöllisinä.Kunnolla synnytys ehti kestää varmaan sen nippa nappa tunnin ja supparit loppuun asti niin ep.sään ja kivuttomia että jos olisin kotona niitä katsellut,kotiin olisin synnyttänyt :saint:

:flower: Kepsukka onnea ultraan

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
ööh, Neitim:n kertomus sai kyllä mun kyyneleet täällä valumaan vuolaasti......
hupsista, mulla oli menny nimet sekasin..

Suurimmilta itkuilta oon välttynyt vielä, kärttynen oon ollut senkin edestä.
Viime raskaudessa saatto itku alkaa ihan yhtäkkiä ilman syytäkin.
Ja ne syyt taas sit saatto olla ihan mitä tahansa.. ja se herätti myös hilpeyttä lähipiirissä.. =)

Äreyttä meillä kans :D :D Mies sanoo tuon tuostakin tytölle että taas se mutsi veti herneet nenään, kunhan meuhaa... ilmeisesti se on sitten vähän huvittavaa tai jotain.. grrh.

Ääh tunnin päästä alkais vasta palaveri ja ei huvittas tehdä taaskaan mitään. Pitäis haalia enemmän töitä niin en kerkeis roikuksimaan kaiket päivät täällä...

Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
neitim näin se kai on :D Toisaalta mitä välii sitte...

1.synnytys 12h,epiduraalin sain,ponnistus 20min ja synnytys rv 38+6,3180g/49cm :heart:
2.synnytys 18h,spinaalipuudutus(josta ei apua),ponnistus 15min ja syntyi rv 39+0 3680g/51cm :heart:
3. synnytys 3,5h,epiduraalin taas sain,ponnistusvaihe 3 min ja syntyi rv 40+3 4055g/49cm :heart:
4.synnytys 1,5h,"luomu" muuten paitsi tipalla käynnistetty,ponnistusvaihe jonkun minuutin,syntyi rv 40+3 3820g/51cm :heart:
5. synnytys 55 min,luomuna,käynnistetty puhkomalla kalvot,ponnistus muutama kpl,syntyi rv 39+0 3780g/51cm :heart:
6. synnytys 1h,luomu,käynnistys kalvot puhkomalla ja ponnistusvaihe muutaman minuutin,syntyi rv 40+5 3700g/50cm :heart:
7.synnytys n 2h,luomuna taas,käynnistys kalvot puhkomalla again ;),ponnistusvaihe taas muutaman työnnön ,syntyi rv 39+4 3410g/50cm :heart:

Siinäpä se :LOL:Härkää sarvista.... Mut ei vielä päivityksiä listaan kuitenkaan :ashamed: Livetutut hysttt :flower:
Ihana katras teillä :heart:

Matilda84
Tunti ja hammaslääkäri,voi saasta.Mä kuolen sinne :/ Poistetaan maitohammas ja tilalle rakennetaan väliaikainen hammas kunnes saan synnytyksen jälkeen implantin sitten.Eivät tehneet implanttia nyt raskauden aikana.
Mä vaan niiiiin pelkään hammaslääkäriä saatika sen väliaikaisen hampaan lopputulosta,koska kyseessä on ylä kulma hammas vielä :whistle:

:wave: paljon oli tullut tekstiä joulun aikaan, en ikävä kyllä jaksa selata kaikkia läpi :ashamed:

tulin vaan valittamaan kuinka ka-ma-la olo mulla on! :'( en vaan jaksais enää päivääkään, en jaksa. tänäänkin olen oksentanut jo 3 kertaa, joka paikkaan sattuu se yökkiminen, koko ajan haisee nenään joku järkyttävän kamala! oon pahalla tuulella, väsynyt (viimeyön 11,5h yöunienkin jälkeen), en jaksa. :headwall: :headwall: :headwall: jatkuva pahaolo (herään siihen jopa yöllä ), yökin ja yskin jatkuvasti, mitään en jaksais tehä ku heikottaa, ruokaa ei tee mieli, kaikki oksettaa. jos jotain suuhun saa niin takuulla tulee ylös :x en keksi enää mitä söisin ku esim kerran oksennettu spagetti&jauhelihakastike jää kyllä mieleen senverran hirveenä ettei toiste tee mieli sitä enää syödä. :x en kestä!!! :headwall:
töissä olen hirveen näkönen, hiljainen ja ihan valkoinen ja yökin jossan kulman takana, pidättelen oksennusta kotiin asti :snotty:

ja taas mennään -----> :x kiitos ja anteeksi.

Koitin äsken ja kyllä minä sinne kerhoon pääsin ihan helposti sisälle!!!!Mut huomasin ettei sinne oo kukaan mun jälkeen mitään kirjoittanut eli pariin päivään... Onkohan teillä joillakin sitten väärä salasana tai jotain????Mullakin se salasana on sellainen et luulin ensin et siinä on kirjoitusvirhe mutta ei vaan kun sen kirjoitin sellaisenaan kun sen sain niin heti pelittää. :whistle:

Minä joudun jättämään tämän pinon. Tänään ultrassa piti olla viikkoja 10+0 mutta pikkuinen ehkämme oli menehtynyt jo viikolla 8+4 :'( Tämä on nyt sitten kolmas keskenmeno kohdallani. Edelliset oli luultavasti tuulimunia molemmat, mutta tämä ottaa niin koville kun näimme jo sykkeen ultrassa viikolla 7+4. Vuoto ja kivut eivät ole vielä alkaneet joten otan huomenna lääkket sitä varten. Lääkäri varoitti, että voi tulla rajuakin vuotoa ensimmäiset 2-3 päivää ja kipuihin kirjoitti reseptillä lääkettä. Olo on niin tyhjä. Mieskin suree ja on niiiiin vihainen nyt kaikesta. Purkaa minuun ja lapsiin. Ei jaksaisi nyt sellaista. Tietysti jokainen suree tavallaan. itse purskahdan itkuun vähän väliä. Onneksi sain tämän viikon sairaslomaa.

:hug: muille tippuneille

Parempaa lopputulosta teille muille toivon :wave:

adama

Se vielä piti sanoa, että edelleenkään nämä oireettomat tai vähäoireiset raskaudet kohdallani ei näköjään pääty hyvin vaikka syke jo nähtäisiinkin. Sitä lievää ohimenevää kuvotusta oli joskus viikolla 7 ja sen lisäksi vain vähäisiä repäisykipuja silloin tällöin + nännit vähän arat. Kuitenkin kun elävä pikkuinen ultrassa aikaisemmin nähtiin ni aloin jo toivomaan et kaikki menisi hyvin. Mutta kun ei niin ei :( :'( Yhdet normaalit kuukautiset pitää nyt odottaa ennen uutta yritystä. Pitää katsoa miltä sitten tuntuu. Mies on sitä mieltä että odotetaan pidempään. Eihän se auta kuin katsella päivä kerrallaan eteenpäin...

adama :hug:

alkaa ihan itseäänki pelottamaan kun on syke jo 6+4 nähty.... oireita ei paljoa ole. Kovemmat oireet kyllä oli ekassa keskenmenossa... mulla on vielä varmaan 3 viikkoa seuraavaan ultraan.... ou nou...

n11na & pikkume 8+2

adama :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: !

Eipä ole mullakaan oireita juuri ollenkaan, ainoastaan iltainen vilutus. pitäiskö niitä oireita kaikilla olla? :whistle: No huomenna ultraan! Itseasiassa vilitusta mulla oli ainoastaan keskenmennneessä raskaudessa v. 2005, niissä kahdessa onnistuneessa raskaudessa mua ei viluttanut ollenkaan ja oli muita oireita.

Yhteistyössä