***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Mihinkähän tää heinäkuukin on mennyt kun tosiaan kohta ollaan jo elokuun puolella.. Mulla taitaakin ens viikko mennä hitaasti kun tuo esikoinen on matkalla, joten parasta varmaan nauttia yksin olostä, ellei vaavi sitten päätä syntyä :heart:

Kohta ottamaan puukuorma vastaan..
 
Pikaisesti eiliset äippäpolin kuulumiset..

Vauvan painoarvio vain 2kg pyöristettynä :| erikoislääkärin mukaan joko todella pieni kaveri tulossa tai sitten raskausviikkoja on viikko-kaksi vähemmän.. Kolmen viikon päästä uusi painokontrolli käynti.. onko muilla ollu pienikokoisia näillä viikoilla?
Mietin että onko tää nyt niiiin pieni todellakin :eek: Muuten hyvin vilkas neiti, lääkärikään ei meinannut virtauksia saada katsottua..
Alhaalla oli tapahtunut jo pientä kypsymistä.. auki sormelle ja kaula lyhentynyt 2,5 centtiin..

Nyt pikaisesti aamutoimiin ja asioille :wave:

Marsa ja pieni Nyytti 34+1..
 
Tiqustiina
musta tuntuu että tää vauva saattais painaa syntyessää n.3200g vaikka on luvattukkin pientä vauvaa ettei olis yli 3kg .
milläs viikoilla teistä tuntuu että vauva syntyy ? mä sanoisin että täällä mennään 40+3-4 tienoille. jostain syystä alkanut se elokuun 10 päivä kummittelee enemmän mielessä kuin tuo oikea laskettu eli 6.8

marsa22 täällä toinen pienen vauvan odottaja.
rv 33+4 vauva on ollut 1832g
rv 35+4 2315g
rv 36+5 2603g

kolme kertaa jouduin siellä painokontrollissa käydä,enään ei kontrolloida.
 
Isyyspakkaus oli kyllä itestäkin kauheen kiva ja mies tykkäs älyttömästi :) En tiedä mahdanko tehdä enää tämän jälkeen toista pakkausta, esikoisen kanssa mun mielestä oikeen kiva antaa isällekkin jotain spessua :)

TJ 9 x) ..Kovasti odotan jo vauvan tuloa, mutta mies sitä vasta odottaakin. Hän jäi nyt lomalle 7viikoksi ja koko ajan on ihan tohkeissaan odottamassa vauvaa.. Toivottavasti tulis nyt sitten pian ettei koko loma menisi miehen stressatessa.

Rebeska ja vauva 38+5 :heart:
 
Oma paino arvio on vauvalle 3800kg, nuorin paino 3675g ja tuon suuntaista lääkärikin sano silloin koko arvios tälle tulevalle. Nyt musta tuntuu, että mennään yli 40 viikoille. Veikkaus 40+5. Saas nährä pitääkö kumpikaan arvaus paikkaansa.

Saas nähä kuinka meillä minä tinttailen, kun on mies kans sen 7 viikkoa kotona.
:ashamed: :whistle: Tahron välillä olla sellanen äkäpussi, onneksi mies on rauhallinen tapaus. :heart:

Kuinkas te muut jolla on jo lapsia ennestään ja alkaa kunnon synnytys supistuket ja kipiää ottaa. Tuleeko hoitaja jo siinä vaiheessa vai kuinka?`Ite oon sitä mitettinyt, kun kuitenkin kotonakin pitääs yrittää kärvistellä niin supistuksis, että kuinka muksut on suhtaunut? Meillä poijat on välillä nytkin jo niin suloosia, kun tulee puhaltelemaan ja silittään jos sanon, että supistaa. :heart: Välillä nimittäin saa purra hammasta yhteen, kun tulee "kipiänä".

Mä oon kans hullaantunut tuohon vadelmalehti teehen, aluksi ei meinanut saara alas millään.
Nyt kun taas on juonut sen 3 kuppia päivässä niin huomaa, että auttaa. :)

Tänään olis siivouspäivä, kun tuo nuorimaanen vaan herääs. Ei huvittaasi siivota, mutta pakko. Muuten pian "hukutaan" likaan. Sitten, kun mies tulee kotia niin hakeen autoon osia ja saa laittaa kuntoon niin saaraan myyrä pois. Ja ostaa miehen veljen perheeltä tilaauto, oon miehelle sanonu nimittäin, että pian vauva on maailmas ja meillä vieläkin oma auto. Mahrutaan sinne, mutta huonosti. Nyt tulee sitten Chrysler VOYAGER, vanhempi, kun nykyinen auto, mutta ainakin mahrutaan hyvin ja ei tarvi maksaa ittiänsä kipiäksi. Vaihtaa sitten joskus toiseen autoon, kun menee töihin jos tuntuu, että tarvetta on.
Mielenkiinnolla vaan orottaa kuinka paljon vieraat ihmiset nostaa kättä, kun samalla paikka kunnalla asutaan. :LOL: .

Nyt aamupalan laittoon ja kaikille isot :hug:!

Elli ja Öttis 36+5
 
Tiqustiina
Elli Etikka meillä on juteltu paljon lasten kanssa tuosta tulevasta hetkestä kun synnytys käynnistyy. lapsille on kerrottu että äiti tulee sitten tosi kipeäksi masusta ja joutuu sitten mennä sairaalaan. mä luulen että meillä ollaan kotosalla koko porukka siihen saakka kunnes pitää sitten sairaalaan lähteä ja silloin on anoppi luvannut tulla katsomaan lapsia.
 
Näin meidän vauvat syntyy ja painaa,omat veikkaukset :D

Elli Etikka 3800g (20.8)
Tiqustiina 3200g (10.8)
Me9jabonus 3850g (3.8)
Vauvahaaveita 3250g (21.8)
Ituhippi 3700g (26.7)
Maijamehi 3930g (1.8)
Peppi78 3500g (10.9)
Månsdottir 3445g (10.8)
Sintyli 3650g (1.8)
runttipulla 3300g (24.8)
ruuth 3825g (18.8)
pikkumökö 3500g (9.8)
Katjuska-78 3580g (8.8)
Sipsunen 3500g (9.8)
neitim 3700g (31.7)
hepetius 3900g (25.8)
emppux 4300g (27.7)
Hendu79 3500g (10.8)
Jonetta 3980g (3.8)
Sandeliini 4230g (22.8)
lolu 3500g (10.8)
K-ati 2800g (20.8)
jonnuli 3025g (28.7)
Marlin 4120g (12.8)
äitivaan 4215g (5.8)
Ansuli 3750g (3.8)




Pistin nyt ihan omaksi huviksi ihan listaa,mistä hauska sit katsoa jos jaksaa kun vauvat syntyneet.Lisäilen kun annatte veikkauksia :D
 
Elli etikka,mä oon kanssa jutellut että sitten sattuu jonkin verran kun synnytys alkaa.Ja välillä kun on johonkin vihlassu ja oon irvistänyt onkin isommat kysyneet:supistaako sua äiti? :D
Mut mä en uskalla kipeiden suppareiden alettua jäädä kotiin kärvistelemään vaan lähden vauhdilla matkaan,ettei tuu kotisynnytystä :saint:
 
Me9jaBonus Tuo listahan on tosi kiva. Mulle saa laittaa syntymäpäiväksi 20.8. Saas sitten nähä.
Mulla kans kummittelee jotenkin 11.8 mielessä, kun alkaa esikoisen koulu. Mutta siltikään en sitä päivää laitaa kiusallakaan. :laught:

Pitää kans jotain poijille jossain vaiheessa höpötään tuosta synnytyksestä. Tai siis supistuksista, että äiti tulee kipiäksi, ettei tarvi huolestua. Mulla, kun erellinen synnytys kesti sen 11 tuntia niin en orota tästäkään kovin nopiaa. Vaikka ei tuo 11 tuntiakaan mikään maratooni oo.

Täällä vaan roikun vaikka kaikkia muuta pitääs tehrä. Nyt itelle potkupersauksiin ja menos. :wave:
 
Mulla kummittelee päivänä kans toi 11.8. jolloin esikoisen koulu alkaa, mut kuitenkin aattelisin et tää syntyy joko 31.7. tai 1.8., esikoinen syntynyt rv 39+6 joten sinäänsä noi päivät tuntuvat jotenkin sellaisilta. Oman laskun mukaan kun tuo laskettu aika olis 2.8. samoin myös äippäpolin laskujen mukaan, mut neuvolan mukaan laskettu aika on 1.8.

nyt pakkaamaan viimiset jutut pojan laukkuun ja sit kohti mummilaa josta itse sitten lähden jossain väissä äippäpolille, toivonpa vaan että saisin sen sisareni kanssa mukaan sinne äippäpolille
 
Heips, ituhippi, naistenklinikalle olen menossa ja hyvä tietää jotta on "normaalihko" tilanne. Tosin jos sulku olis, niin onhan noita vaihtoehtoja tässä lähellä.. me mennään viikon päästä vasta tutustumaan koko naikkariin, kun siellä on vasta viikoille 34- jotain ne tutustumiset. Mulla tosin ens vkolla on sitten jo 38. menossa kun mennään, mutta paree kai myöhemmin kuin ei milloinkaan.

Mä veikkaan, että tämä olis syntyessään semmoset 3300 g maks. Se painoarvio mikä nyt tuli, on kuitenkin varmaan (?) hiukan yläkanttiin, joten jos tuon kokoinen on, niin olis kyllä hienoa. Kunhan yli kolmen kilon, niin ei ole sitä parin tunnin välein tehtävää sokeritestiä vauvalle.

Tänään olis hieno päivä, mut en tiiä oikein mitä tehdä.. leikkikentällä on i-han liian kuuma näin aamupäivästä ja pihallakaan ei oikein voi mitään tehdä, kun tyttöä kiinnostaa kovasti nuo miehen remppahommat ja sielä on niin vaarallista, ettei viiti pyöriä pitkään siinä... illemmalla sit tietty ulos, mutta nyt pitäis kehitellä jotain :D Rautakaupasta tietysti vois hakea jo maalit, jos ens vkolla pistäis sitten maalauspuuhat käyntiin sisällä - jos jaksaa.

Mnooh, pitää katella. Mä muuten nukuin kuin tukki viime yön, en olis tuossa kasin aikaankaan vielä jaksanu herätä, kun niiiin sikeessä unessa olin.

Ai niin siitä alapään kypsymisestä piti kysymäni: onko kellään ollu tilannetta, että vielä tässävaiheessa olis paikat ihan kiinni ja vähän vaan pehmenny ja kanavaakin jäljellä pari senttiä? Mietin vaan, että aika hitaanlaisesti tuolla alhaalla mitään on tapahtunu, vaikka näin pitkällä jo ollaan....


runttis ja sytkylä
 
Gallupiin
18.8. (40+3) 3825 g

ON: nyt tää vastoinkäymisviikko alkaa olla lopuillaan ja vihdoin pääsen liikkumaan!! :D Mulla tulehtui viikonloppuna molemmat välikorvat, toinen tosi rajusti. Särkylääkkeitä en pysty syömään, koska aiheuttavat katarrin oireita ja ne on ihan tuskaa. Yöt mennyt valvoessa ja vasta nyt alkaa antibiootit vaikuttaa. Kaikesta kivusta ja tulehdustilasta johtuen (luultavasti) vauva tipahti tosi alas ja aiheutti aika kovia tuskia. Sit vielä kaiken ihanuuden päätteeks lähdin karkaavan poikani perään leikkipuistossa ja venäytin alimmat vatsalihakset :kieh:

Hirveen mukava viikko ollut, kun ollaan päivät oltu kahestaan tuon pojan kanssa, kauheasti olis ollut tekemistä, mutta oon pystynyt olemaan lähinnä vaan makuuasennossa ja kaikki liikkuminen ollut ihan tuskaa. Mulle ei muutenkaan sovi lepääminen ja nyt on paikat ihan jumissa ja vatsahapot polttaneet kurkun, kun tuo katarri ja ehkä reflux aiheuttaa sen, että hapot nousee ylös (etenkin raskausaikana).
Nyt alkaa vihdoin helpottaa ja tänään vois yrittää jo tehdä jotain järkevää. Onneks sain tehtyä listaa tekemättömistä hommista, pestyä pyykkiä ja putsailtua tietokonetta, jottei ihan koko viikko mennyt turhaan. huoh

En muuten pystynyt peittämään sitä tuskaa, jota se venähtäminen aiheutti ja tuo pieni mies taisi säikähtää aika kovin + potea huonoa omaatuntoa hetken. Oli tosi itkuinen ja huolestuneen oloinen, mutta onneks taisi jo päästä yli siitä. Täytyy kohta alkaa valmistelemaan häntäkin synnytystä ajatellen.
 
Runttis mulla on just tuo tilanne ja silti se lääkäri oli sitä mieltä, että syntyy ihan kohta. Uudelleensynnyttäjällä muutokset voi kuulemma tapahtua tosi nopeasti ja vauva ei välttämättä kiinnity ennen synnytyksen alkamista. Mut oliko se niin, että olet periaatteessa ensisynnyttäjä? Sithän se voi olla vähän toinen juttu... :)
 
Ruuth no mulla sektio takana, eli tuo alakerta on synnytyksen osalta koskematon - eli olenko sitten ensisynnyttäjä sen suhteen?? Varmaan? Vai voisko kohtu tietää että tämä on toka kerta ja pistää töpinäksi sitten rajustikin??? :LOL:
 
gallup: mä veikkaan et tää on syntyessään 3500g, vaik ehkä voi olla pienempikin mut veikkaan et menee yli ja syntyy 9.8... noi aiemmat on tiistailapsia ni siks tää arvio päivästä ja vaikka kaikki on pelotellu ettei mee yli ni epäilen silti et menee.. pessimisti ei pety :D :LOL:

pikkumökö + elmo 38+0
 

Yhteistyössä