***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Moi!

Täällä sitä herkistelin ku kattelin et osa saanu "eräpäivän" siis oikeesti kyynel nousi silmään... Ihme hormonaalista herkkyyttä taas liikkeellä :whistle:

Kukas sitä omaa pyyhettä pohti, olikos Copper älä olta mukaan, käytät kerran ja sen jälkeen ei tarvii enää samaa pyyhettä käyttää... On eritettä ja toista luvassa kumminkin synnytyksen jälkeen jokunen tovi ja 1 pyyhe pesuun joka suihkukerran jälkeen... :whistle:

Mitäs muuta alakarvoituksista niin itse sokkona vetelen höylällä ja hyvin sujuu, jäljestä en ole varma mut eipäs tuo ukko ainakaan ole valitellu... Itse muistelen vaan sellaista et jos synnytys käynnistyy niin älä enää edes alkusupparien jälkeen mene höyläilee--- BAKTEERIT... anna siinä vaiheessä rehottaa rauhassa, on ne kätilöt takuu varmasti nähny yhtä sun toisen näköistä römpsää :LOL:

sairaalakassi EI ole vieläkään pakattu ja osa tavaroista kaupassa, mutta... Eipä mulla merkkejäkään synnytyksestä...
Ei supistuksia, ei niin mitään...

Illalla paras S kehiin ja se ainoa S johon uskon :D

K ja "pötkylä" POKS rv 38 tasan :wave:
 
Selmiina, toivottavasti pääsette pian kotiin.

Ihanaa, kun moni tuntuu jo saaneen eräpäivän :heart: Täällä sitä vaan odotellaan, että jotakin alkaisi tapahtua.

Kovasti jo alkaa jännittämään, että milloinkohan sitä pääsisi itsekin vauvan hakuun. Kohtahan vauvauutisia alkaa jo tähän pinoon sadella runsaastikin. Jännää!

Olo on tänään ollut aivan kamala. Aamu alkoi pahoinvoinnilla ja oksukin tuli taas pitkästä aikaa. Pyörryttää ja väsyttää. Vatsa jo toista viikkoa sekaisin. Eipähän tarvitse ummetuksesta kärsiä.

Sipsunen & nalle 37+4 :heart:
 
Mulla kanssa ollut vatsa nyt hetken aikaa sekaisin. Lisäks vauva ollut suhteellisen hiljaa, iltaisin hiukan enemmän liikkunut, mut ei mitään ihan kauheesti. Tänään tarvis katsoa ton esikoisen kaikki tarpeellinen vaatetus kun lähtee isälleen sekä sitten tietysti myös tarvittavat tavarat kun lähtee su ja ma välisenä yönä mun vanhempien kanssa reissuun. Itselläni on huomenna se äippäpolille kokoarvioon aika.

Ihanaa täällä taitaa alkaa ukkostamaan, johan sitäkin on jo odotettu ties kuinka kauan.

vauva uutisia täälläkin odotellaan :heart:
 
Heips, äitipolilta kotiuduttu ja jopas olikin mukava (nais)lääkäri =)
Tärkein ja parhain uutinen ekana: vauva on raivotilassa ihan niinkuin pitää, on vaan vielä kovin ylhäällä. Ja sit tokaks paras uutinen: mun luut joustaa ja lantio on hyvinkin tilava synnyttämiseen, kovakouraisen ronklailun perusteella. Eli siis ei tarvitse sitä pelätä että olisi liian pienet kanavat. Painoarvio oli 2927g eli just passelin kokoinen (jos nyt siis pitää paikkansa, käsikopelolla sai samansuuntaisen arvion kans) ja kovasti vauva siellä hengitysharjotuksia teki ja melskas masussa.

Aika kovakouranen oli kyllä se tutkimus, nyt tihuttaa vertakin, mutta hengissähän tuosta selvis. Paikat on vielä kiinni ja pikkusen vaan pehmenneet ja kanavaakin jäljellä 2 cm. Lääkäri totesi vain, että nyt sitten vaan odotusta ja synnyttämään jossain vaiheessa, ja jos yli menee niin jotain 42+1 sit käynnistetään, mutta jospa tämä syntyisi ihan ilman mitään kommervenkkejä.

Marlin, mulla ei ole mitään hyötyä ollu kyllä miehen lomasta - se käytännössä asuu tuolla pihalla noissa omissa puuhissaan. Nytkin kun tulin sieltä sairaalasta hikisenä ja väsyneenä, niin sinnehän se jo paineli. Onneks tyttö nukkuu vielä, kun oli menny niin myöhään köllölleen päiväunille, että kai mäkin hetkeksi sitten voin mennä..

Niin joo ja lukemisesta, mulla on välillä mahdottomia lukukausia, et ahmin kirjan parissa päivässä ja heti putkeen lisää - ja sit menee tovi etten lue lainkaan. Viime viikolla luin yhden romaanin, mutta uutta en nyt ole alottanu, vaikka eilen sitä kyllä suunnittelin. Jospa tänään sit vaikka alottas, kun yöllä en kuitenkaan nuku....


runttis ja sytkylä :heart:
 
Täällä taas....Mies kans ilmoitti tuos päivällä, että sillä alkaa tänään kesäloma. Yks rekan lastaus on huomenna, mutta siihen menee vain n. 2 tuntia. Sitten ollaan 7 viikkoa myös yhres. :heart:

Runttipulla :hug: sun äitis ei kuulosta oikein mukavalta, kun tuollaisia menee sanoon. :(
Mulla vois orottaa anopin suusta jotain tuollaista. Se on sellainen "totuuden" torvi välillä.
Onneksi on 14 vuodes oppinu, mutta kaikkia en aina niele. Sitten joskus, kun sanon takaasi niin nöyristellään hetki ja kattottaan etten "taas" pääse suuttuun.

Jollain oli hääpäivä....Onnea valtavasti.

Mulle muistuu näin väliajalla mieleen mitä piti kommentoida. :LOL: Sitten, kun tulee tänne koneelle niin tuntuu, ettei mitään muista.

Äitee kans soitti ja tuumas, että he menevät viikonlopuksi mökille, kun ei sulla tuo synnytys näytä olevan lähellä. Onneski on sen verran "lähellä" alle 100km, että pitääs keritä tänne hoitaan jos yht'äkkiä lähtö tuleekin. Mutta jotenkin vaan ottaa päähän tuo, kun tiedän ettei siellä nyt aivan kuivin suin olla. Toivon (uskon kyllä, että on) mukaan äitee on sitten, kun tietää ettei muita yöhoitajia oo nyt saatavilla, kun lähtivät kuniinkuus raveihin. Sekavaa sepostusta, mutta helpotti. :D

Supistuksia on ruvennut nyt oleen joka päivä. Jee...ja yks yö poltelli jo reisiäkin. Kait se lähtö joskus sitten tulee. Nyt on sellainen olo, että menee ainakin laskettuun aikaan. Mieli vaan rupiaa oleen jotenkin malttamaton, kun haluaas nährä toisen pikkuisen ja tietää kumpaa sukupuolta on. Mieskin yks ilta tuumi, että minkähän näköinen pikkuinen on. :heart:

Mutta jos nyt yrittään mennä silittään nuo loput vauvan vaatteet, että sais laitettua lipastoon.

Elli Ja Öttis 36+4
 
tuli muuten mieleen et nyt mulla on välillä alkanut tuntumaan ihme vihlasuja tosta nivusesta reiteen päin (tosi hyvin selitetty, mut en osaa oikeen muutenkaan ) Mitähän ne mahtaa olla vai liitttyisikö jotenkin supistuksiin??

Ihanaa täällä sataa vettä ja hiukan myös ukkonen jyrähtelee=) Ihanaa!!

Nyt katsomaan pojalle viikonloppu kassia isänsä luo sekä tietysti matkalle otettavaa reppua...
 
Tiqustiina
Maijamehi jospa vauva on niin laskeutunut että painaa hermoihin tuolla nivusen kohdilla ja siitä kipu?

hitsi meinaa flunssaa pukkaa.kurkku tuntunut karheelle eilisestä asti ja nyt tuntuu että olis nenäkin menossa tukkoon noyyyyy :(

mites vadelmanlehtiteen juojat ,vieläkö maistuu? :D mä siemailen kupin pari päivässä mutta pakko sanoa että en usko sen tehoavan mihinkään. enemmänkin olen jäänyt juomaan koska se maistuu oikeastaaan hyvälle :p

pumppi treeni takana josko vielä illalla viittis mennä lenkille lasten kanssa ja sit saunaan. mulla on joku hillitön himo saunaan mennä koko ajan. näillä helteillä ei kovin järkevää mutta joku kumma himo vaan iskenyt nyt :D

Huomenna poksutaan apuva
Tiqustiina & Tiqu rv 37+6 :heart:
 
Mun mielestä vauva ei oo laskeutunut, mut mun äiti ja yks tuttu oli sitä mieltä et mun maha on ainakin laskeutunut alaspäin. Kait se kipu silti johtuu just jostain sellaisesta et vauva painaa johonkin hermoon.
Nyt kyl tarvis saada jotain aikaiseks, mut juutuin taas tähän koneen viereen :LOL:
 
Elli, joo mun äiti on vähän... omalaatuinen kyllä. Ei ole oikein kontrollia tai käytöstapoja lainkaan, mun mieskin aina välillä kummastelee sen käytöstä ihan tosissaan. Mutta onneks asutaan kaukana niin ei tarvii olla niin paljoa tekemisissä, tytön ja tämän tulevan vauvan kannalta tiety vähän harmi, mutta anoppi korvaa sitten moninkerroin =)

Tiqustiina - arvaa muistanko nimeä, mutta nuorehko, vaaleahiuksinen hoikka ja silmälasipäinen oli se lääkäri.

Mulla on kans särkeny nyt päätä, olisko ukkosta ilmassa - tai sitten huonosti nukutun yön takia ja melko kuuman sairaaalareissun vuoksi... tuntuu että semmosta melkein "krapula-jomotusta" olis nyt, ei mitään terävää särkyä siis. Me9jab, mulla oli yöllä tuota tuskanhikeä - väsytti kauheesti, mut kaikki asennot teki huonon olon ja kävin vähän väliä vessassa, juomassa ja vessassa ja kävelemässä ja ottamassa närästykseen lääkkeitä. Varmaan pari tuntia sain vaan unta. No, jospa ens yö olis parempi kun voi nyt ehkes olla sitten lepposampi olokin, kun tänään sai ihan ok uutisia. Toivon tosiaan vaan, että nassikka pysyy oikein päin, ja rupeis sitten jossain välissä laskeutumaan.

Ai niin, lääkäri vielä ihmetteli että miten mä niin ketterästi sinne tutkimuspöydälle oikein kipusin, kun maha on näinkin "ulkona" (lyhyt kun olen)... :D Sanoin vaan, että se on se tekniikka mikä on hallussa :D

 
Ajatteliko kukaan kasata isyyspakkausta? Mä oon pikkuhiljaa keräillyt ja miettinyt kamaa sinne, mut nyt tarvisin mielipiteitä/ideoita. Ajattelin ostaa sellaisen muovisen (lue:halvan) työkalupakin ja laittaa sinne jotain näistä, tai kaikki :D :

* Vaniljasikareita (varpajaisiin)
* joku pullo (konjakki ehkä) ja vauvalle koliikkipullo, jota ei tarvitse koota mitenkään :D
* I <3 dad -bodyn
* pinkit boxerit (saavat kulkea samanvärisissä vaatteissa)
* Isin kulta -pipon ja isin tyttö -tutin (tikkunekku.fi)
* Dvd:n (katsoo tosi paljon suomalaisia sarjoja esim. uunoja)
* Hoplop lahjakortti (poikien laatuaikaa)
* Salmiakkia
ja sit ajattelin et jos vielä painais itse h&m:n boksereihin ja ehkä t-paitaan jonkun tekstin. Mulla ois värit valmiina ja se olis ainakin henk.koht. lahja. Ostettiin ekana isänpäivänä lahjaksi hänelle iskä bokserit ja hyvä ettei hän nyrkkipyykkiä pessyt, kun ne oli saatava aina jalkaan :)

Ajattelin myös, että vois väsäillä jotain lippulappusia noitten tavaroitten sekaan ja ehkä ostaa jotain tosi henk.koht. ;) Alkaa vaan aika ja mielikuvitus loppumaan! Meillä on ens kuussa hääpäivä, joten silloin olis viimeistään hyvä aika antaa se.
Kuulin vahingossa, että saan vissiin lapsi -korun lisäksi jonkun muunkin korun, joten on ihan kiva antaa toisellekin jotain muutakin kuin lämmintä kättä ;) :heart:
 
Runttis Hienoo, että sait polilta noin hyviä kuulumisia. =)

Ruuth hyvältä kuulostaa tuo isyyspakkaus. Ite tein tuolle miehelle ekan pojan aikana, mut en nyt enää oo jaksanut väsäillä.

me9jaBonus samanmoista tavaraa täälläkin eilen tuli :x ja tänään nyt ollut tuota värittömämpää limaa. aamusta vauva painoi ihan hirveesti tuonne alas, mutta ei kai tässä vielä mihkään lähdetä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
heinis1 - albetol ko sulla aloitettiin? Millaset verenpaineet sulla on ollu?
Itse söin alkuraskauden tuota albetolia ja sitten verenpaineet laski liian alas ja n. 2kk sitten se lopetettiin. Nyt näyttää että arvot taas kohoamassa (n. 135-140/90-95) tasoa. Olin varma että lääkitys aloitetaan uudelleen mutta lääkäri sanoi että seurataan :eek: Alottelis lääkitystä kuulemma uudelleen vasta 160/100 lukemilla. No, seurataan sitte :/ Oliko sulla muuten myrkytysoireita vai vaan toi rr kohoaminen?

-UpsyDaisy ja Fiina-neiti 35+4
Moikka!
Juu aloitettiin just tuo albetol. Neuvolassa paineet oli 114 tietämillä. Äippäpolilla oli 100-105 välillä levossa alapaine ja yläpaine oli 130-140. Mulle sanottiin että 105 olis sellanen raja että silloin pitäis aloittaa lääkitys. Mulla oli myös proteiinia vähän pissassa. Oon keräilly niitä vuorokausipissoja, mutta ei ole ollut suuria määriä. Korkea verenpaine lisää kuulemma riskiä että munuaiset falskaa ja tulee sitä proteiinia. Muita myrkytysoireita ei juuri ollut ehkä pientä päänsärkyä ajoittain. Tuntuu kyllä tosi turhalta syödä noita lääkkeitä näin loppuvaiheessa, mutta olo on kyllä parantunut ja onhan se hyvä että seurataan että kaikki kunnossa =)
Heinis ja pikkubotti 39+ 2
 
Voih, 6 vauvaa jo syntynyt! Onnea kaikille vauveleista :heart:
Annika pääsee pian kotiin! V-lopun jälkeen pääsee ensimmäiselle kotilomalle. Suoraan ei voida vielä kotiuttaa kun on nesterajoitukset menossa. Eli maidossa ollutta lisäravinnetta vähennetään koko ajan pikku hiljaa. Tyttö painaakin jo melkein 2,6kg eli hyvin on painoa tullut :)
 
Iltoja! kävin tänään neuvolassa,ja täytyy sanoa et oli käynti?? pissassa jotain olikohan leukkarit plussalla eli pissatulehdusta epäilee,ei mulla kyl mitään oireita ole ollut vaikka voihan se oireeton olla. Sit Neuvolalääkäri unohtanut mun sreptonäytteen lähettää joten huomenna uusiks? pakko sanoa mut jotenkin arvasin et jotain ne sählää kun sieltä viikko sit lähdin.

Sijainen ei saannut varmuutta vauvan asennosta :kieh: vaikka sanoin et kyllä se rt on?
toinen hoitaja (kokenut) tuli kattoo ja totes vaan vauvan olevan niin alhaalla,sanoi et valmis tulee millon vaan.

Me9 Mulla kanssa tullut semmosia vihertäviä könttejä täs ajan mittaan,varmaankin limatulppaa? on alkanut supistellakkin jonkin verran
Viimeyönä heräilin outoihin särkyihin...varmaan suppareita olin vaan ihan unessa et en oikeen tiedä mitä tapahtu :D

ilmottelen taas sit mis mennään, iltoja :wave:


lolu37+2
 
Enpä taida sit ottaa omaa pyyhettä mukaan jos kerran synnäriltä saa... Tuskinpa mulla viimeksikkään omaa oli mukana, ei vaa nvoinu muistaa :D

Täällä kun on ollut tuosta limatulpasta juttua.. aloin tuossa sit miettiin oiskohan se sitä mitä multakin jo tulee |O aina aamuisin oikein lorahtaa housuihin, sellaista hieman vihertävän keltaista... lorahdellut jo pitemmän aikaa.. mut eipä sitä nyt varmaks voi sanoa mitä on. Saattaahan tuo olla sitä limatulppaaki ku kohdunsuu pehmennyt ja auki 2 sormelle. Saapa nähä kattovatko nuo huomenna uudestaan alakerranki ä-polilla ku viikko sitte katottiin??

Aivan älytön kestosupistus päällä :/ puolisen tuntia jo ollut eikä millään laukea.. mahanahkaa kiristää ja tosi epämiellyttävän tuntuinen, selänpuolellekki jomottelee kummasti.

Huomenna tarkotus ajella ä-polin jälkeen mun vanhempien luo.. mies jää kotiin. Tarkotuksena ois käydä mustikkametässä mut mitenhän tällä mahalla siellä lyllerretään... Ämärin päällähän ois hyvä istua ja poimia mut yltääköhän kädet etes maahan asti :LOL: täytyy kokeilla mikä ois paras asento saada mustikoita ämpäriin.. pakko nyt vähän edes saada tonne pakkaseen.. ja tuoreeltaanki syyä :p
 
Huomenna aamulla poliaika ja painoarvoi .. mietein vaan että jokos ne viikolla (liki 38) tekee sisätutkimuksenkin vai katsotaanko vaan kokoa ... ??? Olisi kiva tietää onko alakerrassa tapahtunut mitään ....

neitim+ tytsy 37+5
 
oi mä en ole koskaan kuullut että vauvat jäisi viistotilaan.. :|
pylly eeltä tapauksia on useita ja juuri yhdellä kaverillani on niitä ollut 3 peräjään ja tyttöjä ja kaikilla vielä lonkkaluksaatio. :( se on vissiin yleisempi perätila tytöillä kuin pojilla..
tiedä häntä.. mutta hyvin ovat parantuneet.

tein juuri työsoppari pohjan sille meidän kodinhoitajalle syksylle.. helpottaa pelkkä ajatuskin..

Meillä on huomenna 5v hääpäivä :heart: anoppi tulee katsomaan poikia ja myö lähdetään kaupunkiin ja käydään syömässä kahdelleen ja shoppailemassa --. aika luksusta :D

voih.. monilla tulee tulppaa ja jos minkälaista supistusta.. jotenkin uskon että tämäkin raskaus menee tappiin saakka niin ettei mitään suppareita tms. tule ennen kuin koitos on käynnissä..

HUISI mitä tarkoittaa että synnytys pysähtyy..?
mulla on nää kaksi ollut suuria ja eka tuli imukupilla ja toinen hirveellä määrällä oksitosiinia .. kun muuten ei tapahtunut mitään..
oisko oisko siinä mulla mahiksia pyytää käynnistyspäivää.. :ashamed:

mansikka aika meni ja sitä on pakkasessa tuommonen 75kiloa.. uskokaa tai älkää myö syyvään kaikki viidelleen ens talvena :p soseena, hillona ja mehuna.
mustikat on tilattu ja sama kerääjä tulee keräämään viinimarjat puskistamme pakkaseen talven mehutuksiin ja vatut käyn hakemassa kyllä myös valmiiksi poimittuna .. mie en taivu en tuommoseen enää..

täälläkin masua kiristää sikana.. ihan on nahka kireellä kun pylly tunkee lävitte välillä..
tuota weledan raskausajan hoitoöljyö oon lätränny tuohon masuun yhtenään..

Niin tsemppiä selmiinan pojalle..
ja pikku Annille ja Annikalle.

Suppis 35+5
 

Yhteistyössä