***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Joo tässä on myös kyseessä tuo ABO-immunisaatio...ehittiin jo yks yö käydä kotona, niin arvot pomppas 293. Valohoitoraja on 300, ottivat kuitenkin valoon koska olis kuulemma noussu vaan.

Ollaan täällä 62-osastolla, ja sänky tässä huoneessa on. Toinen vanhemmista saa yöpyä, varsinki kun imetän niin pakko saadakki olla yötä...:)

Mietityttää vaan se, että kuinkahan nopeasti arvot lähtee sitten laskemaan kun ottavat laskusuunnan. Nyt ne on sahannu ylös ja alas...

Tuplavalossa tääki köllöttelee :heart:

Onko jonnuli muilla lapsillasi sitten sama veriryhmä kuin sinulla? Pelottaa kyllä et tää tulee kaikille lapsille....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Nyt vonkaan tuota ukkoa.. tällä kertaa ei puhettakaan mistään s-hommista
:LOL: vaan haluisin jutella meidän eilisestä riidasta. Ja ukko ei tietystikkään jaksais ja haluis, ARGH........ pitää vissiin antaa sit olla ja odottaa josko huomenna.
No eikös se sovintokin ole S?
;)
No siitä sai eilen vain haaveilla... :/ jospa tänään, jos tuo tyttökin menisi mun siskolle yökylään. Jes! Onhan siitä jo aikaakin kun viimeks ollu yötä jossain.. Ainut vaan et on se äippäpolikäynti huomenna heti aamusta, kehtaako sitä mitään touhuilla jos sisätutkimuksen tekevät :LOL:

Nii, ihan käsittämätätöntä että me9 kerkeät lukemaan vielä noin paljon kirjoja!:flower: Mäkin haluisin mut päivisin en millään kerkee.. sit illalla ku ois hyvä väli lukea niin en millään jaksa, varmaan nukahtisin alta aikayksikön!

ruuth81 Meilläkin tyttö kumman räjähdysherkkä ollut.. varmaan jonku viikon kestäny ja ihan yhtäkkiä alkoi tuollaiseksi. Voiko uhma alkaa noin yhtäkkiä?!?! vai onko äitiki sit niin väsyny ja pahalla tuulella että tarttuu tyttöön :ashamed: Vai johtuisko siitä ettei meillä nukuta enää kovin usein päikkäreitä.. eilen kyllä nukkui nekin, mutta silti illalla piti raivota :headwall: välillä tuntuu et mitä tuolla tekkee kun ei mitään kontaktiakaan saa kun huutaa vaan, pitäiskö kaataa kylmää vettä päälle :whistle:

Voi järkky mikä ilmestys oli nyt aamulla peilissä.. kyl oli niin väsyneen näkönen naama että ja hirveet pussit silmissä! Kaamee näky... jospa tästä kahvin voimalla pääsis käyntiin.. Sentään kiva päivä tulossa, voi odottaa jo huomista ä-polia :) näkee taas pikkuisen :heart:
 
Pakkaatteko sairaalakassiin oman pyyhkeen?? Mä en millään muista oliko mulla viimeksi omaa pyyhettä vai ei.. Vois tänään alkaa jo kasaamaan johonkin laukkuun noita tavaroita. Ja jos kerkeis vaikka pedata vauvan sängyn jo valmiiksi :heart:
 
Selmiina Meillä kans oli tuo esikoinen sinivalossa, mutta selvittiin yhellä vuorokaudella. Voin vaan kuvitella miten tympeetä on ku vauva siellä joutuu oleen nuinkin kauan. Toivotaan että pian pääsis teidänki poika sieltä pois :hug: Kauhulla ootan että jos tällä tulevallakin on sitä keltasuutta.

Copper Minä en ainakaan ota omaa pyyhettä ku senkin saa sairaalalta :)

Täällä on neiti sitten vissiin kiinnittyny, on tuo häpyluu edelleen pirun kipee :/ Ei se esikoisesta näin pahalta tuntunu. Mutta en siltikään usko että ennen laskettua synnytän.

Ja hyi että mitä unta näin. Käärme puras tuota poikaa sormesta. Heräsin siihen että melkein hyperventiloin ja mahaa rupes puristaan ihan tosissaan. Mies sanokin että en saa enään uutisia lukee :LOL:

Marlin ja Justiina 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Nii, ihan käsittämätätöntä että me9 kerkeät lukemaan vielä noin paljon kirjoja!:flower: Mäkin haluisin mut päivisin en millään kerkee.. sit illalla ku ois hyvä väli lukea niin en millään jaksa, varmaan nukahtisin alta aikayksikön!

Ne on nää kauniit ilmat ja miehen loma =) Pihalla istutaan,lapset touhuu omiaan ja siinä hyvä paikka kaivaa kirja esiin.
Mä toki oon oppinut lukemaan niin etten pikku häiriöistä(kiukuttelut,kakkat housussa tms mukavaa)mene sekaisin lukemisssa,jatkuu sitten tilanteen rauhoituttua :D
 
Kiva kuulla Selmiinan ja pojun kuulumisia :heart: Toivottavasti tilanne pian helpottaa ja pääsette kotiin nauttimaan vauva-arjesta :hug:

Ja tosiaan ,mitä pikkutytöille,annille ja annikalle kuuluu,kotonako jo? :heart:
 
Toivotaan että Selmiina ja poju pääsevät pian nauttimaan vauva-arjesta kotiin.
Samaa oon mäkin miettinyt, että mitä annille ja annikalle kuuluu?? :heart:

Mä oon viime yönä taas yrittäny nukkua ainoastaan toisella kyljellä kun kerran toiselle kyljelle kääntyminen on sattunut niin pirusti :kieh: Toivottavasti menis pian ohi tää selkäsärky.

Tänään tarvis jotain järkevää puuhaa keksiä, huomnna varmaan oonkin sit ihan tulisillä hiilillä kun vasta klo 13 on se äippäpoliaika.

Maijamehi ja Toukka rv 38+4
 
Me9B: Mulla ei tytön synnytyksen jälkeen irronnut istukka, vaikka ensimmäinen lapsi oli kyseessä. Leikkaussalissa sitten nukutuksessa käsin irrotettiin ja sitten pääs tytön luo osastolle =) Oon nytkin varautunu ,että jos alakautta synnytän niin istukka ei irtoa ja joudun taas käsinirrotukseen.

jonna ja pikkuveli 36+3
 
Huomenia, täällä parturissa käyty ja nyt taas otsatukan alta näkeekin jotain. Kohta lähden kaupungille jo, kun puolilta päivin pitää olla sitten siellä naikkarilla.

Aamun karvanpoisto olikin aika haasteellinen homma, lopputulos kaikkea muuta kuin mitä pitäisi olla, mutta olkoon. En kyllä käsittele mitenkään tuota alapäätä tämän mahan kanssa enää...

Selmiinalle tsempit valohoidon kanssa, onneksi tuohonkin "vaivaan" on olemassa hoito, vaikka varmasti oma stressinsä siinäkin on.

Nyt tytön kanssa leikkikentälle ja sit mies koppaa meidät siitä kaupungin suunnalle, jossa siis mä jatkan omia matkojani sinne sairaalalle, kun siellä ei lapsia suvaita...

runttis ja sytkylä
 
Viistotila on päivän sana! Eilen oli siis neuvola-lääkäri ja edelleen vaavi hassussa asennossa, eli viistotila kirjattiin papereihin... Lähete äippäpolille, jossa sitten tutkivat asiaa tarkemmin :headwall: Henkinen valmistautuminen sektioon on siis syytä aloittaa, koska jos ei asento itsestään muutu/käännös ei onnistu niin sektio on 100 varmasti edessä. Jalat edellä ei ole kuulemma soveliasta edes lähteä yrittämään alakautta.

Muuten oli arvot ihan hyvät, mitä nyt painoa tullut vähän liikaa. Kohdunsuulla ei myöskään mitään erikosta ole tapahtunut, pehmeä oli, mutta kaikki kiinni ja täysimittaista :D

Kukas on käyny perätilan takia polilla? Mitäs siellä on puuhailtu?
 
Selmiina toivottavasti valohoito alkais pian tehoamaan kunnolla. Mulla kaksi lapsista olleet keltaisia, mutta ollaan selvitty parin kolmen päivän valohoidoilla. Toivottavasti pian pääsisitte kotiin nauttimaan normaalista arjesta. :heart:

täällä kans tavoitteena saada ennen synnytystä ees toi yks kirja loppuun. oon huono päivisin lukemaan, niin tulee sitte illalla sängyssä lueskeltua. Viime yönäkin tuli luettua pitkään, kun ei uni tullut.

Jotenkin sitä vaan kaikki pyöri yöllä mielessä ja ensin odottelin pitkään, että vauva ees vähän liikkuis, kun on nyt lähiaikoina ollut kovin hiljainen ja heti nousee huoli. No sitte alkoi kans synnytys pyöriä mielessä kovasti, kun eilenkin sellaista välillä kellertävää ja välillä väritöntä limaa tuli pihalle ja edelleen nyt aamulla tullut tuota väritöntä. Mulla kans synnytykset mennyt tähän asti ilman mitään ihmeempiä ongelmia, niin vähän sitte kans tulee mietittyä, että voiko nytkin vielä olla niin hyvä tuuri ettei mitään ongelmia tulis. :ashamed:
En yhtään muista miten viimeks on lähtö tullut, kun noita limoja on alkanut pihalle tulla :whistle: sen kyllä muistan, että sitten kun siinä on mukana tullut punertavaa, niin oon saanu lähteekin sairaalalle samana päivänä. Voishan tuo sintti vielä ees tuon ens viikon pysyä viel masussa, kun sitten alkaa miehellä kesäloma. B)

nyt laittamaan pyykit kuivumaan ja sitte laittamaan sintille sänkyä valmiiks :heart:

katjuska ja sintti 36+5 :heart:
 
Huoh, en oo aikonu enää valittaa mutta... :ashamed: Alkaa väsyttään nää kaikki mittaamiset: verensokeri, verenpaine, valkuainen pissasta, liikelaskenta.. Varsinki tuo liikelaskenta tuntuu saavan mut aina niin huolestuneeksi. Aamulla tais mennä jo miehellekki ärisemiseksi kun sekin tuli vatsan päältä liikkeitä tunnustelmaan :ashamed:

Äsken soitin polin sihteerille labravastauksista kun sen vuorokausivirtsan vein eilen. Sano vain että valkuaista on ja hoitaja soittaa mulle takas kunhan on lääkärin kanssa puhunut. Mitähän tästä nyt tulee. Hohhoijaa, mulla tää tilanne näyttää muuttuvan jokapäivä. Ja sen mukaan jokapäivä muuttuu myös suunnitelmat että milloin ehtis nuo esikoisen 6vuotis synttärit pitää :headwall: Mutta minähän kestän kun tuo Fiina (ja muu perhe) vaan kestäs tällasta stressi-mammaa :D

UpsyDaisy ja Fiina-neiti 35+5
 
Äitiyspolilta kotiuduttu. Kohdunsuun tilanne pysynyt edelleen suht samana (4cm ja reunat jäljellä, kalvot pullottaa) , vaikka nyt on supistukset paljon lisääntyneet.. Painoarvio oli nyt 3150g. Sain vkolle 38 ajan, sitten mietitään mahdollista käynnistystä. Tosin missään raskaudessa en ole sinne saakka päässyt :) .

Vilivet tasan 36
 
Tämä päivä alkoi neuvolakäynnillä ja kaikki edelleen kunnossa. Vauva on kiinnittyneenä eikä pää hievahdakaan ja sama tilannehan oli jo viikko sitten. Sellasta vihlontaa ja painetta kyllä tuntuu ja paljon tuolla alhaalla. Hemppa oli nyt pompsahtanut oikein kunnolla ylös ja se on tosi hyvä synnytystä ajatellen (124). Sf mitta oli 35. Kaikki siis hyvin ja rauhallisin mielin pitäisi vaan odotella synnytystä.

Eilen tuli ostettua vähän eväitäkin jo valmiiksi sairaalakassiin. Lähinnä siis miehelle, koska itsellä ei siinä varmaan tälläkään kertaa ole ruoka ensimmäisenä mielessä. Jotenkin kyllä uskon, että ei tässä vielä ole lähtö lähellä vaan sinne laskettuun aikaan mennään, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Synnytys kyllä jännittää aikalailla, mutta en ole sitä juuri miettinyt nyt etukäteen. Varmaan sitten saan jonkun paniikin kun lähtö oikeesti tulee.

Jännityksellä odotellaan täällä taas lisää vauvauutisia tulevaksi. Elokuu lähestyy kovaa vauhtia, joten pian alkaa varmaan uutisia tulemaan enemmänkin. Koittakaahan jaksella mammat!

sintyli ja sälli 38+2



 
Kaunista päivää kaikille! B)

Ihanaa munkin mielestä, että moni saanut eräpäivää vauvan saapumiselle. :heart:

Mun ainakin tulee tosi ikävä tätä mahaa jossain vaiheessa. Nyt, kun pahemmat vaivat (siis pukamat) on karonnut, niin orotus on taas ihanaa. :heart: Liitoskipuja erelleen yöllä saa purra tyynyn kulmaa, että pääsee kääntymään niin ettei ääneen valita. Turvotukset on laskemaan päin. :)

Meillä täällä ihana yli 10-vuotias koira herra hoidossa. :heart:. On kaverien koira, lähtivät käymään päiväseltä vantaalla ja sanottiin, että meille voi tulla hoitoon, ettei koko päivää tarvi yksin olla.

Näköjään lähetin kesken kaiken....jatketaan juttua.

Olin eileen korvapolilla käymässä, totesivat olevan hilsettä mun korvassa (näin normaalilla kielellä.) Viikko antibniootti tippoja tiputellaan ja kahren viikon päästä uus käynti. Silloin kattotaan onko levinnyt tärykalvoon, kun eileen ei nähty. Jos on levinnyt, niin sitten on korvaleikkaus eressä, koska tuo hilse aiheuttaa luunsyöpymistä. Siis jos ei pääse poistumaan. Sanoinkin miehelle, ettei silloin parane mennä synnytään. :LOL:
Saa tänkin asian hoitoon. Oon aina kärsinyt korvatulehduksista, puhkaistu monta kertaa ja putken ollu 3 kertaa.

Itellä kans alapää on vain siistimisellä matkassa, joskus ollut paljas, mutta kerta riitti mulle. :$ Nyt en oo siistiny, kun ei nää. Mies vois pikkasen kattoa, varmaan tykkäis. :whistle:

Mulla aivan lyöö pää aivan tyhjää.

Poijat meillä kans aivan mahrottomia tappeleen, onneksi pian alkaa koulu. Ilkeästi sanottu, mutta näkee kavereita enemmän ja saa päiviin kunnolla sisältöä. Ja nyt on kans ilmestynyt "ongelma" tuon nuorimman kans. Jos nukkuu päikkärit ilta venyy yli 22.00 ja jos ei nuku niin ilta on aivan yhtä tinttailua. Eli taitaa nukkua päikkärit ja menee sitten myöhempään nukkuun.

Ja sitten tuolla vanhemmalla on sitä 7-vuoden uhmaa. :kieh: On niinkuin joku teini välillä. Ei usko, länkyttää, tekee tahallaan tinkiä, itkee kun jää pikkuveljelle häviölle vaikka ite olis aiheuttanut riidan. Lähtee marsiin paikalta jos asiat ei mee niinkuin haluaa ja haukkuu. Sitten valittaa, kun huuhdan välillä kuin jalopeura. :ashamed: Sanoinkin, että usko normaalista puheesta niin ei tarvi huutaa ja suuttua. Nyt tuntuu, ettei paljoa tarvi, kun ääni kohoaa. Pistetään hormoonien syyksi. :whistle:

Mä kans oon lukenut 2 romaanin viikkovauhdilla nyt kirjoja. Kun on ollut niin kuuma, ettei muuta oo jaksanut tehrä. Ja välillä oon öisinkin lukenut, kun ei oo vaan saanut unta. Viimme yö onneksi meni hyvin.

Vanhin oli meillä valohoidossa päivän ja sekin tuntui silloin kauhialta hormooni myrkyssä. Vaikka tiesikin, että vauvan parhaaksi se on.

Elli Ja Öttis 36+4
 
Selmiina, katoin just neuvolakortista niin 10 vuorokauden ikäisenä tuo esikoisneiti kotiutui sairaalasta. Eikä kellastunut enää uudelleen, varmaan tekin kohta pääsette, kun vauvan ikähän on plussaa eli bilit alkaa hälvenemään mitä enemmän vauvalle tulee ikää ja kasvaa. Siihen aikaan (melk. 10 vuotta sitten) ei ollut mahdollisuutta yöpyä siellä vauvan kanssa vaikka imetin ja sainkin sähköpumpun mukaan maitokeskuksesta, ja yölläkin pumppailin ja vein maidot sit aamulla ku menin vauvan luo. Ihana kyllä kun voi yöpyä vauvan kanssa ikävä oli niin mahdoton.

Muilla lapsilla ei tuota abo-immunisaatiota ole ollut, eli kai ne on sit samaa veriryhmää tjtn..tuossa abossahan äidin ja vauvan veret pääsee jossain vaiheessa sekoittumaan niin sillä sit nostaa vastasyntyneellä huimiksi ne biliarvot, jos oikein muistan.

Eipä tullut yöllä lähtöä vaikka illalla oli kummia tuntemuksia..eikä yöllinen ässäkään tehny mtn suppareita taikka muuta. Nooh, ootellaan B)

jonnuli ja hertta 38+4
 
Moikka
Täällä ei tapahdu mitään.. toivon todella et synnytys käynnistyis itestään ennen "eräpäivää" joka siis 2.8.
Viime yön valvoin ja mietein tota vauvan painoarviota.. tiedän et niihin ei kannata liikaa takertua mut jotenki uskon et aika hyvin pitää paikkansa kun se eilinen lääkäri on hyvin kokenut lääkäri ja tarkasti arvioi painoa sekä vatsan päältä käteen että ultralla ja tosiaan arvio eilen oli se 3,7kg. Mietityttää vaan et kuinka paljon se kasvaa tässä 10 päivässä jos "eräpäivään saakka mennään. :eek:
Selmiina Toivottavasti pääsette pian kotiin ja vauvan arvot laskee!!! :hug:
Vauvauutisia täälläkin odotellaan lisää ja myös syntyneiden vauvojen kuulumisia!!!
Huomenna taas neuvola.

Jonetta ja pikku-veeti 38+4
 

Yhteistyössä