***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Hmmm.... mitähän sitä veikkais painoksi.... sanotaan 3580g ja kaks vaihtoehtoa syntymäpäivälle, eli mun isä on tilannut sintin syntymään omana syntymäpäivänään 2.8 tai sit jos ei silloin synny, niin sitte syntyy rv.39+1 niin kuin muutkin ja se päivä on sitte 8.8 =)
 
Galluppiin: Veikkaan syntymäpainoksi 3500g, neuvolalääkärin veikkausta mukaillen. Syntymäpäiväksi veikkaan 9.8, joka on mieheni syntymäpäivä. Silloin olisi rv 40+1.

Pahoin kyllä pelkään, että yli menee tuostakin veikkauksesta. Mitään tuntemuksia pikkuisen ulostulo aikeisiin viitaten ei nimittäin ole ollut. Muutamia vatsan kovettumisia ja vihlaisuja alakerran suuntaan sekä ajoittaisia pieniä menkkajomotteluja vaan. Ei puhettakaan varsinaisista supistuksista tai mistään limatulpista.

Sipsunen & nalle 37+5 :heart:
 
omat kuulumiset ensin ja luen viestit ja kommentoin jos johonkin on kommentoitavaa :)

Tänään oli nyt sitten aamulla äippäpoli !
Omasta olosta sen verran , että maha on tosiaan aika alhaalla ja nää lämpöiset ilmat . jalat on nyt jo turvoksissa polvista alaspäin . ja nilkat on ihan limput !
supistuksia ei oo ollut , ainakaan sellaisia että niillä olisi mitään merkitystä !
Vauva on nyt liikkunut vähemmän , joten saa odotella että miten liikkuu ja välillä hieman tökkiä masua , että lähtee liikkeelle !!!
Eilen oltiin jazz kadullakin kävelemässä , mutta eipä tullut juuri mitään suppareita ja se yksi s.. ei vaikuta kyllä millään tavoin ainakaan mun alakertaan tai suppareihin , eikä toi vattuteekään tunnu vaikuttavan mitenkään !
No mutta se äippäpoli .
Vauvan pää edelleenkin alhaalla ja hyvässä raivotarjonnassa , napanuora menee mukavasti vieressä , ei kaulan ympärillä ainakaan nyt .
Mittaa ei taaskaan meinannut saada kunnolla päästä , mutta nyt osoittautuikin hankalammaksi mitata reisiluuta . tää vauva on edelleenkin hassussa asennossa , kun yleensä vauva on jommallakummalla puolella masua niin tää viihtyy selkäsuorassa !!!!! Eli asentona on edelleenkin selkä mun selkää vasten ja täysin suoraselkäinen !
No mitat saatiin kuitenkin vihdoin ja paino-arviokin 3300g , joten syntymäpaino lasketunajantienoilla n. 3600g . Eli ei pitäisi ainakaan olla odotettavissa mitään 4 kiloista tai yli vaavia ! Sisätutkimusta ei tehty kun sanoi ettei tämän vauvan nyt vielä tarvitsekaan syntyä niin ei tehdä sisätutkimusta !!! Lääkäri oli joku uusi , en oo ennen nähnytkään , mutta asiallisesti tosiaan hoiti koko ultraamisen ! Ja noista mun sokereista sanoi , että on hyvät yms. mutta että saan sitten sairaalassa vielä ohjeet kotiinkin ja kannattaa seurailla niitä sokereita vielä kotonakin kun kerroin tosta mun taipumuksestani lihoa vasta odotusajan jälkeen ja että 15-20 kg tulee yhtäkkiä muutamassa kuukaudessa !


neitim+ tytsy 37+6
 
hmm.. galluppiin ... vauvan syntymä ja paino ..
Toivoisin vauvan syntyvän pian , mutta haaveissa olisi 31.7 viimeistään :) Muut lapset kun on syntyneet aina alkukuusta ... joten sen mukaan kyllä syntyisi vasta 1-2.8 :(
Painoarvio , jos syntyy lähellä laskettua aikaa niin varmaan olisi sen reilut 3500g , sanotaan nyt vaikka 3700g , mutta jos syntyy viikkoa ennen eli tuolloin 31.7 ( ? ) 3450g .

Sais mun puolestani kyllä alkaa jo syntymään :saint: , mut ei taida olla musta kiinni !
Kaveri olis kyllä vielä synnärillä ainakin viikonlopun , et olis juttuseuraakin :LOL:

neitim+ tytsy 37+6
 
Joku kyseli pienestä vauvasta , mulla oli painoarvio rv 32+6 2100g ja nyt 37+6 3300g , eli kasvua n. 240g per viikko !

hui ! Ton mukaan tulis laskettuna päivänä n. 3780g painava vauva ... eli aika liki mun veikkausta ennen laskukonetta :)

neitim
 
Huomenta täältäkin! :D Tänään uni maistui ja äsken vasta herättiin tyttöjen kanssa.. :p

Eilen oli tosiaan nlalääkäri..ja ei kyllä jääny oikeen kuottavainen mieli..Ensinnäkin: onko teiltä koskaan katottu "ankannokalla" kohdunsuun tilannetta,näillä viikoilla??? Ihmettelin suuresti,sit vaan ihan vähän sormilla koitti et on pehmentyny..ja kohdun suu siis tämän katselmuksen jälkeen todettiin kiinni olevaksi.. :eek: mua kyllä ihmetytti..ja kaikki joilta oon sit kyselly niin on sanonu et ei kai sitä nää,et se pitää kokeilla..?!?ja sit, lääkäri ei sanonu minkäänlaista painoarviota..seki vaivaa.ei muistanu aluks edes kattoa miten päin vauva on,sit vasta ku mä kysyin niin sano et meeppäs takas niin katotaan.sit kysyin et onko kiinnittyny,niin sanoi et hmm,en mä ainakaan saanu sitä päätä hirveesti liikkumaan.. :headwall: :headwall: että mikähän lääkäri se oli.. mietin jo et soitan terkalle ja kysyn et mikähän se lekuri oikein oli..

muuten kuulumiset:
paino +457g(280g)
turvotus +-(+-)
rr 118/71(104/71)
u-prot-(-) u-glut+(-)
sf 32(29)
rt(rt)
:heart: 150(145)

eli siis sokeria oli yhen plussan verran pissassa,aiko laittaa synnytyslääkärille konsultaatiopyynnön et mitä tehdään ku sokerirasituksessa silloin maaliskuun alussa kaikki arvot oli kuitenki normaalit.Mulla siis alkuraskaudessa myös näky sokerit yhellä plussalla.

mutta galluppeihin:kovasti veikkaan et tää herra tulee olemaan siinä 3900g(tytöt ollu 3085g ja 3530g)..ja syntyy varmaan 25.8 eli yli menee :ashamed:

jotenki edelleen masentunu olo ton lääkärin jäljiltä..

hepetius ja pikkuherra 36+3
 
Kylläpäs teille on tulossa ihanan pieniä (vaiko normaalin kokoisia vauvoja =)
Itselleni veikkaa tohon galluppiin että 4300g (vaikka pelkäänkin sen olevan 4,5kg), ja hyvin onnellinen oon jos on yläkanttiin toi veikkaus. Ja syntymäpäiväksi veikkaan 27.7. Toivon niin että käynnistävät sen ensi maanantaina. Muuten syntyy joskus lasketun ajan jälkeen kyllä!

Runttipullako se kyseli onko miulla uudelleen synnyttäjillä paikat olleet kiinni loppuun asti, miullahan oli rv 36+5 kanavaa jälellä 3cm ja sormelle auki. Ja kolmas lapsi, ei mitenkään siis hyvin oo paikat valmistautunu..

Toivon että nyt ois muutosta tapahtunu tonne kohdunsuulle, että päästäs käynnistämään kalvojen puhkasulla.. Oon kyllä kaikkeni yrittäny, eilenkin pesin mattoja, lenkkeilin, siivosin ja seksiäkin harrastimme, niin ei yhen yhtäkään supistusta ole tullut! :kieh: Nyt luovutin..

Limatulppaakaan täällä ole näkynyt, ainut mistä toiveita tänään heräsi oli, että jotain märkää lorahti housuihin, ei haissut pissalle, elättelin jo toiveita lapsivedestä, mutta sen koommin ei ole tullut, pientä menkkakipuilua vaan on..

Sokerit heittelee kovasti, kun pelkkä ruokavalio ei riitä :( Kurjaa jos vauva joutuu sitten kärsimään sokereiden heittelystä, kun joka tapauksessa joutuu häneltä niitä sokereita mittaamaan. Insuliinille olisin joutunut, jos ei olisi näin myöhäistä jo.

Pää lyö nyt tyhjää, väsyttääkin pirusti.. Lopetan tältä erää, hyviä vointeja kaikille, koittakaa jaksella nää viimeset pitkät viikot ja toivottavasti PIAN alkaisi tähänkin pinoon niitä vauvoja tupsahella!! =)

Emppux ja Aarre 38+5
 
Apuva!

Kävin vessassa ja en ole varma tuliko se minusta vai oliko kenties poikani heittänyt jotain pönttöön. Muistutti ehkä epämuodostunutta vadelmaa, mutta ensimmäiseksi tuli mieleen verinen klimppi (sori tuo kuvaus). EI kai tää voi tarkoittaa mitään? Tuli taas hirveä epävarmuus, etenkin kun tuon vatsalihas revähdys diagnoosin teki kätilö puhelimitse. Eikös se limatulppa ole sellainen limainen...tuo ei oikein vaikuttanut sellaiselta :eek:
 
Tässä kuulumiset eilisestä lääkärneuvolasta:

* rv 36+1 (33+5)
* Paino/vko: + 750g (+750g)
* Rr: 128/80 (141/74)
* Pissa U-Gluk. ++ (++)
* Sf-mitta: 36cm (34cm)
* Syke: +136 (+150)
* Liikkeet: ++ (++)
* B-Hb: ei mitattu taaskaan (125 rv 30+0)
* Turvotus + (+)
* Tarjonta: rt (rt)

Mun koko neuvolakäynti kesti huimat 10 minuuttia. :eek: En tiedä mihinkä sillä lääkärillä muka oli niin kauhea kiire...
Lääkärin mukaan poju on laskeutunu ja kiinnittyny. Kohdunsuun tilanne silti vain pehmeä, kiinni ja kanavaa 3cm. Runttis tätä vissiin kyselikin, et onko muilla tällasta tilannetta. Ja uudelleensynnyttäjä siis olen myös. Lääkäri ei sanonu mitään arviota, et millon vauva vois syntyä. Eikä sanonu mitään painoarviota myöskään. Ja mä en siinä sit itekään tajunnu sitä kysyä, kun jotenkin niin kauheella kiireellä käytiin vaan kaikki läpi... :(

Esikoinen painoi syntyessään rv 38+0 vain 2825g, eli kyllä tästä tuota isompi on tulossa. Onhan toi sf-mittakin kulkenu tuolla yläkäyrän yläpuolella jo rv 30 alkaen.
Galluppiin heitän siis ihan päästäni vaan arviot painosta ja syntymäpäivästä, eli sanotaan nyt sitten vaikka 3500g ja 10.8.
Mulla olisi hyvän kaverin häät tulossa vielä 7.8., joten toivon että vaavi malttais pysyä masussa vielä vaikka sinne seuraavalle viikolle. Polttarit jouduin jo suosiolla jättämään väliin, kun en mä olis vauhdissa kuitenkaan pysyny enää mukana.

Sairaalakassin ajattelin pakata nyt tänään valmiiks, kun sain eilen sopivan uuden Marimekko for Avon Roosa Nauha -kassinkin siihen tarkotukseen. :)
Se Runttiksen sairaalakassilista oli aika kattava, joten täytyy kaivaa se tuolta aiemmilta sivuilta jotain esiin. Ainut minkä keksin siihen vielä ainakin itelleni lisättäväks on vauvan tumput. Esikoisella meinaan ainakin oli tosi terävät kynnet syntyessään ja raukka onnistu raapimaan söpön nassunsa ihan verinaarmuille jo sairaalassa. :(

Hendu ja herra A 36+2
 
Moikka!
Nyt en kauheesti ehdi lukea ku niin paljon tullu taas tekstiä, mut lueskelen sitte illemmalla enemmän.
Tämän päivän neuvolakuulumiset:
Eli siis rv 38+5
Paino tippunut 500g :eek:
SF 35 (sama ku viimeks)
Sydänäänet 130-150
RR 133/87
Hb 130 (noussut)
Vauva RT (alhaalla mutta ei kiinnittynyt eli ambulanssilla vaakatasossa jos veet menee)
Pissa puhdas.
Limaa tänä aamuna vähän. (vihertävää)

Galluppiin Mä veikkaan et tää meidän poju painaa 3980g syntyessään ja syntyy 40+2 eli 3.8. (luulen siis et tää joudutaan käynnistään sillon 2.8. ja syntyy sitte seuraavana päivänä)

Meillä lähti neitokainen viikonlopuks mummolaan joten nyt ollaan miehen kans kans viikonloppu kahdestaan joten nyt olis hyvä aika lähtee synnyttään!!!! :D

Jonetta ja pikku-veeti 38+5
 
Aaah....Mä sain siivottua ja mieskin on jo kotona. :heart: Supisteluja sai tuo siivous aikaaseksi. :) Jos sitä yrittään ruveta iltaisin käymään lyhyillä kävely lenkeillä. Jos sekin auttaas asiaa.

[/b]Runttis[/b] mulla kans eka oli sektio ja toinen alakautta, mutta uudelleen synnyttäjäksi luettiin. Ja oon mun mielestä kuulut vai lukenut joskus, että vaikka olis sektio ekassa niin kyllä sekin on vaikuttanut alapäähän jotenkin. Paikathan ei niin "venyneet", mutta ainakin mulla synty tuo toinen 18 min ponnistuksen jälkeen ihan hyvin. Ja olin heti valmis tuleen uurestaan synnyttään. :LOL: Painoa oli 3675g herralla. Viikko sitten oli kohdunsuu sormelle auki, mutta muuten kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm ja vauvan pää liikkui vielä hyvin. Senkin pituus vissiin vaihtelee?

Nyt syömään jotain välipalaa ja sitten Seinäjokea kohti.

Elli Ja Öttis 36+5

 
heipsan B) juu,totisesti kävin siellä neukussa uusimassa näytteen ja viemässä pissanäyttet labraan.
Alustavasti soittelin jo vastausta pissasta ni oli negatiivinen :) olishan se mukava ettei mitään olis. lopullinen vast.viikonloppuna.

mä voisin kanssa ottaa osaa tohon galluppiin eli painoarvio 3500g ja lask.10.8 :heart:


lolu37+3
 
Kiitos kommenteista =) Eli lähtö voi sitten olla aika nopee kuitenkin, vaikka nyt tuntuu ettei tämä ole syntymässä vielä kuukausiin :D

Hendun tumput pitää muistaa, mä kättäriltä ostin tumput, kun meidän tyttö kans huito ja raapi itteensä kovasti, joten ne samat pitää matkaan laittaa. Ne onkin tuolla jo vauvan vaatekaapissa, mut pitää lisätä listaan. Se avonin kassi oli kiva, mietin kans et tilaisko mut jätin väliin.. mä yritän josko ihan reppuun mahtuis noi omat kamat ja sitten vauvan kamat saa mies tuoda kaukalon kera, tosin jotain vauvanvaatetta otan kyllä sairaalallekin, jos ne sairaalan vaatteet on taas kokoa xxxl meidän sintille, niin on mukavampi pukea edes suhtkoht sopivaa vaatetta.

Mulla särkee taas päätä, äsken otin parasetamoliakin (joku tabu), jos vaikka auttas. Otsaan ja päälakeen vaan särkee :( Eilen se jossain vaiheessa meni ohitte, mut taas on riesana.

Jaaha, pitää taas alkaa siivilöimään tota teetä - eikö ketään muuta raivostuta kun niitä hiutaleita pitää siivilöidä? :headwall: Mulla on niin isoreikänen toi teepurupallura, että ne tulee sieltä läpi.. mrrrrh.
 
Tiqustiina
runttipulla mä kun ostin tota teetä en omistanut sellaista tee-siivilää vaan pistin menee sellaisen normi siivilän läpi ja arvaahan sen että sinne jäi sikana niitä muruja.
Nyt ostin sitten sellaisen pienen siivilän teelle ja nyt on hieman parempaa :D

meidän neitokaisella on korvatulehdus ja viikon penisiliinikuuri.makaa tuossa ihan reporankana ja tuntuu ettei kuume laske :|

vitsi mä heräsin NIIIIIIIN kipeeseen supistukseen päikkäreillä että nyt meinas taju lähtee.sillo muistu mieleen mitä ne sitten on taas ku synnytys alkaa :whistle:
 
Gallup: Hmm.. Laitetaan vaikka 20.8 ja paino 2800g (lääkäri sanoi et pieni kokoinen vauva tulossa ja viime neuvolassa kun kasvu oli tippunut alakäyrille niin eikai sieltä sitten kovin isoa tule)

k-ati ja vaavi 34+3 :heart:
 
Äippäpolilla käyty.. tämän hetken painoarvio siis 3,7kg, eli syntymäpaino on jotain 4 kilon luokkaa, ainakin tämän lääkärin mukaan. riippuen tietysti koska mahtaa syntyä. Käsikopelolla kuulemma vaikuttaa suuremmalta kuin mitä ultra antaa tulokseks..

Siihen galluppiin vois vaihtaa mun kohdalla painoarvioks 3930g

Maijamehi ja Toukka rv 38+5
 
Galluakos täällä pukkaa, nooh, heitetään että 3025g on korkeintaan hertalla painoa syntyessään. On niin hentosia olleet nuo meidän tyttöset ettei tämäkään iso ole. Ja syntyy vähän ennen laskettua aikaa eli ens viikon keskiviikkona 28.7. kun la on 1.8. Sais sit soppelisti lapsilisätkin jo elokuulta, kjeh kjeh :saint: Tai sit nyt jo sunnuntai-iltana lähtee syntyyn..en osaa vielä päättää, buahhah.

Kävästiin Oulussa ostaan uus kamera ku vanha tilttii vähän väliä, ja täytyy olla kaikki kondiksessa kun tiiä millon h-hetki on käsillä.

Lapset ei oo nähnee mua kipeenä kun mun synnytykset on alkanee yöllä kun ovat tutimassa, äiteetä ei oo vaan aamulla näkyny kotona, iskä on ehtiny kotiin ku ovat heräillee =)

Tänään mennään koko perheelle sirkukseen ku ei oo lomailtu ku se yks reissu huvipuistoon. Ihan kiva ku ei oo pariin vuoteen käyty esitystä kattomassa, ei siellä viiti ihan joka vuos käydä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille, takuulla viikonlopuna aikana saadaan vauvauutisia, uskon näin!

Jonnuli ja hertta 38+5 :eek:
 
Galluppiin lisäisin syntymäpäiväksi 26.7. eli ens maanantai, kun se on ainoo päivä mikä ei oikein sopisi (meille tulee yövieraita silloin), niin oon melkein varma, että silloin just rysähtää! :LOL: Mun tuurilla käy niin kuitenkin...
 
Galluppiin täältäkin arvausta, syntymäpäiväksi veikkaan 5.8 (41+0 niinkuin edellinenkin) ja painoksi 3860 g (edellinen oli 4215g, mutta pienempää pitäis kai olla luvassa, tosin en oo ihan varma että uskonko tuohon...esikoisenkin kohdalla arvio heitti yli 700 grammaa ja suuremmaksi siis arviosta)

Äitivaan 39+0 Huhhuh!!
 
Heips!

Täällä alkoi miehellä nyt kesäloma. Jee, saa seuraa päiviksi, ettei tarvitse yksinään olla. Ajateltiin mennä tänään syömään ulos sen kunniaksi. :)

Galluppiin voisin veikata syntymäpäiväksi 3.8. ja painoksi 3750 g.:)
 

Yhteistyössä