***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Huomenia
Täällä kans yö valvottu ja nyt v******a.. Kymmeneltä illalla alko kipeet supparit ja ne valvotti sitte lähemmäs puoli kahta. Sitte ne loppu yhtäkkiä ku seinään :eek: No sitte nukuin pikku pätkissä koko loppuyön ja ylös nousin kuuden maissa.. Ja nyt pitäis jaksaa kauppaan ym. Ei hyvä päivä tulossa täälläkään ku väsyttää niin pirusti. Onneks huomenna on poliaika niin jotai oottamista. Tietääkö kukaan et voiko sen käynnistysajan saada jos on oikeesti niin puhki tähän raskauteen että tuntuu et ei enää vaan jaksa ja synnytys pelottaa niin paljon et se vie yöunet??? Ja mä todella tiedän että parempi olis että luonnollisesti lähti käyntiin ja sitä itekki toivon, ja tiedän kyl et käynnistys voi olla rankkaa mut silti haluisin et tää käynnistettäis mahd.pian.. muuten oon niin kuitti etten jaksa synnyttää ja saavat sitte leikata.. :'(

Jonetta ja pikku-veeti 38+2
 
Huomenta! täällä kanssa ei nukuta.. :kieh: olishan se kyllä kiva,mut ei nukuta ni ei.
Tää on taas tätä joka krta sama homma lopussa et unet vähenee ja meikä kuppaa jo aikasee aamusta vaikka nukkua sais. Ihana asia et lonkkasärky hävisi kun sai nukuttua OMASSA sängyssä se nyt sit johtuu mökin sängystä nää säryt,nyt ei mitään kipuja IHANAAA :D
Mua kyllä alkaa jo jänskättää toi synnytyskin vaikka en pode mitään synnytyspelkoa(esikoisen synnytys oli tosi raju) aika mennyt tosi nopsaa,kohta on jo käärö sykyssä :heart: noh,nyt täytyy mennä valmistautuu päivänaskareisiin,mammakin tulee kyläilee.Hauskaa päivää kaikille

lolu 37+0 POKS,POKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Tietääkö kukaan et voiko sen käynnistysajan saada jos on oikeesti niin puhki tähän raskauteen että tuntuu et ei enää vaan jaksa ja synnytys pelottaa niin paljon et se vie yöunet???
Mun 7.synnytys käynnistettiin"uupumuksen"vuoksi.
Laskettuaika oli joulukuun alussa.Kouluissa kaikkea häsää,miehellä töissä joulukiireet.Mua supisteli yötä päivää 3 viikkoa,ilman tulosta.
3 viikkoa valvottuani yöt ja hoidettuani lapsia päivät,soitin aamulla polille että nyt en enää jaksa,olen aivan kuollut(niin ja mulle iski keuhkoputkentulehduskin ja oli ap-kuuri päällä )Viikkoja oli 39+4 ja pyysivät näytille ja käynnistivät pyynnöstäni.
Ensin kuitenkin tekivät tilanteen "hankalaksi",miettivät onko saleissa vapaata ym...Lääkäri juoksi sielä täällä kyselemässä onnistuuko ja sitten tuskallisen odotuksen jälkeen hymy naamassa ilmoitti että sinne vaan ja kalvot puhki... =)
 
Tiqustiina

Siin on mun möhötystä nyt rv37+ viikoilta =)

Lantio/lonkka/selkä särky Tekee mut hulluksi.Eilen aamusta alko ihan tajuton jomotus molempiin lonkkiin.Muistan että tälläistä lonkkakipua mulla oli silloin kun ponnistin tuota meidän tyttöä ulos.Alaselkään jomottaa koko ajan joka sitten heijastaa välillä ihan täysin pakaroihin.Lantio todella hellänä sekä nivuset :eek: Mikä mua vaivaa kun oon ihan rikki alakropasta.
Ei auta särkylääkkeet joiden voimalla oon koittanut nyt sitten nukkua yönkin.
Vatsakin nyt kolmatta päivää aivan sekaisin :$

Tänään on se poliaika apuva

Tiqustiina kuittaa rv37+4
 
Me9jab pidetään peukkuja pystyssä, että pääsisit pian tositoimiin. :)

Tiqustiina mulla on myös ollut lonkka, alaselkä ja pakara särkyä jo pidemmän aikaa. Aiemmissa raskauksissa ei myöskään ole ollut, mutta nyt luulisin tämän johtuvan siitä, että vauva on tosi alhaalla ja ollut niin jo monta viikkoa. En tiedä painaako se sitten jotain hermoja ja siitä aiheutuu säryt ja pakotukset. Tsemppiä vaan!

Viime viikolla kun kävin neuvolassa, niin terkka sanoi että pää on kiinnittynyt aivan alas eikä enään hievahdakaan. Ja jos veden menolla nyt synnytys käynnistyy niin ihan rauhassa voi sitten kuulemma lähteä kun pää kiinnittynyt. Jännää että minäpäivänä tai hetkenä hyvänsä voisi nyt lähtö tulla, mutta jotenkin vaan edelleen oon sillä fiiliksellä, että ei tässä mikään hätä ole ja hyvä vaan jos menee laskettuun asti. Ei mulla ole tässä ollut oikeestaan mitään ennakoivia merkkejäkään, että rauhassa mennään päivä kerrallaan.

Kaikki on kyllä vauvalle valmiina ja sairaalakassi pakattuna. Harmittaa vaan vähän kun ei oikein uskalla enään mihinkään pidemmälle lähteä, että tässä kotiympyröissä vaan saa kökkiä. Rannalla on tullut oltua paljon lasten kanssa, kun on ollut hyvät ilmat. Eilen tuli myös käytyä keräämässä vähän mustikoita koko perheen voimin ja tänään sitten mustikkatortun tekoa tiedossa. Ylihuomenna sitten taas neuvolaan.

sintyli ja sälli 38+0 POKS!!

 
Huomenta!
Joka päivä useaan otteeseen lueskelen täällä, mutta olen tosi laiska kirjoittamaan :ashamed: ...
Dinolle paljon voimia :hug:
Ja nyt jo vauvautuneille suuret onnittelut :heart:

Täällä olen siis edelleen yhtenä kappaleena, tosin kipeitä supistuksia alkanut tulla tosi paljon. Sunnuntaina soitinkin aamulla jo synnärille, ja puhelun jälkeen supparit hiipui pois.
Yöt alkaneet mennä vessassa ravaamiseen ja ylösnoustessa ja kylkeä kääntäessä kauheat tuskat :/ .
Torstaina menen äitipolille :) .

Vilivet 35+5
 
lääkärineuvolassa käväsin aamulla. Kaikki kunnossa.pissa puhdas, rr normaali, paino sama kuin viime viikolla. Vauva rt ja sykkeet 135 tienoilla, sf 32 cm. Vauva ei vielä mitenkään lähtökuopissa eli kaulaa hyvin jäljellä ja suu suljettu. Uida saa siis vielä huoletta. :) nukuin tosi huonosti viime yönä kun kärpäset kiusas, väsyttää.
-mennis ja aukusti 35+4-
 
Nukahdin sit hetkeks vielä sohvalle ja nyt on sitten selkä kipeenä, no onneks sentään tuli hiukan nukuttua.

Mitähän sitä sitten tänään oikeen keksis tehdä.. Jos vaikka kävelis tohon vähän matkan päähän mun vanhempien luo, nyt kun kerran kelikin näyttää tollaiselta ihanan viileeltä
 
Tiqu ei mulla silleen mitään helpotuskeinoja tähän ole. Onneksi se ei kuitenkaan ole ihan jokahetkistä vaan esim lonkkia alkaa yleensä särkeä kun makaan ja siihen auttaa asennon vaihto ja selkä taas alkaa särkee yleensä kävellessä jne. Tukivyötä suosittelivat mulle neuvolassa joskus alkukesällä, mutta ei sitten tullut sitä hankittua. Mä nyt kestän tän kun ei ole jatkuvaa särkyä.
 
meillä meni tyttö kans nyt päikkäreille 8 aikaan aamulla B) , oli kyllä väsy ja niin minäkin , menee yöt myös valvoessa lonkkakivuissa ja vessassa ravaamisessa ...
tyttö nukkuu nyt edelleen ja vaikka pitääkin osata nukkua myös metelissä niin kyllä laitoin lapset hiljaseksi yms , että saa nukuttua !!! Ei jaksa kuunnella sitä huutoa :ashamed:

no onneksi nyt saanut nukkua jo 1½ tuntia ja toivottavasti nukkuu vielä tovin , kyllä oli niin raskas aamun 2 tuntia huutoineen ! :(

Kivuista joku kyseli .... Täällä on kanssa lakanut tulemaan enemmän noita selkäkipuja yms. mutta johtuu tosiaan siitä , että mullakin maha laskeutui oikein kunnolla ja sen jälkeen alkoi kovemmat kivut . Joten painaa varmaan jonnekin hermoon .... Luontaistuotteilla oon koittanut lievittää selkäkipua , välillä auttaa , välillä ei . Eilen auttoi hieronta ,kun hieroin alaselästä 2 kipeää kohtaa... tossa missä on ns. pehmeä kohta , ettei mene luuta ,niin hieman keskikohtaa ylempänä ...olikohan ne ns. munuaispisteet ( ???!!!)

Tänään voisi kyllä taas lähteä kävelemään vaikka jazz kadulle ja kaupungille , jos nyt vaan jaksaakaan ... kun toi tyttö herää ja miehellä oli hirveästi tekemistä , mutta vois kyllä mut heittää tytön kanssa poriin ! Nyt tosiaan on täälläkin hieman kirpeämpi ilma , "vain" vajaat 20 astetta pihalla , niin voisi laittaa pitkät housut ja paitaa mukaan ja käpyttelemään :)

neitim
 
onnittelut kaikille joilla suppailee, on selkäkipuja tai jopa jo limatulppa tullu :D :D Se varmaan tietää että jotain alakerrassa tapahtuu.

Mulla itellä oli eilen ihan samatilanne ko jo 2 viikkoa sitten, ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni, kanava normaali :headwall: Eli ihan epäkypsä tilanne, että ei sillä ainakaan merkitystä ole että jo kolmatta muksua odottaa. Tuntus että jos jotain edes tapahtuis itsestään niin ois hyvä kun edellinen käynnistys epäkypsästä tilasta oli tosi rankka.
Itellä on tällähetkellä tunne että ei hirveenä haluta muistella nuita aikasempia synnytyskipuja :whistle:

Vuorokausivirtsan keräys alkoi nyt :x eli kovin kauas ei kotoa voi lähteä.. tai ainaki ikävä kuskata tuota kus'pönttöä mukana :LOL:
 
Tiqustiina
mullakin noita lonkka yms kipuja on ollut aijemmin mutta juurikin ilmenty nukkuessa tai jos teki tietyn liikkeen.nyt jomottaa ja särkee koko ajan. ihan siis jatkuvalla syötöllä sattuu.
aika hanurista kyllä tälläinen :ashamed:

mä en jotenkin ees osaa odottaa tuota limatulppaa koska siitä voi mennä viikkoja tai tunteja kun syntyy vauva.esikoisen kanssa tais irrota 4vko ennen syntymää ja tokasta sitten tunteja ennen syntymää.
tässä en varmaan edes huomaa kun tulee :whistle: muutenkin tuo valkovuoto niin runsasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
meillä meni tyttö kans nyt päikkäreille 8 aikaan aamulla B) , oli kyllä väsy ja niin minäkin , menee yöt myös valvoessa lonkkakivuissa ja vessassa ravaamisessa ...
tyttö nukkuu nyt edelleen ja vaikka pitääkin osata nukkua myös metelissä niin kyllä laitoin lapset hiljaseksi yms , että saa nukuttua !!! Ei jaksa kuunnella sitä huutoa :ashamed:

no onneksi nyt saanut nukkua jo 1½ tuntia ja toivottavasti nukkuu vielä tovin , kyllä oli niin raskas aamun 2 tuntia huutoineen ! :(

Kivuista joku kyseli .... Täällä on kanssa lakanut tulemaan enemmän noita selkäkipuja yms. mutta johtuu tosiaan siitä , että mullakin maha laskeutui oikein kunnolla ja sen jälkeen alkoi kovemmat kivut . Joten painaa varmaan jonnekin hermoon .... Luontaistuotteilla oon koittanut lievittää selkäkipua , välillä auttaa , välillä ei . Eilen auttoi hieronta ,kun hieroin alaselästä 2 kipeää kohtaa... tossa missä on ns. pehmeä kohta , ettei mene luuta ,niin hieman keskikohtaa ylempänä ...olikohan ne ns. munuaispisteet ( ???!!!)

Tänään voisi kyllä taas lähteä kävelemään vaikka jazz kadulle ja kaupungille , jos nyt vaan jaksaakaan ... kun toi tyttö herää ja miehellä oli hirveästi tekemistä , mutta vois kyllä mut heittää tytön kanssa poriin ! Nyt tosiaan on täälläkin hieman kirpeämpi ilma , "vain" vajaat 20 astetta pihalla , niin voisi laittaa pitkät housut ja paitaa mukaan ja käpyttelemään :)

neitim

Itse kanssa mietein tota jazz-kadulle lähtöä, kunhan vaan sais itsestään irti. Poika kyllä tykkäis kovasti lähteä.
 
Tiqu mullakin tollasta kuvailemaas kipua lantion alueella, ja oon huomannu et se tulee selkeesti siitä kun vauva on laskeutunu alemmas. Eilen esim. mulla maha tyhjeni ja heti sen jälkeen tunsin ku vauva siirty alemmas ja alko taas ne järjettömät säryt, ja se tuntuu nimenomaan siltä et vauva työntäis noita lantion luita jotenkin ja osuis jonnekki hermoihin niin et se särky tulee myös reisiin ja pakaroihin asti. Mut mulla ei onneks oo kokoaikaista toi kipu, vaan aina välillä tulee. Eli mulla ei kai oo vauva sit vielä kiinnittynyt, vaan pääsee välillä vielä käymään ylempänäkin millon sit kivut helpottaa..
Ja ihana masu sulla :heart:

Me9jaB toivottavasti limatulppa merkkais sulla sitä et tositoimet olis lähellä! *peukutukset*

Täällä tuntuu samat olot jatkuvan tänään mitä eilenkin oli.. eli siis voimat totaalisen loppu, väsyttää eikä jaksaisi MITÄÄN tehdä. HUOH. Tää olo alkaa olemaan jo ihan äärirajoilla, voi kumpa tää pieni jo syntyis pian, mä en jaksa enää :ashamed: huomenna saan onneks heti aamusta viedä pojan paapalle ja 'mummulle' kun mulla on 8.30 se lääkärineuvola, ja aion kyllä kysyä jos poika vois sit olla siellä niin kauan et mies hakee sen kun pääsee töistä.. saisin vähän nukuttua ja levättyä.

Noh, jospa vihdoin jaksais mennä väsäämään aamupalan, meni vähän myöhäiseks :whistle:

mmiilia ja hubbis-typy 36+1
 
Ainiin..semmosta piti kysellä, että onko teillä muilla sellaista outoa puutumista/kipua että jalka meinaa lähteä alta? Mulla on nyt parin viikon aikana tullut usein semmonen outo kipu ja toinen jalka menee oudoksi, hyvä että pystyssä pysyy.. Lähtee tuolta jostain takapuolesta se kipu. Oisko jotain iskias vaivaa?Ennen en muista sellaista olleen...
 
tin
Huomenta!
Poissa koneen äärestä oon ollu ja täälähän on surullisia uutisia: Dinolle suuret :hug: Toivottavasti saatte apua ja tukea!
Onnea paljon kaikille vauvan saaneille :heart: Ite en oo vielä yhtää valmis synnyttään ku kaikkee vielä olis ennemmin. Oon niin asennoitunu että se ei ennemmin tuu niin sitte hommatki retajaa :whistle: Oon kyllä joka päivä jotain saanu aikaseksi. Nyt poika kuumees ja täälä näyttää sadepäivältä niin pitäis yrittää saada paljo sisähommia tehtyä! Ollaan kyllä niin nautittu hienoista keleistä :) öisin vain vähä turhan kuuma.

reissaamisesta ollaan lähdös vielä pojan kans kahestaan tampereelle, matkaa noin 150km. Sitte vielä koko perheen voimin yhen päivän reissulle Tampereelle kuun vaihtees. Lääkäri sano vaan et Tayssi on ihan yhtä hyvä paikka synnyttää... ;) Tänään taas neuvolalääkäri niin näkee mitä tuola alakerras on tapahtunu.

supistelijoille paljon voimia suppareihin, eiköhän joku pääse tosi toimiin ihan näinä päivinä ku on kerran viikkojaki monella jo tosi hyvin!

Ootteko hommannu jo vauvakirjoja ja alkanu täytteleen? Millasia? :) Tuolla esikolla on kaks ja se toinen on kyllä superhyvä; Lapselliset, kirja vauvalle ja vanhemmille.

tin ja lyly 36+2
 

Yhteistyössä