***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Näin meidän vauvat syntyy ja painaa,omat veikkaukset

Elli Etikka 3800g (20.8)
Tiqustiina 3200g (10.8)
Me9jabonus 3850g (3.8)
Vauvahaaveita 3250g (21.8)
Ituhippi 3700g (26.7)
Maijamehi 3930g (1.8)
Peppi78 3500g (10.9)
Månsdottir 3445g (10.8)
Sintyli 3650g (1.8)
runttipulla 3300g (24.8)
ruuth 3825g (18.8)
pikkumökö 3500g (9.8)
Katjuska-78 3580g (8.8)
Sipsunen 3500g (9.8)
neitim 3450g (31.7)
hepetius 3900g (25.8)
emppux 4300g (27.7)
Hendu79 3500g (10.8)
Jonetta 3980g (3.8)
Sandeliini 4230g (22.8)
lolu 3500g (10.8)
K-ati 2800g (20.8)
jonnuli 3025g (28.7)
Marlin 4120g (12.8)
äitivaan 3860g (5.8)
Ansuli 3750g (3.8)
Murske 2900g(2.8)
marsa22 3000g(31.8)
wallay 3620g (5.8)
Red Dragon 3800g (18.8)
epplu 2950g(8.8)
Huisi 3.9-4.1kg (4-6.8)
Jonna2 3300g(18.8)
Copper 3850g (13.8)
Suppis76 4400g
NeitiKat 3700g (2.8)
mennis 3800g(19.8)
mmiilia 3200g (12.8)



Pistin nyt ihan omaksi huviksi ihan listaa,mistä hauska sit katsoa jos jaksaa kun vauvat syntyneet.Lisäilen kun annatte veikkauksia :D :D
 

Galluppiin: Tää syntyy muutamaa päivää ennen laskettua aikaa eli 2.8. ja paino on silloin 2,9 kg.

Marsa: Mulla myös todella pieni vauva tulossa, eli arviot menneet näin: rv34 1890g, rv 35+4 2260g, rv 37 2500g.

Neuvolassakin käytiin tänään. Oli eri th, tämä oli onneksi kätilö-th, niin pyysin kokeilemaan samalla alakerran tilanteen :D Pehmennyt kaula, 1-2 cm jäljellä, ulkosuu sormelle auki. Vauva on rt, muttei vielä ihan tarpeeksi alhaalla. Jonkin verran se on kuitenkin laskeutunut viime viikosta, kun sf oli tippunut neljällä sentillä! :eek:
Huono uutinen oikeestaan vain se, että pissassa oli proteiinit taas plussalla. Seuraavalla käynnillä sit katotaan, onko enää..

Väsyttää kamalasti, viime yö jäi todella lyhyeksi, kun se mieskin tuli aamuyöstä kaupungilta, enkä sitten enää saanut kunnolla unta... Mutta jotain kivaa vois tänään silti jaksaa tehdä, hmm, vuokrais vaikka leffan tai jotain.
 
Gallup: Jaa-a.. Minulla ei ole hajuakaan paljon vauveliini nykyään painaa.. Viimeksi mittailtu rakenneultrassa.. Heittelisin 3800g (la 18.8.2010). Kuopus tosin syntyi 41+1, että menisikö tämäkin yliajalle, mutta pysyköön tuossa lasketussa ajassa.

Mie niin kateellisena luen teidän nla-lääkärikäyntejä. Minulla ei siis oo mitään käyntejä enää lääkärillä. Ei tietoa kohdunsuun tilanteesta eikä mistään muustakaan. Jollain viikolla oli nla-lääkäri, mutta se käynti kesti runsaat 5 minuuttia!!! Kohdunsuu kiinni, kaulaa oli jonkin verran.. Lyhyt, ku ei kuulema ole pitkä ollutkaan.

Kiva tässä vain jännitellä, että milloin alkaa supistukset.. Millainen on synnytys.. Meneekö kaikki hyvin.. Onkohan tyttö vai poika, kun syntyy jne :D.
Ja olen ollut laiska, en oo mittään laittanu toiselle valmiiksi.. Ihan vain sen takia, ku ei meil oo säilytystilaa. Ja mie odotan sitä uutta pakkausta :D. Meiltä kyllä löytyy jo kolme pakkausta entuudestaan.

Tei, jotka tiedätte jo vauvan olevan poika, ni paljonko teillä on ollut sykkeet? Ihan mielenkiinnosta kyselen, ku isäntä elättelee vielä toivoa pojasta :D.

Entäs oletteko jo miettineet ehkäisyä? Mie oon miettinyt klipsien laittoa.. Mutta mutta.. Kun mie haluaisin vielä joskus yhden tai kaksi lasta.. Tai sitten en. Mutta minulle ei mitkään hormonaaliset ehkäisyt sovi ja kuparikierukkaa en haluaisi kokeilla, koska hormonikierukka oli ihan hirveä. Enkä pessaaria enkä mitää muutakaan sellaista.

Mutta miten mie pärjään neljän lapsen kanssa :O. Milka jää kotio mun kanssa, Emma (6v) & Suvi-tuuli (täyttää syyskuussa 5 v) menevät päiväkotiin. Siinäkin oma urakkansa, että jos isäntä pääsee opiskelemaan yhdistelmäajoneuvokuljettajaksi, niin mitenhän mä roudaan noita päiväkotiin tai pois, ku heillä on ma-pe klo 8.00-12.00.. Eli isäntä viel on ainakin kotona, ku on tähän asti ollut kodinhoidontuella (mie opiskellut merkonomiksi oppisopimuksella). Ja ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi elokuun alusta lähtien.

Mutta nyt jatkamaan.

- RD & Pörriäinen 36+2 -
 
Ehkäisystä kyselin itsekin joskus aiemmin ...
Mulla myös tilanne että kierukat ja hormonaaliset ehkäisyt ei oikein käy .. minipillerit kyllä sopi viimeksi muutaman kuukauden käyttökokeilun ... :) Joten varmaan noi minipillerit on ainoa vaihtoehto.

neitim
 
En ole päässyt mistään ilmoittelemaan vauva uutisia.Nyt vasta huomasin,että täällä Taysin aulassakin on tietokone.


17.7.2010 Ossin päivänä (isännän nimipäivänä) KLO 6.02 syntyi meidän pieni Typykkä!
Tai en tiedä onko niin pieni kun viikkoja oli 36+3 ja tyttö painoi 3970g! Pituutta oli 50cm.
Nyt ollaan täällä valohoidoissa,kun neiti tuli niin rytinällä,että otsa ja käsi aivan mustelmilla.Tietysti alkoivat bilirubiinit nousemaan.Mutta muuten hienosti voidaan .Tyttö on kova syömään.Kerron sitten paremmin kun päästään kotiin.Lueskelen sitten kotona rauhassa mitä täällä on tapahtunut =).
Mutta vointeja ja jaksamisia kaikille.
T: mimosa73 ja Ella typykkä =)
 
paljon onnea mimosalle !

täällä puutarhatuoli hajosi alta ja lensin selälleni mökillä, ristiselkää sattuu ei muuta , toivottavasti ei vauvaa vaikuta mitenkään :eek:

nyt lepoa vauvan kanssa sohvalla , ja taas ollan tässä kotona pari yötä ja sitten taas takasin saareen :saint:

paskoja on noi kovapuu tuolit, meidän äitin alta jo yksi hajonnut ja nyt minä :p
vai voisiko tällä painolla olla jotain osuutta :LOL:

voikaa hyvin , ja galluppiin veikkaus mun pikkuisesta kun syntyy silloin 39 rv , voisi olla 3900-4100 g siltä väliltä ja syntymäpäivä oli siis 4-6.8 :D

huisi ja pikkuinen 37+3
 
Paljon onnea mimosalle :flower:

Joku puhui jotain punaviinistä tai jostain alkoholista joka voisi käynnistää synnytyksen? Onko tosiaan mahdollista? Ajattelin kokeilla lasillista punaviiniä ruuan kanssa...

Rebeska ja vaavi 38+5
 
Onnea Mimosalle!!!!! :flower: :flower: Hurjaa, miten oikean kokoinen jo noilla viikoilla, oli varmasti ihan hyväkin kun syntyi =) Kerrohan synnytyskertomusta sitten, kun vaan ehdit ja toivottavasti pian pääsette kotios.

Täällä bongattu tänään ensimmäiset kipeät supistukset, ja JUU nyt sit tiedän mille ne tuntui! Eka sitä menkkajomottelua ja sitten polttoa aaltomaisesti, niin että henkee ei meinannu saada.... ei mitään taju lähtee kipua, mutta kyllä ihan kunnolla veti meikäläisen kaksin kerroin. Nyt taitaa munkin kroppa sitten heräillä :whistle:

 
Tuhannesti onnea Mimosa :flower:

Luoja, mä olen kateellinen teille joilla on jo jotain tulevaan synnytykseen viittaavia tuntemuksia... Missä mun supistukset ja limat ym. on??? :ashamed: :kieh:


Sipsunen & nalle 37+5 :heart:
 
Paljon onnea Mimosalle ja koko perheelle!!! Ihanaa! Ja ei tosiaan mikään pieni typykkä noilla viikoilla!!
Maijamehi: Hassua et meillä sama laskettu aika ja samat painoarviot nyt samoilla viikoilla =)
Me9: Kiva tosiaan tuo sun tekemä galluppi :)

Jonetta ja pikku-veeti 38+5
 
Onnea tytöstä Mimosa!!! :flower:

Tänään oli äippäpoli ja pikkuveli oli kääntynyt itse oikeinpäin :D Eilen illalla tais kääntyy kun kauhee myllerrys kävi mahassa ja maha heilui puolelta toiselle :LOL: 2 viikon päästä on ä-polilla vielä käynti. Tarkastetaan vielä vauvan koko ja että on pysynyt RT:ssä. Mulla lantion mitat sellaset että just siinä rajoilla, että mahtuuko alakautta syntymään. Jos tää uusi tulokas isompi kuin esikoinen (3110g) niin voi myös olla sektion mahdollisuus. Perätilassa en saa alakautta synnyttää. Tämän päivän koko arvio oli 2,7kg, eli ei nyt mitään jättivauvaa pitäis olla tulossa. Veikkaan että syntyessään on n. 3250- 3300g ja syntymäpäivä vois olla 18.8. :D

jonna ja pikkuveli 36+4
 
Iltoja vaan kaikille!

Täällä mummolassa ollaan yökyläilemässä muutama päivä, joten ei kerkeä samaan malliin koneelle kuin kotona.

Ihan ensiksi PALJON ONNEA MIMOSA!!! Ihan sydän pomppas kun otsikossa luki "7 vauvaa syntynyt" eikä sitten meinannut malttaa odottaa et sivu lataa :D Ihanaa :heart:

Äippäpolilla käväsin tosiaan ja edelleen oli paljon vettä ja ilmeisesti lisääntynyt viime viikosta... Kontrollikäynti vielä ens kuun alussa. Ei ole haitaksi vauvalle, vauva voi oikein hyvin :heart: mutta itelle alkaa olla tukalaa kun iso vesimäärä tekee mahan isoksi. Varsinki supistuksen aikana tuntuu että vatsanahka repeää :/ Myöskin voi olla vaarana et vedet menee ja silloin ambulanssilla sairaalaan. Painoarvio oli nyt 36 viikolla 3,2 kiloa vähän yläkanttiin. Veikkasi samankokoista kuin tyttö, n.3700g. Oli vähän lässy käynti, ei edes merkannut korttiin muita arvoja kuin painon, verenpaineet ja vauvan painon , höh! Ja sisätutkimuksen teki ja vähän erilaista sanoi kun edellinen lääkäri viime viikolla.. kovasti oli pehmentynyt ja kaula vissiin lyhentynyt mutta ei kuulemma oliskaan kuin sormelle auki. Mut mitä pienistä :D

Tosi kiva galluppi Mä heitän veikkauksen että tää pimu syntyy 13.8 ja paino ois 3850g :D joteski tuntuis ettei tää jaksais oottaa loppuun asti eli sinne 16.8, mut en nyt tuon enempää viitsinyt aikaistaa, ettei tuu sitten paha mieli kun menee yli :LOL:

Mummolaan tosiaan tultiin ja kävimpäs mustikkametässäki ja vattuja poimiin... nyt selkä ihan vääränä ja vaapun kuin ankka :LOL: pääseeköhän tuota huomenna enää sängystä ylös ollenkaan... Huomenna ois tarkotus mennä uudestaan mustikoita poimiin ja myös vatut pitäs kerätä uudestaan mut taidan antaa äidin tehdä sen homman :D Tyttöki kävi metässä, omaan ämpäriin poimi mustikoita :heart: ja tuolla se pihalla nyt papan perässä kulkee töitä tekemässä :heart:

Eipä ole tosiaan enää pitkä aika kun alkaa ropisemalla tulemaan ihania vauvoja :heart: kohta elokuu, ihana kun syksy lähestyy! Tälle mammalle helteet jo riittää :LOL:
 
Mimosa: Oikein Paljon Onnea Prinsessan Johdosta! :flower: :heart: Mukavan kokoinen on kyllä ollut noilla viikoilla =). Meidän esikoinen syntyi aikoinaan 36+4 ja painoi: 2360g.

neitim: Minipilleritkään ei oo sopinu mulla :/

Nyt on kylppäri pesty. Johan tuli hiki!! Mutta tuskin mitää sen ihmeellisempiä tuntemuksia oo tulossa.

Joku kirjoitti mansikkarahkasta, että hänellä on käynnistänyt synnytyksen (?), ni miua alkoi silloin lukiessa hymyillyttämmään, ku sinä iltana tein mansikkarahkan ja se veti mahan sekaisin. Olisikohan syy ollu kuitenkin annoskoosta :whistle: . Mutta mitää oireita ei tullut mulle ainakaan.

Sipsunen: Täällä toinen, jolla ei oo supistuksia eikä mitää muitakaan! :hug: Mie toisaalta haluan katsoa, kuinka pitkälle tässä raskaudessa mennään, ku kaksi ensimmäistä raskautta oli ennen aikaista tai käynnistettii raskausmyrkytyksen vuoksi. Esikoinen syntyi rv 36+4, toka rv 38+2.

Kolmas neiti syntyi sitten 41+1 :D.

 
Mä oon täällä kanssa ihmetellyt missä mun limat ja supistelut on?? Tänään taas kävin vähän kävelemässä, eikä mitään tietoa mistään supistuksista :kieh: Kai ne sieltä sitten joskus tulevat.

Maijamehi ja toukka rv 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Copper: Tuliko vattuja?
Tulihan niitä ihan kivasti, paremmin ku moniin vuosiin.. pakkaseen saatiin taas muutama rasia ja huomenna pitää tosiaan käydä uudestaan perkaamassa pensaat. Ei oo kyllä yhtään mun hommaa kun pitää niin älyttömässä puoliasennossa poimia :LOL: Ja kun on tää painolasti vielä siihen päälle! Sitten kun on käynyt kolmeen kertaan yhden oksan läpi, nostellu sitä ees taas ja on ihan varma ettei siinä ole enempää kypsiä vattuja, niin eiköhän kauemmas siirryttäessä näy vieläkin kypsiä vattuja siinä samasessa oksassa!
 

Yhteistyössä