***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Kääkkänälle :flower: pojasta!

Mulla turvotus palannut, jalat ku halot... :headwall: Oli jo viikon verran vähemmän turvotusta mutta heti ku tän päivän hilluin enempi jalkojen päällä niin... HUOKS! Nyt vaan mansikkaa syömään... ja litkimään vattulehtiteetä (mielenkiintoinen yhdistelmä...)

K ja "pötkylä" rv 37+2
 
Kääkkänälle perheineen suuret onnittelut poikavauvasta :heart: :heart: :heart: :heart:

Voimia kaikille :hug:

Tänään ollut hurjan huono päivä,itkua ja valitusta :'( Mutta kaipa se taas iloksi muuttuu,ennemmin tai myöhemmin...

Hyvät yöt kaikille :flower: Kuka on seuraava synnyttäjä...? :whistle:

Me9 rv 36+1(aika kuluu niiiiiiin hitaasti)
 
Dreamer ja Kääkkänä Oikein paljon onnea pikkuprinseeseistä! :flower: :flower:

Dino Paljon voimia suuressa surussa, itkuhan se tuli täälläkin lukiessa suru-uutista :hug:

(.) Jalat täällä vaan jatkaa turpoamistaan, tulee niistä lähinnä mieleen sellanen ilmaa täyteen puhallettu kertakäyttöhanska. Siis samallalailla pullee toi jalkapöytä ja koko nilkka ja paksut varpaat tököttää sieltä. :kieh: Ja tosiaan täällä kans ainoot kengät mitkä jalkaa mahtuu on Crocsit ja nekin tekee illalla jo vähän tiukkaa...
Niin ja nyt on muuten sormetkin alkanu olee enemmän turvoksissa. Sormuksia en oo pitäny enää muutamaan viikkoon, mut nyt on alkanu sormet olee jo hieman jäykät ja kipeetkin. Aamulla ja illalla ei meinaa kunnolla saada käsiä ees nyrkkiin. :(

Täällä myös kärsitään Maijamehin mainitsemista sähköiskuista alakerrassa. Kauppareissulla muun muassa tänään irvistelin ja oli pakko ihan pysähtyä niin niin viilteli ja vihloi. Muutamia supistuksia on myös tänään ollu, mut ei oikeastaan mitenkään kipeitä kyllä.
Lääkärineuvola olis eessä ens viikon torstaina ja sit onneks saa tietoa alakerran tän hetkisestä tilanteesta ja siitä, onko synnytys kenties jo lähiaikoina edessä.

Hendu ja herra A 35+3
 
Kääkkänä Paljon onnea pojasta :heart:
Ihan käsittämätöntä ettei siellä synnyttäneitten vuodeosastolla ole ilmastointia (miten niin juuri peruskorjattu?!)

Dino Suuren suuri osanotto menetyksestänne, voimia :hug:

Itsellänikin vauva on ollut pitkään hiljainen, jatkuvasti saa kuulostella.. Muuten kaikki ihan ok täällä, mut ei merkkiäkään synnytyksestä.. Eiköhän täs mee vielä pitkä aika! :kieh:

Emppux ja Aarre 38 tasan! =)
 
Hei vaan kaikille!Saanen osallistua keskusteluun vaikka ollaankin jo loppusuoralla?Koko raskauden ajan olen käynyt lukemassa kuulumisisanne, en vain ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään...Viikkoja siis minulla nyt 33+6 ja kolmatta odotan(la 30.8).Esikoinen on 8-v, toinen 2v3kk ja nyt tämä pieni nyytti matkalla.Itse olen kolmekymmentä.
Ihan helpoimmasta päästä ei tämäkään raskaus ole ollut, aluksi epäiltiin molaa korkeiden hcg-arvojen takia ja koko ajan oli pelko myös keskenmenosta..joita minulla on ollutkin esikon ja kuopuksen välillä 6.Tuolloin ei mitään vikaa meistä löydetty ja sitkeesti vaan jatkettiin yrittämistä ja saatiinkin ihana palkinto! Liitoskivut vaivanneet ja pahoinvointiakin ollut..nyt kuitenkin mennään onneksi jo näin pitkällä.
Päijät-hämeessä asutaan ja PHKS on meitin synnytyssairaala.Tästähän tuli nyt oikeinkin sekava teksti..lienee helle laittanut aivoja narikkaan.
Onnittelut kaikille vauvautuneille ja iso voimahali Dinolle!! :hug:
 
Kääkkänälle paljon onnea :flower:

mmiilia mullakin epäillään että liiallinen veto (ilmastointi, tuuletinlamppu yms) sai halvauksen aikaan.. Mullahan tää on tosi lievä, ei täydellinen halvaus, mutta on se silti aika häröä kun nauraa niin toinen puoli naamasta on ihan perusilmeellä ja vähän jopa roikkuu..
Lääkkeet tähän sain heti jo perjantaina ja ens viikolla on aika korvalääkärille joka sit tutkii.
Ei siis mitenkään vaarallista, lähinnähän tää on vaan tosi epämielyttävää ja aika noloa..

..Asiasta pahvilaatikkoon, mulla eilen yöllä vauva laskeutui!! Rintojen alle ja mahan väliin mahtuu nyt n. 2kättä! Taitaa olla lähtö lähellä, vai miten kauan laskeutumisesta yleensä menee tositapahtumiin?
Ja tänään myös poksutaan 38+0!!

Uusille tervetuloa ja voimia kaikille ketkä niitä tarvitsevat :heart:

:heart:
 
Huomenia!

Tervetuloa nyytti nro 3! :flower:

Rebeska: Toivottavasti se laskeuttuminen viittais jotenkin että lähtö lähellä ;) Mulla ei tyttö laskeutunut kuin vasta sairaalassa ja tuskin tämäkään sen aikaisemmin :whistle: tykkää kelluskella tuolla kun paljon sitä vettä...

Puuron keittoon ja sit ylläripylläri: siivoilua TAAS...
 
Mulla esikoinen laskeutu pari viikkoa ennen laskettua, mutta tää tulokas ei kyllä vielä oo laskeutunu. Mutta eikös se niin ollu että uudelleensynnyttäjillä laskeutuu vasta ihan viime hetkillä?

Tänään ois veljenpojan 3v synttärit. Ahistaa vaan jotenki mennä, ku ollaan oltu pojan äidin kans tosi hyviä ystäviä monta vuotta, mutta nyt sitten joku aika sitten poisti mut naamakirjasta ihan ilman mitään syytä :eek: Eivät ole veljeni kanssa enään yhessä ja mietinki että onkohan suuttunu veljelleni taas jostain, niin suuttuu sitten koko meidän suvulle :headwall: Kyllähän tuolta siis kutsu tuli torstaina, mutta liekkö veli sitten patistanu sen laittaan, en tiiä. No, pitää mennä käymään ja kattoa mikä se on ilmapiiri. Ainahan pääsee pois jos tuntuu että liiaksi rupee ahistaan.

Marlin ja Justiina 37+5
 
mullaki toka laskeutu vasta sairaalassa, mut tää on jo kuulemma tosi alhaalla -tosin mun mielestä ei oo ylhäällä ollukkaan. Missään vaiheessa ei oo ollu vaikee hengittää ja potkut ei oo katkonu kylkiluita :D
Ois ehkä viel väsyttäny ku kerranki ois ollu sopivan viilee nukkua mut enpä yksinkertasesti mahtunu nukkumaan...3vee änkes viereen puol 8 aikoihin ja nukkuu meritähti asennossa ja mies nukkuu niin et valtaa 3/4 osaa sängystä, saavatpahan lisää tilaa ku mä lähin kahvin keittoon..
Ipanat lähtee isälleen tiistaina, ni sit mä saan nukkuu ajattelematta tai kuuntelematta ketään muuta ku itteeni, mies muuttakoon vaikka pihalle jos häiritsee :D se on itte viettäny nyt täysin omaa elämää ku on niin rankkaa töissä ni sit on mun vuoro :D

Tervetuloa nyytti nro 3!! :heart:

pikkumökö + elmo-elmeri
 
Huomenta ja tervetuloa nyytti nro 3 =)

Täällä katseltu vauhdikkaita synnytysunia. Lentokoneella mentiin synnärille, paitsi, että tilat koneessa oli ihan kuin meidän autossa ja ilmaankaan sitä ei meinannu saada. :LOL: ja sitte kun päästiin itse asiaan, niin synnytin hyvin kehittyneen pojan, joka jo osas kävellä heti. :D Myös koko muu katras oli sairaalassa mukana sähläilemässä kuka missäkin. Toivottavasti ei enteile mitään erityisen nopeaa ja sähläilevää lähtöä tälläiset unet. :whistle: :LOL:

Katjuska ja sintti 36+1 :heart:
 
Tervetuloa nyytti nro 3 :flower:

Mä heräsin aamulla 8.30 hervottomaan kestosupistukseen joka laukes vasta noin 15 min sitten.Ihan vatsa tiukkana ja kipee... :eek:
Nyt jomottelee alavatsalla...

Vointeja kaikille mammoille ja vauvauutisia odotellen :heart:

Me9 rv 36+2
 
Täällä poksumispäivä eli 38+0 Jihuu!!! Alkais nyt vaan tuleen jotain merkkejä synnytyksen käynnistymisestä... Keskiviikon äitipoliaikaa odotellen!!!
Tervetuloa Nyytti nro 3
Saapa nähdä kuka lähtee seuraavaks synnärille =)
(14 yötä laskettuun aikaan)

Jonetta ja pikku-veeti 38+0
 
Täälläkin poksutaa:) 38+0 :heart:

Puol seiskan aikaan heräsin käymään vessassa ja samalla reissulla tais tulla muutama supistus, jotka vähän pysäyttivät. Mut eipä ne sitten edes jatkuneet, joten se siitä sitten. Niin ja lisäks samalla reissulla tuli sellinen vihlaiseva kipu, näyttävät olevan joka päiväinen vaiva..

Maijamehi ja toukka rv 38+0
 
Nyytti tervetuloa!

Runttipulla toivottavasti pikkuinen tajuais kääntyä. Ei tarvisi sen takia mennä sektioon.

Täällä elämä rupee kans voittaan. On ollut 2 päivää kamalat pukamat. :kieh: Nyt onneksi rupiaa parantumaan.

Supistukset on kadonnut, kun tuhkatuuleen. :| Oli muutaman päivän ilman vadelmalehti teetä, niin meinaa nyt sitten unohtaa juora, kun olis. Ja se teki mulle ainakin supistuksia niin, että huomas tulevan. Onneksi tässä on aikaa vielä synnytykseen. Ainakin olettettavasti.

Huomenna olis neuvolakäynti, paino ei oo onneksi enää noussu viimme viikon jälkeen. Turvotusten takia nousi 1,5 viikossa viimmeksi. Muutenkin tuntuu, että turvotukset olis pikkuusen antamas periksi. Eileen olin kaupungilla ja sitten oli jalat turvoksis. Kengistäkin jäi painaumat jalkoihin pitkäksi aikaa. :D

Taidan mennä herättämään miestä, pääsee itte nukkuun takaasi. Illalla heräsin päikkääriiltä vasta kahreksalta ja nukkuun "pääsin" vasta puolikahden aikoihin ja sitten herätys yhreksältä. Tuntuu, että pakko päästä nukkuun, niin ei tarvi tinttailla koko päivän. :whistle:

Elli Ja Öttis 36, viikko vielä täysaikaiseen. :heart:
 
Kaikilla suppailee vaan ei mulla :headwall: Nivuskipua (liitoskipuja?) on ollu jo viikkoja mutta mitään oikeita supistuksia ei ole ollut. Mullahan viikkojakin on vasta 35+1, mutta ei se haittas jos jotain valmistautumista tapahtuis niin lähtis sitten se mahdollinen käynnistys paremmin käyntiin. Edellinen siis käynnistettiin rv37 (epäkypsä ) ja pari päivää siinä meni että aukes 4cm ja saatiin kalvot puhkastua. Sitten kun alkoi tapahtua niin tapahtuikin vauhdilla :whistle: ;)
 
Huomentapäivää! B)
Täällä ei myöskään minkäänlaisia supistuksia oo ollu pitkiin aikoihin. Niitä kivuttomia harkkasupistuksia oli silloin paljon kun vielä töissä rehkin, mutta nyt ei oo niitäkään enää yhtään. Enkä oo nähnyt enää synnytysuniakaan, nyt on hypätty suoraan siihen vaiheeseen, etä vauva on jo maailmassa. Viime yönäkin kovasti lepertelin vauvalle jotain ja puin sille semmoista värikästä raidallista haalaria. :D Voi kumpa olisinkin jo niin pitkällä! :heart:
Tää turvotus vaan meinaa viedä hermot, kun heti herätessä jo ihan kauheen pulleat kädet ja jalat, eikä tosiaan iltaa kohti yhtään helpota. :kieh:

Kääkkänälle tosi isot onnittelut! Kiva että pääsitte pojan kanssa noin pian kotiin! :flower:

Ituhippi ja vaavi 37+4
 
Kääkkänä: Onnea kovasti!! :heart:

Jos kohdunsuu on jo auki (1,5cm), niin uskallatteko olla normaalisti yhdynnässä? Tarkoitan nimenomaan tulehdusriskiä. Onko kukaan saanu asiaan ihan lääkärin mielipidettä? Tätä keinoa haluttaisiin täällä kokeilla mahdollisena paikkojen kypsyttämisen vauhdittajana, mutta jotenkin olen alkanut miettiä sitä tulehdusriskiä kuitenkin...
 
Ummetus :headwall: Tähän asti on vatsa toiminut moitteettomasti,enemmän kuin paremmin(useamman kerran päivässä )Nyt 2 päivää ollut niin tukossa että :headwall:
Ei edes vanha kunnon "kahvia tyhjään vatsaan"auta...
Vi-siplinit oon koittanut ja vettä juonut jo helteenkin takia paljon,vaan ei kakka tuu :eek:
Uusia apukeinoja otetaan vastaan.... :flower:
Ja turvotus on ihan hervoton,onko nää muuten molemmat yhteydessä helteeseen,ummetus ja turvotus,eiks oo aineenvaihdunnasta kyse?

Mihin on kaikkien supparit kadonneet? :D No tuleepa sitten lähtö ihan puskista B) Jänniä päiviä ja viikkoja elellään kaikki :hug:
 
Yhdyntä ja paikat auki:mulle ei kuunaan ole lääkärit sanoneet että pitäis yhdyntää välttää,ennekuin jos vedet menneet!Viime raskaudessa kun olin rv 37 auki 4cm,kaulaa 1cm ja kalvorakkula pullotti,lääkäri kehoitti kotikäynnistelyyn(seksiin) jotta lähtis tulemaan(vaan ei tullut kuitenkaan)Mutta oli muuten aika inhan tuntusta kun tosiaan se kalvorakkula pullotti :p
 
Tervetuloa nyytti nro 3!! :flower:

Hiki virtaa vaikkei meillä oo nyt edes kovin kuuma..aivan järkyttävää hien vuodatusta ollu nämä pari-kolme viikkoa |O

Mulla on mahdoton hikkaaja mahassa, hikottelee monta kertaa päivässä ja välillä se tuntuu vähän inhottavalta ku maha hytkyy pitkään. Mahtaa olla hyvä keuhkonen kaveri sit ku syntyy :heart: Joka ilta suppailee napakasti mutta ei kipeästi eikä kovin säännöllisesti. Sit ku oikeet supparit alkaa niin ei oo epäilystäkään onko tosi kyseessä, mulla on heti tosi kivuliaat supparit..hirvittää ajatellakin..jaiks..

Nyt on alkanu tulee semmosia ajatuksia että ois jo malttamaton näkemään masun asukin ja ois ihana päästä jo sylitteleen pientä, vaikka haikeus tulee raskausajasta, sillehän ei voi mtn. Ja ois ihana ku synnytys ois jo ohi ja olis menny hyvin. Ja oltas jo kotona..ahdistaa se sairaala-aika jos venyy taas keltasuuden takia.

Jos ulos lähtis viilenteleen tätä oloa, huuhhh...

jonnuli ja hertta 38+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä