***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Ihan kamalan outo olo ollut koko päivän :eek: Vauva ollut aika vaitonainen.

S:ssä mulla "toimi"esikoisen kohdalla,sekstailua illalla ja aamuyöstä meni vedet.
mut nyt mä nykyään luotan enempi sohvan,suklaan ja siiderin voimaan vaikka sitä legendaarista s:ää vois silti koittaa :LOL:

Neitim,ootko koittanut homeopatiaa?Pulsatilla D-12 on epäsäännöllisiin ja tehottomiin supistuksiin ja auttaa vielä vauvan synnyttyä,nostamaan maitoa :D
 
Dinon perheelle voimia suuren surun kohdatessa :hug: Toivottavasti löydätte vertaistukea, se varmasti helpottaa kun saa jakaa tuntojaan saman kokeneiden kanssa. Itku ihan tuli täälläkin puolestanne :'(

Kääkkänän perheelle onnea nyytistä :flower:

Venda: Meillä olisi Salossa (asumme Oulussa itse) elokuun alussa häät tiedossa mutta emme enää uskalla lähteä sinne saakka, silloin olisi kuitenkin jo viikkoja 35 +.. Niin ja mökkeily on päätetty väliaikaisesti lopettaa tämän kuun lopulla, sillä sinnekin on reilu 200km.

Nyt on jopa saattanut nukkua öisin kun on ollut viileempää, mutta päiviksi kaipailisin lisää lämpöä ( :eek: ) tännekin ensi viikon lopulle luvattu vain +15, eihän se ole kesä eikä mikään |O

Torstain Oyssin aikaa odotellessa :wave:
 
KÄÄKKÄNÄ onnittelut reippaasta pojasta :flower:

täällä omassa voinnissa ei mitään uutta. jotenkuten jaksellut ja nukkunukin vähän paremmin. iltalenkit tehny ja tänäänkin tarkoitus lähteä. ei mitään supisteluja tai muuta. vauvakin liikkuu vielä puolelta toiselle masussa. eilen käytiin perheen voimin hesassa retkellä ja sekin meni hyvin ilman ainuttakaan masutuntemusta. joten eiköhän mulla kauan vielä tätä odotusaikaa jäljellä... olisin NIIN valmis luopumaan jo nyt!!

lenkille...

korvapuusti 35+2
 
kauheesti tullu taas tekstii... muista puoliakaan mitä piti kirjotella :D

ollaan oltu taas viikonloppu mökillä ja voe että mitkä ilmat, pullasin eilen aamupäivän kokonaan järves kun oli niin lämmintä vettä :heart:
ehtool kävin sit raumal ja reissun jälkeen kärvistelinkin taas supistuksia, kuten myös tänä aamusti...

kaverinkin sain kiinni ja puheltiin kk kuulumiset siinä sitten :D
miten muuten tuon synnytyksen kanssa, voiko saliin ottaa seuraksi/turvaksi 2 tärkeetä ihmistä?
tähän mennes ollut vain yksi molemmissa, mutta nyt haluisin 2 koska molemmat osaa tukea ja auttaa omalla tavallaan, ja en pysty valitteen niiden väliltä kumpi SAA tulla enkä haluu et ne tappelee siitä :D :xmas:

huomenna olisikin sitten neuvola 12.30 katotaan mitä siel sanotaan, sil reissul muistaakseni sovittiin et katotaa lääkäri aikaakin samal. katsoo sitten mitä mieltä hän on tilanteesta.. poikkeeko vielä lisää :whistle:

mut juups mä meen kattelee jotain naposteltavaa :D

giraffe ja jasu 33+5
 
Me9 ... Joo , homeopatiaa.. noissa "synnytystipoissa" on pulsatillaa nro 75 .. mut nyt en oo ottanut sitäkään , kun tuntuu että loppuu koko supistukset siihen !? Vaikka sen pitäisi pehmittää ja auttaa kivuissa , mut mulla loppuu supparit ... :( Samoin oon ottanut kipeään supistukseen tai muuhun kipuun noita "tapaturmatippoja" nro 55 joissa on arnicaa , joka sitten taas helpottaa kipuja yms. neuvoivat ottamaan 2-3 viimeistä viikkoa ennen la:ta noita molempia vuoronperään päivittäin pari kertaa .. mut tuntui että välillä tuli muita kipuja ja välillä loppuivat supistukset vallan , niin nyt oon koittanut olla ilman mitään ... tosin kunhan saan kunnon kipeitä suppareita niin voisin koittaa noita siihen ... <mut toisaalta pelkään että taas loppuu supistukset ! :(

neitim
 
Oiskohan nyt tän kesän viimeinen vaunureissu tehty. Meinas jo vähän ähisyttää tän mahan kans pienessä vaunussa miehen sekä kolmen muksun kera (mun pikkusisko oli omien lasten kaverina). Olo muuten ok. Kivuttomia harkkasuppareita tulee muutama päivässä ja välillä menkkajuilintaa joka ei ees välttämättä liity suppareihin. Jospa ne jotain tekis tuolla alakerrassakin, no kolmen viikon päästä nähään ku kokoarvio äippäpolilla...

Myös tuota vihlovaa alapääkipua ollut, se on ihan kauheeta kun yrittää vaikka nousta ylös ja kun vihlasee niin menee ihan jalat alta ja lysähtää takas istumaan. Oisko just vauvan laskeutumisesta sit....

-Sandeliini & kolmas toukka 36+0
 
giraffe , niin .. taitaa olla vaan harkkasuppareita , mut toisaalta kun tahtois niidenkin jatkuvan , ettei taas mee synnytys 3 vrk:n mittaiseksi vaan tulisi jotain suppareita jotka vauhdittaisi paikkojen pehmenemistä yms. ! mulla kun on synnytyksessäkin lopahtaneet omat supparit siihen kun saa kunnon kivunlievitystä :( ja kivulla on paikat auenneet paremmin ... joten ajattelin et käykö noiden kanssa samoin ... huoh ... nooh , kai sitä voisi uskaltaa taas koittaa tippoja ,jos harkkasuppareita niin ne loppuu joka tapauksessa ...

neitim
 
Heips, matkustelusta, niin mä meinasin vielä ens vkl lähteä la-su hotellireissuun parin sadan kilometrin päähän. Silloin ollaan 37. viikolla neuvolan mukaan ja alkuperäisen ultran mukaan olis just 38. viikko alkamassa. Sieltä ajaa puolessa toista tunnissa tänne jos tarvii ja onhan sielläkin sitten tietty sairaala jossa paniikissa vois synnyttää. Mutta tokkopa sitä vielä, ei tässä ole mitään enteilyjä sen suhteen, että olis vielä tuloillaan.

Tein tänään tuota sairaalakassilistaa, mitäs olette mieltä, puuttuuko jotain?

- neuvolakortti
- omat lääkkeet
- hammasharja ja tahna
- hiusharja, dödö, rasvat ja mahd. meikit (viimeks en kyllä meikkejä pahemmin jaksanu funtsia)
- shampoo, hoitoaine ja suihkusaippua
- huulirasva
- lukemista
- känny, kamera ja laturit niihin
- karkkia, trippejä ja luumuja
- imetysliivit, alushousut, liivinsuojat ja rintakumit
- imetystoppi ja paita /yöpaita
- jumppahousut (sopivan väljät ja joustavat)
- sandaalit ja sukat (joilla voi sit lähteä ehkes kotiinkin)
- muut kotiinlähtövaatteet
- pieniä vauvanvaatteita joitakin mukaan varuiksi, ne sairaalan kamppeet on niin isoja...

- vauvalle kotiin lähdettäessaä: body, housut, sukat, haalari, myssy, turvakaukalo, harso ja fleecepeitto. Haalari nyt on tietty kysymysmerkki tarviiko sitä, mut JOS sattus olemaan viileä.

Vielä kun löytäsin jostain sen ruskovillan pienen myssyn - en löytäny tänään sitä mistään.. aargh, uutta en kyllä osta, se on löydyttävä.....
:headwall:
 
tarvis varmaan kanssa miettiä sitä mitä sairaalaan tarvitsee mukaan... No kyllä tässä vielä kerkiää, vaikka aamu yöstä tossa jo mietein et mihin pirun kassiin oikeen ne tavarat pakkaan, ku esikoisella ainoastaan taitaa olla reppuja ja vois olla hippasen hauskaa mennä väiski vemmelsääri reppu olalla synnärille :LOL: Ehkä meiltä jostain löytyy joku järkevä reppu.

Ihmeellinen olo ollut tänään. Lisäks ollu ihan järjetön väsy nyt muutaman päivän, miettiny sitäkin et jos nyt iskis lähtö niin mitenkähän sitä jaksais synnyttää..

Maijamehi ja Toukka rv 38+0 :heart:
 
Paljon on täällä taas uutisia, sekä hyviä, että huonoja.
Dinolle paljon voimia jatkaa eteenpäin :hug:

Huh hellettä! Olisin sitä mieltä, että piisais jo! Onneks pari päivää sitten löydettiin ilmastointivehje ni yöt on ollu huomattavasti mukavampia!

Masu kasvaa kasvamistaan ja suonenveto pohkeissa on valtavaa. Painoaki on tullut nyt yhteensä 8kg, ei hyvä!
3.8. on synnytystapa arvio, mukava nähä pikkunen taas. Jospa saisin varmistuksen poikaolooni :D . Samalla sovitaan myös sterilisaatiosta, ei tartte miettiä hormoniehkäisyä sen jälkeen, eikä paljon muutakaan ehkäisyä. Oon onnellinen, että vihdoin sen saan.

Oltiin Puuhamaassa alkuviikosta ja oli kyllä rankka reissu. Supistuksia tuli vähän väliä ja tuntu ettei jaksais yhtään kävellä. Kunnialla kuitenkin selvittiin. Ens viikolla olis tarkoitus mennä Särkkikseen, toivottavasti jaksais vähän paremmin kun tuo meiän esikoinen on melko liikuvaa sorttia eikä jaksa ootella kun lyllerrän perässä vähän väliä pysähdellen :LOL: .

Ja juu, onnea kovasti jo vauvautuneille (en tiedä onko edes suomenkielinen sana B) ) ! Perässä tullaan!

KaMaAn ja asukas rv 32+6
 
runttipulla: näyttää aika hyvältä toi sun lista, en mä ees oo ajatellu et noin paljon tarviis tavaroita... :ashamed: mä voisin kopsii ton sun listan ja delegoida jonkun pakkaamaan mulle kamat valmiiks ku ite kuitenkaan saa aikaseks.. toisaalta kyllä vois jättää pakkaamatta koko kassin ni sais kulutettuu siihen sit niitä tuskaisia hetkiä ku koittaa jaksaa olla "vielä hetken" kotona :D
Mä voisin kyl viel lähtee reissaa jos vaan tietäis minne lähtis :D Mä varauduin jo ajat sitte etten välttämättä oo "kotona" sillon ku synnytys käynnistyy ni jotenki nyt ei ees stressaa et oisinki jossai muualla -sit käytäs siellä synnyttää, eipä toi oo ku elämää. Mun tiedot on muutenki saikulla päin seiniä ni sama kai jos niitä ei ois ollenkaan.. siellä näkyy et oon synnyttäny yhen kerran aiemmin ja se oli 2002, mulla on siis myös 07-syntyny lapsi mut sitä ei näy ollenkaan ku syntyny eri sairaalassa.
Mulla mitkään ässät vaikuta mihinkään, suppareita tulee ja menee ilmanki :)
Onko kellekään muulle tullu pelkoja vauva-ajasta? tai lähinnä pelkoja siitä et iskee masennus? Mulla tokan muksun eka vuos oli ihan helvettiä, valvottiin käytännössä koko vuos, "parhaillaan" yöt oli sitä et vartti unta ja tunti hereillä. Eikä toi ipana ees huutanu paljoa tms.se ei vaan tykänny nukkua, ja heräs kaikkiin pieniinki ääniin jopa siihen et käänsin kylkee, eikä sit antanu munkaan nukkua. Olin sit todella puhki ku yöt valvo ja päivät suoritti, enkä missään vaiheessa luovuttanu et päivällä ei tarviis jaksaa tehä kotihommia ym. sit se meni siihen ettei ees enää väsyttäny, vaik vrkn unisaldo saatto olla 3x15min. Nyt vähä pelottaa et jos menee samaan ni miten jaksan.. tosin kerran kokeneena kuvittelen olevani vahvempi ja luovuttavani kaikki turhat asiat pois.. mutta koskaanhan ei voi tietää mitä sillon ajattelee, väsymystähän verrattaan kovaan humalaan ja kännissä harvoin kukaan käyttäytyy niinkun ajatellu :D

Pikkumökö + elmo
 
Onnea Kääkkänälle! :flower: :heart:
Hendu 79 ja muut turvotuksen "uhrit": jouduin ostamaan miesten crocsit kokoa 43/44, kun ei mahdu enää omat crocsit kokoa 38/39 jalkaan....huhhuh. Terkkari laitti mut verikokeeseenkin varoiksi, mutta kaikki näytti olevan ok. Mut tiedän tosiaan miltä "pullajalat" tuntuu!!! :LOL:

elovena79
 
neitim edellisissä synnytyksissä jos supistukset loppuneet kivunlievityken antamiseen, lievitys on annettu liian aikaisin, ja noilla lääkkeillä tuppaa olemaan kyllä se vaikutus että supistukset lähtee karkuhun.

kyllä ne paikat aukee kun on auetakseen, sitä on vaikeampi nopeuttaa jollei tee sitä totaalisella lääkityksellä.

tääl masukki muljautti ittensä jotenki ympäri, kirpasi kivasti ja mötti oli siirtynyt toiselle puolelle mahaa kun mies koetteli :whistle: taitaa tilaa olla viel sen verran että voi muljautella.
mun piti laittaa siit poli käynnistä tietoo enempi mut unohdin etsii sen lapun.. no huomen sitten neuvola kuulumisten ohella
 
Ah juu ja siteet jäi vielä tosta listasta, en ainakaan sairaalasta lähde sitten niillä jättivaipoilla liikenteeseen :D
Mä kans mietin tota että minkä matkalaukun mä oikeen tarviin, kun noin paljon kamaa meinaan ottaa mukaan... no, matkakokoja on onneks olemassa ja karkit, mehut yms hupenee siellä paikan päällä sitten... eli eiköhän nuo johonkin kassiin mahdu.

=) nyt nukkumaan tai ainakin vaakatasoon, aamulla on heti ysin jälkeen neuvola ja sit tuleekin esikoisen kummi tyttönsä kanssa kylään
 

Yhteistyössä