***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !


Heh, mäkin oon ihmetelly että mikä se jazz-katu oikein on :LOL:

Vettä näyttää satavan reippaasti, eli tänään ei kaupungilla hengailua, vaan pitää hoitaa pakolliset käynnit pikaisesti.
Kiitos muuten kaikille sheivailu-kommenteista! Minä sain miehen taivuteltua ja varasin hoitolasta sokerointiajan (oli tarjouksessa heinäkuun). Katsotaan, miten paljon ottavat, mulle sopisi vaikka kaikki pois. Yhesti aiemmin oon ottanu ite, mutta sillon olin muutaman päivän päästä ku piikkisika. Tuolla sokerilla pitäisi saada otettua niin, ettei tuu sitä piikkisika-efektiä. Tänään siis menen sinne, hieman nololta tuntuu, mutta en viitsi alkaa itse peilin kanssa taiteilemaan, kuitenki saan vain haavoja aikaiseksi!

 
Lääkärineuvolakuulumiset:

Rv 36+2
* painonmuutos/vko: +500g (yhteensä tullut vähän päälle 17kg, jeejee)
* turvotus: +
* RR: 117/90
* pisu: - -
* sf-mitta: 32 cm
* tarjonta: rt
* vaavan <3: +145
* liikkeet: ++

Kohdunsuulla olis saanu enempi kyllä olla muutoksia, ku näitä tuntemuksiaki on ollu jos jonkilaisia! eli ainoostaan oli kohdunkaula lyhentyny ja lääkärin sanojen mukaan "jonkinlaista muutosta on kyllä tapahtunut" mutta petyin kyllä! ja silti niiiiin arvasin tän.

Verenpaineista lääkäri oli hieman "huolissaan" ja sanoi, et jos ennen maanantaista polikäyntiä olo huononee niin täytyy sit olla heti yhteydessä sairaalaan. ja meinas, että yli lasketun ei ainaskaan päästetä tätä raskautta.

Maanantain synnytystapa-arviota odotellessa, sillon onki vaveli jo täysaikainen :)

No, maksimissaan on siis odotusta jäljellä vähän yli 3 viikkoa, jos ei kerta anneta ainakaa yli la:n mennä. Voi kuinka ihanaa oliskin, jos sais jonku "eräpäivän" jo nyt maanantaina siellä polilla! Olo kun on niin inhottava näiden kaikkien rintatuntemusten kans, ja kun verenpainekkin kohoaa taas..
Ja mulla onneks maanantaina sit siellä polilla jutellaan ja tutkitaan lisäks näitä vasemman puolen oireitakin! Tulee kyllä helpottunu olo, kun vihdoin joku ottanu mun olon tosissaan.. :) :'(

heinis1 mäkin kyselen, että albetoliako syöt? Mullekki sitä määrättiin esikoisen aikaan ku oli r-myrkytys, mut lääkkeistä huolimatta pysy paineet korkeella ja jopa nousi :/ onko sulla auttanut ne?

Jonetta tsemppiä polille! :hug: tulehan kertomaan sitte mitä siellä sanottiin!

mmiilia ja hubbis-typy 36+2
 
terkkuja synnytystapa-arviosta... Eli lahtelaisille terveisiä päksistä. Lääkäri oli mukava ja otti nyt hyvin huomioi minut täysin kun tutustui jo papereihin. Huokaus kun helpotti. Eli minun vauva sai epäpäivän tulla maailmaan kahden viikon päästä keskiviikkona , eli jos kohdunsuu kypsä niin suoraan synnytyssaliin ja jos ei kypsä , niin leikataan to tai perjantaina samalla viikolla . Eli pää lyö tyhjää tällä hetkellä ja jännitys huipussaan. Nyt mökille rentoutuu. Terveisin Huisi ja pikkuinen 3200 g rv 37+1 =) (puhelimella päivitetty )
 
Neuvola kuulumiset

34+1

Painonmuutos +350g/vko
RR 128/64
Pissa puhdas
Hb 113 (tupla rautakuuri jatkuu)
Sf 30 (vähän alakäyrillä mennään kuulemma)
Tarjonta RT
<3 syke 145+
Liikkeet ++

Lääkärineuvola kahden viikon kuluttua ja synnytystapa-arviointi 3 viikon kuluttua :)


k-ati ja vaavi 34+1

:heart:
 
Huisi oi kuinka jännää! :heart: Mikäs sulla olikaan syynä että annettiin jo eräpäivä?

Väsyttää ja tylsistyttää, ja tekis ihan kamalasti mieli suklaata :p ihan levoton olo kun ei oo vaikka tekis mieli! Ja mä en ymmärrä miten se voiki olla aina näin.. poika on hoidossa paapalla, ja mä saisin nyt nukkuanukkuanukkua, mitä oon halunnu monta päivää jo tehdä.. mutta näin sitä vaan tulee oleskeltua täs koneella tääki aika! No jospa mä pian malttaisin mennä kokeilemaan jos uni tulis sohvalla.
 
Poksahdus 38+0!!! :eek: :D

Ja neuvolakuululmisia heti saman tien:
paino: 72,2 jee, pysyny täysin samana ku viikko sitten!
turvotus + (+)
RR 122/71 (129/69)
prot: ihan hiukan häivähti vihreään päin, muttei ihan yhellekään plussalle asti, joten terkka laittoi sulkuihin plussan. Todennäköisesti vain valkovuodosta johtuvaa tuo.
gluk: - (-)
Hb: 120 (viimeksi mitattu rv 33, 112)
sf: 34 (34,5)
tarjonta: rt1 (rt1) Pää on jo kiinnittynyt kuulemma, eli valmiina lähtöön taitaa olla!
vauvan syke: 142 (145)
liikkeet: ++ (++) ja piti ihan esittää th:lle kuinka hienosti osaa myllätä! :heart:

Uimisesta kysyin, että vieläköhän uskaltaa uida, niin kuulemma ei kannata kun ei varmaksi voi tietää kohdunsuun tilannetta. Viimeisestä lääkäristähän on jo pari viikkoa aikaa, silloin oli kyllä paikat tiiviisti kiinni, mutta th oli sitä mieltä että kun on kiinnittynytkin jo, niin voi nopeastikin tapahtua avautumista. Supistuksia ei kyllä oo ollut, mutta silti ei th suositellut uimista. Harmin paikka, kun vielä olis näin ihania uintikelejä, mutta ehkä sitten ens kesänä. Terkkari oli sama kuin viimeksi (mun oma on kesälomalla), semmoinen nuori ja herttainen, mukavan oloinen tyttö. Vaikutti ihan osaavan asiansa nuoruudestaan huolimatta.

Kukas siitä kestovaippailusta kyselikään.. Me kyllä meinataan yrittää, oon hankkinu harsoja hirveen läjän ja sit parit kuoret lisää (äp:ssahan tuli jo 2), sitten testimielessä ostin yhet villahousut ja muutaman sisävaipan sekä niitä semmoisia lisäimuvaippoja muutama. En mitenkään kovin paljon oo ostellu ihan sen takia, kun ei tiedä mitkä sitten toimii, niin hankitaan sitten lisää kun on vähän käytännön kokemusta vauvan kanssa. Ostin mä kyllä paketin niitä biohajoavia kertiksiäkin hätävaraksi.

Huisi, mahtavaa että sait jo vauvanhakupäivän tietää! Toivottavasti pystyt nukkumaan ja muutenkin elämään normaalisti jännityksestä huolimatta! =) Ite en kyllä varmasti pystyis nukkuu ainakaa viikkoon ennen sitä h-hetkeä jos tietäsin tarkan päivän! :LOL:

Mmiilia, "ihanaa", että jollekin muullekin on tullut painoa. Mulla kans semmoset 17-18kg lähtöpainoon lisää... :whistle: Mutta eiköhän ne sitten meiltä joskus pois karise! :D

Lähtölaskentaa odotellessa...
B)
 
KESTOVAIPAT kuuluu meidänkin arkeen. molemmat tytöt kestovaipattu ja tarkoitus myös kolmannen kanssa. kuopus oppimassa pois vaipoista eli jos hyvä tuuri käy niin enää yövaippa käytössä kun vauva syntyy. tosin en oo koskaan kokenu kestoja työläisiks, pesemisestäkin tykkään kun kone hoitaa sen homman ;) ihanaa vaan kun saa niitä käyttää.

KÄVELYLENKIN tein äsken n. 4km ja taisi tehdä hyvää kun en ole viikkoihin liikkunu niin paljon. nyt pitää kyllä ryhdistäytyä ja joka ilta lähtee pidemmälle kun 20min lenkille... pientä menkkakipua sai aikaseksi nimittäin :)

muuten ei kummempaa... mies lasten kanssa tänään joten pitäisi saada jotain aikaiseksi kotonakin. meinasin mennä tohon pihalle halkoja laittamaan paikoillee varastoon...

korvapuusti 35+5
 
Mie oon kuin persiille ammuttu karhu.. Lapsukaiset on ihanan kiukkuisia koko ajan.. Ja itse oon helvetin väsynyt..

Sheivaamisesta. Mie annan miehen sen suorittaa, ku nauttii siitä :whistle: .

Teillähän on vielä lääkärikäyntejäkin :O. Ei minulla ole enää mitään. Loppuun asti mennään nla-käynneillä. Jos jotain eriskummallista tulee, ni sitten on lääkäri. Mulle ei oo mitää painoarviotakaan annettu.. Ainoa, mikä on, että paljonko on painanu rakenneultrassa, mutta eipä se kerro mitään.

Nyt, kun on neljäs tuloillaan, ni kyllä mä luulen, että arki lähtee ihan hyvin pyörimään, jos vain uusi tulokas on yhtä kiltti kuin muut sisarukset ovat olleet =).

Mutta nyt jatkamaan palapelin tekoa.

RD & Pörriäinen 36+0 :heart:
 
Heips, arvatkaa mitä mun piti käydä ostamassa :LOL: - bikini veetiä, alko niin vaivaamaan tuo mun pöheikkö, että pitänee siistiä se tänään huomista äpolia varten... aamulla kävin kosmetologilla laitattaan ripsiin ja kulmiin värit niin samalla kipasin sitten sen veetinkin. Toivottavasti ei vaan ärsyynny ihan simppana, joskus muistelen niinkin käyneen..


Lenkkeilyä pitäis kans harrastaa täällä, tuntuu vaan että näitä kotihommia on niin paljon, ettei vaan ehdi mihinkään lenkeille. Vauvan syntymän jälkeen tulee varmasti enemmän käveltyä, kun liikuskellaan sitten rattaiden kanssa. Joulukuusta mulla jatkuu salikortin veloitukset, eli silloin viimeistään sitten pitänee alkaa käymään jumpissakin. Onko muilla muuten liikunta vaikuttanut maidontuloon? Mulla tuntu tyrehtyvän heti, kun kokeilin rankempaa liikuntaa... eli imetyksen ajan on mahdollista vaan kevyt liikunta, jos meinaan, että maitoa riittää...

Tänään tuli H&M:n kuvasto ja siinä oli semmonen poncho, mä mietin oliskohan imetyksessä hyvä, jos vaikka tossa alkusyksystä hengailee ihmisten ilmoilla (esim. tuolla leikkipuistossa), niin vois sen alla imettää? Mun varmaan täytyy muutoinkin vähän sosiaalistua, kun ollaan tytön kanssa aika usein käyty leikkipuistossa silleen, ettei siellä juuri muita ole ollut (=illemmalla). Tänään käytiin ja mukavan oloisia äitejä siellä oli, ja muksut oli aikalailla tytön ikäsiäkin, ehkä ne ei pure :whistle: Sillon kun olin tytön kanssa kotosalla, tehtiin pitkiä vaunu/rataslenkkejä, niin ei paljoa tullu leikkipuistossa hengattua, ja talvella jotenkin ryömivän vauvan kanssa oli kökköä mennä sinne..

Nyt pitäis varmaan nakata broilerit uuniin ja perunat keittymään, että olis miehellekin jotain sapuskaa, kunhan se tuolta ulkoa taas malttaa sisälle tulla. Lohikeitto ei jostain syystä miekkoselle kelpaa - eikä muutenkaan keitot....

Nyt siis ruoanlaittoon ja sen jälkeen vähän lepäilemään itekin =)

runttis ja sytkylä 36+
 
Ai niin. Kelan maksamista rahoista ja verotuksesta sen verran, että jos veroprossa on jotain, niin meneekö niistä vielä sen prossan lisäksi jotain tellejä ja lellejä yms maksuja? Mietin vaan, et ens kuussa kun tulis eka maksu, niin paljonko sitten oikeasti jää käteen...
 
Nla lääkäri kuulumisia

Rv 36+5
Pissa puhdas
rr 119/66
syke+
liikkeet++
sf 34(vauva kovin ylhäällä ei lainkaan laskeutunut)
painoa viimekäynnistä(5 viikkoa sitten) +1,9kg,nyt yhteensä tullut 17kg

Sit lääkäriosuus
Kohdunsuu pehmeä,koko matkalta(eli ulko+sisäsuu)auki sormelle,kaulaa 2cm.

Ekaa kertaa elämässä sain nyt sen suosituksen ettei uimaan kannata mennä ja syyksi sanoi kun myös sisäsuu auki.Ymmärrettävä juttu ;)

Sanoi ettei näyttäis siltä että ihan just syntyis :ashamed:
Ja ettei käteen vaikuta niinkään isolta vauvalta :eek:
Ja kehoituksen lähteä heti matkaan kun supistukset alkaa/vedet menee,kun on monta nopeaa synnytystä takana...

Mut ei auta kun jäädä katsomaan ja ihmettelemään,mitä tapahtuu ja milloin :LOL:
Maanantaina on kylläkin se ä-poli aika...
 
Runttipulla ei varmaan mee mitään muuta maksuja, kun eihän äippiksellä taida kertyä eläkettäkään tai mitään muutakaan. Hyvä kun muistutit tuosta veroprosentista :flower: Pitää varmaan joku ilta laskea tulot yhteen ja kattoa millä prosentilla kannattaa niitä rahoja ottaa kelalta. Maksoin viime äippiksen jälkeen mätkyjä, enkä enää halua ikinä maksaa niitä. Nyt viisastuneena saan joulukuussa ihan kivasti takaisin :)

Nyt neuvolalääkäriin...jännää!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
ei mee ku se kelan prosentti n 20%, jos ei oo hakenu muutosverokorttia...Siksi kelalla on iso toi vero ku siitä just ei mee noita tellejä, nellejä ja lellejä :D
OK, mulla on muutosverokortin jälkeen se prossa 21,5 eli se on sitten se mitä menee kokonaisuudessaan ilmeisesti... mulla ei ikinä ole ollu noin alhaista prosenttia, se tässä vaan ihmetyttää :D
 
jos sulla on runttipulla ollut kovat tulot alkuvuonna, niin kyllähän se nostaa tuota. Mut kannattaa tosiaan kysäistä ettei tule ylläreitä :) Just tajusin tuossa äsken, et mulla ei tänä vuonna taida tulla edes mitään muuta vähennettävää kuin korot :( no onneks on järkyttävän pienet tulot joten eipä tuo prosenttikaan voi kovin korkea olla. Taidan kuulua taulukon alakastiin :ashamed:
 
Mulla ollu veroprosentti 21,5%, pitääkö mun nyt sit muuttaa se vai, muuttaako kela automaattisesti sen 20%? Mä en vaan tajua... :ashamed:

Mun ei oo ikinä tarvinut ees bikinirajoja siistiä kun on luonnostaan niin niukka karvoitus tuolla alakerrassa. Enkä oo synnytyksiinkään ikinä siistinyt, eikä mulla oo oysissa kummallakaan kerralla karvoihin koskettu, liekkö sit kätilöstä kiinni...

Hui että mä ootan sitä viikon 39. kokoarviota, kiva nähä samalla onko kohdunsuulla muutoksia, viimeksi viikolla 33. oli jo pehmentynyt.

Me lähtään tänään miehen ja meidän yhteisen kaverin kans ulos syömään ja leffaan. Ensin kyllä mietin että jäänkö vaan yksin kotiin, kun hävettää käydä kesken leffan vessassa, ja leffakaan ei oo oikein mun tyylinen, joku Tom Cruisen toimintapläjäys, mutta kyllä kai mä tungen itteni mukaan kuitenkin :kieh: Jotain piristystä. Tosin huominen neuvolan vaaka pelottaa, eikä tuollaiset ulkona syömiset sitä lievennä... Voihan kyllä ravintolassakin syödä kevyemmin, ei sillä.

Sandeliini & kolmas toukka 36+6

 
Pitääkö Kelaan toimittaa erikseen verokortti? Mä oon ihan ulalla näistä. Mulla on valmiiks jo tosi alhanen veroprosentti (15%) ja en mä ainakaan pienempää halua ettei sit vaan tuu mätkyjä..

Ihana kun jotkut viel pystyy kunnon lenkkejäkin tekee. Itel tekee tiukkaa noi 10min lenkit koiranki kans. Tosin neuvolassahan mul kiellettiin jo kaikki ylimääränen, ees siivota ei sais. Et eipä kait pahemmin saiskaan lenkkeillä..

Nyt pitäs lähtee kyl kauppaan ja siskon haudalla käymään..

rv 34+2
 
Bööh, nyt se on sitten 27 se prossa. No, tuo toisaalta kuulostaa jo vähän enemmän oikealle kuin 21,5.... vissiin vähän virkailijasta kiinni miten se laskettas :D Onneks lasketutin uudelleen, olis tullu isot mätkyt sitten kotona ollessa jos olis menny se kelan automaattinen 20+2 prossaa.
 
Vero% oon käsittänyt, että jos on alle 20, niin korottavat sen siihen niiden minimiin eli 20.
ja jos on yli 20, niin voi ite miettiä, haluuko laskettaa prosentin uudestaan.
Ja oliko joku, että kela lisää 2 yksikköö oman prossan päälle?

Mutta hei, sanokaas onko päätöksessä tullut "maksetaan" summa se mikä maksetaan (kun kyllähän ne tietää paljon ne maksaa) vai vähennetäänkö siitä vielä verot??? :eek:
Mä kun oon ollut kovan onnen soturi nyt näiden kelan rahojen kanssa, niin mun tuurilla siitä summasta vähenee vielä... eihän oo niin, eihän.....
 

Yhteistyössä