Elokuiset 2008 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kans et yskiessa saa varoa ettei joudu kiiruhtamaan vessan ponttoa kurkistelemaan. Tosin viime yona jouduin kiiruhtamaan ilman yskimistakin... Et pahoin vointi ei viela ole loppunut. Kuumottaa ihan mielettomasti, tuntuu et sulan tyopaikalle. Tosin muutkin sanoi et taalla on vahan normaalia lampimampaa.
Mullakin tuntuu pienia suppareita valilla, esikoista odottaessa niita ei ollut ennen kuin pari paivaa ennen kaynnistamista. No ehka taa tulee vauhdikkaammin kun esikoisesta on niin vahan aikaa...
Selkaankin sarkee ja ma kavelen jo nyt kun ankka... No nyt menee vaan valitteluks ja voivotteluks...
Kolmen viikon paasta olis seuraava neuvola ja siita viikon paasta ultra, ei jaksais millaan odotaa, valilla tuntuu et aika menee tosi nopsaan ja sit taas valilla vaan matelee...

Heissan,
mä olen tuntenut pieniä liikkeitä jo vko.12 lähtien, niin ainakin luulen. Tosin en joka päivä, enkä mitenkään muutenkaan säännöllisesti.

Mukavaa tosiaan tuo Multivita Inkivääri. Mä ainakin söin sitä koko alkuraskauden viikolle 11 asti, jolloin paketti loppui. Auttoivat kyllä todella hyvin pahoinvointiin. Todella ihmeellistä että Suomessa saadaan laittaa tuote markkinoille, jos tuotetestaus on vielä kesken.
Yritän nyt sitten vain ajatella, että esim. narkomaanien lapsetkin voi syntyä aivan terveisinä vaikka aineita olisi käytetty koko raskausajan, niin ei tämä varmaan voi niin vakavaa olla. Ja syödäänhän kiinassakin sushia+inkivääriä ja terveistä lapsia syntyy. Pelottavaa silti...

zuviliini 13+3

Mä ostin kanssa pahoinvointiin tuota Inkivääriä, mut apteekin täti painotti, että vaikkei kyseessä ole reseptilääke, on heitä ohjeistettu, että käytöstä tulee neuvotella lääkärin kanssa. Taisipa niin lukea siellä tuoteselosteessakin. En siis yhtään kapselia ottanut, kun en saanut aikaiseksi ottaa lääkäriin yhteyttä. Huh. Oon just semmonen tapaus, et vetäisin hirveen hepulin tuollaisesta uutisesta jos olisin niitä syönyt. En muutenkaan oo ottanut mitään lääkettä esim. päänsärkyihin, kun mulla on vaan niin hullu itsekuri, et kun päätän jotain, niin se pysyy. En siis missään nimessä tuomitse kenenkään lääkkeiden käyttöä, se on ihan jokaisen oma asia.

Oon voinut edelleen tosi hyvin. Välillä huolettaa, onko siellä mahassa mikään edes elossa enää, kun oireet on niin vähäisiä... Taitaapi olla ihan normaaleja aatoksia nuokin. Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin kuulen sitten taas sydänäänet todisteeksi :). Oireita siis on vielä sen verran, että välillä repii alavatsasta, läheltä nivusia ja rinnat on kovat ja vähän kipeet edelleen.

Kun nyt menisi muutama viikko äkkiä, niin alkaisi tuntea niitä liikkeitä...

Katrinna rv 14+1

Zuviliini, sama juttu täällä liikkeiden kanssa... tosin välillä saattaa mennä monta päivää, ettei mitään tunnu, tänään on sit jo useampaan otteeseen tuntunut niitä.

Mä ostin tuota inkivääriä jo silloin varastoon, kun ruvettiin puhuu pikkukakkosesta. En kuitenkaan syönyt yhtään tablettia, kun jo syksyllä muistan siitä käyneen keskusteluja, onko se turvallista vai ei. Apteekissa ei kyllä sillon viime keväänä varoteltu mitään.

Ja taas syömään, hillitön nälkä. Muita oireita ei enää tunnu olevankaan!

Miisa auttaisiko niska-olka vaivoihisi kortisoni piikki?? Se on mulla auttanut aina ja toki tästäkin tappelua tänne tulee, mutta kortisoni sattuu olemaan kropan omaa ainetta niin sen nyt ei pitäisi suuremmin vaaveihin vaikuttaa. Toinen on (älkää nyt naurako... nauratte kuitenkin kyl) Kylmägeeli!! Ice poweria aamulla, päivällä ja illalla. Hitto et toimii! Ei auta mobilaatit jne. Eeze toimii myös, mutta siinäkin varoitellaan raskaudesta, mutta kun sitä käytetään ulkoisesti niin en pitäis sitä kovinkaan pahana. Yksi apu löytyi sellaisesta angoravillaisesta hartialämmittimestä. Hassua mut toi kylmägeeli ja "lämmittimen" lämpö kevyen venytyksen kanssa on aikas tehokasta.

Terveisin: ?? rv16+6

Heissan,
ajattelin tässä palaverin alkua odotellessa kirjoitella.
Mä en onneksi jotenkin osaa olla huolissani tuosta Inkiväärin vaikutuksesta, olen sen jo melkein unohtanut, kun on ollut jo muutaman viikon niin hyvä olo.

Olen aloittanut jumpan ja siitä oon aivan innoissani. =)
Käyn Body balancessa ja stretchingissä.

Nyt pitää lopettaa, työt kutsuu.

zuviliini 13+5

arvatkaa kuka :-) : Taidan arvatakin =)

Juu, kortisoni voisi olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto, jos tämä ei ala tästä helpottaa,. Eilen oli taas niin kovilla tuo niska/hartia seutu, että melkein itkua väänsin. Hierojani peruutti tämänviikkoisen ajan ja se kyllä tuntuu! Pistin sitten miehen hieromaan illalla työharjoittelusta kotiuduttuani.. Niskani ovat vielä sen verran jumissa, etten kuulemma saa vielä aloittaa punttitreenejä. Pitäisi vaan venytellä ja käydä hieronnassa, että ne lukot sieltä avautuvat.. Sitten kyllä aloitan kunnon treenin kun luvan saan.

Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että vaivat johtuvat siitä, kun alaselän ja alamahan lihakset ovat venyneet ja huonossa kunnossa, niin rasitus kohdistuu yläselkään ja niskaan. Ihan loogista. Pitää siis treenata vatsaa ja selkää..

Eilen minullakin supisteli. Lieko syy siinä, että olin taas koko päivän jaloillani työssä ja nostelujakin tuli tehtyä. Pakko alkaa rauhoittaa tätä menoa, jos tuo jatkuu. Onneksi tätä harjoittelua ei ole enää paljoa jäljellä.

Muuten täällä kaikki ihan hyvin. Tuplavaunuja olen kovasti katsellut! Tekisi mieli ostaa muutakin vauvakamaa, mutta kun ei sitä sukupuolta tiedä, niin ei viisti vaatteita ostaa. Me ehkä sittenkin kysymme sukupuolen ultrassa, viime raskaudessa kun ei kysytty.. Ensi viikolla olisikin sitten taas neuvola.

Miisa 15+2

Mullakin supisteli eilen, siivosin hulluna ja vaihtelin järjestystä ja sen seurauksena Hipsu ilmoitti olevansa tyytymätön..hih. Eka supisteli ja sitten alkoi sarja potkuja tai nyrkin iskuja. Aikansa äitiään potkittuaan rauhoittui.
Esikoinen on ihana kun sanotaa, että äidin masussa on vauva, niin tulee heti silitämään. Eihän se reppana vielä mitään ymmärrä mut kuitenkin.

Kohta pääsee kotiin ja viikonloppu edessä. Kivaa!

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 17+0

Heh, taidanpa minäkin arvata, kuka täällä vieraili :) kiva juttu!

Mulla tulee supistuksia jos housut vähänkin puristaa. Mulla on Kappiksen äippäfarkut, missä on resori ja nääkin puristaa jo nyt, kun viikkoja on vajaat 14! Niin oli kyl viime raskaudessakin, tosi nopeeasti jäi pieniks, mutta synnytyksen jälkeen olivat sit mukavat päällä. Mutta kesti kyllä pitkään, että hoksasin, et supparit voi johtuu housuista! Toinen juttu, niin aamulla saattaa täys pissarakko aiheuttaa suppareita tai muuta mahakipua, heti helpottaa kun saa pissattua. Ja seksin jälkeen tulee suppareita... tuo esikoinen vaan on niin loistava moraalin vartija, et meinaa kahdenkeskinen laatuaika miehen kanssa jäädä aika vähiin. Tuntuu, ettei se nuku ikinä, tai sit ollaan jo iteki niin väsyneitä, et on vain uni mielessä. Päivälläki jos vain halaillaa, tulee poika siihen väliin repii meitä erilleen, paitsi jos on "ryhmähali" että hän pääsee mukaan...

Tänään käppäilin tässä lähistöllä sijaitsevalle äitiysliikkeelle, missä on samalla merkkivaatteiden second hand myymälä - ja ainakin ikkunan perusteella siellä olis vaikka mitä kivaa. No, se onki talviloman vuoksi tänään ja huomenna suljettu, eli täytyy tehdä uus reissu ensi viikolla. Ihana takki ikkunassa ja näkyy monia kivoja paitoja... ne ei kyl oo siel äippäosastolla - ja nimenomaan housuja pitäis saada lisää, mutta... hei, nainenhan mä kuitenkin oon... ;P

Pari päivää on ollut aika ankarat päänsäryt ja pelkäsin jo, et johtuuko ne siitä hiusten värjäämisestä. Tuskin kuitenkaan, kun syöminen (siis ihan tavisruoan) auttaa. Varmaan sit vaan verensokeri liian alhainen, vaikka tuntuu, että puputan koko ajan jotain.

Voi vitsit, pääsisin täällä tekee mielenkiintoista projektia syksyllä... auts... ei ehkä silloin enää olla koko maassa... toukokuussa ois tarkotus palata Suomeen, ja syksyllä nyt muutenkaan tulis mistään työnteosta mitään. Varmaan kyllä jotain kouluttajan hommia teen lisäverokortilla ens talven aikana silloin tällöin, en niinkään rahan kuin oman pääkopan vuoksi... vakkarityöstä kyllä voi lomailla huoletta ja aloittaa siellä sit syksyllä 2009 kun kaikki meidän toiminnot starttaa kunnolla. Tai mistäs mä tiiän, miten hyvin viihdyn kahden lapsen kanssa kotosalla! Esikoisen kanssa vain tuntui seinät kaatuvan päälle, oli pakko keksii aina jotain juttuja, et pääs välillä aikuisten pariin...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Garnet 13+6 (jos nyt oikein muistan ;) )

Täällä ollaan, eipä ole vaan oikein mitään uutta kerrottavaa. Rakenneultraa odotellaan jo kovasti ja sekin vasta 11.3. Yhtä odotusta. Maha kasvaa! Pahaolo on nyt jostain kumman syystä palannut. Kolmisen päivää on ollut semmoinen ällöolo. Kurkunpäässä kokoajan oksennus. Miksi sen piti tulla takaisin tai sitten tää on jotain vatsatautia?

Täällä ollaan :) Olin viime viikon lomalla ja ei tullut kirjoiteltua kun kävin vain nopeasti lueskelemassa netissä meilit (olin melkein koko viikon matkoilla).

Minäkin odottelen rakenneultraa joka on tosin vasta maaliskuun lopussa :( Onneksi sentäs neuvolakäynti 18.3 niin kuulis sydänäänet.

Malttamattomana odottelen myös pikkuisen liikkeitä...mutta en ole niitä vielä tuntenut, höh.

Susa rv16

Terveisiä rakenneultrasta! Ihan kunnossa se meidän pikkuinen oli, vaikka pelättiinkin jo, että liekö enää hengissäkään, kun ei vähään aikaan liikkeitä tuntunut. Ultrauksen jälkeen kyllä tuntui! :) Kuva oli onnettoman huono, mutta liikettä oli kovasti, ja sydän ja virtsarakko sieltä löytyivät. Kovin tarkkaa analyysiä ei saatu (toisin kuin esikoisen rakenneultrassa yksityisellä, jossa esiteltiin sydän ja aivot kaikkine lokeroineen), mutta pääasia, että hengissä on! Sukupuoltakaan ei sitten kysytty, vaikka mies aikaisemmin sanoikin haluavansa tietää (tuskin siitä kuvasta olisi nähnytkään). Ajateltiin kyllä käydä vielä 4D:ssä, jos vaan budjetti antaa myöten, sillä haluaisin nähdä pienet sormet ja varpaat, enkä vain "lumisadetta". Lääkäri tuntui olevan kiinnostuneempi perussairauksistani kuin itse raskaudesta, mutta hyvä, että edes jostain. Muka lääkärineuvola tuo oli olevinaan, mutta mitään "normaaleja lääkärineuvolajuttuja" ei tehty, ainoastaan tuo ultraus ja passitus verikokeisiin. Eka sisätutkimuskin täällä tehdään vasta loppuraskaudesta! Mutta kyllä silti helpotti, kun näki pikkuisen sydämen lyövän... :) Jospa nyt tajuaisin lopettaa turhanpäiväisen stressaamisen, niin ehkä niitä liikkeitäkin alkaisin tuntua enemmän... Aiemmissa raskauksissa liikkeet ovat näillä viikoilla olleet jo päivittäisiä, mutta tämä vilpertti ei näköjään halua tehdä mitään niin kuin sisaruksensa. 5 päivää vähemmän olisi laskettu aika mittojen mukaan, mutta alle viikon heittoja kun ei muuteta, niin la pysyy heinäkuun puolella (ja Piiperö syntynee elokuussa).

Kahden viikon päänsärkykin hellitti, kun Miranaxin ottoon lupa heltisi. Tosin nyt jyskyttää päässä sitten nuhapäänsärky, kun eilen iski perinteinen räkätauti... Muksut talvilomailee mummolassa ja mie sairastan kotona. Meidän pikkuinenkin oli ekaa kertaa yökylässä, sniff... On se hyvä, että saa uuden tissitakiaisen, kun nuo isommat tuntuvat kasvavan liian nopeasti. ;)

Eipä tänne sen ihmeempiä. Kirjoitelkaa muutkin kuulumisia, ajatuksia tai edes jotain, kun on niin hiljaiseksi tämä ketju muuttunut!

Pistiina rv 18+1

Tällä ollaan, mut kovin pahoinvoivana :( Nyt mulla on ilmeisesti ihan oikea vatsatauti, olen oksentanut tänään 3 kertaa, olo on koko ajan huono, päätä särkee, sydän jyskää levossakin melkein 100 ja iltapäivällä oli lämpöä 37,4. Tässä sitten odottelen, koska se iskee muihin perheenjäseniin. Mies pääsi onneksi töistä puolenpäivän jälkeen kotiin esikoista hoitamaan, en olisi saanut lapselle ruokaa suuhun. Nyt illalla on ehkä jo hieman parempi olo, olen saanut jotain pysymään sisälläkin.

Huomenna olisi neuvola aamupäivällä. Yritän siis raahautua paikalle ja pyytää hieman esim. verikokeita, olo on ollut mitä sattuu viimeiset pari viikkoa. Sykerön liikkeitä tunnen aina silloin tällöin, mutta tänään, kun mahassa on kiertänyt muutenkin, en ole tuntenut mitään.

Ostimme asunnon! Muutto olisi edessä touko-kesäkuun vaihteessa, ja nyt olisi "hyvää" aikaa myydä tämä pois. Hieman hirvittää tämä kahden asunnon loukussa oleminen, mutta eiköhän tästä eroon päästä... Eri asia sitten, millä hinnalla.

Mukavaa loppuiltaa, menen nyt siivoamaan lapsen takapuolen (auttaa tosi hyvin pahoinvointiin...), mies kun lähti vähän pihalle happihypylle.

-Rizzu & Sykerö 17+4-

Onnea rakenneultrasta "selvinneille" =) Meillä se ihanuus on edessä vasta 26.3. Onneksi neuvolakäynti on jo 3.3 eli ensi viikolla..

Pistiina: Minkäs ikäisiä teillä vanhemmat lapset on?

Rizzulle oikein paljon tsemppiä kämpän myyntiin ja toivotaan tosiaan, ettei kahden asunnon loukku jatku pitkään!

Täälläkin se aamukuvotus jatkuu ja yökkäilen joka aamu..ei tosiaan ole kivaa, mutta onneksi en oksenna kuitenkaan.

Muuten olo on hyvä, mitä nyt sitä päänsärkyä välillä. Tänään se meni ohi Panacodilla, ei siis ollut migreeniä varmaan..

Nyt suihkuun ja iltapalalle!

Miisa 15+6

Voi, kun kateus nostaa päätään, kun toiset pääsee jo rakenneultraan... siis ihanaa, että kaikki on hyvin, mutta kun itsellä se eka ja ainoa ultra on vasta 1.4. ja sydänääniäkään ei oo vielä kuunneltu. Maha kyllä kasvaa sitä vauhtia ja kutinaa on päivittäin + maitoa tissien päissä, joten eiköhän siellä oo kaikki kunnossa! Suppareita tulee edelleen jonkin verran. Mulla on maanantaina käynti kätilön luona ja täytyy häneltä kysyä, et voisko sen sisätutkimuksen kumminki tehdä, ettei nää supparit vaan oo vielä löysyttänyt paikkoja... täällä siis raskausaikana tehdään tasan 0 gynen tarkastusta, jos raskaus etenee normaalisti!

Tänään käytiin Oslon keskustassa pyörii, YHDESSÄ liikkeessä peräti näin äippävaatteita myytävänä... ilmeisesti mennään maalle sit saamaan lapsia, kun ainakaan keskustasta ei saa vaatteita! Meni sit iltapäivä kenkiä katsellessa, ihme kyllä, en mitään (vielä :) ) ostanut. Ja tällä viikolla pitäis tulla niiden huuto.netistä ostamieni vaatteiden, toivottavasti sopivat!

Hassua, kun mulla on enemmän tyttöolo nyt, mut sit kuitenkin puhun koko ajan, et "ens kesänä sit reissataan poikien kanssa" tai "viedään sit pojat mummolaan, et saadaan kahdenkeskistä aikaa" tms.

Tehtiin tosi hyvää piirakkaa iltapalaks, taidan mennä syömään sitä vielä palasen... loppuukohan tää nälkä ikinä? Ehkä sit imetyksen loputtua?

:) Garnet 14+3

Mun pahaolo taisi olla jotain vatsaflunssaa?? tai jotain koska kesti vain 3 päivää ja nyt olo superhyvä. Liiankin hyvä. Siis heti tulee paniikki kun oireet katoaa. Rinnat olivat tosi kipeet ja nyt nekään ei enää ole kuin vähän arat. Voi että kun voisi vaan olla panikoimatta mutta minkäs teet???!!!

Rizzu: kyllä se asunto kaupaksi menee ja tervetuloa tänne "maalle"

Minäkin olen kipeenä...kuumetta jonkun verran ja olotila kuin jyrän alle jäänyt. JOKA PAIKKAAN särkee, ihan kauhee olo. En saanut yölläkään nukutuksi kuin pari hassua puolen tunnin pätkää. Toivottavasti tämä ei ole mitään influenssaa...vähän mietityttää kun ei ikinä ole ollut tälläistä oloa. Panadol ei auta YHTÄÄN...mitähän muuta sitä vois käyttää?

:( Susa

Onpas täällä flunssakierre menossa, mullakin on jo muutaman päivän nenä vuotanut ja ollut jotenkin höntti olo :). Toivottavasti selviän näin vähällä. Uhmakkaasti aion tanssitunnille tänään kuitenkin, kun huolettaa tuo laiskistuminen enemmän...

Käytiin miehen kanssa neuvolassa eilen ja kaikki oli hyvin. Terveydenhoitaja sanoi, että kohtu on kasvanut oikein hyvin (jes, se 3 kg:n painonnousu 6 viikossa ei ole ihan pelkkää sitä itseään :D (olen melko pienikokoinen ihminen nääs...)) ja pienen syke oli 150. Nyt on jotenkin tosi luottavainen ja hyvä mieli, että kaikki menee kyllä varmasti hyvin. Tottahan mitä vain voi sattua, mutta ei se varmaan haittaakaan tee, että positiiviset ajatukset on täyttäneet mielen. Seesteinen olo ja pömppömaha on ihana :)

Katrinna rv 15+1

Miisa: Voimia kuvotuksen kanssa taistelemiseen! Toiset onnelliset pääsee siitä, kun 12 viikkoa tulee täyteen, mutta toiset taas ei. :( Täälläkin ajoittain vielä etova olo iskee, mutta onneksi enää enimmäkseen iltaisin. Toivottavasti siullakin pian helpottaa!

Niin, meidän "isot" on 2v ja 4v. Miulla vaan on napanuora aika kireällä tuohon pikkulikkaan vieläkin, kun takana on melko pitkä imetys ja likan edelleen jatkuvat laaja-alaiset allergiat. Tähän asti ei kukaan ole uskaltanut sitä ottaa yöksi (eikä oikein päiväksikään), kun pelkäävät kai tappavansa sen väärällä ruualla, vaikka ohjeistukset on kyllä annettu... Meillä siis edelleen vain uneksitaan kahdenkeskisestä ajasta... Nyt eka yhteinen ilta&yö (sitten esikoisen syntymän) meni nukkuessa, kun molemmat oltiin (ja ollaan edelleen) kunnon flunssassa. Mites muilla, onko teillä ollut lapsetonta aikaa sitten lapsen/lasten syntymän? Välillä ihmettelen, miten ihmeessä enää edes ollaan yhdessä, kun ei sitä kahdenkeskistä aikaa ole koskaan, mutta ehkä se johtuukin juuri siitä. ;)

Garnet: Ei muuta kuin nettiostoksille! :) Ei täälläkään kaupoissa mammavaatteita liiemmälti ole, ja ne kaikkein ihanimmat löytyy kyllä ihan jostain muualta kuin näistä pikkupaikkakunnan putiikeista.

Rizzu: Onnea uuden kodin johdosta! Ja toivottavasti vatsatauti menee pian ohi!

Susa: Buranaa, Panacodia? Molempia voi käyttää satunnaisesti myös raskausaikana.

Elokuu: Kuuluukohan se panikoiminen tähän vaiheeseen? Miulla kanssa oli ihan älyttömyyksiin menevää panikointia, kun alkuraskauden pahin vaihe helpotti, mutta liikkeitä ei vielä tuntunut. Nyt on onneksi vähän alkanut järki palailla päähän, kun liikkeet on löytyneet, mutta eipä tää kokonaan taida ohi mennä ennen kuin nyytti on sylissä... ;)

Pistiina rv 18+2

Katrinna: Eikös se niin mene, että kun äiti pysyy hyvällä tuulella raskausaikana, niin sitten tulee "helppo" lapsi? ;) Ihanaa, että joku osaa pysyä tyynenä! Tää täällä osaa vain stressata joka asiaa ja saa tällä menolla varmaan ihan hermoheikon lapsen, joka ei nuku koskaan... No, ehkei se onneksi ihan suoraan noin mene, mutta positiiviset ajatukset olisivat kyllä tervetulleita tähänkin päähän! :)

Pistiina: Meilläkin tuo poika on allergikko. Ei nyt mitään henkeä uhkaavaan pahaa allergiaa, mutta ruokavaliossa on alle 10 ainetta(oireina tulevat refluksioireet ja ihottuma), lisänä refluksitauti ja infektioastma. Ei kiva. Kauhulla odottelenkin kesää ja siitepölykautta.. Elokuussa kukkii heinät ja vauvankin pitäisi silloin syntyä. Katsotaan, nukutaanko meillä lainkaan.

Mulla on alkanut pahin stressi jo helpottaa..Olen luottavaisin mielin ja uskon, että kaikki menee hyvin! Toivottavasti tämä ei ole pahaa onnea tuottavaa..

Miisa ja pikkuinen 16+0

Alkuperäinen kirjoittaja Pistiina:
Katrinna: Eikös se niin mene, että kun äiti pysyy hyvällä tuulella raskausaikana, niin sitten tulee "helppo" lapsi? ;)
Tästä oli esikoista odottaessa ihan tutkimus, et suklaata syövät äidit saa onnellisempia lapsia :). Suklaa kun sai äidin kehossa hyvän olon, mikä siirtyi vauvalle... itse noudatin kovin tätä neuvoa ja aika helppo, iloinen lapsi saatiin.

Netistä mä oonkin noita äippävaatteita löytänyt, tosin vain huuto.netistä ostanut, kun siellä on hinnat kohdillaan. Kolmet housut sain tänään postissa - kaikki olivat jopa sopivan kokoisia! Eikä purista vyötärö, vaikka yksissä olikin mun kammoksuma resorivyötärö. Ei ne näköjään kaikki resorivyötäröt ookaan samanlaisia - kas kummaa ;P.

Eilen illalla tuntui ekat SELVÄT vauvan potkut ja tänään niitä on tullut lisää <3. Kutinaa on ollut kolmisen viikkoa ja se jatkuu yhä.

Kait se ois ruvettava leipoo sämpylöitä, leipä on ihan loppu taas vaihteeks.
Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille!!!

Garnet 14+4

Alkuperäinen kirjoittaja Garnet80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pistiina:
Katrinna: Eikös se niin mene, että kun äiti pysyy hyvällä tuulella raskausaikana, niin sitten tulee "helppo" lapsi? ;)

Tästä oli esikoista odottaessa ihan tutkimus, et suklaata syövät äidit saa onnellisempia lapsia :). Suklaa kun sai äidin kehossa hyvän olon, mikä siirtyi vauvalle... itse noudatin kovin tätä neuvoa ja aika helppo, iloinen lapsi saatiin.

Kiitos Pistiina ja Garnet80 tiedosta ;). Pidän lipun korkealla ja haen samantien tuon eilen saamani Fazerin sinisen kaveriksi ja sitten Greyn Anatomiaa :D.

Katrinna 15+1

Täälläkin meni eilen fazerin sininen =) Hyvillä mielin sitä pistelin ja lisää tekisi mieli.. Onnellista lasta siis tavoitellaan =) Tuo ensimmäinen onkin aikamoinen kiukkupussi, enkä raskausaikana syönyt paljoa suklaata, joten minun kohdallani tuo pitäisi paikkansa..

Yhteistyössä