***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

neitim mulla viime viikolla (35+) lääkäri vaan totesi että "jaa, sulla on tehty sisätutkimus tuolloin viikoilla 27 et katotaanpas samalla se tilanne ja ultrataan sitten" :) voivat hyvin sinultaki tsekata! toivon kyllä et huomennaki kattosivat minultaki.. Tahtoo tietää oisko edenny mihinkään suuntaan :D suppareita on kyllä ollut, ja edelleen supistaa... ihme kestosupistuksia..

Rebeska mahtavan kuulonen isyyspakkaus! olispa itelläki aikaa ja rahaa hemmotella miestä noin :heart:

Oi, suppikselle oikein ihanaa huomista iltaa!! Mekin ehkä päästään ens viikolla miehen kanssa kaksistaan kaupungille.. meillä on ilmaisliput sirkukseen ja jos kävis jossain syömässä :heart:
 
copper Mulla katottiin alapään tilanne viikolla 35 + jotain ... sillon ei ollut tapahtunut mitään ... mut nyt kun on ollut noita suppareitakin niin olis kans mukavaa tietää et oisko jotain edistystä tapahtunut ...

neitim

 
Suppis, mikä tuo kodinhoitaja-juttu on? Ihanko saat avuksi kaikenlaisiin juttuihin vai mitenkä? H-iukka olen kade jos teillä semmoseen on mahdollisuus :whistle:

Tänne ei kummosia, jotenkin tuntuu että tällä porukalla (siis meillä elokuisilla) on käynnissä kova poreilu, ja pian alkaa poksumaan oikein urakalla! Kun tätä kuuta ei ole jäljellä enää kuin muutama hassu päivä, niin kohta on pakostakin tapahduttava :D Mä itte varmaan jään sinne kuun loppupuolelle, mutta jospa nyt ihan 43. viikolle saakka ei tarviis olla.

Nyt haukkaan valkosipulipatonkia, vaikka se närästääkin niin sitä oli pakko tänään ostaa =)
Niin ja jos muistas sitä vattuteeta NYT laittaa, kerran jo taas kiehautin veden ja se on tossa jäähtyneenää.. ikuna muista noita haudutuksia sun muita :D
 
Ihanaa Sannuli että pieni prinsessanne on jo noinkin iso ja pääsee pian kotiin! Mun masuvauveli on aika lailla 2,5 kiloa nyt kans :heart:

Suppikselle siippoineen mukavaa huomista hääpäivää! :flower:


Täällä supistuksia S:n jälkeen... Aivan omituiselta tuntuu kohdunsuulla, taisi vähän ärsyyntyä, mikä oli tietty tarkoituskin :D Vein miehen kaupungille kaverinsa kans, toivottavasti ei ota enempää kuin sen kaksi kaljaa, jolle annoin luvan, eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka tänä yönä syntyisi! Tuskin sentään....

Ite taidan mennä sänkyyn lukemaan. Öitä!

Murske 37+5


 
Tulipahan tässä mieleen myös semmonen juttu, että minkähänlainen tilanne on nyt synnyttäjien määrässä vs. esim viime vuosi? Onko kellään ollu neuvolassa puhetta... eli jos on ruuhkaa, niin pitääköhän varautua sitten sulkuihin?
 
Niin tuosta vattuteestä sellanen kysymys, että kuuluuko niiden lehtien olla hieman sellasia epämääräsen näköisiä, aivan kuin olisi valkoista hometta pinnalla tms? Ostin tuon paketin luontaistuoteliikkeestä, ja päiväystäkin siinä näyttää vielä olevan, eli ei pitäis olla pilalla, mut eihän sitä koskaan tiedä.
 
Miekii haluaisin tuntea jo jonkinlaisia supistuksia, vaikka toisaalta ei ole kiirettä vielä synnyttämään, ku mitään ei oo pienokaiselle valmiina :eek: :ashamed: .

Mulla on ihan mieletöntä vihlontaa tai pistelyä tai miksikä sitä nyt kutsuisi nivusten kohdalla.. Yleensä vain toisella puolella. Ja on kipeää.

Ja potkii ihan ylös, kylkiluihin.. Ei kiva. Ihme, että saan yöllä nukuttua.

Tässä olen tämän viikon tehnyt 1000 palan palapeliä ja yli puolet olen saanut jo valmiiksi. Mutta nyt alkoi inhottavin osa, ku on taivasta ja kyllä niin saman väristä koko ajan, ettei kyl hajuakaan mikä on seuraava pala.

Mie odottelen uutta puhelinta saapuvaksi viimeistään ensi viikon perjantaina, mutta kuitenkin vielä viivästyy ja saan vasta elokuun alussa.

Mutta nyt nukkumaan.

- RD & Pörriäinen 36+1 -
 
neuvolapäivä taas vaihteeks, tuntuu et viikot menee tosi nopeeta ja silti ei kuitenkaan kulu millään :eek:
pissa vihdoin puhdas, ja edellisen näytteen tuloksetkin sain tietää ja ne negaa.
hemppari 110, pitäis saada nousee mut naulojako alan syödä jos ei nouse ni ei nouse, eikä noista obsidaneista oo mitään hyötyy. paino ei ollu noussu ollenkaan!! (hyvä hyvä hyvä!!). verenpaineet oli tosi hyvät, lukuja en nyt muista. Sit ne huonoimmat osiot :/ vauvan syke 125, kuulemma ihan normaalia et hidastuu lähellä synnytystä mut ei mulla kummastakaan aiemmin oo niin käyny ja sit sf-mitta putos taas 1cm, tipahti samalla sinne alakäyrälle.. mut koska viime viikolla äitipolilla katottiin virtaukset ni ei tarvi kontrollia-itteä kyl vähä jäi vaivaa.. liikeseurantaa täytyy tehdä entistä tarkemmin ku epäily pienestä lapsesta ja nyt toi sf ei ees kasva.
Suppareita tulee jo tosi paljon mut ei vielä mitään mahdotonta, eilen ku käytii leffassa ni vähä alko olla jo tuskaa istuu pari tuntii ku 5min välein kiristi mahan ja alko vihloo.

pikkumökö + elmo
 
Viistotilasta oli kirjoitettu. Meidän äitillä oli viimesin lapsi poikittain, eikä kääntynyt joten sektioon päätyi lopulta. Olivat yrittäneet käynnistää synnytystä, että jos vauva ois sillon kääntynyt itekseen mutta ei niin ei.

Vattuteestä. Juon silloin tällöin. Mun mielestä se ei oo erityisen hyvää, niinkuin ei mitkään teet, mutta kyllähän sitä juo...

Neuvolassa tänään kaikki mallillaan, mitä nyt painoa tullut 1200g viikossa, ennätys kyllä :ashamed: Oon mä kyllä syönytkin, esim. 2 kertaa viikon aikana käynyt ravintolassa syömässä... Yhteensä painoa tullut nyt n. 11kg.

Jeps, mut jos kiehauttais kupin teetä ja lähtis pikkuhiljaa nukkumaan...

Sande & kolmas toukka 36+4
 
suppis kyseli pysähtyneestä synnytyksestä... Eli mun neiti oli 4120g ja lääkkeillä käynnitettiin, avauduin kahdeksaan senttiin asti aamu ysistä seuraavaan yökolmeen , jolloin aamuyöstä ennen kiireellistä sektiota rupesi kohtu menemään takaisin kiinni n. 6-7 senttiin. Kalvot oli jo puhkaistu ja epiduraalit otettu myös... Mutta ei niin ei. Mulla puuttu kunnon supistukset tai iso vauva syynä , sen takia nyt viikolla 39 jo käynnistys kokeilu kalvojen puhkaisulla ilman lääkkeitä jos kohdunsuu kypsä. Jos ei niin sen takia suunniteltu sektio edessä seuraavana päivänä . Jännittää aika lailla , nyt oli tilanne täysin epäkypsä ja vauva jo 3200g , joten uskon että leikkaukseen mennään. Huisi ja pikkuinen 37+2
 
Mulla uni loppu jo ennen kuutta :headwall: siis oikeesti väsyttää mutta ei vaan saa unta.. Voisko nuita viikkoja ostaa jostain, huutis? ebay? Maksan aika paljon :D
Ai niin, eilen soitti lääkäri. Vuorokausivirtsassa proteiini hieman koholla. Maanantaina labrat ja sydänkäyrä ja aiko sitten taas soittaa että sovitaan jatkot :eek: Eli siis aijemmin oli jo puhuttu että käynnistys viikolla 38.. Mun kohalla ei siis mikään oo niin varma kuin epävarma:headwall:

-UpsyDaisy joka oottaa huomista "poksumisjuhlaa" :D
 
Huomenet! Täällä kanssa kukuttu jo ennen 6:tta, muu perhe nukkuu,,,hooh, tietää taas väsymystä puolelta päivin.......

Vadelmateetä olen juonut päivittäin 1-2 kuppia, mutta eipäs täälläkään mitään tuntumaa tule, että olisiko siitä mitään hyötyä.....

Lonkkaa ja alakertaa vihloo useasti päivässä, mieli on malttamaton ja tahtoisi heti päästä synnyttämään, jotenkin tälläkertaa tää loppuodottelu on niin ODOTTAMISTa.

Neuvolassa eipä mitään, painoa tullut yht 15kg, se ei hyvä,,, nooh pitää ryhdistäytyä sitten myöhemmin..

Onneksi tänään hiukka viileämpi päivä =)

Punis 39+2
 
Tiqustiina
Rv38 :heart: pokselista poo :heart:

Huomenna alkaa miehellä loma. Eka 4vko työpaikalta lomaa ja siihen perään sitten se 3vko isyyslomaa jos tää sankari syntyy ajoissa :whistle:
Vähä pelottaa miten tuo 7vko putkeen toisia tuijottelu luonnistuu ihan varmaan känää tiedossa :D

Likalla nous yöllä kuume varmaan korvat tulehtuneet ei muuta kuin nyt pitää lähteä siis lekuriiin. :wave:

Copper musta tuntuu että mulla menee aina potta aaaaivan sekaisin kun pitäis jonnekkin alakerta tutkimuksiin mennä. :D se on joku jännä yhtälö :whistle:
 
Huomenta! Täällä kanssa nukuttu huonosti,kai se vaan on valmistautumista vauvantuloon ja noihin yöheräilyihin :D Kohta pitäis lähtee viemään pissanäytettä labraan ja ottaa se himskatin sreptonäyte uudestaan,meinaan kyllä vaatia tuloksen saamista pian kun ovat ite ryssineet siellä tk:ssa

Voimia ja jaksuja kaikille :hug:

lolu37+3
 
Huomenia!
Täällä sitä on oltu ihan pirtsakkana hereillä jo kuudesta lähtien, uskomatonta! Mä kun oon aina ollu tosi aamu-uninen. :eek: Jotenkin vaan heräsin ja heti alkoi pyöriä vauva-asiat mielessä. Tuli äkkiä kova huoli siitä, onko nyt varmasti kaikki tarpeelliset hankittu (tarpeeksi vaatetta vauvalle jne), kun tuo rahatilanne ei ole mikään maailman mahtavin tällä hetkellä, ettei enää oikein montaa (ainakaan kallista) yllätyshankintaa sais tulla eteen. No, luulisin että on suurinpiirtein kaikkee tarpeellista, mutta näin ensikertalaisena silti pieni epävarmuus kaikista määristä esim montako bodya ja mitä kokoa jne... No kylläpä se sitte selkiytyy, ku pääsee oikeesti vauvan kanssa "harjottelemaan"!

Vattuteetä on täälläki ahkerasti lipitetty, oon melkein kehittäny siihen jo riippuvuuden :LOL: Vaikka se aluksi maistui jotenki oudolta, niin nyt oon päässy makuun ja tekis mieli juoda parikiin kuppia kerralla! 2-3 isoa mukillista oon päivässä juonu kuitenki vaan.

Isyyspakkausta en kyllä oo tekemässä, vaikka sinänsä hyvä idea oliskin. Ei vaan nyt anna tuo talous myöten alkaa hankkimaan enää mitään "turhaa" tilpehööriä. Eiköhän tolle isukille oo jo lahjaa tarpeeksi tässä vauvassa! =)

Runttipulla, me kun käytiin Kätilöopistolla tutustumiskäynnillä, niin siellä ne sanoi, ettei tänä kesänä ole mitenkään erityisen ruuhkaista, kuten on ollut parina edellisenä kesänä. En nyt muista, mikä se sun synnäri olikaan, mutta ainakin Helsingissä tilanne on kai ihan normi tällä hetkellä.

Suppis, sullakos se oli hääpäivä? Onnea! :flower:

Sannuli, tosi kiva että Annika pääsee kotona käymään! Ei mee enää kauaa, kun pääsette kunnolla omaa arkea elämään! :hug:

Voi että ku tää vauva jo syntyis! En malttais enää odottaa yhtään, ja tuntuu et mitään edistystä ei tapahdu, tai ainakaan ei oo yhtään supistanu, ei mitään limatulppia irtoillu eikä oikein muutakaan. No tietty toi vauvan kiinnittyminen oli edistystä, mutta ei kai se silti mitenkään ennakoi, et synnytys olis kovin lähellä? Odottavan aika on pitkä... :D

Mut jaksamisia kaikille, koitetaanhan vielä sinnitellä hetki! =)
Ituhippi ja tirppu 38+2
 
Täällä rauhallinen yö takana. ei supisteluja eikä mittään limojakaan ainakaan nyt oo tullut. No tänään oiskin tosi huono päivä syntyä, kun hoitajatilanne muksuille ei oo ihan varma, että pääsiskö kukaan katsomaan. että jalat ristissä vaan pitää tää päivä mennä. :whistle:

miehellä vielä viikko töitä ja sitte jää tänne meidän kanssa myös 7 viikoksi :heart:

Voimia kaikille näihin viimeisiin viikkoihin :hug: Nää on aina ne henkisesti ja fyysisesti rankimmat, kun ajatuksetkin menee niin laidasta laitaan ja olo varmasti monella kaikkea muuta kuin hehkeä.

Itsekään tiedä mitä aatella...toisaalta malttamaton ja toisaalta taas haikeet fiilikset, kun ollaan loppusuoralla ja jos sitä ei sitte koskaan enää olekaan tässä tilassa. :snotty:

Katjuska ja sintti 36+6 :heart:
 
huomenia

nyt himppasen nolottaa taannoinen kiukuttelu ja oma tyhmyys (ja sen paljastaminen ;) ) kelaan ja rahoihin liittyen.. :ashamed: Päivä oli muutenkin sangen itkuinen ja känkkäinen
Valitusosuus: mua ahistaa ja harmittaa, ku tuntuu ettei täällä tapahdu mitään ja mitään paitsi pestyt vaatteet ei oo vauvalle valmiina. Piti rempata ja laittaa sitä sun tätä ja vähän ku jostain mainitsee, ni vastaus on aina, ettei oo rahaa. (ja kun osaan on jo tarvikkeet hommattu.. JA osaan ei ees tarvis rahaa.. JA kun tiedän, että rahaa on, mutta miten priorisoida.. )
vaunut tulee ens viikolla, kaukaloo ei, sänkyä ei, pyllynpesupaikkaa ei, pikkutarvikkeita mitään ei...
....mulla ei oo rahaa ei. Aloitin ä-lomankin varhennettuna, ettei koko kesä menis ihan rahattomana opiskelijana :headwall: :headwall: :headwall: ens viikolla tulee (ja menee) ekat

toinenkin paskamainen juttu: Aloitin tänään Levolac-kuurin. (huraa? :LOL: ) Maha toimii taas säänöllisen epäsäännöllisesti ja koitan saada sen pehmeän sujuvaksi jo ennen sairaalaa. saas nähä toimiiko ja kuinka. En oo ennen käyttänyt.

Hurja, ku jotkut on jo isoilla viikoilla ja eräpäiviäkin on tiedossa :heart:

Me & I 35+6
 
Tänään sinne äippäpolille kokoarvioon, pikkasen jännittää. Nyt vaan kun keksis tarpeeks paljon tekemistä ennen sitä.

Meillä mies ei varmaankaan pidä ihan heti sitä isyyslomaa, katsotaan nyt mitenkä sitten tekee. Mulla onneks asuu mun vanhemmat ihan liki niin niistä saan apua tarpeen tullen:) Miehelle kyllä sanoin et jos tää syntyy silloin ku poju aloittaa koulun niin silloin hän kyllä saa olla kotona.

Jaahas ja sit katsomaan jotain aamupalaa

Maijamehi ja Toukka rv 38+5

tulipa tässä vielä mieleen, että viikonlopun aikana saan kotiin sen korisängyn, joten alkaa kaikki olemaan valmiina vaavin tuloa varten=) :heart:
 

Yhteistyössä