kiva edelleen kuulla iloisia ultrakuulumisia!
Mä oonki sit ehkä outolintu tässä porukassa, sillä mua kammottaa/pelottaa paljon enemmän ajatus sektioon joutumisesta, mitä normaalista alatiesynnytyksestä! En oo ite ikinä ollut leikkauksesta, mieheltä leikattiin umppari joskus reilu 5v sitten (eikös se oo suunnilleen samankokoinen haava kuin sektiossa?) ja se oli kyllä pitkään kipeä ja hankala, vaik mies kyllä kävi esim. salilla heti kun saikku loppui... En tiiä, mikä mua siinä leikkauksessa pelottaa, rutiinejahan ne on tänä päivänä ja jossain tuolla maailmalla taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Ite voisin ainakin yrittää synnyttää perätilassa olevaa vauvaakin, jos kaikki olis muuten kunnossa. Esikoinen mahtui kuitenkin tulee hyvin, vaik ei ihan pieni ollut (3940g) ja mulle jäi ihan hyvät muistot synnytyksestä sen pituudesta, 26,5t

, huolimatta.
Äsken käytiin uimassa, hyvin taas jaksoi, eikä suppaillut yhtään

. Ja se on varmaan se kylmä vesi, mikä laittaa maitoa tulee, oikein tuntuu, miten siel nännit törröttää ja sit suihkussa huomaa et onpas möhnää taas paljon.
Olo on ollut oikein hyvä, välillä väsyttää, onhan tuo väsymys ihan normaaliakin raskaudessa, tai sit pitäis alkaa syödä rautaa. Seuraava kätilö on vasta 30.4. En oikein omin päin viittis syödä rautaa, kun liiastakin on haittaa... ja noissa multitabseissa on kumminki vähän rautaa, otan niitä 1 tabletin/päivä. En oo vielä jättänyt d-vitamiiniakaan pois, syön sitä myös tabletti/pvä -> yhteensä 10mikrogrammaa/päivä. Täällä ei oo d-vitamiinia lisätty maitoon, joten varmaan saan samanverran, mitä kotona saisin ilman erikseen otettua d-vitamiinia(??) Eikös Suomessa oo se suositus, et lokakuun alusta huhtikuun alkuun pitäis ottaa "ylimääräistä" d-vitamiinia?
Vauvalla tuntuu kuulo toimivan jo hyvin, jos kuuntelen hyvin rytmikästä musiikkia, alkaa "tanssia" mukana. Jotenkin tosi hellyttävää <3.
Yhdellä kaverilla pitäis vauvan syntyä tässä ihan minä päivänä hyvänsä, esikoinen tulossa hänelle ja kovasti jännään hengessä mukana

. Aika harvalla kaverilla on vielä lapsia, me oltiin meidän kaveripiirissä ekat, joille lapsi tulee ja vaikka nyt ollaan "jo" toisella kierroksella, ei oo muut vielä ehtineet mukaan tähän rumbaan.
Garnet 20+5