***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Tiqustiina äitiyskirjassa oli et vauva voi vipoilla viikoilla kasvaa jopa 200g/vko, joten luulis et tuommoinen 150g/vko olis ihan normaalia. Meillä esikoinen oli 37. rviikolla 2,8 kg ja syntyessään lähes 4kg. Toivottavasti kaikki on ihan hyvin, mutta onhan tuo inhottavaa, jos jää vaivaamaan :hug:

Runttipulla
Ei mun käsittääkseni tarvi tehdä mitn. Epparia varten ne höylää, mut muuten sillä ei kai ole väliä. Mä inhoon kaikkia karvoja (paitsi mieheni "turkkia", hyvin tumma ja erittäin karvainen) ;) joten en ole niitä kasvatellut vuosiin. Aika hyvin menee näppituntumalla, mut terän vaihdon jälkeen on aina pieni vaara ja välillä tuleekin pikku haavoja :D Mieskin on välillä ajellut ihan onnistuneesti ja olen myös käyttänyt sitä bikinivoidetta. Näinköhän sitä muuten sais käyttää raskausaikana? Siinä tulos kestää kuiteskin vähän kauemmin aikaa...

Tajusin viikonloppuna, että meidän kaukalosta puuttuu lisäpehmuste vastasyntyneelle ja pehmeästä kantokopasta pohja :whistle: Ne luultavasti on jossain varaston perukoilla, mutta tarvii varmaan kohtapuolin alkaa jo etsimään. Mitenköhän se voikin olla niin vaikeeta pienen ihmisen ymmärtää, että tää vauva saattaa vaikka lähiviikkoina syntyä :ashamed:

Ruuth ja pikku neiti 36+2 :heart:
 
Ai niin tuosta alakerran höyläämisestä.. esikoisesta en tuollaista tehnyt eikä myöskään sairaalassa tehty mitään. Nyt tän uuden miehen myötä (oikeestaan jo ennen sitä ) oon alkanut pitämään alakertaa siistinä, ehkä näin isovatsaisena se nyt ei ihan kauheen helppoa oo, mut onpahan ainakin suurin osa poissa.

ruuth mä en tahdo vieläkään ihan täysin ymmärtää et tää pikkuinen saattaa syntyä koska tahansa. Meiltä kuitenkin puuttuu vielä se korisänky sekä turvakaukalo...
 
täällä ei kummempaa. ihanaa kun hieman viileempää että jaksaa ulkona olla. iltaisn käyn lyhyellä lenkillä kunnon nostamiseksi, koska kunto aivan pohjalukemissa tällä hetkellä... en malta odottaa että synnytyksen jälkeen pääsee painoo tiputtaa ja liikkumaan täysillä!!

ME9BONUS onnittelut limatulpasta :) mulla irtos vajaa 2 vkoa sitten...

kuopus oppi kuivaksi muutamassa päivässä, ihanaa, reipas pieni tyttöseni :heart:

korvapuusti 35+4
 
Tiqustiina, ok, eli sen sf:n takia siis on alettu epäilemään, että kasvu olis hidastunu. Toisaalta sf-mittahan ei kerro paljoakaan, tai jos vauva vaihtelee asentoa niin sehän voi vaihdella kovastikin, mullakin nyt pomppas kun eri mittaaja 29 cm 34 cm ja kolmen viikon väli, eli mittaajasta taitaa olla kiinni plus että vauva oli nyt taas eri asennossa.

Tuosta ajelusta, niin mulla on kerran ollu nakkena alakerta ja se riitti mulle, karmee pistely oli koko ajan :x Joten se bikinirajan siistiminen on mulle maximi minkä teen, ja välil tuntuu että siitäkin ärsyyntyy nahka ihan ruvelle, olipa sit höylä tai veetiä joka on bikinirajoille tarkotettua.

Mulla on kans se ruskovillan pipa edelleen kateissa, enkä ole ehtiny sitä kyllä pahemmin ettimäänkään. Jos se on jossain noista vaatelaatikoista mitä tytöltä on jääny, niin huh huh mikä perkaaminen sitten on... mutta jos tässä vielä ehtis. Jos ei, niin sitten mennään pikkusella puuvillamyssyllä.

Huuh, sain vähän siivoiltua (imuroin ja taas tän kyökin kimpussa häärin muuten) ja tein sen lohikeiton... kohta pitäis vissiin raahautua tonne leikkikentälle tytön kanssa, se kun on jo kolme kertaa käyny osottamassa rattaita ja sanonu tyytiin - eli kyytiin... no, kahvin jälkeen =)

Niin ja siitä synnyttämisestä, mä luulen että mennään vielä se ainakin kuukaus, ennenkuin mulla mitään alkaa tapahtumaan, joten en hätäile tässä vielä :D Kai sitä sitten kuukauden päästä alkaa jo hoksaamaan, että tulee meille toinen lapsukainen..
 
Tiqulle minäkin haluaisin sanoa jonkun ehkäpä huojentavan sanan =)
Tosiaan vauvat kasvaa sen 100-200g tässä loppuvaiheessa/vko.Tytöt 100g-150g ja pojat useimmiten sen 150g-200g vaikka niissäkin yksilöllisiä eroja tietenkin!

Ja vaikka sun vauva ensin kasvanut nopeammin ja nyt hitaammin,ei musta siinä ole hätää(vaikken lääkäri olekaan)150g/viikko kasvu kuulostaa aivan normaalilta ja hyvältä!Eri asia olisi jos ultrassa huomattaisiin kasvun pysähtyneen tyystin!

Mulla on ollut aina näitä isoja painoarvioita mutta kuitenkin kasvu hidastunut ja tasaantunut loppua kohden,eikä vauva ole kasvannut ennustetun suuruiseksi!!

Sulle vaan nyt tulee pieni ja sirorakenteinen vauva :heart:
Virtauksetkin ja istukan kunnon varmaan katsoivat,jos nekin ok,en kyllä olisi huolissani vauvan kasvusta!!

Nyt vaan jäät odottelemaan vauvan syntymää ja yrität olla huolehtimatta
:hug: :hug:


Ja tuohon vielä kun mainitsit edellisten olleen yli 3kg painoisia syntyessään.
Mulla on kolmannen lapsen jälkeen lähtenyt lasten syntymäpaino laskuun,vaikka siis kolmanteen asti oli aina vaan 500g toinen toistaan isompia.

Ei sen välttis tarvitse kasvaa saman kaavan mukaan kuin edelliset =)

Ja painotanpa vielä noiden ultrien virhemahdollisuutta!!!!!

 
Ituhippi mulla kans väliin tulee noita siivousvimmoja, paikat sit siinä kärsii.. nyt on semmonen väsykausi menossa ettei jaksais vähempää kiinnostaa.. Mut jo huomenna voi olla eri ääni kellossa :LOL:

Huisi onpa inhottava kuulla et tollasiakin lääkäreitä on olemassa :hug:

Minäkin odotan innolla huomista neuvolaa minkä sf-mitan hän saa nyt mitattua! et onko lähteny mihin suuntaan tää mahan kasvu ja perjantaina saa tietää myös sen lapsiveden määrän..

sairaalakassin pakkaaminen edistyi sen verran että tein listan mitä tarvitsen mukaan :D
 
mmiilia Kävin ite tosiaan tänään ostamassa sen piikkimaton ja katotaan jos se sais itelläkin supistuksia aikaan =) Toivotaan.

Alakerran siistin joku viikko sitten, mutta vois kait tuon vielä ajella niin ei ainakaan kovin kauhee viidakko ois sitten ku synnytys käynnistyy :LOL: Sillon ku esikoista ootin niin muistaakseni kolmisen viikkoo ennen laskettua siistin ja sen jälkeen en, enkä kyllä muista että oisivat synnärillä ajellu vaikka eppari tehtiinki.

Neuvolassa ei mitään kummempia viikon takaseen. Paino laskenu 300g ja sf kasvanu sentin, eli on nyt 36cm :whistle: Pissa oli puhas ja rr muistaakseni 119/79. Hemppaa ei kattonu. Vauvan syke 140 ja liikkeet ++, rt:ssa pysyny. Viikon päästä sitten taas uuestaan. Tosin en oo varma että onko se aika nyt kasilta vai ysiltä. Ensin kysy että passaako kasin aikaan mutta sitten ku rupes ylös kirjottaan niin sano että yheksältä. No, pitää varmistaa loppuviikosta että miten se oli.
 
Mä oon tänään siivonnut kaapit,laittanut rästipyykit ja parkunut ja pahoittanut mieleni vähemmästäkin ja turhemmastakin :'( Itkenyt itkemisen perään...

Limaa tuli aamulla paljon,sen jälkeen ei mitään.Supistelee välillä kipeästi mutta tosi harvakseltaan eikä ne ole niitä oikeita supistuksia.

Ei mulla limatulppa aiemminkaan oo mitään merkannut,käynnistetty silti.
Mut tässä sen verran,ihan pikkiriikkisen jotain toivoa,että nyt limis ei lähtenyt lääkärin kopeloinnin jäljiltä vaan ihan itsellään,ilman mitään ärsykettä :eek:

Mulla saa alakerta rehottaa ihan luomuna :D Eikä kosakaan oo kätilöt siistineet saati sanoneet mitään ;)

Huomenna tosiaan nla lääkäri,toivon kovin jotakin edistystä kohdunsuulla...
 
Musta on nyt jotenkin tylsää ku ei pääse enää uimaan:( Varsinkin ku näin hienoja kelejä ollu. No jospa sitten ens kesänä taas...

Oon kovasti odotellu et mulle tulee sellainen energia piikki tai mikä lie pesänrakennus vietti, mut eipä oo näkynyt.. Kaipa tässä sitten yliaikaisena kärvistellään, elleivät ne nyt sitten tuolla äippäpolilla sano et tarvis käynnistää.
 
Mustakin tuntuu joteskin tylsältä :kieh: mä en kanssa viitti mennä enään uimaan,vaikka neukkulääkäri sanoi et paikat kiinni mut pehmenneet ja tämä oli viikko sitten? voihanse olla paikat on alkanut aueta? nyt ollut muutaman tunti tosi huono fiilis joteskin maha painaa,varmasti pieni lepo olis paikallaan. Mulle ei ole kans tullut mitään pesänrakennusviettiä!! ja taitaa olla et ei tuukkaan kyllä kädet jo kahen kanssa päivisin aika täynnä ja touhua riittää :D .
 
Täällä kans tänään neuvolassa käyty ja viikkoja 36+3
-pissa puhdas
-hemppa 133 ja en oo hetkeen rautaa syönyt
- verenpaine 119/74
- paino -500 g =)
- rt
- sykkeet ja liikkeet +
- sf 37 tai 38 cm :eek:

Että nyt kyllä oon vähän ihmeissäni tuon sf-mitan kanssa taas... viimeksihän se parisen viikkoa sitten oli 31 cm ja ei olevinaan ollut kasvanut yhtään kuukauden aikana ja nyt sitte ois kahdessa viikossa kasvanut tuollaisiin lukemiin. :eek: Mittaaja oli tänään eri kuin yleensä, mutta ei luulis nyt noin isoja mittavirheitäkään tulevan kuitenkaan. 38 cm sai, mutta huomas sitte ite mitä viimeks on ollut, niin tipautti sitte sentin pois.

Sitte ensin sanoi, että vauva on aikast ylhäällä ja sitte taas totes, että vauvan pää kyllä on ihan täällä alhaalla ja ei paljoo liikukaan. :whistle: isompaa veikkas mitä muut on olleet syntyessään. :kieh: Nyt sitte pyörii mielessä iso jättivauva, jonka oon ite kasvattanut kermakakuilla. :ashamed: ja välillä taas mietin, että jos kuitenkin ois sellaisessa ei niin kippura asennossa, vaan jos jalat oiskiin suoremmassa ja oiskin ennemminkin pitkä eikä muuten iso vauva. :whistle: Mielipiteitä otetaan vastaan. :)

:hug: kaikille itkuisille, vaivaisille, väsyneille, stressaantuneille

Koskahan seuraava meistä pääsee tositoimiin. :whistle: mäkin voisin sitte jo vaikka, jos tää iso on. :kieh:

Katjuska ja sintti 36+3 :heart:
 
Mä täällä kanssa pelkään et jos tää onkin kauheen iso, mulla tais olla meinaan Katjuska samoilla viikoilla ku sä nyt oot niin sama sf-mitta. Perjantaina pääsen kokoarvioon, joten jos sinne asti nyt sit kestäisin. Oma neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä viime viikolla ettei tää nyt sentää ihan kauheen iso olis. Näkee sitten...

Maijamehi ja Toukka rv 38+2
 
Sf-mitasta ei kannata kovinkaan suuresti murehtia, kun se ei välttämättä kerro mitään. Mulla oli eilen neuvola ja sf-mitta 45,5cm... :LOL: Sama mittaaja ja ihan täysin linjassa aiempien mittausten kanssa. Silti tiedetään mun muutaman viikon välein toistuvien äitipolikontrollien takia, että lapsivettä on normaali määrä ja vauvakin on ollut viime viikolla vain 3,1kg eli reilu 4kg olisi laskettuna aikana, joka olisi mulle ihan normaalin kokoinen vauva. Toki sillä mitalla on merkitystä, että nähdään kasvaako masu ollenkaan vai liian vauhdikkaasti ja siksi mä pyysinkin, että mitataan, koska musta tuntui, että masu ei ole kasvanut, mutta olihan se siis :D
 
mulla kans alko hirvittään tuo vauvan koko. 2 viikkoa sitten painoarvio oli 2400g ja eilen (35+2) 3kg eli mulla oli 2 viikossa tullu vauvalla painoa 600g eli 300g/viikko :eek: :eek: Ajettelin vaan että jos se 100-200g/viikko on normaalipainon nousu :ashamed:
Mitähän se tämäkin merkkaa.. vetasisko taas itelle uuden stressin aiheen päälle :whistle:
 
Sipsunen: Mie oon aatellu kestoilla.. Oon kolmet-neljät villikset tehnyt & neljät nöttöset ommellut + 3 vaippaa tilannu ja vielä pitäisi jaksaa ommella lisää.. Tai sitten opetella taittelemaan harsoja. Katsotaan, kuinka pitkään innostus jatkuu..

Minulle on iskenyt tylsyys.. Jotenkin on vain tylsää.. Hirveä väsymys, enkä jaksa todellakaan tehdä mitään. Tänään kävin äidin kanssa mustikassa. Olisiko litra tuossa minun sankossa, mutta en mie siellä itikoiden syötävänä halunnut olla & ruoka odotti kotona.

Olen aloittanut 1000 palan palapelin toissapäivänä, joka on kyllä hidasta puuhaa.. Kivaa vallata keittiön pöytä :whistle: .

Mie odottelen noutoilmoitusta, että saan noutaa pakkauksen..
Mutta minnehän mie vaatteita laittelen, kun ei ole enää säilytystilaa pätkääkään? Kohta iskee paniikki.. Enhän mä oo mitää vaatteita toiselle vielä pessyt, enkä kyllä sairaalakassiakaan pakannut. Jää varmaan viimeiseen iltaan, kuten kuopuksenkin kohdalla. Olinhan mä osan jo pakannut, mutta suurimman osan vielä sinä iltana pakkasin, kun lähdin kohti sairaalaa.

Mie haluaisin vielä matkustella, mutta en taida jaksaa.. ku ei halua olla kuin kuolleen rukous reissussa :D.

Mutta nyt antamaan neideille lettuja iltapalaksi.

RD & pörriäinen 35+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
mulla kans alko hirvittään tuo vauvan koko. 2 viikkoa sitten painoarvio oli 2400g ja eilen (35+2) 3kg eli mulla oli 2 viikossa tullu vauvalla painoa 600g eli 300g/viikko :eek: :eek: Ajettelin vaan että jos se 100-200g/viikko on normaalipainon nousu :ashamed:
Mitähän se tämäkin merkkaa.. vetasisko taas itelle uuden stressin aiheen päälle :whistle:

Mä en kyllä usko että vauva voi kerätä painoa noin paljon,noin lyhyessä ajassa!!!(mullahan myös nousi rv 32 painoarvio 2,2kg yhtäkkiä rv 34 2,8kg: oon ja väitän että jompi kumpi virhe mittaus,mutta kumpi)Veikkaan että toinen noista sun arvioista se oikeampi ja toinen heittää...

Mä oon lakannut murehtimasta tätä vauvan kokoa(vaikka siitä alkuun oonkin hepuloinut)
Kyllä naisen kroppa on viisas ja kasvattaa juuri oikean kokoisen vauvan ;) Ainakin jos se kroppa toimii oikein :D
 
Näin mäkin uskoisin Me9=) Mä yritän kanssa olla murehtimatta vauvan koosta. Varsinkin ku nyt näyttäis siltä et noi mun sokerit on suht ok.

Tänään tuli muuten mulle yllättävä mieliteko... oli pakko saada kahvia :LOL: Koko odotusajan pelkkä ajatus kahvista on tehnyt pahaa, mut nyt join jopa 2 kuppia. Ja maistu kyl sit todella hyvältä.

 
tuo vauvan painon nousu .. jos on ns. iso vauva niin helpommin kasvaa se painokin lopussa. mulla on käynyt kakkosella näin..
siinä tuli se 280-300g viikossa..

Siis eikö kellään muulla ole haikea olo luopua tästä masusta ?? :| siis miulla on suru puserossa kun tiiän että muutanman viikon sisällä tää on sitten ohi ja tod. näk. tämä on viimoinen raskaus meille.
tietty vauva on ihana palkinto ja suunnattoman rakas näiden poikien rinnalle.. mutta musta raskaus on IHANAA aikaa vaikka ois kuinka helle.. mä oon aina voinut niin hienosti kaikissa raskauksissa että.
siksi olen nyt yrittänyt tätä loppua mennä ihan "naatiskellen" :saint:

löysin muuten seppälän alennusmyynnistä ittelleni greatgirlssien mekon josta voi imettää ja maksoi 10.. siinä on kauluksessa kuminauha joka venyy masuun asti kun venyttää ..
aattelin että sen otan laitoksellekin kun se ois mukavampi kuin ne pitkähihaiset kaavut.. ja kuumat.

Suppis 35+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
Siis eikö kellään muulla ole haikea olo luopua tästä masusta ?? :| siis miulla on suru puserossa kun tiiän että muutanman viikon sisällä tää on sitten ohi ja tod. näk. tämä on viimoinen raskaus meille.
tietty vauva on ihana palkinto ja suunnattoman rakas näiden poikien rinnalle.. mutta musta raskaus on IHANAA aikaa vaikka ois kuinka helle.. mä oon aina voinut niin hienosti kaikissa raskauksissa että.
siksi olen nyt yrittänyt tätä loppua mennä ihan "naatiskellen" :saint:
Täällä toinen!!
Mua harmittaa vaan, kun viime kuu meni murehtiessa ja huolissaan turhan nopeasta kypsymisestä..ja levätessä (mikä ei ehkä oo ihan surkein juttu kuitenkaan..pakkoloma :D )
Ja toivoessa että aika kuluu nopeesti..
..nyt vois pysäyttää jo aikaa
Mä rrrrrakastan tätä pönkkämahailua ja nyt kestää kolotukset ja jomotuksetkin jo himpun paremmin, kun viikkoja jo enempi, vaikkei vieläkään tarpeeks.
Hyvä on vauvan siellä kasvaa ja kehittyä.
Jos raskaudet olis tarkotettu 35-viikkosiks, niin sit ne olis vaan 35-viikkosia.....
 
Kyllä minä tykkään olla raskaana.. Eniten mie masennun tästä omasta painostani.. Mitäs olin ylipainoinen jo, kun aloin odottaa.. Viimeksi paino jotain 80 kg. :ashamed: Tavoitteena olisi joskus painaa 60 kg.. Mutta se on vain todellakin haave, koska minulla ei tuo itsekuri pysy.. Joskus on onnistunut, mutta ei enää :/.

mutta nyt taas jatkamaan..

 
Hui ku mua jännittää hirveesti tuo huominen polikäynti.. ajattelin ainakin puhua siitä käynnistyksen mahdollisuudesta, en viittis vetää itteeni ihan piippuun ku oon nyt jo näin poikki ja alakulo alkaa iskeä (jotenki pelottaa et synnytyksen jälkeinen masennus iskee taas jos joudun jo nyt ennen synnytystä vetää ittenki ihan piippuun) :'(
Huisi: Milläs viikoilla sun aikasempi synnytys käynnistettiin josta kerroit?

jonetta ja pikku-vetti 38+2
 
Täällä kans yks jolla jo ikävä tätä mahaa. Tuntuu että vauva sais vielä tovin olla ennen ku tulee pois, mutta sitten taas toisaalta ootan jo että pääsis näkemään tulokkaan. Mullakaan ei oo enään ku korkeintaan 4 viikkoo tätä raskautta jälellä. Siis mihin ihmeeseen tää aika on menny??? Ja tiiän että seuraavat kaks viikkoo tulee meneen hujauksessa koska tuo esikoinen kyllä pitää huolen että ei kerkee jäähä vaan paikoilleen miettiin asioita.

Onko kukaan muu suunnitellu kuvaavansa synnytystä? Tuossa miehen kans vähän puhuttu että vois ottaa videopätkää sitten ku neiti on syntymässä, tosin niin että se on mun näkökulmasta ;) Eikä miestäkään kuulemma hirveesti hotsita mennä tuonne alapäähän kuvaileen :LOL: Mutta saapa nyt sitten nähdä että miten käy ku tilanne koittaa.
 

Yhteistyössä