Saiko sitä fetaa syyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos on tehty pastoroidusta maidosta niin voit syödä raskauden aikana.

Jos satut fetaa syömään niin riski on todella pieni. Mutta kun suositukset ovat tulleet niin keskenmenot ja kohtukuolemat ovat vähentyneet vuosien saatossa. Listeria on vaarallinen vielä loppuraskaudessakin. Oma mielenrauhani säilyi kun en syönyt pastoroimattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Jos on tehty pastoroidusta maidosta niin voit syödä raskauden aikana.

Jos satut fetaa syömään niin riski on todella pieni. Mutta kun suositukset ovat tulleet niin keskenmenot ja kohtukuolemat ovat vähentyneet vuosien saatossa. Listeria on vaarallinen vielä loppuraskaudessakin. Oma mielenrauhani säilyi kun en syönyt pastoroimattomia.

En ole suosituksia vastaan, mutta tuntuu, että enää ei luoteta raskaana olevien omaan järkeen, kun kaikki pitää luetella ja listata.

Mutta minä olenkin auktoriteetti-häiriöinen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
No kyl mu mielestä ne listat on hyviä. Tosin ain ko äärimmäisyyksiin mennään, ni koht ei sais kai ees hengittääkään ku on nii paljo saasteita ulkoilmassa :p

:kieh: Jeps, tuota minä juuri pelkään. Kohta synnytysosaston seinillä on oltava varoituskyltti: Syntyminen altistaa kuolemalle.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
No kyl mu mielestä ne listat on hyviä. Tosin ain ko äärimmäisyyksiin mennään, ni koht ei sais kai ees hengittääkään ku on nii paljo saasteita ulkoilmassa :p

:kieh: Jeps, tuota minä juuri pelkään. Kohta synnytysosaston seinillä on oltava varoituskyltti: Syntyminen altistaa kuolemalle.

:laugh: :laugh: :laugh: Niinpä niin. Britannialainen frendi kertoi, että niille oli synnytysairaalassa selitetty miten sairaala on varautunut/ vastaa tilanteesta, jossa vauvat vaihtuu. Kysymykseen "kuinka usein näin käy?" Vastaus oli, että "Sada vuoden aikana ei kertaakaan, mutta pitää kertoa varalta..."

Mä olin aika neuroottinen raskausaikana noiden kieltojen kanssa. Mm. Käännytin Hollannissa 11. viikolla duunireissulla lohipastan takaisin keittiöön kun oli graavattua, vaikka tarjoilija oli sanonut, että on kypsää. Pääasiahan on, että syö monipuolisesti ja terveellisesti.

Itse olen raskausaikoina matkustellut pitkin Aasiaa ja syönyt samaa, kuin paikalliset, miettimättä sen kummemmin. Ja ihan hyvin meni. :D

Varovaisuus on hyvä asia, neuroottisuus ei. Ja jos on epävarma, luultavasti hyötyy listoista.

Yhteistyössä