***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Puuh..
enpä oo aikoihin ollu tähän aikaan hereillä!

Neuvokaapa viisaammat mua jälleen kerran! :) Voiko maha mennä ihan oudon malliseksi supistuksen aikana?
Heräsin nimittäin jo jonkun aikaa sitte supistuksiin ja sen jälkeen en oo silmiä
ummistanu :p Yölläkin kyllä heräilin niihin, mutta uni vei voiton.

Mistä mä nyt tunnistan sen "oikeen supistuksen" ? Nää on neljän minsan välein, maha menee kivikovaksi, selkä ja lantio on tositosi kipeet, mutta jotenki tuntuu että
tätä kipua kestää paremmin ku esim. menkkakipua, joka on muuten samaa ku tää, paitsi
ei näin kipeetä :p hienosti selitän kyllä!

Tuskin on vauveli vielä ulos haluamassa, mutta ekaa kertaa jo näin säännöllisesti tulee
niin ekakertalaisen mielikuvituksella oon jo synnyttämässä :D
 
Ääh...Taas onnistuin hävittämään pitkän tekstin kun kone tekee ihan omiaan.

Eli otetaan uusiksi:

runttipulla: Samoja asioita sisältää minunkin listani. Tosin minun kotiintulovaatteet mies saa tuoda vasta sitten samalla kun tuo vauvanvaatteet ja turvakaukalonkin. Jonkun kevyen topin otan, jos on hellettä. Muuten tuhlaan vain sairaalan vaatteita.. :) Ja sitten Lansinoh-rasvan sujautin varoilta mukaan. Suurimman osan olen jo pakkaillut ja mukavasti mahtuivat sellaiseen repun kokoiseen laukkuun.

Eilen viimeistelin vaunuja ja jäin miettimään, että oletteko pesseet niistä mitään tekstiilejä? Kyseessä siis uudet vaunut. Itse en pessyt mitään, patjan päälle vain puhdas, pesty lakana. Nyt kuitenkin mietityttää, että olisiko esim. patjan päällinen tai reunakankaat pitänyt pestä?

Touhusin eilen muutenkin siivouksen parissa ja kyllä oli illalla kipeä alamaha. Vielä yölläkin menkkajomottelun tyyppistä. Vauva liikkui tapansa mukaan paljon sen päivän aikana, mutta illalla ei sitten ottanut tavanomaisia spurtteja. Vain pientä liikuskelua tunsin. Saa nähdä miten tänään. Melkein jo huolestuin. Olisi niin kiva tietää, että edistyykö kohdunsuun tilanne lisää noista menkkajomotteluista tai kivuttomista (mutta kovasti kiristävistä) suppareista. Harmi kun ei ole enää mahdollisuutta päästä tutkittavaksi ellei nyt satu olemaan jotain syytä käydä vaikka äitipolilla...Ja sitähän ei sinänsä toivo, että mitään harmia tulisi.

Ihanaa, kun säät viilenivät täälläkin!! :)

Tänään 38+0 POKS!!! Uskomatonta, että näin pitkällä jo ollaan.

Edda ja pienoinen
 
Huomenia, täällä ihanan hiljasta kun mies ja tyttö nukkuu vielä.
Edda: sitä lansinoh-rasvaa kannattaa pyytää sairaalassa kippoon, niin ei tarvii omia tuhlata. Mulla sitä on pienen pieni tuubi jäljellä tytön imetyksestä, ja se on aikasta tyyristä tavaraa. Neuvolassakin mua näin esikon aikaan ohjeistettiin, että sitä kantsii pyytää. =) Mulla luultavasti kotiintulovaatteet on paitaa ja alusvaatteita lukuunottamatta ihan samat kuin millä sairaalaankin menen, sillä ainakin sektion jälkeen maha oli vielä pitkään tosi turvoksissa, enkä tavallisiin housuihin voinu kuvitellakaan änkeäväni.

Niin ja sit jossain välissä varmaan saa mies kiikuttaa sairaalaan mulle maksalaatikkoa (jos siellä on mikro, kai siellä on... :D)--> ainakin jos sokrujen tms takia joudutaan olemaan pidempään kuin se pari päivää.

Jänskää kyllä, kukahan seuraavana meistä tuo vauvauutisia tänne?

=) runttis ja sytkylä :heart:
 
Tietääkö kukaan täällä et voiko olla raskausmyrkytys vaikka verenpaine ois normaali?

En mä usko et mulla on tota raskausmyrkytystä mut neuvolatäti käski viimeeks soitella heti jos alkaa pää särkeä. Nyt mulla on jo usemman päivän särkeny pää, ei mitenkää älyttömän pahasti mut kuitenkin särkee ihan selvästi. Myös yöllä.. Luultavasti johtuu näist helteist ja siit ettei saa kunnolla nukutuks, mut kun mulla tota turvotustakin on ihan älyttömän paljon. En vaan tie viittinkö moisella vaivata nyt, perjantaina ois taas seuraava neuvolakäynti kuitenkin.

Mulla siis kotona verenpainemittari ja paineet pysyny ihan samana joka päivä, ei juurikaan eroja oo ollu.

Oli muuten aivan ihanaa kun tää meiän kämppä on ihan pätsi ja täällä hikoilee melkein koko ajan jos ei oo ihan tuulettimen edessä, niin käytiin eilen illalla kymmenen jälkeen uimassa ja aika pitkään lilluttiin siellä järvessä. Kotiin tullessa meni monta tuntia ennen ku tuli taas lämmin! Oli tosi ihana mennä nukkumaankin kun oli sellanen sopiva lämpötila! Harmi kun on sen verran matkaa uimaan ettei ihan joka ilta kyllä viitsi käydä..

Me myös ollaan nukuttu nyt miehen kans eri sängyissä kun vaikka mulla on kaks tuuletinta sängyn vieressä niin silti tulee niin kuuma jos samassa sängyssä nukutaan et sit en pysty yhtään nukkumaan. Mies siirty kiltisti alakertaan nukkumaan et mä saan nukkuu meiän isos sängys tuulettimien ollessa vieressä. Alakerras meil on vähän viileempää kun se on maan alla, mut kissanpennut riehuu siel niin paljon et mä en pysty nukkumaan (mies nyt ei herää vaikka pommi räjähtäis vieressä. :D) ja mulla kyllä tuli sielläkin kuuma.:D

rv 34
 
Voi, että mikä herätys tänä aamuna oli |O kauhee kiire ois ollut vessaan, niin eikö alkanut molemmat jalat siinä kyljenkääntöyrityksessä krampata. Ensin meni oikea jalka pohkeesta kramppiin ja sitte ku yritin sitä hieroa vasemmalla, niin vasen jalka meni tuolta reiden takaa kramppiin. Mies siinä oli töihin lähdössä, mutta pakko oli pyytää sitä vaan hieromaan noita jalkoja. Siinä kivussa sitte ölisin siellä sängyssä, että mä vielä lasken pissatkin alleni ennen kuin vessaan asti pääsen. |O No jollain konstilla onneks sinne vessaan sitte lopulta raahauduin, mutta kyllä nyt on jalat ihan tolkuttoman kipeet, kun kävelee ja sellainen olo, että kohta ne vetää uudestaan itsensä kramppiin. :x Kauhulla mietin tossa, että entäs jos käy näin kesken synnytyksen :whistle:

Mulla sairaalakassista puuttuu viel joitakin juttuja ja sitte vaan mietin, että mitä vaatetta sitä sinne laittais, kun ei tiedä yhtään millaiset ilmat sitte silloin on kun lähtö tulee. Pitää vissiin käydä läpi täs lähipäivinä, että mitä mä sinne oon tunkenut. :)

Katjuska ja sintti 36+2 :heart:
 
Täälläkin kirjotettu lista sairaalatarvikkeista aikaa sitten. Pakkaan vasta sitten kassin ku lähtö tulee.

Hurja ajatella että ollaan jo niillä viikoilla että lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä :heart: Tosin vasta luin että jos ensimmäinen synnytys menny yli niin suurella tod.näköisyyellä myös seuraavat menee. Ja ku mulla viimeksi käynnistettiin 40+2 viikolla, eikä kyllä mitään merkkejä ollu että ois itestään käynnistyny ainakaan hetkeen.

Marlin ja Justiina 37+6
 
Mä kans pakkailen vasta kun on lähempänä h-hetkiä, mutta tuo lista varmaan auttaa sitten jos tulee äkkilähtö. Paitsi jos ens vkl tulee lähtö, niin sitten en kyllä mene muilla kamoilla kuin mitä on reissussa mukana :D
Nyt vähän laittautumaan ihmsen näköseksi, että ehtii neuvolaan!

 
Huomenta.
Labroissa oon taas käyny ja polille meno sitten klo 10.30. Pikkasen meinaa väsyttää kun on heränny klo 5.50 sinne labraan menoa varten :whistle: ja nykyään on tosiaan tuo unirytmi pikkasen sekasin. Yöt kukkuu ja aamut nukkuu :D

Pikkasenhan se pistää taas jännittään että missä mennään, mutta toivon hartaasti että nyt jo mietittäs vähän jatkosuunnitelmaa :/

-UpsyDaisy ja Fiina-neiti 35+2

 
UpsyDaisy tsempit polille ja toivotaan että saat toimintasuunnitelman :hug:

Te ootte ihania kyllä teidän sairaalakassilistoinenne :heart:
mä oon pakannut mun sairaalakassin.Se on mun käsveska jossa on 3 isoa sidettä,puhtaat pikkarit,hammasharja ja tahna,dödö ja meikit ja elintärkeät bebanthen ja huulirasva.kamera ja känny :D Mä tuskin oon laitoksella niin pitkään että laturia tarviin ja kaiken muun mies voi toimittaa perässä.kaukaloon on pakannut vauvan vaatteet ja itselle imetysliivit ja ja viel yhet puhtaat pikkarit.Mekkoja tässä lämmöllä käyttelen ja samalla meinaan kotiin tulla....Ellei sitten vesistä kastu,mut senkin mies voi laitokselle tuoda :D

No juu,sain kun sainkin miehen jallitettua eilen(tai siis tämän päivän puolella se jo oli,tytöt kikatteli sängyissään vielä 23.30 ja odoteltiin että talo olis hiljainen) siihen S.ään :whistle:
Mut ei mitään vaikutusta :LOL:

Keskiviikkona mulla on neuvolalääkäri ja tasan viikon päästä poli aika =)
Mä myös,kuten varmaan muutkin,toivon sitä eräpäivää :ashamed:

Aurinkoista mutta ei niin kuumaa päivää kaikille :flower:
Me9ja bonus rv 36+3
 
Itse en saanut miestä houkuteltua siihen s:ään. Ei kuulemma vielä oo kiire :kieh: No tavallaan nyt ei vielä ookaan, mut inhottaa vaan ku ei pääse enää kunnolla liikenteeseen. Perjantaina olis sitten aika sinne äippäpolille kokoarvioon, sinne tuntuu vielä olevan iäisyys.. Tarvii siis varmaan käydä tuolla jazz-kadulla pyörimässä päivittäin, jos se sais jotain aikaiseks..

Maijamehi ja toukka rv 38+1
 
Tosta loppuviikoilla matkustelusta piti vielä

Kyllä mä lähtisin jos oli joku minne mennä :D Synnyttäisin sit paikallisessa sairaalassa jos synnytys sattuis käynnistymään ;)

Mut en usko että sitä pelkoa on lainkaan,että synnytys käynnistyis omia aikojaan(mikä on suuri toive),käynnistykseen mennään varmaan taas :|
Luulen ettei mun kohtu löydä sitä todellista supistelupuhtia joka synnytykseen tarvitaan,vaikka supisteleekin jatkuvasti ja välillä kipeästi.
Kun noi 4 edellistä on käynnistettyjä,luulempa ettei kohtu osaa ilman apua synnyttää :ashamed:

Toivossa kuitenkin hyvä elää ;)
 
Huomenta!
Täällä kans eilen kokeiltu kaikenmaailman ässät.. ja kyllähän yöllä tuli suppareita mutta ei mitään hirveen kovia, eikä ne kauan kestäneet :ashamed:
Pikkumökö: Samanlaisia mietteitä täälläkin. Mulla on ollu esikoisen jälkeen synnytyksen jälkeistä masennusta, vauva kans valvoi yötä päivää ja pakko oli jaksaa vaan. Mua pelottaa todella paljon tuo synnytys sekä myös mitä se synnytyksen jälkeinen aika tuo tullessaaan. oon nyt ollut jo hieman alakuloinen ja itkuinen ja ärtyinen mikä johtuu siitä että pari viikkoo menny jo muutaman tuunin yöunilla.
Toivon että tällä kertaa saisin kunnolla nauttia vauva-ajasta ja aion ottaa neuvolassa kyllä heti puheeksi oman pahan olon jos siltä alkaa tuntumaan.

Jonetta ja pikku-veeti 38+1
 
Me9 Mä kans oon melkeen varma et tää synnytys käynnistetään. Esikoisella meni vedet ja seuraavana päivänä supistukset käynnistettiin tipalla. Musta tuntuu et munkaan keho ei osaa tuottaa oikeita synnytyssupistuksia. ja kun mitään merkkejä ei ole edes synnytyksen lähenemisestä :'(
 
Piikkimatolla makaamista vois myös kokeilla tuon synnytyksen käynnistykseen. Löysin netistä yhen luontaishoitolan sivun, ja siellä sitten sanotaan näin: Piikkimatolla makaaminen saa elimistön eritämään mielihyvähormoneja, endorfiinia ja oksitosiinia. Ja sehän on nimenomaan tuo oksitosiini joka synnytyksen käynnistää.
Joten mammat, ei muuta ku piikkimatto ostoksille jos ei semmosta jo löydy :D
 

Yhteistyössä