***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Osanotot ja paljon voimia Dinolle!

Ja paljon onne vauvan saaneille!!

Vähän laiskasti tullu kirjoiteltua kun onniin kuuma jatkuvasti ettei oikee mitään huvita tehä.. Ihan tuskanen olo.. Sais jo helteet riittää..

Outoa olla yksin kotona kun mies lähti koiran kanssa vesipelastuskokeisiin. Halus niin kovin mennä ja vaikka mä oonkin ollu ohjaaja niin päätettiin kokeilla niin et hän ohjaa, kun mä en enää pysty lähtee ku tunnin suuntaansa ois pitäny autos istuu ja kisois menee se 4-6h. Ei anna kunto enää periks ja neuvolassakin kielsivät ehdottomasti.
Eipä siellä kisat oo ihan putkeen menny, se on niin mun koira et miestä ku viel jännittäny siel ni koira kieltäytyny tekee yhen liikkeen jo kokonaan (tai oli sit loppujen lopuks tehny, mut aikaraja menny umpee..) ja toises menny ohi maalilinjan mist rankastaa 1p/metri.. Kaks liikettä oli viel jäljel et toivottavasti saavat tuloksen sieltä kuitenkin. Mut mies totes puhelimes vaan et kyl mää saan jatkos hoitaa koiran ohjaamisen tossa lajissa. :D

Nyt kahtelee leffoja sohvalle..

rv33+6
 
ei minullakaan ole minkäänlaisia supistuksia.. Kuopuksen kohdalla tuli vasta, kun lähdin sitten kohti KYS:iä. Liitoskivut on ihan kamalat.. Varsinkin yrittää yöllä kääntää kylkeä..
Ja mie oon suunnitellu ens viikolla käydä kahtoo äidin kanssa, että onko mustikoita :eek: .

En mie kyllä muista edes miltä supistukset tuntuu, mutta eiköhän se muistu mieleen, ku niitä on.

Tänään pitäisi tehdä viikkosiivous, mutta katsotaan jaksanko.. Jotenkin heikko olo.. Ja niskat ihan lukossa.

- RD & Pörriäinen 35+4 -
 
Eipä minullekaan sanottu mitään kieltoa seksistä vaikka paikat auki 2 sormelle... Ja kyllähän tuota eilen touhuiltiin just sen kypsymisen toivossa :whistle: 3 senttiä oli kuitenki perjantaina kanavaa jälellä...

Voi luoja kun tää napero sai taas hirveen jumppavillityksen kun äsken tuossa syötiin! On kyllä niin vilkas tapaus että...
 
Tervetuloa joukkoon nyytti nro 3 !!! Lisäilen sinuakin listaan !

ON
Noniin .. nyt ollaan sitten jo kärvistelty muutamana päivänä suppareissa , mutta ei niin että olisi mihinkään kunnolla tuntunut !!!
Maha laskeutui alaspäin n. 3-4 päivää sitten , kun yhtäkkiä alkoi rinnatkin erottua mahasta ?
Eilen illalla vauva meuhkasi todella paljon mahassa ja siihen päälle kunnon suppareita , ensin ajattelin jo että kuvittelenko koko supistukset kun ei missään oikein tuntunut mutta sitten alkoi jo ihan kivasti tuntumaankin ja supistuksia tuli n. 4min välein , mutta ne loppuivat kuin seinään kun ajattelin mennä nukkumaan , että saisin edes hieman levättyä jos tarvitseekin lähteä keskellä yötä . toisaalta mietin ,että olisiko vaan pitänyt nousta ylös ja antaa suppareiden jatkua , vai olisivatko ne lopahteneet joka tapauksessa vai lopahtivatko ne kun sain itseni rennoksi ja uneen ??? No joka tapauksessa ne loppuivat ja aamulla ja nyt päivälläkään ei ole sitten taas ollut mitään tietoakaan supistuksista !!!!
Ja eilisen melskaaminen johdosta musta tuntuu että tää vauva vaihtoi hieman asentoaan ... Onneksi edelleenkin tuntuu olevan pää alhaalla , mutta ennen hikkaaminen on tuntunut tuolla alhaalla vasemmalla puolella ja tänään se tuntuikin oikealla puolella , eikä lainkaan vasemmalla !!! Olisiko tää ees hyvä merkki , että ne eiliset supistukset (jotka muuten jo tuntuivat ihan "kivasti" ) olisivat auttaneen vauvaa parempaa asentoon synnytyksen kannalta ???

neitim+ tytsy 37+1
 
Heissan, täällä oltiin tuolla helteessä aamupäivällä ulkona, ja huh että oli kuuma kun aurinko paistoi. Nyt on vähän pilvisempää - tuntuupa mukavan vilposelle vaikka 25 näytti vieläkin mittari ulkona. Näin sitä vaan tottuu näihin lämpimiin ilmoihin.

Saa nähdä millä verukkeella mä saisin miestä seksihommiin, se kun ei ole ollut kovin innokas siitä ajatuksesta, niinkuin aiemmin kirjottelin.. mutta toisaalta, jos sektioidaan niin tokko tarvii ees mitään ässiä kokeillakaan.
Mulla oli esikoista odottaessa melkein metrin mittainen napanuora, johon tyttö oli siis monin kerroin kietoutunu. Pelkään sitä samaa nytkin, kun tuo nappula viihtyy ihan samoissa asemissa kuin tyttökin oli - lopussa vaan istahti sitten mahaan, eli oli suoraan jalat/pylly edellä tulossa. No, kunhan kaikki vaan menis hyvin - se tässä kuitenkin on pääasia.

Huomisaamuna olis neuvola, ja se on vielä sijaisen hoitelema, joku eri tyyppi taas kuin viimeksi. Ärsyttää sekin, tiedä taas yhtään mimmonen tapaus on. Seuraavalla kerralla vissiin olis jo oma neuvolan tätsä, josta tykkään tosi paljon.

Mä taidan tästä siirtyä kans sohvan puolella lueskelemaan, tyttö on päiväunilla ja mies (yllätys) ulkona mitä lie tekemässä.

=) runttis ja sytkylä
 
täällä on noiden supistusten myötä vauva muuttunut hiljaisemmaksi ... tosin iltaisin on sitten alkanut aina niiiiiin kauhea meno ja meininki , mutta päivisin on hiljaisempaa , pitää välillä oikein koittaa herätellä ...

Me9 Magneesiumia 2 tabua illalla , niin kyllä toimii maha aamulla ! :)

neitim
 
Täytyypä koittaa magnesiumilla,kiitti vinkistä Neitim :flower:

Mä tossa silitin vaatteita reippaat 2 tuntia hiki päässä,kun ei muuten oo kuuma :LOL:

Mulla kanssa aamuisen tehosupistuksen jälkeen vauva ollut kumman rauhallinen :eek: Liikkeitä oon tuntenut(pieniä muksimisia ja tönäisyjä) kyllä mutta en sellaista hervotonta möyrintää mitä on tehnyt pitkin päivää jo kauan aikaa...
Kamala painontunne alhaalla,tosin myös ummetus tekee sitä...

S:stä käynnistäjänä.Mä oon jo kauan aatellut että pitäis koittaa,mut kuten aiemmin sanottu,en ymmärrä miten ja missä mahdollista :LOL: Tosiaan kun pikkutytöt herää klo 7 ja isot valvoo puolilta öille,itse oon illalla aivan kuitti ja aamulla en jaksa kyllä innostua,ennen lasten heräämistä :ashamed: Pitää varmaan alkaa houkutteleen miestä yöllä kun oon juossut vessassa :LOL:

Mä olisin niin onnellinen jo tässä pian pääsisin synnyttämään :heart:
 
IHANAN VIILEÄTÄ!!!! :D Kyllä nauttii!!! Sais nyt sit jatkua ja piiitkääään, kiitos!

Aikas hurjan nopeasti menny aika kun muistelee et juurihan me (hehhee 8kk sitten varovaisin mielin pinouduttiin) ja nyt jo saa odotella vauvauutisia =)
Kukakohan seuraavaksi, joillain lupaavia merkkejä :whistle:

Itsellä supistelut kadonnu kuin tuhkatuuleen ja ei vihlo jomottele lainkaan?! Ainoa on tuo turvotus mutta sen kanssa elää kyllä, verenpaineet vois mitata...
Musta tuntuu et ku aloin juodan tuota vattulehtiteetä niin sen jälkeen supistelut rauhoittunu, toki jos jotain tosi rankkaa tekee (esim 33 asteen helteessä pinkoo mäkeä ylös vauhdilla) niin saa aikaan muutaman kevyen supparin, mut missä harkkarit jotka saa irvistämään ja menee suihkuun renotoutuu??? :wave: Tänne vois kyl muutaman ottaa ja sellaisen joka tekis muutoksia tuol alaosastossa... |O pitäisköhän houkutella ukko petipuuhiin... ;)

Seksistä siis mulla tuo seksi on aiheuttanut supistuksia ilmeisesti sen verran "herkkä" kohdunsuu että reagoi näin... Tiistain jälkeen aion vaatia seksiä ja koko ajan jos sais niitä suppareita ja jotain tapahtumaan :LOL: Niin varmaan...
Halut on mulla ainakin ollu kohillaan mut jotenkin on ollut tässä (nyt ensi ke asti) niin paljon ohjelmaa ja lapsenhoitajan vajautta että o pihtaillu, ihan noiden supparien ja sen että jos laukasee vaikka (toiveajattelua!) synnytyksen...

Mites muut, oottekos luottavaisia 3 S:n tekniikkaan??? Mulla ihan omat konstit joihin luotan : toki se Seksi :D Sitten Tulinen ruoka |O ja lopuksi tilkka Punaviiniä ;)

K :wave:
 
Täälläkin on alkanut supistella. Hui :eek:

Kun kukaan ei vastannut tuolla aiemmin, niin kysynpä uudelleen :D
Että mihin asti uskallatte lähteä matkustamaan loppuviikoilla, esim rv 36-40? Päiväreissuilleko vain vai ihan reippaasti kauemmaskin?

venda 36+6
 
venda mä en suostu lähtee 1h ajomatkaa pidemmälle... Ehti viel ajaa tuttuun sairaalaan tai kotiin ottaa supistuksia vastaan. ei tulis mieleenkään jossaan mökillä ilman suihkua ja kuumaa vettä riittävästi selvitä supistuksista...
 
Venda, minäkään en oo pariin viikkoon uskaltanu lähtee enää kovin kauas kotoa kun oon niin nopea synnyttäjä. Kovasti ois tehny mieli reissata täältä pohjosesta etelä-suomeen mut ei oo uskallettu lähtee. Jos syyslomailis sit vaikka laivareissun merkeissä.

3 S:n tekniikat ei oo toiminu täällä, mutta oon ennenki sanonu et mansikkarahka kupillisen jälkeen on käynnistyny mun kaks synnytystä. :LOL: Syynä se että kerma saa mun mahan tyhjeneen ja se tyhjennys toimii mun käynnistäjänä. Kuopuksen synnytys käynnisty vesien menolla mut suppareita ei ollu, synnärille mentiin ja tekivät suolihuuhtelun niin voi jumakeka kun lähti käyntiin synnytys ja vauva tuli alle tunnissa rytinällä..aijai ja apua :x Joten tässä joku ilta vois tehdä kermaisen mansikkarahkan :D

Ihanaa kun on viileämpää ku pilvessä ja tuúlee, meikkis nauttii :wave:

Nyt ruuan syöntiin. Leppoisaa sunnuntaita mammat ja masut ja vauvat!! :heart:

Jonnuli ja hertta 38+0
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :heart:


Dinolle valtavasti jaksamista suuressa surussa, kyllä elämä on epäreilua :hug:


Itse olisin jo valmis synnyttämään, terkan mielestä se ei enää kaukana olekaan (niimpä niin), kun pää on jo todella tiukasti kiinnittynyt (vaikka toissynnyttäjä olen) ja muutenkin maha niin alhaalla...supistelee kyllä päivittäin, mutta nämä ei oo mitään verrattavissa synnytyssupistuksiin, ihan nynnyjä suorastaan.

Onhan tämä jännää aikaa kyllä, päivät vähenee koko ajan ja kyllä se SEKIN päivä vielä koittaa, että lähtö tulee, ennemmin tai myöhemmin =)

Synnytyskertomuksia ois mukava lukea =) Oma synnytys kyllä pelottaa ja jännittää siihen malliin että huhhuh, helpotti kyllä kun kävin läpi edellisen synnytyksen samaisen kätilön kanssa, joka siinä oli mukana...mulla kun ei auttanut epiduraali ja jouduin kärvistelemään sen 20 tuntia tosi kovissa kivuissa 1-2 min välein supistellen loppuun asti, ai että se oli hirveetä!!!
Tällä kertaa tiedän ja kätilötkin tietää, että kaikki mahdolliset "mömmöt" mulle annetaan, ettei se edellinen hirveys toistu...ihmettelivät näin jälkikäteen, että miksei mitään muuta kivunlievitystä kokeiltu viimeksi, että tällä kertaa ei jäädä ihmettelemään vaan annetaan toista, jos ei yks toimi!!

Toivottavasti se menee siis hyvin, tsemppiä muutenkin jokaiselle synnytykseen :hug:

Äitivaan 38+3 täältä taustalta huutelee :wave:
 
TURVOTUS |O |O |O

Siis ihan hirveetä! painoa tullut nut yhteensä 15 kg josta viimeset viis on varmaan puhataasti nestettä! Jalat on hirveet pullat, piha-crocsitkin kiristää :kieh: Turvotus on niin paha, että jalkoihin oikein sattuu kun niitä liikuttelee |O

Juon nestettä, täytyis yrittää liikkuu enenmmän, mut ei näillä ilmoilla ja kivuilla paljon kiinnosta. Jalat on koholla aina kun ehtii ja mies hieroo niitä aktiivisesti. Magnesium on otettu jo käyttöön, samoin mansikat ja ananas yms muut nesteen poistajat. Tiistaina on lymfaterapia, joka onkin sitten viimeinen oljenkorsi! seuraavana onkin sitten synnytys!

Mikä muu tähän jalkojen turvotukseen auttais???? :headwall: Pitkä matka vielä edessä, jos helteille ei loppuä näy...

ainiin, Onnea taas vauvatuneille :flower: :flower:
 
Kylläpäs alkoikin tekemään kermaista mansikkarahkaa mieli! :D pitääkö tuo oikeesti lähtä pyörällä hakemaan kermaa, rahkaa ois jo kaapissa. Toki mansikat on hyviä jo pelkän rahkankin kanssa, nam :p siinä taitaakin olla meidän iltapala tänään..

Kyllä ite aattelin vielä tuolla omien vanhempien luona pyörähtää muutaman yön, hieman alle tunnissa ajaa kuitenkin tänne kotiin... Ja hätätapauksessa yöllä jopa nopeammin. Mutta sen kauemmaksi en yöksi ainakaan tohdi enää jäädä, päiväseltään voin käydä..

Ite oon miettiny sitä et miten tästä kotoa lähtee sit sairaalaan kun ei oo sitä omaa autoa, ottaako kaikki taksit edes kyytiin vai voiko sen ambulanssin tilata. Sisko asuu kyllä ihan lähellä ja hällä on auto mutta jos sattuu juuri olemaan töissä.

Huomenna TAAS poksutaan :eek:
 
Voih. Täällä on tullut sekä hyviä että huonoja uutisia sitten viime kerran. Onnittelut Dreamerille ja Kääkkänälle pojista! Suuri osanotto ja paljon voimahaleja Dinolle! Pisti kyllä tosi surulliseksi tuollaiset uutiset. :'(

Reissaamisesta joku kysyi. Mä olin viikko sitten vielä mökkireissulla saaressa, kun neuvolassakin oli sitä mieltä, että kai sinne vielä voisi lähteä. Sieltä kun kotiuduin viikko sitten, niin päätin, että se oli viimeinen reissu ja enää vaan päiväseltään voi mennä jossain lähialueilla käymään, muttei minnekään kauemmaksi enää viitsi.

Tänään oltiin päiväreissulla tuttavien luona käymässä ja onneksi nyt kotona ja saa lepäillä. Tuli taas ihan kummallisia olotiloja matkalla. Mulla on ollut virtsankarkailua jonkin verran ja sitten kun vielä ilma on hiostava, niin tuntuu, että pikkuhousut on kosteat koko ajan. Välillä aina alkaa miettiä, että jos lapsivettä tihkuisikin. Nyt kun kotosalla ollut ja puhtaat housut jalassa, niin tuntuneet pysyvän kuivina. Vauvan liikkeet tuntuivat tänään taas niin voimakkaasti, että ihan kipeetä tekee. Hyvähän se on, että liikkuu, mutta taitaa käydä tila jo vähän ahtaaksi.
Suppareita en ole vieläkään ainakaan tunnistanut ja sekös jotenkin harmittaakin. Ahdistaa, kun ei sitten yhtään tiedä miltä ne tuntuis tai miten se synnytys sitten lähtee liikkeelle. Kai ovat ihan tuttuja ensisynnyttäjän tuntemuksia, mutta muutama harjoitussuppari vois kyllä tulla, että paremmin tietäisi mitä tuleman pitää. Kovia vihlaisuja alapäässä on kyllä ollut ja nivuskipua myös.

ansuli ja kullanmuru 38+0
 
kääks .. taas menee lapsenvahti suunnitelmat uusiksi ... nooh , jos ei ennen keskiviikkoa tapahdu mitään niin sitten olisi taas mahdollista saada lapsenvahtia suht helposti.. kai ...
Mut jos eilinen supistelu jatkuu niiiiiiin .... eilisen aikana laskeutui myös maha vielä alemmas kuin mitä eilen oli ja tänään on huomannut selvän "tilan" tossa mahan alla ...

Supistelujakin on ollut taas tänään ihan kivasti .. mutta MISTÄ SAISI POWERIA NOIHIN SUPPAREIHIN ??? Vadelmanlehtitee ei auta ja eilen aloitin vasta sen synnytykseen valmentautumisöljyn käytön , kun ei myymälä saanut sitä aiemmin ... Mahtoikohan se olla osasyy noihin illan suppareihin vai pelkkää tuuria ??? En kyllä minäkään jaksanut hieroa sitä mitään 10 minuuttia ... laitoin miehen hommiin aj se jaksoi hädintuskin 5min ... no mutta on se paremmin kuin ei lainkaan !!! :)
Aamulla koitettiin sitä yhtä s....ä ,mutta ei mitään vaikutusta minnekään .. ei edes supistellut !

Matkustelusta joku kyseli , en kyllä lähtisi pitkälle enään matkaamaan ... kun ei kuitenkaan tiedä jos tarvitsisikin pian sairaalaa ;)

neitim + tytsy 37+1 (tosin isäntä povaa jo poikaa , kun ei oo 100% varmuutta .. mutta kohtahan tuokin selviää :) )
 
En oo vähään aikaan ehtiny koneelle, ja onpas täällä tullut niin surullisia kuin onnellisiakin uutisia...
Dinolle osanottoni! :hug: Elämä on joskus niin epäreilua..... :'(

Ja onnittelut vauvautuneille :heart:

Nyt taas mennään.....
 

Yhteistyössä