***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

NLA KUULUMISIA

RR hyvä
pissa prot +/gluk - (kuulemma ok näin loppuvaiheessa)
paino +200g / vko
ei turvotuksii
sf 32
rt (pää edelleen kovin ylhäällä, mahtuu vielä hyvin kääntyilemään)
sydän 140

kaikki hyvin.

otettiin myös Rh verinäyte synnytystä varten.

mulla ei oikeasti ollut edes nlaa vaan käytiin kuopuksen 2v neuvolassa ja terkkarin mielestä 4 vko liian pitkä väli näillä viikoilla ja katsoi mut samalla. hyvä juttu!

oon tyytyväinen kun sf "pudonnut" normkurvalle eikä oo enää ylä ja norm kurvan välissä.

seuraava käynti on ens viikon ke ä-polilla.

kaikki hyvin. iltalnekkeillyt nyt n. 45min eikö supistuksia ole ollenkaan tuottanut mun aherrus. muutama viiltävä tuntemus alapäässä, ei muuta, mutta jatkan nyt kunnon kohentamista ainakin synnytystä (jaksamista) varten.

korvapuusti 36+0
 
Hmm.. ehkäisystä oli kysytty, mä varmaan pillerit otan sitten joskus, ei ole kiirettä jos mun miehen tuntee - ekat kuukaudet nukutaan kuitenkin eri huoneissa, että saa mies kauneusunensa :D Mitään ylimäärästä härpätintä en kyllä tuonne alakertaan halua, joten kai se on sitten ne pillerit. Harmonetit mulla oli vuosikausia, ja ne sopi hyvin.

Mun päänsärky ei lähde mihinkään :headwall: Otin äsken toisen parasetamolin, kai niitä saa syödä useamman päivässä.. eikös buranat ja sen semmoset ole enemmän kiellettyjä?

Maijamehi, ihan outoja merkintöjä? Koititko googlettaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Maijamehi itsekin mietein noita ä-polin mittoja , että mitähän tarkoittaa mikäkin ...
yksimitta ainakin oli toi reisiluu ja pään mitta . .. sitten joku mitta oli keskeltä vartaloa ????

neitim
Jotain selaisia merkintöjä ne vissiin on.. Olisko se yks ollu joku mahanympärys tai jotain. En vaan huomannut niitä kysellä siltä lääkäriltä (joka oli pitkä kuin mikäkin... )
 
Mimosalle ja perheelle ONNEA :flower: :flower: :flower:

Mua harmittaa, ettei se mun nla-lääkäri osannut heittää minkäänlaista painoarviota sillon viime viikolla. Oli nuori sijainen kesäpäivystyksessä ja sano het, ettei uskalla arvailla..
Ens viikolla oma neuvolan täti vihdoin ja katotaan mitä se tuumaa. En tiedä haittaako tuo etuistukka siinä arvioinnissa. Sit jos sf-mitta heittelee (niinku eri mittaajien kans usein tekee ), ni jos pääsis kokoarvioultraan.... :whistle: ;)
 
Heiiii... nyt kun näitä pirullisia supistuksia tulee, niin onko parempi antaa niiden tulla vai koitanko saada esim. kuumalla suihkulla loppumaan? Eli kärvistelenkö vai koitanko saada ne pois....??? tosin just äsken otin sen särkylääkkeen, nyt tuntuu että selkä poksahtaa ja on ihan tulessa, huh.
 
Mimosalle onnea rivakasta prinssessasta :flower: ja huh .. jos ois kasvanut vielä 4vko... :eek:

GALLUPPIIN uskon vauvan painavan 4400g ja syntyy viikolla 39+2. joten TOIVON todella sitä aikaisemmin käynnistystä.. :'( :'(

hääpäivä lounaalla käytiin ravintola holvissa mikkelissä.. ruoka oli tosi maittavaa ja nautinnollista syödä ilman häiriötekijöitä :LOL:
shoppaillut en muuta kuin nuoremmalle pokseri paketin..

aaah pikkasen on nautintoa myös se että on tulossa VIILEÄ YÖ JA PÄIVÄ :wave: jou!

Suppis 35+6
 
Oih...lissää vauvoja :heart: Mimosalle perheineen kovasti onnitteluja tytöntylleröstä :heart: :flower:

Voi että kun on hankala olo... koko ajan on tunne, että ois kauhee pissahätä ja mitään ei kuitenkaan tuu. Tosi tuskainen olo. Tuntuu, että kohta on sintillä jo pää ulkona, kun niin ikävästi painaa. :kieh:
 
Mimosalle :flower: tyttelistä!

Runttipulla tee mikä sinua helpottaa koska niinku neitim sano jos synnytyssupistuksia niin ne ei lopu!!! B)

Galluppiin niin veikkaan et 3700g ja tulee muutama päivä ennen LA eli vaikkas 2.8...

Kukas sano et ihan ihme olo tänään... :headwall: Samma här, mittasin jo verenpaineet ja sokerit... 2 kertaa päivällä huippas kunnolla ja mietin et lähteekö taju, nyt kädet ihan puutunu (nytkin joutuu venyttelee aina välillä ku naputtelen tätä ) ja olo on semmoonen hömppä, huippaa ja ei kyl ihan täysillä toimi, pakko painua petiin lepuuttaa...

K :wave:
 
Korvapuusti: kiitoksia tiedosta. Mulla ei jos tarkkoja ollaan ni oo viel vika raskauskuukausi menos nyt viikonloppuna. :D Et just ja just saan viel mennä.. :D

Meille on poika tulos ja sykkeet ollu 130-140 tienoilla koko ajan.

Onnittelut Mimosalle!!!

rv 34+4
 
runttis,
parasetamoli on turvallinen koko raskauden ajan ja muutenkin vatsalle ystävällinen särkylääke. Suurissa määrin se on maksatoksinen.aikuinen voi parasetamolia ottaa yhden gramman 3-4 kertaa päivässä eli n. 6-8 tunnin välein. Apteekista ilman reseptiä saatavat parasetamolit ovat vahvuudeltaan 500 mg/tabletti eli niitä voi ottaa kaksi kerrallaan. Reseptillä parasetamolia saa myös 1 gramman tabletteina. Parasetamolia löytyy mm. Kauppanimillä panadol, para-tabs, paraceon,pamol jne. Buranaa ja muita ibuprofeiinivalmisteita ei tule käyttää viimeisellä raskauskolmanneksella, koska se voi vaikuttaa epäsuotuisasti sikiöaikaisen valtimotiehyen ductuksen sulkeutumiseen.

Galluppiin: veikkaan että aukusti syntyy 39+5 eli 19.8. ja painaa 3800 g.

-mennis ja aukusti 36 tasan-
 
Onnittelut Mimosalle :flower:

Mulla näköjään autossa istuminen (jos istuu vähänkään pitämpään) saa aikaan kipeitä harkkasuppareita. Pitäsköhän lähtä jonnekin reissuun tässä vielä B)

Ihanaa tosiaan että ilma viileni, vähäksi aikaa, eikö ne ens viikolle lupailleet taas helteitä :headwall:
 

Yhteistyössä